Advocaat klagers ontevreden over proces tegen Geert Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind jij dat Wilders schuldig verklaard moet worden?

Ja
64 (32%)
Nee
135 (67%)

Totaal aantal stemmen: 199

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 17:59

Ah dan is dat ook weer duidelijk. Niet-geïntegreerde moslims zijn dus etterende wonden. Weer wat geleerd :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:09

Je rukt het uit zijn verband Heino :D

Het integratieprobleem is een etterende wond volgens Jan, niet de moslims zelf.

RoodZonnetje

Re: Advocaat klagers ontevreden over proces tegen Geert Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:13

Ik vind dat een beetje een lastig punt. Net als dat je de Islam wel mag aanvallen, maar moslims (Islam aanhangers) niet :? Moslims zijn toch gewoon onderdeel van het integratieprobleem?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:17

Uhm ja... Ik probeer maar het vergelijk te maken dat iemand mag zeggen: de paus is een kinderverkrachter en homohater.
Ook op tv.

Maar je zegt niet dat mijn moeder (katholiek) daardoor een kinderverkrachter en homohater is.
Maar mijn moeder is wel paus-aanhanger.

Nouja, hoe haar mening over déze paus is weet ik eerlijk gezegd niet.

Zoiets?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 18:22

Nicolletje schreef:
Je rukt het uit zijn verband Heino :D

Het integratieprobleem is een etterende wond volgens Jan, niet de moslims zelf.

Precies! Jij leest dus wel goed wat er staat en geeft er verder niet meer lading aan dan het heeft. +:)+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:26

Maar zo wordt er helaas wel vaak over moslims gedacht Nicolletje. Je bent moslim dús zal je wel extremist zijn, want er bestaat geen gematigde Islam.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 18:39

Heino schreef:
Maar zo wordt er helaas wel vaak over moslims gedacht Nicolletje. Je bent moslim dús zal je wel extremist zijn, want er bestaat geen gematigde Islam.

Gematigde islam bestaat ook niet. Er is maar één islam.
Je hebt wel gematigde moslims, dat is weer een ander verhaal.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 14:21

jantergouw schreef:
randalinpony schreef:
En dan dat moslimstelletje op maroc met hun korte lontjes die al plannen beramen voor wapens tegen de anti-islamieten.

Dat zal alles alleen maar in een stroomversnelling brengen.
Het zal het algemeen heersende vooroordeel dat een groot deel van de moslims meningsverschillen bij voorkeur met geweld oplossen, alleen maar bevestigen.

De vraag is natuurlijk wat 'alles' betekent...

Die vooroordelen waren er allang (een heel bepaald aantal Nederlanders had al vooroordelen voor ze ook maar één 'zwarte' gezien hadden: ziehier mijn jeugdjaren op het platteland) en die worden inderdaad bevestigd. Net zoals de angst bij de moslimgemeenschap bevestigd wordt als dat Engels tuig hier met stenen gaat lopen gooien.

Dit soort confrontaties moeten kost wat koste voorkomen worden.

Al was het maar om te zorgen dat de zuurbetaalde auto van Henk en Ingrid niet in de fik gezet wordt of de winkel van een hardwerkende middenstander leeggeroofd wordt.

Bovendien geeft het dat deel van de Marokkaanse jeugd dat zich nu al outcast voelt en nergens heen weet te gaan met het overschot aan testosteron een mooi excuus om zich nog dreigender op te stellen dan voorheen.
Dit heeft een heel hoog voetbalhooligangehalte, waarbij de inzichten van beide kampen alleen maar misbruikt gaan worden om eens lekker collectief los te kunnen gaan.
We gingen uitschot toch harder aanpakken?
Dit is een prima begin.

Geen geweld.
Daar hoeven de normale burgers van dit land niet aan te worden blootgesteld.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 16:47

Geweld hoeft zeker niet het doel te zijn, maar we mogen er ook niet voor uit de weg gaan of onze keuzes en beleid aan te passen vanwege de angst voor escalatie. Dat heeft Job Cohen al gedaan in Amsterdam en je ziet wat de nieuwe burgemeester daarover zei laatst. Cohen heeft een tweedeling veroorzaakt door zijn voortrekken en zacht behandelen van de ene groep ten nadele van de slachtoffers.
Als die terroristjes beginnen met geweld, vind ik dat dat met grof geweld door politie en leger beantwoord dient te worden. Duidelijk laten zien wie de grootste heeft. Dat is de taal die ze verstaan, een koppie the en knuffel over de bol bevestigt die gasten alleen maar in hun gedachte dat ze alles uit kunnen halen zonder noemenswaardige straf.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 17:21

@ jantergouw: Amen!

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:38

jantergouw schreef:
Killyenn schreef:
Maar wat heb jij dan al die tijd gedaan?
Ik schaam me voor niemand behalve mezelf als ik iets doe waar ik geen goede argumenten voor heb: ik betreur wel de gedaachtegang van velen in ons land.

Ik heb PVV gestemd zodat er eindelijk iemand groot genoeg kon worden om de discussie daadwerkelijk op gang te brengen, en ook bereid is om door middel van harde maatregelen verandering in te brengen.

Dus dat betekend dat jij 'jarenlang' net zo weinig hebt gedaan als de mensen waarvoor je je schaamt. Raar dat anderen blijkbaar wel blaam treft en jou niet.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:41

We konden al die jaren weinig meer dan ons aan de wet houden. Nu hebben we kunnen stemmen op iemand die ons vertegenwoordigd en kunnen we meewerken aan een nieuw kabinet met nieuwe normen en waarden.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:43

kanniet schreef:
We konden al die jaren weinig meer dan ons aan de wet houden. Nu hebben we kunnen stemmen op iemand die ons vertegenwoordigd en kunnen we meewerken aan een nieuw kabinet met nieuwe normen en waarden.

Dat is pure onzin. Als Geert Wilders dit wel kon bereiken, dan had iedereen dat wettelijk gekund. Dus dat betekent dat eenieder die dit niet heeft gedaan evenveel zijn kop in het zand heeft gestoken als een ander. Zeggen dat je je schaamt voor de mensen die jarelang hier niets aan hebben gedaan is nonsens. Of je moet bedoelen dat je je ook voor jezelf schaamt, maar ik krijg niet het idee dat dat het geval is.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:50

@Kanniet
Inderdaad, nu er eindelijk iemand is die minstens in woord blijk geeft dat hij het protest serieus neemt, kunnen we als kiezer pas echt wat betekenen. Of het tot daden komt moeten we afwachten. Maar zelfs als dat niet het geval is, dan hebben we niets verloren want dat was bij die andere partijen al sowieso het geval.
Wilders heeft op z'n minst het probleem op de agenda gezet en dat zou zonder zijn kiezers onmogelijk zijn geweest. Hij werd pas serieus genomen toen hij anderhalf miljoen kiezers achter zich had.

Killyenn schreef:
Dat is pure onzin. Als Geert Wilders dit wel kon bereiken, dan had iedereen dat wettelijk gekund. Dus dat betekent dat eenieder die dit niet heeft gedaan evenveel zijn kop in het zand heeft gestoken als een ander. Zeggen dat je je schaamt voor de mensen die jarelang hier niets aan hebben gedaan is nonsens. Of je moet bedoelen dat je je ook voor jezelf schaamt, maar ik krijg niet het idee dat dat het geval is.

Geert Wilders is al het grootste deel van zijn leven politicus en heeft bij de VVD ervaring opgedaan en kon ook door zijn afscheiding direct met één zetel in de Tweede Kamer beginnen. Dat had een ander die niet uit de politiek komt, hem onmogelijk na kunnen hebben gedaan.
Wilders is typisch een geval van iemand die op het juiste moment op de juiste plaats zat.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:01

Wilders is gewoon goed in populistisch geschreeuw.
We moeten nog maar zien, of hij iets van zijn beloften kan waarmaken.

Kanniet:
Ik weet niet over welke nieuwe waarden en normen jij het hebt?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:32

jantergouw schreef:
Als die terroristjes beginnen met geweld, vind ik dat dat met grof geweld door politie en leger beantwoord dient te worden. Duidelijk laten zien wie de grootste heeft.

En zo ontstaan oorlogen.. Want die terroristjes zullen dan wel even laten zien dat ze zich niet zomaar zo laten behandelen etc. etc. etc...

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 00:43

Dat is een reden temeer om het probleem nu de kop in te drukken. Als er straks te veel zijn dan wordt het een lange strijd. Nu is de groep nog klein genoeg om een confrontatie met politie en leger te verliezen. Tenminste, er wordt altijd gezegd dat het een kleine groep is die de problemen veroorzaakt, dus dat moet een makkie zijn om die in de kraag te pakken. -:)
En dan heb ik het over de amokmakers, niet over degenen die een vredig bestaan in Nederland hebben en zich goed aangepast hebben aan de Nederlandse normen en maatstaven.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 10:27

Citaat:
Tenminste, er wordt altijd gezegd dat het een kleine groep is die de problemen veroorzaakt, dus dat moet een makkie zijn om die in de kraag te pakken.

Misdaad was er al voor allochtonen en de problemen in de tokkielaag der beschaving waren altijd al lastig aan te pakken. Laat veel allochtoontjes nou net in die laag opgroeien.

Het probleem hoeft inderdaad niet groter gemaakt te worden dan het is, door in te zetten op het aanpakken van de specifieke groep.

Maar goed, als je eerst uit alle macht deze groep gelijkstelt in media en politiek aan de gehele Islam en kleine criminaliteit en straatterreur op een grote hoop gooit met werkelijk extreemterrorisme, omdat dat je nou toevallig verrekte goed uitkomt voor de beeldvorming, dan hoef je ook niet gek op te kijken als het probleem straks vele malen groter blijkt te zijn als je harder gaat optreden tegen die straatterroristjes...

Die in eerste instantie nooit steun van hun Moslimbroeders hadden gekregen als de Nederlandse samenleving en justitie hen een paar harde tikken op de vingers hadden gegeven, maar die nu vast en zeker de steun krijgen van een heel eng deel van internationale Islambeweging.

Jantergouw schreef:
Citaat:
En dan heb ik het over de amokmakers, niet over degenen die een vredig bestaan in Nederland hebben en zich goed aangepast hebben aan de Nederlandse normen en maatstaven.

Die moslims die zich aan de wet houden en een vredig bestaan leiden, voelen zich door de uitspraken van Wilders bedreigd, juist omdat deze om het populistisch gewin alles over een kam scheert.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:37

Randalinapony: jij hebt een andere ervaring dan ik, mbt waar de allochtonen op zijn gegroeid, ik in een dorp, jij in een stad, misschien daarom ook de verschillende beeldvorming.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:56

jantergouw schreef:
Gematigde islam bestaat ook niet. Er is maar één islam.
Je hebt wel gematigde moslims, dat is weer een ander verhaal.

Om het maar eens in een Europese taal te zeggen: "Hauki on kala, Hauki on kala, Hauki on kala" Misschien leg ik wel eens uit wat dat betekent.

Islam is evenals het Christendom verre van een homogene groep van geloof. Net als het Christendom Rooms-Katholieken, Orthodox-Katholieken, Luthersen, Calvinisten, Anglicanen, enz, enz, enz kent, kent ook de Islam een stel schisma's en een aantal intrepretaties van de Koran.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 21:49

Snoek is een vis. Iets dat boven Finse wiki-artikelen staat als ze ondermaats zijn.

Denk ik want wow, ik begrijp echt ongeveer net zoveel van door google vertaald Fins als van Fins.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 08:18

Inderdaad, snoek is een vis, goed vertaald randalinpony. Is een veel gebruikte uitdrukking in het Fins, niet alleen op wiki. Dus de betekenis kreeg je ook al snel door ;) Fins is een doodsimpele taal, als je je er een beetje in verdiept. Eenvoudiger dan Nederlands, minder uitzonderingen en duidelijkere regels, maar dat is wel heel offtopic. In Finland wonen al meer dan 100 jaar moslims, geen problemen mee gehad. Er is ook minstens een aparte moslim-kerkhof hier.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 13:41

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 14:07

Amber2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 14:07