Twiggy2008 schreef:troi schreef:Ik denk ook dat TS er geen idee van heeft wat huisvrouw zijn eigenlijk inhoudt. De thuisblijfmoeders zijn wel degenen bijvoorbeeld die naast het huishouden de scholen draaiende houden (je wilt niet weten hoeveel vrijwilligers die nodig hebben alles goed te laten lopen) heel vaak de kinderen van werkende ouders te spelen hebben. Ervoor zorgen dat manlief uberhaupt kan werken (wat nu als je man van elke maand 1 week op reis is naar verweggistan? Of als manlief elke avond werkt?). Ik wilde dat de wereld zo simpel was als jij nu lijkt te denken..
Klopt. Velen van hen verzorgen het overblijven tussen de middag van de kinderen van de werkende ouders.![]()
En schoolreisjes en uitjes vinden alleen plaats als mama's heen-en-weer rijden (want ik zie niet veel papa's dat doen). Om over andere zaken maar niet te spreken (school versieren bij feestelijke gelegenheden/luizenmoeders/leesmoeders/activiteiten commissie/etc. etc.). De man kan prima carriere maken als jij voor zijn kinderen zorgt. Dus bij scheiding alimentatie betalen, tja, ik vind dat niet meer als normaal. Een huismoeder investeert een hoop in haar gezin. Denk daar niet te licht over.
Ik ga hier helemaal in mee!
Ik werk welliswaar vanuit huis mee in onze zaak, maar ik wil mijn kinderen graag zelf opvoeden. Iets wat voor ons financieel mogelijk is. Maar komt dit in het gedrang stop ik daar direct mee.
Ik zet mijn opleidingen / amibities veel liever even in de koelkast zodat ik ons gezin in harmonieuze banen kan sturen, dan dat er zonodig meer geld op de plank moet komen. Als je beide werkt moet je ook beide voor het huishouden zorgen hier heeft de man in de regel weinig tijd voor, dus komt er veel op de vrouw terecht. Ik denk dat heel veel werkende vrouwen werkdagen hebben van 6:30 uur tot 22:00 uur. Dat vindt ik egoistisch.
Mijn man beschouwd het trouwens ook nog eens heel sterk als zijn plicht om voor ons gezin te zorgen.
Mijn man en ik hebben er bewust voor gekozen om 1 bedrijf af te stoten zodat we de kinderen een regelmatig leven konden geven, zonder het gerace om de dag aan elkaar te plakken, en gewoon gezellig met vriendjes en vriendinnetjes thuis spelen, en ik voel me daar dan ook heel gelukkig bij.
Nu moet ik zeggen ik ben nu 37 maar toen ik de leeftijd had van TS dacht ik daar ook anders over, toen vond ik ook dat vrouwen mee moesten draaien in de maatschappij zoals ik dat toen noemde. Nu weet ik dat de maatschappij veel breder is dan de werkvloer.