LecyTinker schreef:Ik denk dat je een hele mooie kijk hebt op dingen, maar ben benieuwd of dat je nog steeds zo standvastog gaat zijn in je geloof als je een kind zou baren en zou verliezen. Als jou zelf iets verschrikkelijks zou overkomen of een heel erg dierbaar persoon rond je.
Meldt zich. Ik vind dit persoonlijk een heel erg lompe, onprettige opmerking. Ik heb juist in die heel moeilijke tijd veel steun gehad aan mijn geloof.
Mareng schreef:Gelovig opgevoed worden is indoctrinatie....Vroeger geloofde ik ook in Sinterklaas.. omdat mijn ouders vertelden dat die man bestond...
Het opdringen van een geloof aan een kind is fout... Dat is mijn mening. Bijna kindermishandeling...
Deze opmerking neem ik ook even heel persoonlijk op. Ik voed mijn kinderen gelovig op. En waarom? Omdat ik denk dat wat ik geloof, de waarheid is en dat het goed is om in God te geloven. Uiteindelijk voeden we allemaal onze kinderen op met datgene waar we zelf in geloven en dat moet ook.
Met het lezen van o.a. deze opmerkingen heb ik alweer gegeten en gedronken. Zoals veel Bokkers weten ben ik altijd bereid om dingen uit te leggen over wat ik geloof en waarom, maar er zijn grenzen.