Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 14:44

MariekeB schreef:
megamutsj : voor een hoogopgeleide maak je vrij veel spelfouten en fouten in zinsconstructies.( sorry kon het niet laten, moest erg lachen toen ik het las)

Misschien heeft ze wel dyslexie. Weet jij veel. Oordeel pas als je alles weet.
Laatst bijgewerkt door janesmith op 11-07-10 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 14:44

Waarom word er steeds voorbij gegaan aan de hele genuanceerde post van Vjestagirl een paar pagina's terug? Dat vind ik nou zonde.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 14:45

janesmith schreef:
MariekeB schreef:
megamutsj : voor een hoogopgeleide maak je vrij veel spelfouten en fouten in zinsconstructies.( sorry kon het niet laten, moest erg lachen toen ik het las)

Misschien heeft ze wel dyslexie. Weet jij veel. Oordeel pas als je alles weet.

en dan alsnog.......... als je begrijpen kan wat ze schijft, dan is het wel goed........ ondanks spelfouten en verkeerde zinsconstructies........ niet iedereen is even goed in de Nederlandse spelling. Misschien is zij qua cijfertjes wel een heel stuk beter dan jij Marieke

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 14:46

mick75 schreef:
Waarom word er steeds voorbij gegaan aan de hele genuanceerde post van Vjestagirl een paar pagina's terug? Dat vind ik nou zonde.

Dat zal ik je vertellen. Die was zo lang dat er geen beginnen aan is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 14:47

Ik bemoei me zelden met dit soort topics overigens. Iedereen moet stemmen op wie hij wil. Ik zal een individu daar niet op aankijken.
Ik neme de PVV heel serieus, om met de woorden van mijn oma te spreken :

In de 30er jaren namen we een zeker groepje mensen in Nederland ook niet serieus, we zagen die mensen als niet helemaal goed en vooral erg dom .We hadden ze wel serieus moeten nemen.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 14:49

MariekeB schreef:
Ik bemoei me zelden met dit soort topics overigens. Iedereen moet stemmen op wie hij wil. Ik zal een individu daar niet op aankijken.
Ik neme de PVV heel serieus, om met de woorden van mijn oma te spreken :

In de 30er jaren namen we een zeker groepje mensen in Nederland ook niet serieus, we zagen die mensen als niet helemaal goed en vooral erg dom .We hadden ze wel serieus moeten nemen.

Welk groepje uit de jaren '30 bedoel je? Want er waren er een paar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 14:51

KiWiKo schreef:
MariekeB schreef:

Misschien heeft ze wel dyslexie. Weet jij veel. Oordeel pas als je alles weet
en dan alsnog.......... als je begrijpen kan wat ze schijft, dan is het wel goed........ ondanks spelfouten en verkeerde zinsconstructies........ niet iedereen is even goed in de Nederlandse spelling. Misschien is zij qua cijfertjes wel een heel stuk beter dan jij Marieke

Ze is niet dyslectisch, dat had ik wel gezien ( en heeft niets te maken met het door elkaar halen van spreekwoorden)
Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk, dat ze beter is in cijfertjes :D
Ik oordeelde niet, ik moest gewoon erg lachen dat er in een post over hoogopgeleid zoveel staan. Mag een mens geen lol meer hebben over zo'n tegenstelling.

Ik vind het helemaal niet erg als iemand niet zo goed is in Nederlands. De meneer waarover we het veel hebben in dit topic heeft daar meer problemen mee dan ik.

KiWiKo

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 14:53

bah marieke....... nare post!

jij stemt zeker geen pvv, maar een partij van meer niveau.....

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 14:54

mick75 schreef:
Ik pak even dit stukje eruit:
Vjestagirl schreef:
Waarom moet je dan niet roken? Hoeveel Christenen gaan er wel niet braaf iedere week naar de kerk maar hebben wel seks voor het huwelijk? Een geloof is een lijdraad, je beslist zelf wat jij in jouw leven vind passen. En als jij de hoofddoek EN de sigaret in je leven vind passen, wie is een ander dan om te beslissen dat dat niet mag?

Mijn probleem ermee is, dat een hoop moslims momenteel hun mond vol ervan hebben hoe Nederland het belijden van hun geloof (nu al, zonder hele wilders) hun zo moeilijk maakt.
Er zijn nóg geen genoeg moskeeën, er mogen géén spaar'varkentjes' meer uitgegeven worden, 'onze' feestdagen zijn 'haram' en mogen niet gevierd worden.
Bij mij draag je de boodschap uit, als je een hoofddoek draagt, dat je een praktiserend moslim bent, dit klopt van geen kanten met een sigaret!

Dan komt bij mij ook de gedachte in me op: draag je die hoofddoek wegens je overtuiging of om je af te zetten tegen onze maatschappij, of waarom dan wel??

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 14:54

Ik vind het prima dat er word gediscussieerd over bepaalde partijen, alleen ik vind het jammer dat bijna iedereen over het algemeen scheef kijkt naar de PVV en zijn stemmers.

Ook vind ik het jammer dat er bepaalde mensen zijn in dit topic die maar door blijven zagen over 1 bepaald ding.
Nederlands is niet mijn sterkste vak maar dat maakt mij niet dom of laagopgeleid. :) Jammer dat er meteen enkel daarnaar word gekeken in plaats van wat ik te vertellen heb.

Als ik een mondeling gesprek met jou zou voeren, let je er toch ook niet op of ik dt, t, d wel goed gebruik?

Over het algemeen is het gewoon dat in andermans ogen de PVV stemmer fout is, of dom. En dat is jammer want dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Tuurlijk zullen er wel laagopgeleiden bij zitten die ook racisten zijn, maar zulke mensen zullen net zo goed kunnen stemmen op de D66, VVD, PVDA, en de CDA.

Tuurlijk, als je even globaal kijkt naar de punten van Wilders is er het eerste wat er in je opkomt "racist" maar als je verder kijkt hoeft dit helemaal niet zo te zijn. Ik ben het ook niet eens met al zijn punten maar om iedereen maar meteen over 1 kam te scheren vind ik belachelijk.

Ik vind bepaalde punten van de VVD ook niet goed, en in mijn ogen zijn het meer de "in volksmond kakkers" die op hun hebben gestemt. Maar als je verder kijkt hoeft dit helemaal niet zo te zijn en ik zal hun daar ook niet op oordelen. Iedereen heeft op zijn/haar partij gestemt met een reden, omdat hun het gevoel hadden dat dit het beste zou zijn. Er zijn niet voor niets verkiezingen.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 14:55

MariekeB schreef:
Ze is niet dyslectisch, dat had ik wel gezien ( en heeft niets te maken met het door elkaar halen van spreekwoorden)
Ik oordeelde niet, ik moest gewoon erg lachen dat er in een post over hoogopgeleid zoveel staan. Mag een mens geen lol meer hebben over zo'n tegenstelling.

Ik vind het helemaal niet erg als iemand niet zo goed is in Nederlands. De meneer waarover we het veel hebben in dit topic heeft daar meer problemen mee dan ik.

En waaruit kan jij baseren dat jij beter bent in cijfertjes als ik? :) Erg jammer van je.
Vind het erg sneu dat er op deze manier gediscussierd word. Zomaar mensen wijzen op hun mindere punten maakt jou heus niet beter. Jij weet niets van mij. En mensen die anderen wijzen op hun zwaktes zijn meestal zelf zwak. :) Beetje vuur spuwen, dit kan ook op een volwassen manier.
Laatst bijgewerkt door Megamutsj op 11-07-10 15:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 14:56

KiWiKo schreef:

Ik kom zelf ook regelmatig in het taalblooperstopic (gewoon grappig) maar ik kan een boek vol schrijven met grappige taalfouten van mijn vriend (licht dyslectisch) maar hij is écht niet minder intelligent. Het komt alleen soms een beetje anders uit zijn toetsenbord.
Andere dingen is hij véél slimmer in.
Hij is hoger opgeleid dan ik, ook dat nog.
Sorry, weer on topic.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:00

janesmith schreef:
Waves schreef:
Ik snap de vraag niet zo goed. Het is geen kwestie van "vinden" of Wilders zich schuldig maakt aan discriminatie.

Discriminatie staat gewoon in het woordenboek en zeggen dat de één wel iets mag en de ander niet op basis van geloof, ís discriminatie. Daar is helemaal geen discussie over.

Ten eerste is er niets dat de PVV als standpunt heeft dat discrimineert. Mocht iemand daar anders over denken dan zou het prettig zijn als dat dan gepaard gaat met een quote of bron. Zomaar uitspraken doen dat ze discrimineren terwijl daar geen bijbehorend bewijs bij geleverd wordt is pure laster.
Ten tweede is het de rechter die beslist wat discriminatie is, of niet. Wilders is in 2008 al vrijgesproken van discriminatie en het huidige proces gaat in Oktober verder, dus daar is nog geen uitspraak van bekend.

http://www.youtube.com/watch?v=Ka53FSPL ... re=related Moslima´s mogen niet dragen wat ze willen, christenen en joden wel. Als je hier nog wat anders van kan maken dan discriminatie dan begin ik ernstig te twijfelen aan het onderwijs van vandaag de dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:04

KiWiKo schreef:

Wat is er naar aan mijn post? Dat ik moet lachen om spelfouten. Ik maak ze zelf ook, dan lach ik er ook om, zeker als het een soort freudiaanse verspreking oid is.
Zoals ik al zei : ik veroordeel haar daar zeker niet op. Ik ben er van overtuigd dat zowel lager als hogeropgeleide mensen op hem stemmen ( volgens mij is dat ook al lang onderzocht)
En wat heeft dat dan weer te maken met wat ik stem.

Ik ken teveel nare verhalen uit de oorlog om niet een beetje angstig te zijn voor de PVV. We hebben met onze familie daar net iets teveel voor meegemaakt ( sorry mijn profiel is even leeg, moet nodig een nieuwe gemaakt worden , maar ik ben 38 ).
Ik heb netjes de site van de PVV gelezen om me een beeld te vormen. Ik vind Wilders humor hebben, maar ik vind een aantal van zijn ideeën heel gevaarlijk.

Hij wil onze grondwet veranderen op enkele punten. En dat zijn ( naar mijn mening) essentiële punten.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:05

janesmith schreef:
KiWiKo schreef:

:D _O-

Ga je ook nog even in op mijn antwoord op je vraag hierboven? :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:08

Mensen,mensen toch,wat een verwijten tegen elkaar.
Niet waar,wel waar,wat doet het ertoe.
Wie er gelijk hebben?zien we pas later als er een coalitie is.
Tuurlijk mag je vast vooruit denken maar je kan nog niets met zekerheid zeggen.Meningen zijn voor iedereen vrij om te zeggen,maar kwets er een ander niet mee.Ook mag je zeggen wat je wilt,maar voel je vooral niet aangevallen als het niet in jou straatje past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:09

Megamutsj schreef:
MariekeB schreef:

En waaruit kan jij baseren dat jij beter bent in cijfertjes als ik? :) Erg jammer van je.
Vind het erg sneu dat er op deze manier gediscussierd word. Zomaar mensen wijzen op hun mindere punten maakt jou heus niet beter. Jij weet niets van mij. En mensen die anderen wijzen op hun zwaktes zijn meestal zelf zwak. :) Beetje vuur spuwen, dit kan ook op een volwassen manier.

Ik zei niet dat ik beter ben ik cijfertjes dan jij. Ik zie dat het onwaarschijnlijk is dat jij daar beter in bent dan mij. Wat mij betreft zijn we daar gelijkwaardig in.
Ik was ( mijn eerste baan) computerprogrammeur, vandaar dat ik vrij aardig in cijfertjes ben.
Maak er nu niet zo'n punt van, het was gewoon heel grappig , meer niet. Als dat verkeerd over kwam, excuus daarvoor.
Ik kan in ieder geval geregeld om mezelf lachen en jou post over hoger opgeleid in combi met veel spelfouten is gewoon grappig.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:11

Nicolletje schreef:
Ik vind van wel, zoiets Hitler was een volksmenner en hij zaaide bewust haat tegen de joden. Wilders doet hetzelfde tegen de moslims. vind ik best ongenuanceerd...

Wil je beweren dan dat Wilders een neutrale houding heeft tegenover Moslims? In mijn ogen stookt Wilders mensen op tegen Moslims door geen objectieve maar subjectieve informatie over de Islam te verkondingen op de website van de PVV.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:12

Waves schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=Ka53FSPL ... re=related Moslima´s mogen niet dragen wat ze willen, christenen en joden wel. Als je hier nog wat anders van kan maken dan discriminatie dan begin ik ernstig te twijfelen aan het onderwijs van vandaag de dag.

a) Misschien moet je je eens op de hoogte stellen van wat een politicus mag zeggen en wat een gewone burger mag zeggen. Daar zit namelijk een verschil in.
b) Hij heeft het over een verbod op bepaalde plaatsen, zoals gemeente gebouwen etc..etc.. Dat is dus geen algeheel verbod.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:18

Ik zie dat in mijn omgeving nergens gebeuren Heino. En ook hier op bokt niet.

En welke subjectieve informatie?
Voor zover ik weet verkondigd hij alleen feiten.

MariekeB: Deze plek lijkt mij niet geschikt om mensen te gaan zitten uitlachen om spelfouten..... beetje jammer.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:20

Heino schreef:
Nicolletje schreef:
Ik vind van wel, zoiets Hitler was een volksmenner en hij zaaide bewust haat tegen de joden. Wilders doet hetzelfde tegen de moslims. vind ik best ongenuanceerd...

Wil je beweren dan dat Wilders een neutrale houding heeft tegenover Moslims? In mijn ogen stookt Wilders mensen op tegen Moslims door geen objectieve maar subjectieve informatie over de Islam te verkondingen op de website van de PVV.

Het gaat mij (meteen weer) om de vergelijking met Hitler. Als iemand zegt, zoiets beweer ik niet, of zoiets wordt niet beweerd, ik vind dit wel zo'n bewering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:30

x_Marr schreef:
MariekeB: Deze plek lijkt mij niet geschikt om mensen te gaan zitten uitlachen om spelfouten..... beetje jammer.

Moet ik nog vaker sorry zeggen want dat wil ik best hoor : Mijn oprechte excuses als mijn glimlach om een verkeerd spreekwoord in een verkeerde zinsconstructie, overkwam als het afbranden van iemand die soms wat moeite heeft met het Nederlands.
Juist ik als iemand die voor de culturele integratie is moet zijn mond houden over het niet goed Nederlands kunnen schrijven.
en dat was mijn laatste excuus hiervoor.

ps het topic heet : waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen ... :) vind ik dan toch ook nu echt weer grappig in combinatie met alle reactie die ik krijg op mijn niet zo handige opmerking. Maar ik houd dan ook van dit soort leuke toevalligheden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:31

x_Marr schreef:
En welke subjectieve informatie?
Voor zover ik weet verkondigd hij alleen feiten.

De islam is vooral een politieke ideologie; een totalitaire leer gericht op dominantie, geweld en onderdrukking.
Wat zeker niet bestaat is een gematigde islam.

Los daarvan, Wilders speelt een heel vies spelletje. Hij plaatst in zijn verkiezingsprogramma onder het kopje "Kiezen voor islambestrijding en tegen de massa-immigratie" een aantal dingen die geen causaal verband hebben met de Islam:
- Vrouwenbesnijdenis
- Illegaal verblijf in Nederland
- Asielzoekers
- Uitkeringen

Hij doet voorkomen alsof deze punten onlosmakelijk verbonden zijn met de Islam. En dat is niet juist.

Nicolletje: heb je het stuk van Krips gelezen over de vergelijking Wilders-Hitler? Vond ik persoonlijk sterk onderbouwd en ik heb er tot noch toe geen goede tegenargumenten voor gelezen :)

Air

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:35

Daar staat toch duidelijk kiezen voor Islambestrijding EN tegen de massaimmigratie.

Dus hij doet helemaal niet voorkomen alsof die punten onlosmakelijk verbonden zijn met de Islam.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 15:36

Is dat in dit topic? Ik heb dat niet gezien, ik raak een beetje de weg kwijt hier met al die spelfouten geloof ik...