Nessah schreef:Sneu,want nu gaan mensen ( niet jullie, mensen in het algemeen) weer "moddergooien" naar de moslims.. Van, die storen zich overal aan etc. Terwijl deze "klacht" helemaal niet van een moslim komt.
Sja, ik vind het ook onzin. Maar ik kan me er nou ook weer niet druk om maken.
precies, dat vind ik ook. daarom stoor ik me ook aan de titel: Kliniek haalt schilderijen varkens weg vanwege moslims. media...
ik ken de rivas, heb er 2 maal gewerkt en ken verschillende mensen die er werken. zowel moslims als niet-moslims. Rivas is hier gelukkig heel tolerant en open over, dat zeker!
ergens waardeer ik het dat er mensen op zo'n manier nadenken en problemen willen voorkomen. maar in dit geval vind ik het niet nodig en ik kan me ook niet voorstellen dat er een moslim een klacht zou indienen of zich er uberhaupt aan zou storen. het werkt juist omgedraaid, negatief, ookal is het misschien allemaal goed bedoeld door de klager, daar kan ik niet over oordelen.
zoals we in een ander topic hebben besproken. moslims geloven dat; varkens zijn dieren en net als alle andere dieren geschapen door God. we mogen ze niet eten, want Allah heeft dat verboden en varkens hebben een ander levensnut. maar waarom zouden we niet naar ze mogen kijken? inderdaad, het is zo dat afbeeldingen niet toegestaan zijn in de islam, buiten de varkens om (verschillende meningen over, dus ik hou het algemeen). en de meeste moslims zouden inderdaad geen varkensschilderij aan hun muur hangen. maar we zijn in nederland, in een openbare ruimte, een ruimte van hulpverlening en schilderijen aan de muur zijn hier normaal. heb er nog nooit een moslim over klagen.
we zien toch wel gekkere dingen in de bushokjes tegenwoordig?
-------------------------------------------
heb het topic even beter doorgebladerd. sommigen grijpen inderdaad hun kans om weer heerlijk met modder te gooien, maar anders was niet te verwachten met dit gevoelige onderwerp uiteraard
leuk om te lezen dat er meerdere een e-mail hebben gestuurd. ook allemaal door niet-moslims, dat vind ik mooi! (grappig ook dat er eigenlijk nog geen moslim in het spel is geweest :p) eigenlijk vind ik dat ik daarin niet kan achterblijven, maar wat kan ik de rivas nog vertellen?
(de schilderijen vind ik eigenlijk ook wel leuk om te zien )