mick75 schreef:Waarom word er steeds voorbij gegaan aan de hele genuanceerde post van Vjestagirl een paar pagina's terug? Dat vind ik nou zonde.
Ik pak even dit stukje eruit:
Vjestagirl schreef:Waarom moet je dan niet roken? Hoeveel Christenen gaan er wel niet braaf iedere week naar de kerk maar hebben wel seks voor het huwelijk? Een geloof is een lijdraad, je beslist zelf wat jij in jouw leven vind passen. En als jij de hoofddoek EN de sigaret in je leven vind passen, wie is een ander dan om te beslissen dat dat niet mag?
Mijn probleem ermee is, dat een hoop moslims momenteel hun mond vol ervan hebben hoe Nederland het belijden van hun geloof (nu al, zonder hele wilders) hun zo moeilijk maakt.
Er zijn nóg geen genoeg moskeeën, er mogen géén spaar'varkentjes' meer uitgegeven worden, 'onze' feestdagen zijn 'haram' en mogen niet gevierd worden.
Bij mij draag je de boodschap uit, als je een hoofddoek draagt, dat je een praktiserend moslim bent, dit klopt van geen kanten met een sigaret!
Dan komt bij mij ook de gedachte in me op: draag je die hoofddoek wegens je overtuiging of om je af te zetten tegen onze maatschappij, of waarom dan wel??