Evolutietheorie/Schepping. Wat kies jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:31

odetteke schreef:
Mareng schreef:
Zooist.. Welke wonderen zijn vandaag de dag dan het werk van God?

Dat er dagelijks zoveel kinderen in afrika sterven aan honger, aids en gebrek aan schoon drinkwater is een wonder :o
Ik kan er echt niet bij dat er een god zou bestaan en die al die ellende laat gebeuren.

God doet dat niet hoor.. dat doet de mens zichzelf allemaal aan..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:33

vroli1 schreef:
omdat IK er niet in geloof.. en er zullen vast vele met mij eens zijn..

Is dat een reden om er neerbuigend over te doen dan? Je kunt toch ook gewoon een andere mening hebben maar verder serieus reageren?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:35

Ik geloof in beide :j

De Schepping: Ooit moeten er 2 mensen geweest zijn die aan de basis staan van het hele Leven. Je gaat me toch niet wijsmaken dat heel de Bijbel bestaat uit fabeltjes en slaapverzen ;) Als je de Bijbel ooit volledig hebt gelezen (en ja ik heb dat gedaan op 4 jaar tijd), merk je dat je af en toe wel eens twijfelt aan de waarheid, maar uiteindelijk vind je tenminste een logische verklaring die op geen enkele manier als onwaar kan beschouwd worden. God heeft ons alles gegeven wat we nodig hadden en wij hebben het voor onszelf verkl**t. Als God niet bestond, dan is 3/4de van de mensheid seniel, want elke mens heeft zijn God, al dan niet in een andere vorm.

De evolutietheorie: geen leven zonder invloed! Ik ben er dus ook rotvast van overtuigd dat er hier eerst kikkervisjes hebben rondgezwommen die op het land gekropen zijn, uiteindelijk dino zijn geworden etc. Maar ik geloof niet in Big Bang dat zij dus daardoor zijn uitgestorven. Ik geloof in Moeder Natuur dat zij nu en dan selecteerd.

En al ik dan toch ECHT moet kiezen: De Schepping. Omdat ik al vanaf de geboorte werd voorgelezen uit de Bijbel door mijn oma en het gewoon rotsvast in mij zit ;)

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:35

euhm.. ik las anders ook neerbuigende dingen over God :\

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:36

vroli1 schreef:
euhm.. ik las anders ook neerbuigende dingen over God :\

Dat is ook niet nodig nee. Maar nog altijd weinig reden om het zelf te doen.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:39

vroli1 schreef:
odetteke schreef:

Zooist.. Welke wonderen zijn vandaag de dag dan het werk van God?

Dat er dagelijks zoveel kinderen in afrika sterven aan honger, aids en gebrek aan schoon drinkwater is een wonder :o
Ik kan er echt niet bij dat er een god zou bestaan en die al die ellende laat gebeuren.

God doet dat niet hoor.. dat doet de mens zichzelf allemaal aan..[/quote]

Oja...dus als er iets goeds gebeurt is dat het werk van God.....en bij iets slechts komt het door de mens :+

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:42

daar heb je dan gelijk in.. was ook niet mijn bedoeling om neerbuigend over te komen.. :)

@chipieke volkomen met je eens over de evolutietheorie.. ik geloof best dat er ook eerst slangen met poten waren etc. :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:43

Goof schreef:
Die discussie is hier nou al duizend keer gevoerd...

Mijn gedachte. Ik zal eens kijken of ik in die andere twee topics een mooie duidelijke quote van mezelf kan vinden ;)

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:46

@charlie_P

dat 'slechte' is de zonde.. en God doet alleen maar goed.. en niet te vergeten heb je de duivel ook nog die zich ermee bezig houd jou van God weg te krijgen/houden.. d.m.v. zijn naam ijdel gebruiken (vloeken) moord, stelen, vreemdgaan, sex voor het huwelijk ga zo maar door..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:55

LecyTinker schreef:
Ik denk dat je een hele mooie kijk hebt op dingen, maar ben benieuwd of dat je nog steeds zo standvastog gaat zijn in je geloof als je een kind zou baren en zou verliezen. Als jou zelf iets verschrikkelijks zou overkomen of een heel erg dierbaar persoon rond je.

Meldt zich. Ik vind dit persoonlijk een heel erg lompe, onprettige opmerking. Ik heb juist in die heel moeilijke tijd veel steun gehad aan mijn geloof.

Mareng schreef:
Gelovig opgevoed worden is indoctrinatie....Vroeger geloofde ik ook in Sinterklaas.. omdat mijn ouders vertelden dat die man bestond...
Het opdringen van een geloof aan een kind is fout... Dat is mijn mening. Bijna kindermishandeling...

Deze opmerking neem ik ook even heel persoonlijk op. Ik voed mijn kinderen gelovig op. En waarom? Omdat ik denk dat wat ik geloof, de waarheid is en dat het goed is om in God te geloven. Uiteindelijk voeden we allemaal onze kinderen op met datgene waar we zelf in geloven en dat moet ook.

Met het lezen van o.a. deze opmerkingen heb ik alweer gegeten en gedronken. Zoals veel Bokkers weten ben ik altijd bereid om dingen uit te leggen over wat ik geloof en waarom, maar er zijn grenzen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:08

ik geloof in ieder geval niet in de schepping, zoals ik ook niet in God geloof

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:10

Mareng schreef:
Gelovig opgevoed worden is indoctrinatie....Vroeger geloofde ik ook in Sinterklaas.. omdat mijn ouders vertelden dat die man bestond...
Het opdringen van een geloof aan een kind is fout... Dat is mijn mening. Bijna kindermishandeling...

sorry?! >;) euhm.. ik ben gelovig opgevoed en ik ben gelukkig en ik ben alles behalve ongelukkig of waarvan jij denkt dat het kindemishandeling is..
wat jij nu zegt vind ik een nare opmerking :x

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:13

vroli1 schreef:
en dat hij ellende niet wegneemt is omdat wij, als mens, een zonden zijn begaan in het paradijs (adam en eva) eva at van de boom waarvan God hun het had verboden om van te eten en dus werden ze uit het paradijs verbannen en toen heeft God de zonde uitgesproken over de mens.. :)

Maar kan dat kind van nog geen 24 uur oud dat wordt verkracht omdat er een paar mannen denken zo van hun aids af te komen daar wat aan doen?
Ik vind het nogal wraakzuchtig om mensen na zo veel generaties nog te straffen voor hetgeen hun voorouders hebben gedaan, god zou liefde en vergeving moeten zijn.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:20

Van dat hele god verhaal en zijn schepping, klopt niets. In de bijbel staat dat Homosexualiteit niet toegestaan is, maar diezelfde homo is wel door god geschapen??

En hoe zit het met het heelal? Is die god ook de god van het heelal? Waarom wordt er in de bijbel niets gezegd over het heelal? Over leven op andere planeten? Of zijn we de enige in het heelal? Er staat niets van in de bijbel omdat de bijbel door mensen verzonnen is en in de tijd dat ze dat verzonnen hadden ze geen flauw benul wat het heelal inhield. Kortom....god is de grootste leugen in de geschiedenis, vind ik.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:24

gaat alweer lekker hier, ik zal een korte reactie geven

schepping, waarnaast er best e.a. geevalueerd is alleen dacht ik bij evolutie dat de oude vorm vervangen wordt door de nieuwe vorm. Alleen al daardoor kan ik niet geloven dat wij afstammen van apen. (en als ik mag kiezen tussen geschapen zijn en afstammen van een aap doe mij dan maar de schepping)

indoctrinatie: ik ben christelijk opgevoed, ben er van weggeweest en nu weer terug en dat heeft niets met mijn ouders te maken, rara wat dan wel.

Waarom we nu nog "gestraft" worden door de keuze van eva, tja denk je dat je het zelf beter zou doen in eva's plaats

er wordt volgens mij in de bijbel wel degelijk gesproken over het heelal (het uitspansel) niet gesproken over ander leven, tja misschien omdat dat er niet is

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:24

als God 'ander leven' geschapen zou hebben zou dat echt wel in de bijbel staan..

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:27

odetteke schreef:
vroli1 schreef:
en dat hij ellende niet wegneemt is omdat wij, als mens, een zonden zijn begaan in het paradijs (adam en eva) eva at van de boom waarvan God hun het had verboden om van te eten en dus werden ze uit het paradijs verbannen en toen heeft God de zonde uitgesproken over de mens.. :)

Maar kan dat kind van nog geen 24 uur oud dat wordt verkracht omdat er een paar mannen denken zo van hun aids af te komen daar wat aan doen?
Ik vind het nogal wraakzuchtig om mensen na zo veel generaties nog te straffen voor hetgeen hun voorouders hebben gedaan, god zou liefde en vergeving moeten zijn.

God is liefde en vergeving als je met heel je hart en ziel in Hem gelooft en zoals ik al zei is dat de erge dingen die in de wereld gebeuren de zonde is .. de duivel dus ;) die jou van God weg probeert te houden/krijgen d.m.v vloeken, stelen, moorden etc

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:29

janesmith schreef:
Van dat hele god verhaal en zijn schepping, klopt niets. In de bijbel staat dat Homosexualiteit niet toegestaan is, maar diezelfde homo is wel door god geschapen??

En hoe zit het met het heelal? Is die god ook de god van het heelal? Waarom wordt er in de bijbel niets gezegd over het heelal? Over leven op andere planeten? Of zijn we de enige in het heelal? Er staat niets van in de bijbel omdat de bijbel door mensen verzonnen is en in de tijd dat ze dat verzonnen hadden ze geen flauw benul wat het heelal inhield. Kortom....god is de grootste leugen in de geschiedenis, vind ik.

Jane, iets minder respectloos en onvriendelijk mag ook wel.

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:31

janesmith schreef:

totdat je voor zijn oordeel staat en al deze woorden terug neemt :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:32

vroli1 schreef:
janesmith schreef:

totdat je voor zijn oordeel staat en al deze woorden terug neemt :Y)

Dan ga je er vanuit dat god bestaat ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:32

Ach, wie weet of het ooit zover komt. Duidelijk is dat sommige mensen denken dat ze een oordeel kunnen vellen over God en de bijbel terwijl ze er feitelijk niets van begrepen hebben. The story of many lives, I guess :Y)

vroli1

Re: Evolutietheorie/Schepping. Wat kies jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:33

@asyaa

dan is het te laat.. ;)

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:35

ik heb het wel begrepen in mijn rooms katholieke school: wetenschap is een feit, schepping is een mooi verhaal ;)

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:35

Blue_Eyes schreef:
Ach, wie weet of het ooit zover komt. Duidelijk is dat sommige mensen denken dat ze een oordeel kunnen vellen over God en de bijbel terwijl ze er feitelijk niets van begrepen hebben. The story of many lives, I guess :Y)

ben ik met je eens.. laten ze eerst maar de bijbel lezen of bijbelstudie volgen als ze er meer van willen weten.. :)