Man ligt vier jaar dood in kamer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barroco

Re: Man ligt vier jaar dood in kamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 23:04

Bizar verhaal dit! Ongelovelijk...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 23:09

Niicole__ schreef:
Vraag me trouwens ook af hoe die mensen sliepen, dat soort huizen hebben (meestal) 3 slaapkamers, maar ze waren met 4 mensen (en 1 overleden in een eigen kamer, dus nog maar 2 slaapkamers..)..

Deze overleden man had zijn kamer op zolder. Dat is een 4e kamer dan, lijkt mij.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 23:11

Karin schreef:
Niicole__ schreef:
Vraag me trouwens ook af hoe die mensen sliepen, dat soort huizen hebben (meestal) 3 slaapkamers, maar ze waren met 4 mensen (en 1 overleden in een eigen kamer, dus nog maar 2 slaapkamers..)..

Deze overleden man had zijn kamer op zolder. Dat is een 4e kamer dan, lijkt mij.

Dat wist ik dus niet ;)
Niet veel hebben de zolder zodanig klaar voor een 4e kamer ;)
Ik was er niet bij, dus weet het ook niet.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 23:12

Ik ga ook maar af op wat er in nieuwsberichten is gezegd, ik was er ook niet bij. ;)

Maar IMO is het niet zo gek dat zo'n woning als op de foto's een zolderkamer heeft.

Over het geldaspect zegt nu.nl dit:

Citaat:
(...)

Uitkering
De man, die arbeidsongeschikt was, bleef tijdens zijn dood een WAO-uitkering ontvangen. ''Maar dat geld is nooit van zijn rekening gehaald'', zegt de woordvoerder. Om die reden wordt fraude door de familieleden uitgesloten.

Volgens een woordvoerder van het uitkeringsinstituut UWV kan iemand jarenlang een uitkering ontvangen zonder dat het UWV contact heeft met de persoon.

''Over dit specifieke geval willen we niets zeggen, maar in het algemeen hebben we geen contact met personen die volledig arbeidsongeschikt zijn. Behalve als er een wijziging moet worden doorgevoerd.''

Het geld zal naar alle waarschijnlijkheid moeten worden terugbetaald aan het UWV.

''Maar dan moeten we eerst van de gemeente gegevens binnenkrijgen dat die man dood is'', aldus de woordvoerder van het UWV.

http://www.nu.nl/binnenland/2277160/bes ... milie.html
Laatst bijgewerkt door Karin op 24-06-10 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 23:13

hij wilde met rust gelaten worden....nou,dat is gelukt...

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 23:32

Wij hebben net zo'n woning, maar bij ons is de zolder een, euhw ja zolder haha..
Al is het bij ons omdat de ketel op een idiote plek zit dat er geen extra kamer in kan.. :=

Maar dan denk ik; Als zo'n man op zolder lag, dan moet dat lijkenvocht toch door de vloer naar beide/een onderliggende slaapkamer(s) zijn ''gedropen'', of iig plekken in het plafon hebben?
Of zie ik dit nu verkeerd? :=

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 23:34

Enn.. hoe heeft hij ál zijn rekeningen kunnen betalen?
Niet alles is toch automatische incasso? Of bij hem wel..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 23:35

Ik denk dat dat wel uitgezocht wordt.

Uit de berichtgeving begreep ik dat het lichaam gemummificeerd was. Geen idee hoe het dan zit met vocht dat het lichaam verlaat.

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 23:38

Karin schreef:
Ik denk dat dat wel uitgezocht wordt.

Uit de berichtgeving begreep ik dat het lichaam gemummificeerd was. Geen idee hoe het dan zit met vocht dat het lichaam verlaat.

Daarbij denken ze dat de verwarming flink aanstond, dus droogt het lichaam uit.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 23:42

Hmm okee...
het is én blijft iig een gigantisch raar verhaal :=

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 23:43

Niicole__ schreef:
Hmm okee...
het is én blijft iig een gigantisch raar verhaal :=

Daar ben ik het helemaal met je eens. Ik snap ook nog steeds niet hoe zoiets heeft kunnen gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 23:44

Ik zie straks nog wel gebeuren dat blijkt dat de familie ruzie heeft gekregen oid, die man naar z'n kamer is gegaan uit boosheid, en de familie (ook uit boosheid) verder geen aandacht aan hem besteed hebben. Er stond namelijk in de krant dat ze zwak sociaal waren.. weet niet hoe ver dat kan gaan maargoed. Ze hebben 'm iig (letterlijk) weg laten rotten..

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 23:45

zwak sociaal maar ook extreem gelovig toch?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 23:46

Ik denk dat er 'sociaal zwak' wordt bedoeld. ;)

Ik krijg iig de indruk dat ze zijn wens om met rust gelaten te worden iets te letterlijk hebben genomen.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 00:29

SunnyBL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 08:46

doerakje schreef:

Citaat:
Maar zo werkt het blijkbaar niet bij de broers en zussen van Rients Wolbers. Die hebben zich blijkbaar nooit afgevraagd waarom het zo lang stil bleef boven, of het niet eens tijd werd voor een boterham of prakkie en of hij geen belang stelde in de post, die al die jaren gewoon voor hem bezorgd bleef worden. Dat een van de betrokkenen sociaal zo zwak was dat hem of haar weinig kan worden verweten zou nog kunnen, maar vier? Er zit dus duidelijk een luchtje aan deze zaak en dat bedoelen we minder grappig dan het lijkt.

Dat lijkt mij ook wel jah...

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 09:03

Het is en blijft een raar verhaal, kan het gewoon niet bevatten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 09:12

Het nieuwsbericht van Peter R slaat idd wel de spijker op zijn kop.. Blijf het maar bizar vinden :n

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 09:21

Blijft toch raar je eigen achternaam steeds zo voorbij te zien komen :+ T is allemaal wat luguber, maar bij ons worden er ook nog wel grapjes over gemaakt. :') en veel vragen dat we krijgen of het ook familie was... Nee wij heten vanaf nu Zijlstra! Zeggen we dan. :+
Ik heb me laten vertellen dat het achterneven zijn van mijn opa. Van die kant komen ze allemaal uit een zwaar gelovige familie. Volgens mijn oma hingen de voorouders van die mensen het baptisme aan, maar toen ze het daar niet meer mee eens waren is er een eigen geloof ontstaan. Mijn vader noemde het een soort zwarte kousen geloof, maar dan nog strenger. Hoewel het soms heel frappant was hoe ze zelf bepaalden wat wel en niet mocht. Zaten veel alcoholisten in die kant van de familie, dat mocht blijkbaar wel. Maar vanaf hun jeugd zijn deze mensen dus wel gebrainwashed door hun ouders, streng geloof, en hel en verdoemenis waren daar aan de orde van de dag. "Gij zult een zekere dood sterven" was een favoriete uitspraak van hun vader als iemand in zijn ogen iets verkeerds deed.
Maar goed, helemaal Oké zij ze dus niet in hun bovenkamer, maar aangezien ze ook nog voor een tante een dorp verder op zorgen, daar halen ze boodschappen voor enzo, hadden ze ook heus wel geweten hoe ze voor hun broer moesten zorgen.

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 09:24

Misschien niet helemaal relevant, maar ben ik de enige die het een beetje raar vind dat er tussen de zussen een leeftijdsverschil van bijna 30 jaar zit?
Citaat:
broers Piet en Oane (61 en 67) en zussen Mattie en Doete (44 en 71)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 09:26

Sterft iedereen niet een zekere dood dan? :+

Savasan, was mij ook al opgevallen.. Mattie is blijkbaar een beetje nagekomen :+

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 09:36

Ja inderdaad die uitspraak slaat dus nergens op :') maar ze hadden allemaal van dat soort zelf bedachte dramatisch klinkende uitspraken die kant noch wal raakten. :=
Mijn oma vertelde ook eens een verhaal over een jong familielid dat was overleden na een brommerongeluk. De vader van deze mensen zat toen die begrafenis voor, maar die was het al een tijdje niet eens met de overledene en liet duidelijk merken dat hij dit een zaak vond van "boontje komt om zijn loontje" die jongen was in zijn ogen een zondenaar en zijn dood was dus zijn eigen schuld. Toen is er ook een groot gat in die familie ontstaan omdat veel van hen dat natuurlijk veel te ver vonden gaan. :=

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 09:42

En post, hij zal toch wel eens post hebben gekregen? dat moet zich ook behoorlijk opstapelen...
Ik vind het maar een apart verhaal...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:13

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 10:15

Faline schreef:
Ja inderdaad die uitspraak slaat dus nergens op :') maar ze hadden allemaal van dat soort zelf bedachte dramatisch klinkende uitspraken die kant noch wal raakten. :=
Mijn oma vertelde ook eens een verhaal over een jong familielid dat was overleden na een brommerongeluk. De vader van deze mensen zat toen die begrafenis voor, maar die was het al een tijdje niet eens met de overledene en liet duidelijk merken dat hij dit een zaak vond van "boontje komt om zijn loontje" die jongen was in zijn ogen een zondenaar en zijn dood was dus zijn eigen schuld. Toen is er ook een groot gat in die familie ontstaan omdat veel van hen dat natuurlijk veel te ver vonden gaan. :=

Och jee, dat is wel heel erg.. :n