Verbod op huwelijk tussen neven en nichten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jameyskatje

Re: VERBOD OP HUWELIJK TUSSEN NEVEN EN NICHTEN?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:35

dus dan zijn we toch verder van huis? ze kunnen gewoon bij het marokkaanse consulaat een huwelijk regelen hoor. zonder dit eerst voor de nederlandse wet te doen. dus inderdaad, dan lopen ze sociale en economische rechten mis.. waar uiteindelijk bij problemen de kinderen de dupe weer kunnen worden op hun beurt. veel verder van huis dus. het gebeurd weinig, dus snap ik uberhaupt de ophef niet. men moet het lekker zelf weten. kennis is voor iedereen beschikbaar. drugs en roken is ook slecht tijdens zwangerschap, dat is ook legaal. stomme vergelijking, maar ik zie het probleem niet. de overheid wilt ons al veel te veel controleren, we worden geleefd maar laat mensen lekker zélf leven

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:42

Electra63 schreef:
Is goed hoor Jane.

Maar dan ben ik het nog niet me je eens.
Je gaat er nu vanuit dat de PVV volgend jaar gaat winnen.
Dat is natuurlijk maar de vraag.
Gaan ze regeren? Doen ze dan water bij de wijn?
Kunnen ze de fractie bij elkaar houden? Als het gaat zoals toen bij de LPF, dan is dat ook nog maar de vraag.
3 maanden geleden, had ook niemand verwacht dat de CDA zoveel zetels zou verliezen, dus je weet nooit hoe het loopt.

Nee, Electra, PVV gaat absoluut niet regeren. Die gaan de oppositie in en van daaruit gaan ze schieten op het kabinet. Als de PVV zou gaan regeren dan was ik er inderdaad niet van overtuigd dat ze net zoveel zetels zouden gaan halen, maar in de oppositie gaan ze er zeker zoveel of meer halen. Zolang ze niet regeren zullen de mensen geloven dat het met de PVV allemaal beter wordt. Zodra ze gaan regeren dan zullen ze tot de ontdekking komen dat ook de PVV geen wonderen kan verrichten en veel van hun standpunten niet kunnen verwezenlijken. De reden dat de PVV niet gaat regeren is dat het CDA niet meedoet, en dat was de enige optie die er was om te regeren voor de PVV. Meer opties zijn er niet voor ze.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:50

janesmith schreef:
Als de PVV zou gaan regeren dan was ik er inderdaad niet van overtuigd dat ze net zoveel zetels zouden gaan halen, maar in de oppositie gaan ze er zeker zoveel of meer halen. Zolang ze niet regeren zullen de mensen geloven dat het met de PVV allemaal beter wordt. Zodra ze gaan regeren dan zullen ze tot de ontdekking komen dat ook de PVV geen wonderen kan verrichten en veel van hun standpunten niet kunnen verwezenlijken.

Hierin ben ik het met je eens.

Maar wie gaan er dan regeren?

Paars+ is geen optie volgens Rutte
PvdA, VVD en CDA, denk ik ook niet, zou niet slim zijn van het CDA na dat grote verlies

Dus terug naar de tafel: VVD, PVV en CDA

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:51

jameyskatje schreef:
dus dan zijn we toch verder van huis? ze kunnen gewoon bij het marokkaanse consulaat een huwelijk regelen hoor. zonder dit eerst voor de nederlandse wet te doen. dus inderdaad, dan lopen ze sociale en economische rechten mis.. waar uiteindelijk bij problemen de kinderen de dupe weer kunnen worden op hun beurt. veel verder van huis dus. het gebeurd weinig, dus snap ik uberhaupt de ophef niet. men moet het lekker zelf weten. kennis is voor iedereen beschikbaar. drugs en roken is ook slecht tijdens zwangerschap, dat is ook legaal. stomme vergelijking, maar ik zie het probleem niet. de overheid wilt ons al veel te veel controleren, we worden geleefd maar laat mensen lekker zélf leven

Zo makkelijk is dat niet, want hoe gaan ze aan een verblijfsvergunning komen voor de bruid of bruidegom? Voorheen kon dat onder de noemer gezinshereniging, maar die vlieger gaat niet meer op als ze een niet wettig huwelijk hebben.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:53

in mijn opinie moeten VVD, PVV, SP en D66 gewoon hun ding gaan doen........ trots slikken......... en doen wat het volk wil........ overeen komen en gaan regeren, we zitten toch fiets niet op de kleuterschool!!!

CDA moet gewoon even pas op de plaats maken en wonden likken.......

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:55

Electra63 schreef:
janesmith schreef:
Als de PVV zou gaan regeren dan was ik er inderdaad niet van overtuigd dat ze net zoveel zetels zouden gaan halen, maar in de oppositie gaan ze er zeker zoveel of meer halen. Zolang ze niet regeren zullen de mensen geloven dat het met de PVV allemaal beter wordt. Zodra ze gaan regeren dan zullen ze tot de ontdekking komen dat ook de PVV geen wonderen kan verrichten en veel van hun standpunten niet kunnen verwezenlijken.

Hierin ben ik het met je eens.

Maar wie gaan er dan regeren?

Paars+ is geen optie volgens Rutte
PvdA, VVD en CDA, denk ik ook niet, zou niet slim zijn van het CDA na dat grote verlies

Dus terug naar de tafel: VVD, PVV en CDA

Dat dacht ik ook, maar mijn vriend heeft me overtuigd van zijn gelijk. Die zegt dat het CDA in geen enkele regering gaat stappen en dan blijft er nog maar één optie over. Paars+. Of de VVD dit nu leuk vindt of niet, ze zullen wel moeten. Dat is de enige manier voor het CDA om weer te groeien. Dat houdt wel in dat ook de PPV normaal gesproken met ze mee zal groeien, maar aangezien er toch niemand met de PVV wil regeren zal dat nooit een probleem vormen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:58

Ja, ik ben het met je vriend eens.
Maar dat kabinet zal het denk ik niet 4 jaar volhouden.
Dan opnieuw verkiezingen, grotere PVV.
Die gaat dan weer niet regeren, maar kan ondertussen in de Kamer wel allerlei voorstellen tegenhouden.
Kortom: de eerste 6-10 jaar geen stabiele meerderheid in de Kamer, dus de problemen worden niet snel opgelost.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:02

KiWiKo schreef:
in mijn opinie moeten VVD, PVV, SP en D66 gewoon hun ding gaan doen........ trots slikken......... en doen wat het volk wil........ overeen komen en gaan regeren, we zitten toch fiets niet op de kleuterschool!!!

CDA moet gewoon even pas op de plaats maken en wonden likken.......

PVV VVD en SP gaat niet lukken hoor, heeft niets met trots te maken, maar gewoon met programma's en uitgangspunten. SP is voortzetting van de Communistische Partij en ze hebben nog een heleboel ideologieën uit de oude tijd.

Verder heb je de afgelopen jaren de politiek niet gevolgd anders zou je nooit D66 met de PVV verbinden. D66 is steeds de felste opponent van de PVV geweest en heeft bij herhaling gezegd nooit met hen in een regering te gaan zitten.

De enige optie voor de PVV was VVD en CDA. CDA heeft afgehaakt die zijn bang nog meer aanhang te verliezen dus gaan dat niet doen.

Heel veel kiezers hebben juist op linkse partijen gestemd omdat die aangaven nooit met de PVV te zullen samenwerken en dat gaat ook niet gebeuren.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:03

als ik de stemwijzer deed was nummer 1 PVV........ en nummer 2 SP :) :)

die twee liggen heel dicht bij elkaar, alleen op het allochtonenbeleid niet....... maar de rest is echt, echt heel dicht bij elkaar :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:09

KiWiKo schreef:
als ik de stemwijzer deed was nummer 1 PVV........ en nummer 2 SP :) :)

die twee liggen heel dicht bij elkaar, alleen op het allochtonenbeleid niet....... maar de rest is echt, echt heel dicht bij elkaar :)

Nee dat is absoluut niet waar, het is de vraagstelling in die programma's zoals stemwijzer.

De voorheen ultra rechtse Wilders heeft om stemmen te krijgen bij de bevolkingsgroep waar hij het beste scoort, zaken zoals zorg , belasting etc aan zijn programma toegevoegd, zonder die overigens behoorlijk financieel te onderbouwen.

Het feit dat hij met VVD en CDA die beide op die onderdelen willen bezuinigen in zee wilde gaan betekent dat hij die mooie beloftes net zoals het o zo heilige AOW standpunt, gewoon had laten varen
Wilders heeft maar een agenda die hij belangrijk vind en dat is zijn Islam fobie.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:15

naja............ dan is de stemwijzer niet betrouwbaar blijkt :D :D :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:22

KiWiKo schreef:
naja............ dan is de stemwijzer niet betrouwbaar blijkt :D :D :D

Maar daar heb je je toch niet door laten leiden, je kiest toch voor de partij die voor jou iets positiefs gedaan heeft en waar je gehoor bij kreeg voor je problemen????

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:28

ik vrees dat je mijn eerdere post over 1 pvv en 2 sp niet goed gelezen heb :D :D

en je kent me......... ik laat me niet makkelijk leiden :D :D :D zeker niet als er niet hele goede argumenten op tafel komen :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:32

KiWiKo schreef:
ik vrees dat je mijn eerdere post over 1 pvv en 2 sp niet goed gelezen heb :D :D

en je kent me......... ik laat me niet makkelijk leiden :D :D :D zeker niet als er niet hele goede argumenten op tafel komen :D

Ja dat heb ik wel en ik weerspreek dat de partijen buiten het allochtonen beleid dicht bij elkaar liggen

Als je de politiek gevolgd hebt weet je dat de SP echt haar nek uitsteekt voor de zorg. Van Wilders heb ik alleen maar kreten gehoord dat het in de gevangenis beter is, maar nog nooit een duidelijke motie over de zorg.

Maar goed dat heeft allemaal niets te maken met neven en nichten :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:36

Sp is voor mij een hele best partij................... en dan was ik ondernemer......... kan je nagaan :D :D :D

wou dat er iemand opstond met een mengelmoes van :D :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:46

We zouden zelf een partij kunnen oprichten? De Bokt-partij.
Nemen we van alle partijen de goede punten, en klaar zijn we.
Ik denk alleen, dat dat niet lukt, want ook hier zijn de meningen zo verdeeld, dat gaat nooit lukken.

Maar dan mag jij wel MP zijn, Kiwiko, kan je iedere week thee gaan drinken met Bea

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:56

MP is een poedersuiker.......... je verdient geen reet maar heb wel de verantwoording over het hele land.........

nee hoor doe mij bea's post maar :)

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:58

janesmit h schreef:
xBiondaa schreef:
haha.
We hebben leuke bijnamen voor elkaar, doen leuke dingen & gaan binnenkort naar het strand.
Hij heeft me al een keer of 3/4 vertelt dat hij me neefje niet wilt zijn maar mijn vriendje, dat was wel lief maar we blijven familie. Hoe jammer het soms ook is. :(:)
Telkens als hij dat zegt zeg ik dat we gewoon mega goeie vrienden zijn, en dan reageert hij bedroeft maar hij begrijpt het wel.
Hij is gewoon romantisch, lief, stoer en grappig, alles wat ik zoek in een jongen, dus dat is best 'vervelend' dat we familie zijn.
Maar wel goed voor me zelfvertrouwen, want hij geeft me minstens 10 complimentjes per dag :D

Dat herken ik heel goed. Komt ook bij dat we al met elkaar omgaan sinds we heel klein waren en die klik is er altijd geweest. Maar wat ik vooral heel raar zou vinden, en voor mij onoverkomelijk, dat onze kinderen buiten broertjes en/of zusjes ook achter-neefjes en -nichtjes zouden zijn. Ik zou niet allen hun moeder maar ook tante zijn en hij niet alleen hun vader maar ook oom. Onze ouders zouden niet alleen oom en tante maar ook opa en oma zijn. Volgens mij heeft dat veel meer invloed op de psyche dan veel mensen beseffen. Ik heb er best wel veel over gelezen en heel vaak kwam het woord schaamte voor in de stukjes die geschreven waren door mensen die het zelf meemaken of in die situatie zitten. Al met al is dat voor mij een reden om zoiets persé niet te willen. Maar hij blijft wel mijn skattie. :-)

Zeker, dat lijkt me niet erg prettig. Om moeder én tante van je kind te zijn.. & als man vader en oom. Dat lijkt me niet erg leuk.

Nu heeft mij vriendin geregeld dat ik binnenkort met hem moet zoenen, dus mooi niet. Me vriendin vindt ons een goed setje & me neefje vind me leuk, dat heeft hij bekend. Maar beide weten we dat we familie zijn, dus meer dan een knuffel zal hij niet krijgen, en héel mischien een kusje, maar dan alleen op zn wang. Gaat ze vriend vragen of ik met hem wil tongen, hallo het is me neefie. Soms baal ik dat we familie zijn,want anders hadden we mischien vriendje en vriendinnetje geweest. Onze band is heel speciaal want die band die we hebben hebben we al sins we klein zijn, en dan spreek ik over 13/14 jaar! Van al mn 5 neefjes en 1 nicht was ik het liefste bij hem, en hij was liever bij mij dan bij mn broertjes met de zelfde hobby's als hem. Dus dat zegt ook wel iets vind ik. Toen ik een ratje kreeg maar er allergies voor bleek te zijn was hij ook de enigste die mijn ratje mocht over nemen anders hield ik hem zelf. Dat ratje wou hij en hij was zo ontzettend speciaal voor hem dat ie er mee door fokte en nu nog steeds die generatie van mijn ratje heeft, het is al een jaar of 8/9 geleden! moet je na gaan haha.

Natuurlijk blijft hij heel speciaal, en altijd in mijn hartje. Hij is de liefste jongen die ik ooit gekent heb, in mijn hele leven. Hij geeft echt om me, hij geeft me zo'n enorm fijn gevoel van binnen. Met hem kan ik alles aan. Hij geeft me zelfvertrouwen, hij is me alles. :+:
Als ie nou me neef(je) niet was wist ik het wel hoor, dan was ie waarschijnlijk al een jaar of 5 me vriendje... :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 00:44

Ik vraag me af hoeveel huwelijken tussen neef en nicht uit liefde plaats vinden en hoeveel huwelijken tussen neef en nicht niets met liefde maar met geregel van familie te maken hebben (uithuwelijking).

Iemand noemde een inteeltpercentage als criteria, prima oplossing. Als je te lang in het zelfde genenpoeltje blijft fokken (om het maar even paards te houden) krijg je defecten aan het nageslacht. Ik vind dat je dat niet bewust op moet gaan zoeken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 00:48

Daar heb je gelijk in Mindim.
Maar de vraag was, kan je door een huwelijk te verbieden, kindersterfte/gehandicapten voorkomen?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 00:51

ik denk dat je door huwelijken te verbieden tussen bloedverwanten tot op de 4de generatie inderdaad wel inteeldachtige problemen kan voorkomen :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 00:56

Maar hoe kan je bij import-bruiden nagaan of er sprake is van bloedverwanten?
Dat is makkelijk te omzeilen met wat geld.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 00:57

sarabande schreef:
KiWiKo schreef:

Ja dat heb ik wel en ik weerspreek dat de partijen buiten het allochtonen beleid dicht bij elkaar liggen

Als je de politiek gevolgd hebt weet je dat de SP echt haar nek uitsteekt voor de zorg. Van Wilders heb ik alleen maar kreten gehoord dat het in de gevangenis beter is, maar nog nooit een duidelijke motie over de zorg.

Maar goed dat heeft allemaal niets te maken met neven en nichten :D

Pim Fortuyn had een stuk meer met nichten te maken dan Wilders, inderdaad. _O-

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 01:00

Electra63 schreef:
Maar hoe kan je bij import-bruiden nagaan of er sprake is van bloedverwanten?
Dat is makkelijk te omzeilen met wat geld.

Dan moet er heel wat omgekocht worden want je praat over officiële geboortebewijzen die je dan moet verdoezelen. Ook in de administratie van het land van oorsprong zul je dat moeten doen, lijkt me niet makkelijk. Via DNA onderzoek kun je verwantschap ook aantonen, maar ik weet niet of ze zo ver willen gaan. Misschien wel op den duur als ze merken dat er fraude gepleegd wordt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 01:03

Ach in bijvoorbeeld Turkije is het denk ik niet zo moeilijk een geboortebewijs te laten veranderen. Of een stempeltje te laten zetten. En als de achternaam niet hetzelfde is, dan moet dat niet zo moeilijk zijn.

Ik weet dat uit ervaring met Griekenland.