Mens sterft binnen 100 jaar uit!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 22:50

Pluizebolpum schreef:
laetitia schreef:
Missschien sterven we wel gewoon langzaam uit, net als de Mammoet.
Denk ook dat de schrijver van het artikel eerder iets dergelijks bedoelt dan dat we ineens door een grote knal of iets anders mensvernietigends massaal ter aarde worden besteld.
Als je nagaat dat vooral in de westerse wereld mensen zich volvreten, minder vruchtbaar worden en ook minder kinderen nemen, rare dingen in hun eten stoppen, soms doorslaan in hygiene, met z'n allen op een klutje leven (waarom gaan die lemmings ook alweer massaal de klif af?) en in arme landen mensen amper kúnnen eten, slechte gezondheidsvoorzieningen hebben en vaak onder onhygienische omstandigheden leven...
Je zou zeggen hét recept voor mensvermindering. En dan hebben we het nog niet eens over muterende (griep)virussen die er lustig op los leven omdat men zo nodig alles van hot naar her moet vervoeren...
Ik vind het dus eigenlijk niet eens zo'n gek idee, alleen al binnen 100 jaar, dat is wel erg vlot.

nu maak je me bang
dat er ineens een knal komt en dat we weg zijn :(

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 22:51

Ik vind het vreemd dat een microbioloog zich bezig houdt met zaken die helemaal zijn vakgebied niet zijn.
Ik lig van dit bericht echt niet wakker

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 22:52

gohya schreef:
Visioen is absoluut geen droom.
Dromen zijn wat waziger,visioen is levens echt.
Ook zie je een visioen niet in hele details,zijn puzzelstukken.

heb je dit serieus allemaal gezien? :oo
wauw, maar zal je visioen ook echt uitkomen?
en wat zag je allemaal nog meer?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 22:53

laetitia schreef:
itsmi schreef:
Dat is waar Laetitia. Maar alsnog denk ik dat je er verder niks aan hebt. We hebben nu eenmaal zon grote kennis op het medische gebied ontwikkeld, en we kunnen niet meer zonder...

:j mee eens. Eigenlijk is de mens met al zijn hersens en intelligentie uiteindelijk niet geschikt om op de aarde te leven. De natuur en de aarde is door de intelligentie van de mens die steeds maar ontwikkelde en ontwikkelde uitgeput. Misschien kunnen we met als de Ark van Noach een ruimteschip maken en dan a la startrek een selffullfiling soort wereld creeëren waarin we onze eigen grondstoffen, voedsel etcetera kunnen ontwikkelen en laten groeien O:)

Dan wil ik wel op dit ruimte schip... lijkt me ontzettend mooi om alles vanaf het begin mee te maken en in de natuur te leven zoals vroeger.

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 22:53

gohya schreef:

het leek ook heel egt
het leek of ik mijn vader egt kon aanraken
alles kon ik bijna aanraken lek net of ik gewoon
wakker was,,
Laatst bijgewerkt door Joelle1996 op 01-07-10 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Josje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 22:54

Misschien is die man wel dementerend :D

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:00

Ik geloof best dat over 100 jaar de wereld er totaal weer anders uitziet, of dat het er in elk geval anders aan toe gaat?
Maar over 100 jaar leven er gewoon nog mensen op aarde....

Voor mijn studie (o.a. culturele geografie) vaak genoeg naar gekeken, en ik geloof dat de wereldbevolking tot 2044 groeit en daarna weer langzaam (zeer langzaam) afneemt. In elk geval niet meer toe neemt. Zijn genoeg simulaties over te vinden!

Daarbij denk ik dat de mens creatief genoeg is om op veel dingen een oplossing te bedenken :o , al moeten ze met sommige dingen wel hard beginnen met bedenken!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:01

Josje84 schreef:
Misschien is die man wel dementerend :D

Haha :')
Nou ik kan me best wel iets voorstellen bij zijn theorie eigenlijk. Ik neem mijn eigen vriendengroep maar als voorbeeld. Allemaal een leeftijd tussen de 18 en de 25. Laten we zeggen dat 3/4e van deze groep absoluut geen kinderwens heeft. Dan bedoel ik niet alleen de jongere maar ook al de 25 jarige die echt geen kind willen. Dat zijn er in dit geval toch wel rond de 10/11 personen. Verdubbel die met partner erbij, en dat zijn er, zeg 20. Relatief weinig in vergelijking met de wereldbevolking :+ maar het zijn er wel al 20 in mijn omgeving.

En kijk dan naar de arme landen, daar sterft bijna de helft van elk geboren kind. Of neem, ik geloof, japan (correct me if i'm wrong) daar mag nog maar 1 kind per stel geboren worden..

Als dit 100 jaar zo doorgaat.. Er zijn steeds meer mensen met carrière wens, en steeds minder mensen met een kinderwens..

Maar nee, ik denk niet dat we over 100 jaar al helemaal weg zijn. De natuur daarin tegen.....

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:04

ChantalSmook schreef:
Dan wil ik wel op dit ruimte schip... lijkt me ontzettend mooi om alles vanaf het begin mee te maken en in de natuur te leven zoals vroeger.

Denk dat iedereen dat wel wil. De mens is egoïstisch.... Denk je nou echt dat mensen er genoegen mee zouden nemen als de boot "vol" zou zitten en ze er niet mee rbij passen. Gaat nooit werken. (al was dat de intentie ook niet denk ik).

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:05

Miracle_ schreef:
Nou ik kan me best wel iets voorstellen bij zijn theorie eigenlijk. Ik neem mijn eigen vriendengroep maar als voorbeeld. Allemaal een leeftijd tussen de 18 en de 25. Laten we zeggen dat 3/4e van deze groep absoluut geen kinderwens heeft. Dan bedoel ik niet alleen de jongere maar ook al de 25 jarige die echt geen kind willen. Dat zijn er in dit geval toch wel rond de 10/11 personen. Verdubbel die met partner erbij, en dat zijn er, zeg 20. Relatief weinig in vergelijking met de wereldbevolking :+ maar het zijn er wel al 20 in mijn omgeving.

En kijk dan naar de arme landen, daar sterft bijna de helft van elk geboren kind. Of neem, ik geloof, japan (correct me if i'm wrong) daar mag nog maar 1 kind per stel geboren worden..

Als dit 100 jaar zo doorgaat.. Er zijn steeds meer mensen met carrière wens, en steeds minder mensen met een kinderwens..

Maar nee, ik denk niet dat we over 100 jaar al helemaal weg zijn. De natuur daarin tegen.....

Zijn zoveel mensen die geen kinderen willen, maar op hun 30e, 35e plots toch wel. En dat zijn er ook een hoop hoor....

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:10

_Bitje_ schreef:
Pluizebolpum schreef:
übermensch projecten en dat vind ik ook weer een eng idee...

wat is dat dan ? :)
Dat was in de tijd van Hitler, die wilde een superieur ras kweken en deelde mensen in soorten in, de 'goeien' volgens hem waren übermenschen.
Op het moment dat je serieus mensen die 'niet goed' zijn laat sterven of als er alleen 'gefokt' zou mogen worden met 'goedgekeurde' mensen dan krijg je ook wel zoiets. Dát vind ik enger dan een grote knal en dag aarde. Daar merk je niet zoveel van als 't goed is.
Miracle_ schreef:
Ik denk eerlijk gezegd dat dat idd een grotere zorg zou moeten wezen...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:11

shantalufyou schreef:
gohya schreef:

het leek ook heel egt
het leek of ik mijn vader egt kon aanraken
alles kon ik bijna aanraken lek net of ik gewoon
wakker was,,

Dan had je idd. een visioen.
Dan weet jij ook het verschil tussen een droom en een visioen nu.
We gaan zo wel offtopic,sorry mensen.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:15

itsmi schreef:
Moontje1991 schreef:
Niet geheel maar per 2 vrouwen 1 kind lijkt mij wel een goed plan of niet dan?
Dus de wereldbevolking uitdunnen niet geheel verwijderen.

Nu zie je vaak 1 vrouw en dan 4 kinderen en dat vergroot het probleem alleen maar.

En hoe wil je de vergrijzing dan oplossen? Dan is er zo weinig nageslacht,dat de verpleeg-/verzorgingshuizen uit hun voegen barsten en er nog minder verpleging zal zijn. Dan moet dat opgelost worden door de mantelzorg,denk niet dat NL daar op zit te wachten..

Dat zei ik net al.
Door meer kinderen te nemen zodat de ouderen verzorgd kunnen worden zijn er daarnaa nog meer ouderen want die kinderen worden tenslotte ook ouder en dan moeten er dus nog meer kinderen komen en nog meer en nog meer.
En zo wordt het probleem van overbevolking alleen maar erger totdat we met zijn 20en in een 1gezinswoning met 4 slaapkamers wonen.
Beter een paar jaar ouderen die veel zelf moeten doen en elkaar moeten helpen dan dat we over 20 jaar met zijn alle in kleine hokjes zitten.
Er zijn tenslotte genoeg oudere in bejaarde tehuizen die nog veel zelf kunnen als die de andere nou zouden helpen zou er ook minder verpleging nodig zijn waardoor het probleem over enkele jaren opgelost kan zijn

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:16

En ander onderzoek geeft aan dat de zon steeds dichterbij komt, en nu al 30% meer warmte geeft. Hierdoor gaat de fotosynthese omhoog, meer planten tot er geen Co2 meer is, en de planten uitsterven. Niet veel later gaan de mensen en dieren, alleen de bacterien blijven over. en na 1 miljard jaar kookt de aarde de laatste bacterie dood omdat de zon dichterbij blijft komen en de hele atmosfeer door het tekort aan Co2 weggevallen is.

welke theorie we moeten geloven weet ik ook niet meer, want er bijstaan er nu wel heel veel :Z

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:17

itsmi schreef:
ChantalSmook schreef:

Denk dat iedereen dat wel wil. De mens is egoïstisch.... Denk je nou echt dat mensen er genoegen mee zouden nemen als de boot "vol" zou zitten en ze er niet mee rbij passen. Gaat nooit werken. (al was dat de intentie ook niet denk ik).

Was inderdaad niet mijn intentie. :+ Meer dat ik gewoon erg nieuwschierig ben naar het leven zoals vroeger door bij wijze van met pijl en boog op jacht te gaan etc. ;)

gohya

Re: Mens sterft binnen 100 jaar uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:28

Ik denk ook dat er iets met de maan aan de hand is,het lijkt n.l. of de aarde sneller draait dan voorheen.De tijd gaat vele malen sneller dan eerst,een uur is in een mum van tijd voorbij.In de vroegere zomers was het op de langste dag tot 23 uur licht.Nu is dat nog maar tot half 11.Iets klopt er niet met de aardbol.

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:42

Ik denk wel dat er verschillende virussen en bacterieen in opkomst zijn waarvoor er geen geneesmiddel is. De natuur vindt zijn eigen weg als er sprake is van overbevolking.
Maar daarbij blijft het recht van de sterkste ook gelden en zullen er altijd wel mensen overleven.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 23:50

Lynske78 schreef:
Ik denk wel dat er verschillende virussen en bacterieen in opkomst zijn waarvoor er geen geneesmiddel is. De natuur vindt zijn eigen weg als er sprake is van overbevolking.
Maar daarbij blijft het recht van de sterkste ook gelden en zullen er altijd wel mensen overleven.

Maar goed, dat is ook helemaal niet verkeerd. Overbevolking is voor de aarde niet goed en dit zal zichzelf gaan oplossen. Overigens denk ik dat we veel beter met de wereld bezig zijn dan 50 jaar geleden, denk aan duurzaam bouwen, auto's op elektriciteit, filleplannen, etc. Daarnaast zijn de technologien zo verbeterd dat de wereld wel in gang blijft gehouden, daar vinden ze vast wel wat op :+

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 00:05

gohya schreef:
Dan had je idd. een visioen.
Dan weet jij ook het verschil tussen een droom en een visioen nu.
We gaan zo wel offtopic,sorry mensen.

ik had dan ook een visioen over het tsunami
ik zag 1 dag van tevoren heel veel mensen verdrinken in de
zee omdat ze vissen woude pakken die op het strand waren
gekomen omdat de zee weg was getrokken ofzo
maar dat was ook alsof ik er zelf naast stond

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 00:09

gohya schreef:
Ik denk ook dat er iets met de maan aan de hand is,het lijkt n.l. of de aarde sneller draait dan voorheen.De tijd gaat vele malen sneller dan eerst,een uur is in een mum van tijd voorbij.In de vroegere zomers was het op de langste dag tot 23 uur licht.Nu is dat nog maar tot half 11.Iets klopt er niet met de aardbol.

je hebt gelijk
ik kan me herineren toen ik klein was was het heel lang
licht en nu word het steeds minder in de zomer kan je dat goed zien
en het word ook steeds warmer nederland
vorigjaar begon de zomer voor mijn gevoel veel later

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 00:09

seren schreef:
Als de mensen over 100 jaar verdwijnen neem ik aan dat de mensen met de reactie, boeiend, dan ben ik er toch niet meer. Dit hun kinderen niet aan willen doen en bewust zullen kiezen om het leed van het vergaan van de mensheid de volgende generaties te besparen door geen kinderen te nemen.

Dan sterven we zeker uit :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 07:25

laetitia schreef:
Madeliefjes schreef:
Alleen gaat dit niet over vergaan maar over uitsterven en ik denk en hoop eigenlijk ook dat dat ooit eens gaat gebeuren. Hebben we een prachtige aardbol gekregen moet je zien wat we er mee doen. We zijn hem ook niet waard.

Ik denk er precies hetzelfde over, al ben ik zelf een mens...ik wou dat we nooit bestaan hadden.
We hebben een prachtige wereld helemaal naar de kelote geholpen. Het lijkt mij prachtig en machtig als de natuur straks alles weer overneemd, het evenwicht uiteindelijk na jaren weer in evenwicht is en de gebouwen en wegen en fabrieken en al die andere vreselijke bouwwerken worden begroeid met planten, bloemen en bomen.

Ik hoop dan ook dat het waar is, wat heeft de mens de aarde gegeven/goed gedaan (met zijn intelligentie nog wel!)?

En dan? Dan heb je dus eigenlijk niks op de aarde?

Goofke schreef:
Ik geloof best dat over 100 jaar de wereld er totaal weer anders uitziet, of dat het er in elk geval anders aan toe gaat?
Maar over 100 jaar leven er gewoon nog mensen op aarde....

Voor mijn studie (o.a. culturele geografie) vaak genoeg naar gekeken, en ik geloof dat de wereldbevolking tot 2044 groeit en daarna weer langzaam (zeer langzaam) afneemt. In elk geval niet meer toe neemt. Zijn genoeg simulaties over te vinden!

Daarbij denk ik dat de mens creatief genoeg is om op veel dingen een oplossing te bedenken :o , al moeten ze met sommige dingen wel hard beginnen met bedenken!

Zo denk ik inderdaad ook :)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 07:51

Heeft iemand enig idee wat de man bedoelt met: De aarde zal onder haar eigen gewicht bezwijken? Bedoelt 'ie dat letterlijk? Iets in de zin van: de aarde gaat imploderen?

Overigens is opvallend dat hij zegt dat de hedendaagse mens, homo sapiens, uit gaat sterven. Daarmee sluit je niet uit dat een nieuwe variant zou kunnen ontstaan. Behalve als de aarde instort natuurlijk.....

In het licht van het WK voetbal: de nieuwe mens:
Homo Robbensis? Vroeg kaal, supersnel maar met een heel kwetsbaar spierstelsel?
Homo Kuytens? Melkboerenhondehaar en het vermogen om 24 uur aan 1 stuk te rennen?
Homo Persianis? snel, flexibel maar ook heel luidruchtig?

:)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 08:52

Liinn schreef:
laetitia schreef:
Ik denk er precies hetzelfde over, al ben ik zelf een mens...ik wou dat we nooit bestaan hadden.
We hebben een prachtige wereld helemaal naar de kelote geholpen. Het lijkt mij prachtig en machtig als de natuur straks alles weer overneemd, het evenwicht uiteindelijk na jaren weer in evenwicht is en de gebouwen en wegen en fabrieken en al die andere vreselijke bouwwerken worden begroeid met planten, bloemen en bomen.

Ik hoop dan ook dat het waar is, wat heeft de mens de aarde gegeven/goed gedaan (met zijn intelligentie nog wel!)?

En dan? Dan heb je dus eigenlijk niks op de aarde?

Als de mens van de aarde is verdwenen vind jij dat er niets meer is? Ik hoop niet dat je dat meent :=
Naast de mens wordt de wereld ook nog bevolkt door dieren, planten, bomen, bacteriën, organismen en ik denk dat de wereld beter af is zonder mens.

Als voorbeeld hoef ik alleen maar de olieramp van de BP in de Golf van Mexico te nemen hoe de mens met de wereld omgaat.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 08:57