Vrijheid van meningsuiting, tot waar reikt dat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:14

Electra geniet wel van gezondheidszorg en sociale zekerheden, goed onderwijs enz enz. De welvaart in dit land is te danken aan de mensen die zoveel belasting willen betalen en op die manier in plaats van alleen zelf welvaart te hebben als land welvarend te zijn. Iedereen profiteerd daarvan. Beetje respectloze reactie. Vind ik.

Michel123

Heino schreef:
Ook wanneer je een ander daarmee onnodig kwetst en de wereld niet vergaat wanneer je diegene niet beledigd hebt?

De één voelt zich nu eenmaal sneller beledigd dan de ander, dus waar trek je de grens ?

jantergouw

Electra63 schreef:
jantergouw schreef:
quote]

Of je komt met een bron als De Telegraaf of Elsevier, en dan wordt er gezegd dat dat niet telt want dat zijn rechtse media. :Z

Het bericht uit de Telegraaf of Elsevier hoeft geen feit te zijn, zeker niet als het een column betreft, dus vaak een mening van iemand.

Dan rest de vraag wat wel een goede bron is. Ook het CBS, CPB en de CGB hebben fouten gemaakt die later gecorrigeerd werden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:15

Michel123 schreef:
Cowboy55 schreef:
Hoppa...toe maar joh......

Dit is nog eens opbouwende kritiek, waar we wat mee kunnen.

Verwacht je een serieuze reactie op je oprisping dan?

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:16

Krips schreef:
Electra geniet wel van gezondheidszorg en sociale zekerheden, goed onderwijs enz enz. De welvaart in dit land is te danken aan de mensen die zoveel belasting willen betalen en op die manier in plaats van alleen zelf welvaart te hebben als land welvarend te zijn. Iedereen profiteerd daarvan. Beetje respectloze reactie. Vind ik.

Goed punt. Ook in de gezondheidszorg wordt veel te veel geld over de balk gesmeten.
Welvaart en belasting betalen is allemaal prima, maar dat heeft niks te maken met mijn constatering dat er te veel mensen in dit land misbruik maken van onze welvaart.
Dat is niet respectloos. Degenen die misbruik komen maken van onze gastvrijheid, dát is respectloos.

Electra63

Michel123 schreef:
Electra63 schreef:
Dat heet solidariteit.
Ik heb ook een koophuis en een lease-auto.
Maar ook ik kan zonder werk komen of ziek worden en dan wil ik ook in aanmerking komen voor een uitkering en/of toeslag.

Inderdaad, in zo'n geval wil ik ook graag een uitkering ontvangen. Maar dan heb je daar ook recht op. Het gaat mij om het misbruik, dat moet aangepakt worden, en dat doen de linkse partijen niet.
Die vinden alle 1 miljoen mensen in de WAO en de WIA zielig.

Ik vind ook dat misbruik/criminaliteit hard aangepakt moet worden, maar wel ongeacht afkomst e.d.

Nic

Heino schreef:
Nou sorry hoor... Bij deze:
Citaat:
Maar er leven nog steeds hardnekkige misverstanden omtrent de concrete overdrachtswijzen. Zo denkt ongeveer één op tien van de jongeren dat men met hiv kan besmet geraken via een wc-bril, door een muggenbeet of door iemand op de mond te zoenen.

http://www.sensoa.be/pdf/feiten_en_cijf ... t_2005.pdf
En waarom zijn zulke campagnes anders nog nodig? http://www.sensoa.be/3_5_5.php

Dat is HIV. Niet elke homo heeft HIV. Heel veel homo's hebben géén HIV.
Heel veel homo's die ik ken doen het ook niet 'op die ene manier' (en hetero's juist weer wel) of sexen in het rond. Veel homo's leven met een partner.
Laatst bijgewerkt door Nic op 17-09-10 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 14:16

Michel123 schreef:
De één voelt zich nu eenmaal sneller beledigd dan de ander, dus waar trek je de grens ?

Da's een goede vraag, al zijn er denk ik wel uitlatingen te bedenken die voor vrijwel iedereen beledigend is. Ik kan me in elk geval niet voorstellen dat er mensen zijn die het fijn vinden om voor k*twijf of domme idioot uitgemaakt te worden. Ik probeer zelf in elk geval niet de grens op te zoeken van wat wel/niet beledigend is, maar erg voorzichtig te zijn met dergelijke uitlatingen. Wat in elk geval niet nódig is in mijn ogen zijn termen als kopvoddentax. Dat had immers prima anders verwoord kunnen worden.

Michel123

Cowboy55 schreef:

Dat was geen oprisping.

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:17

Heino schreef:
Da's een goede vraag, al zijn er denk ik wel uitlatingen te bedenken die voor vrijwel iedereen beledigend is. Ik kan me in elk geval niet voorstellen dat er mensen zijn die het fijn vinden om voor k*twijf of domme idioot uitgemaakt te worden. Ik probeer zelf in elk geval niet de grens op te zoeken van wat wel/niet beledigend is, maar erg voorzichtig te zijn met dergelijke uitlatingen. Wat in elk geval niet nódig is in mijn ogen zijn termen als kopvoddentax. Dat had immers prima anders verwoord kunnen worden.

Maar dan heb je het over uitschelden, dat is niet helemaal hetzelfde als beledigen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 14:17

Nicolletje schreef:
Dat is HIV. Niet elke homo heeft HIV.
Heel veel homo's die ik ken doen het ook niet 'op die ene manier' (en hetero's juist weer wel) of sexen in het rond. Veel homo's leven met een partner.

Ik wil best een discussie met je voeren over de vooroordelen over homo's, maar niet hier :) Dus als je een topic geopend hebt geef je maar een brul ;)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:18

@Michel: Precies ik ook. Maar hoe wil jij controleren of iemand een uitkering echt nodig heeft of misbruikt? En hoe kom je tot het idee dat rechters links zijn?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 14:18

Michel123 schreef:
Maar dan heb je het over uitschelden, dat is niet helemaal hetzelfde als beledigen.

Ik vind dat je nu aan het mierenne*ken bent :)
Het draait allemaal om het wel of niet mogen kwetsen/pijn doen van anderen met jouw uitspraken. Of dat nu in de vorm van een belediging is, of in de vorm van een scheldwoord.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:19

Nee Heino het gaat mij erom dat je nu ook met feiten komt die niet slaan op wat je zegt.
Prima maar zeg dat dan ook niet te gauw over een ander als je het zelf ook doet :)

Electra63

Michel123 schreef:
Krips schreef:

Goed punt. Ook in de gezondheidszorg wordt veel te veel geld over de balk gesmeten.
Welvaart en belasting betalen is allemaal prima, maar dat heeft niks te maken met mijn constatering dat er te veel mensen in dit land misbruik maken van onze welvaart.
Dat is niet respectloos. Degenen die misbruik komen maken van onze gastvrijheid, dát is respectloos.

Kijk, aan zulke uitspraken erger ik mij.
Gastvrijheid. De buitenlanders die hier 30/40 jaar geleden gekomen zijn, hebben ook allemaal belasting/premies betaald, dus recht op een uitkering. Die mensen wonen hier nu zo lang, kinderen zijn hier geboren enz. dus vind ik, dat zij niet te gast zijn maar medelanders. Een gast is IMO een toerist, iemand die hier maar kort is.

jantergouw

Michel123 schreef:
jantergouw schreef:
Het mooie van de vrijspraak van Wilders gaat ook zijn dat we alles waar hij nu van beschuldigd wordt, open en vrij mogen gaan roepen, want de rechter heeft het dan wettelijk en overtuigd toegestaan.

Ik help het je hopen, maar bedenk wel dat de meeste rechters in dit land ook links zijn.

Klopt helemaal, maar toch gaan ze hem vrijspreken. Is geen enkele twijfel over mogelijk.
In 2008 spraken ze hem ook vrij en dat ging ook om racisme en haatzaai beschuldigingen.

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:20

Krips schreef:
@Michel: Precies ik ook. Maar hoe wil jij controleren of iemand een uitkering echt nodig heeft of misbruikt? En hoe kom je tot het idee dat rechters links zijn?

Of iemand wel of niet in staat is om te werken, is vrij objectief vast te stellen. En dat zou dan niet gedaan moeten worden door de huidige geitewollensokken keuringsartsen.
Objectief kun je ook vast stellen dat bijna 1 miljoen WAO en WIA uitkeringen op een beroepsbevolking van rond de 6 miljoen mensen een zeer hoog percentage is. Veel hoger dan in omringende landen bijvoorbeeld.

En dat de meeste rechters links zijn, is algemeen bekend. Veel komen er bij D66 vandaan bijvoorbeeld.

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:22

Electra63 schreef:
Kijk, aan zulke uitspraken erger ik mij.
Gastvrijheid. De buitenlanders die hier 30/40 jaar geleden gekomen zijn, hebben ook allemaal belasting/premies betaald, dus recht op een uitkering. Die mensen wonen hier nu zo lang, kinderen zijn hier geboren enz. dus vind ik, dat zij niet te gast zijn maar medelanders. Een gast is IMO een toerist, iemand die hier maar kort is.

Die buitenlanders zijn veelal geïntegreerd, daar hoor je mij ook niet over.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:22

Michel123 schreef:
Krips schreef:

Of iemand wel of niet in staat is om te werken, is vrij objectief vast te stellen. En dat zou dan niet gedaan moeten worden door de huidige geitewollensokken keuringsartsen.
Objectief kun je ook vast stellen dat bijna 1 miljoen WAO en WIA uitkeringen op een beroepsbevolking van rond de 6 miljoen mensen een zeer hoog percentage is. Veel hoger dan in omringende landen bijvoorbeeld.

En dat de meeste rechters links zijn, is algemeen bekend. Veel komen er bij D66 vandaan bijvoorbeeld.

Sinds wanneer is D66 links?

En hoe zit het dan met de bankdirecteuren? Die stemmen meestal VVD.
En iedereen weet hoe goed het gaat met de banken.

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:24

Electra63 schreef:
Sinds wanneer is D66 links?

En hoe zit het dan met de bankdirecteuren? Die stemmen meestal VVD.
En iedereen weet hoe goed het gaat met de banken.

D66 is in mijn ogen vrij links, hoor.
En bankdirecteuren zitten niet in de WAO, toch ?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:24

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:25

Cowboy55 schreef:

goed voorbeeld doet goed volgen he cowboy.... :D

Vreemd dat het weer een wilders/rechts-links topic wordt. :)

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:26

Ayasha schreef:
goed voorbeeld doet goed volgen he cowboy.... :D

Dankjewel !

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 14:31

Michel123 schreef:
Inderdaad, in zo'n geval wil ik ook graag een uitkering ontvangen. Maar dan heb je daar ook recht op. Het gaat mij om het misbruik, dat moet aangepakt worden, en dat doen de linkse partijen niet.
Die vinden alle 1 miljoen mensen in de WAO en de WIA zielig.

Kijk en nou kan ik komen met allerlei bronnen dat mensen in de WAO en WIA regelmatig gekeurd worden en wat voor ziektes die zoal hebben om jouw vooronderstelling al dan niet te onderbouwen. Waar het om gaat is niet jouw mening over een feit maar dat jij eerst een vooronderstelling (er is heel veel misbruik) noemt als een feit.

Als jij aantoont dat er bijvoorbeeld 1 miljoen mensen in de WIA zitten, dat die 1 keer per jaar gekeurd worden en dat dan elk jaar blijkt dat 35% onterecht in de WIA zit. Dan heb je feiten waar je vervolgens je mening over kan geven.
Dat je 1 keer keuren per jaar te weinig vind bijvoorbeeld (want veel ziektes lossen zich op binnen een jaar bijvoorbeeld wat je dan weer netjes onderbouwd met bronnen). Of dat je vindt dat 35% teveel is of of etc. etc.
Nu plaats je geen mening, nu plaats je onzin. Want "misbruik" onderbouw je helemaal niet.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 14:34

Ayasha schreef:
Vreemd dat het weer een wilders/rechts-links topic wordt. :)

Vooral erg jammer..