Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Borg schreef:Wat is er mis met een prikpil? Gebruik ik zelf al jaaaaren en met de prettige bijkomstigheid dat ik niet meer ongesteld word.
Nicolletje schreef:Borg schreef:Vanuit de VS heb ik ook al eens van dit soort bizarre verhalen gehoord.
Ik heb ook bij HC zijn 'schrikbeelden' over barbie-huwelijk en kinderen enz. eerder een een Amerikaans beeld dan een Nederlandse.
Joyckuh schreef:HC: klopt, kán uitbuiten. De vraag is, moet je dat willen? Ik weet dat er vrouwen zijn die dat doen. Echter hebben ex en ik nu onderlinge afspraken waar in ieder geval ik tevreden mee ben. Hem hoor ik niet klagen. Ik heb vanaf het begin af aan gezegt tegen hem dat hij zelf mag beslissen of hij zijn kind wil zien of niet. Ik dwing hem niks af, vind het prettig dat hij zijn zoon wel wil zien, maar meer verwacht ik niet. Meer eis ik ook zeker niet.
Borg schreef:Maar als gehuwde man kun je toch net zo goed een dna-test afdwingen?
Wanneer je dan de vader niet bent, lijkt me dat een zeer goede reden om eventueel eenzijdig een scheiding aan te vragen.
Ann schreef:Gaat het mis, dan is inderdaad de man de klos wettelijk gezien.
Ik kan me daarom best vinden in HC zijn redenatie. Maar ik geloof niet dat de meeste mannen er zo over denken als hij doet.
Ann schreef:Ik begrijp je punt volkomen, ik denk alleen dat de meeste mensen die willen trouwen, niet stil staan bij de gevolgen als het mis gaat.
Ann schreef:Is dat niet een erg negatieve kijk op vrouwen in hun algemeenheid?
sflj schreef:Maar dan moet je ook niks serieus beginnen voordat je je potentiële partner zonder make up, kleding etc gezien hebt?
Huertecilla schreef:Alles wat van invloed kan zijn op een beslissing wel/niet met iemand een duurzame relatie op te willen bouwen hoor je eigenlijk zo rap mogelijk op tafel te leggen wanner je met iemand daarvoor in zee wil gaan.
Ann schreef:Maar mensen veranderen tijdens hun leven. Wat dan als een van de punten die je bij het aangaan van een relatie heb aangekaart, ineens er niet meer toe doet? Je er dan toch aan moeten houden omdat je dat ooit hebt gezegd? Er moet ook ruimte zijn binnen een relatie om te groeien of om de dingen te doen die nú belangrijk zijn?
Nicolletje schreef:Daarbij, de uitkomst kan wel eens tegenvallen.