de pil gaat uit het basispakket?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:39

faye1995 schreef:
Ja, door bij de pil ;)
Ik vind mezelf ook een risico groep, ben 23 en moet niet denken aan een kind..
Ik vind de leeftijd 20 dan ook belachelijk gesteld, sommigen zijn gewoon nog student nl!

Tsja, ik was 4 weken te oud voor de enting tegen baarmoederhalskanker... Dus moest hem als ik hem toch wilde zelf betalen à ergens in de 200 euro. Er moet ergens een grens zijn. Helaas ligt 'ie altijd net daar waar je hem liever niet wilt hebben.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:41

Ja, maar je kan een zwangerschap ook voorkomen door voorbehoedsmiddelen te gebruiken en dat is niet alleen de pil.
Als 20 jarige ben je, je bewust van de risico's van onveilige seks en als 14 jarige o.i.d. een stuk minder.
Ik vind het ook belachelijk dat het er uit gaat, zou zelf ook liever de pil nog wat meer jaren blijven slikken dan nog 3 jaar totdat ik 20 ben.
Maar ik vind het erger dat medicijnen voor bijv. hartpatienten niet vergoed worden dan de pil.
Ze gaan steeds meer dingen uit het pakket halen, te gek voor woorden.

En reken maar dat de verzekeringen gewoon duurder blijven worden.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:43

horsii schreef:
Ja, maar je kan een zwangerschap ook voorkomen door voorbehoedsmiddelen te gebruiken en dat is niet alleen de pil.
Als 20 jarige ben je, je bewust van de risico's van onveilige seks en als 14 jarige o.i.d. een stuk minder.
Ik vind het ook belachelijk dat het er uit gaat, zou zelf ook liever de pil nog wat meer jaren blijven slikken dan nog 3 jaar totdat ik 20 ben.
Maar ik vind het erger dat medicijnen voor bijv. hartpatienten niet vergoed worden dan de pil.

Ja, maar alle voorbehoedsmiddelen kosten een hoop geld, dat is het probleem!
Ik ben het er ook wel mee eens, als je 20 bent denk je er beter over na, maar een condoom kán schuren!
En dan is pil icm condoom toch wel erg fijn.....

Overigens ben ik het helemaal eens met je laatste punt hoor, maare als mensen goed de verzekering uitzoeken dan kan er heel veel vergoed worden in de aanvullende verzekeringen.
In de basisverzekering kan je nu eenmaal niet alles stoppen, dan zouden de kosten de spuigaten uitlopen!

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:43

Melsh schreef:
faye1995 schreef:
Ja, door bij de pil ;)
Ik vind de leeftijd 20 dan ook belachelijk gesteld, sommigen zijn gewoon nog student nl!

Tsja, ik was 4 weken te oud voor de enting tegen baarmoederhalskanker... Dus moest hem als ik hem toch wilde zelf betalen à ergens in de 200 euro. Er moet ergens een grens zijn. Helaas ligt 'ie altijd net daar waar je hem liever niet wilt hebben.

Nog zoiets belachelijks ja...

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:45

horsii schreef:

De meeste voorbehoedsmiddelen zijn nog duurder dan de pil. Ik heb al zo'n beetje alles geprobeert om van die pil af te komen, maar of het was te duur of het beviel echt niet.

Nu is er nog 1 optie en die wordt gelukkig -nog- wel volledig vergoed, maar dat gaat wat ver.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:46

faye1995 schreef:
Melsh schreef:

Nog zoiets belachelijks ja...

Inderdaad. Ik heb hem ook niet gehaald, vond het echt asociaal duur. Dan maar een iets hoger risico... Hopen dat als ik het onverhoopt ooit krijg, de behandeling ertegen nog vergoed wordt. :\

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 16:50

Abeltje77 schreef:
horsii schreef:

De meeste voorbehoedsmiddelen zijn nog duurder dan de pil. Ik heb al zo'n beetje alles geprobeert om van die pil af te komen, maar of het was te duur of het beviel echt niet.

Nu is er nog 1 optie en die wordt gelukkig -nog- wel volledig vergoed, maar dat gaat wat ver.

en dat is?

Abeltje77

Re: de pil gaat uit het basispakket?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:51

gewoon, sterilisatie

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:52

Mja, dat is wel een erg drastische optie hè?

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:52

Abeltje77 schreef:
gewoon, sterilisatie

Mag dat een voorbehoedsmiddel heten?

edit; je brengt het wel grappig.
dacht dat kiwiko net ergens zei dat zij WEL moest betalen

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:53

definieer voorbehoedsmiddel

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 16:53

Abeltje77 schreef:
gewoon, sterilisatie

lieffie.......... word niet vergoed............ kostte mij 1275 euro :D :D :D

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:53

KiWiKo schreef:
Abeltje77 schreef:
gewoon, sterilisatie

bij mij wel
is allemaal al uitgezocht incl een telefoontje naar de verzekeraar

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:54

Daar kun je heel wat jaren de pil voor slikken :7

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:54

Abeltje77 schreef:
KiWiKo schreef:

bij mij wel

Onze verzekering vergoedt het ook, maar alleen als je binnen een bepaalde leeftijdscategorie valt... Mijn moeder was er al te oud voor, volgens de verzekeraar... :?

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:57

Abeltje77 schreef:
KiWiKo schreef:

bij mij wel

wel leuk, bij iedereen de knip erin :)
gewoon sterilisatie
En dan de vergrijzing op zien te lossen, helleluhjaaa

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:57

faye1995 schreef:
Ja, door bij de pil ;)

Ik ben ook 23, ik werk nu 2 jaar (ben afgestudeerd toen ik 21 was, werk nu 3 dagen en doe een master opleiding en maak veel reiskosten die niet meer vergoed worden) en ik kan niet zeggen dat ik het nu veel breder heb dan toen ik student was hoor := dus bereid je maar voor ;)

Overigens heb ik tijdens mijn studie en nu nog steeds een eigen paard gehad, ik vind niet dat je dan kunt zeggen dat je je pil niet kunt betalen.

Ik heb liever die pil eruit dan echt noodzakelijke medicijnen of loophulpmiddelen. Er is een hele simpele manier om niet zwanger te worden. Zul je zien dat heel veel mensen het dan ineens wel kunnen betalen (of je vriend wil het voor je betalen ;) )

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 16:58

ik heb me aanvullend moeten verzekeren, en toen werd het alsnog niet vergoed........... ben nog steeds in gevecht :D :D

maar het zit absoluut niet in je basispakket :D :D

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:59

faye1995 schreef:
Abeltje77 schreef:
bij mij wel

wel leuk, bij iedereen de knip erin :)
gewoon sterilisatie
En dan de vergrijzing op zien te lossen, helleluhjaaa

hihi
nieuwste reclamecampagne tegen overbevolking:

*enthousiaste stem*
'ben jij al geknipt?!'

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:59

't is toch nie normaal.. plus alle andere dingen die eruit gaan.
de leeftijdsgrens van 20 vind ik oneerlijk, er zijn genoeg 20+ ers die nog studeren, en die kunnen dat niet betalen, wat voor
problemen krijg je dan?? Nederland was toch overbevolkt....

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:00

KiWiKo schreef:
ik heb me aanvullend moeten verzekeren, en toen werd het alsnog niet vergoed........... ben nog steeds in gevecht :D :D

maar het zit absoluut niet in je basispakket :D :D

Kijk, dan zit daar het verschil. Ik ben al bijverzekerd. Niet veel hoor, maar schijnbaar genoeg.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:02

horsii schreef:

als ik ooit een kind heb die met 14 de pil nodig denkt te hebben omdat ze graag met haar kinder liefde het bed in duikt...
dan kan ik je wel vertellen dat het huis te klein is!!!!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:02

Abeltje77 schreef:
gewoon, sterilisatie

Werd bij ons ook vergoed gelukkig! :j

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:03

Ireen_ schreef:
faye1995 schreef:
Ja, door bij de pil ;)

Ik ben ook 23, ik werk nu 2 jaar (ben afgestudeerd toen ik 21 was, werk nu 3 dagen en doe een master opleiding en maak veel reiskosten die niet meer vergoed worden) en ik kan niet zeggen dat ik het nu veel breder heb dan toen ik student was hoor := dus bereid je maar voor ;)

Overigens heb ik tijdens mijn studie en nu nog steeds een eigen paard gehad, ik vind niet dat je dan kunt zeggen dat je je pil niet kunt betalen.

Ik heb liever die pil eruit dan echt noodzakelijke medicijnen of loophulpmiddelen. Er is een hele simpele manier om niet zwanger te worden. Zul je zien dat heel veel mensen het dan ineens wel kunnen betalen (of je vriend wil het voor je betalen ;) )

Ik snap je quote niet zo goed?
Ik vind mezelf gewoon wel in de risicogroep horen, maar dat heeft mi niks met je bovenstaande bericht te maken?

Nb, ik zorg er wel voor dat ik niet zwanger word, blijf de pil slikken en altijd met condoom maar dat neemt niet weg dat er misschien wél mensen zijn die het niet kunnen betalen beide. En, aangezien er een kraampakket in de basisverzekering zit zal het ene probleem het ander niet oplossen. Stel er raken meer mensen zwanger dan gaan de kosten van de basisverzekering voor de staat ook de spuigaten uitlopen!

Ik denk niet dat voorbehoedsmiddelen iets moet zijn waarop bezuinigd moet worden.
Edit, weet jij wat condooms kosten? Mijn vriend en ik doen altijd beide en een vrijpartij kost straks toch al vlug een euro per keer ;)
Straks moet ik hem nog geld gaan vragen hihihih

Enne, hoeveel studenten hebben er naast hun studie een paard denk je?
natuurlijk, dan kan je niet zeggen dat je het niet kan betalen maar dat % studenten dat een paard heeft zal nihil zijn.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 17:03

ik was voor de ingreep ook bijverzekerd :D :D ben niet helemaal achtelijk :D :D

maar alsnog schijnt het erg moeilijk te zijn........

in je basisverzekering zit het dus NIET......... Ik kon het betalen om me bij te verzekeren...... maar er zijn een hoop mensen die dat niet kunnen!!