zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 16:49

shilady schreef:
hahah witte apen is best erg :P
Hoe reageerde julie?

Geschokt en geirriteerd (ze volgden ons zingend door het stadje) maar ik begreep het wel.
We hadden net een dag door de woestijn gereden (Tan Tan ligt ver, ver weg in Marokko, bijna in Westelijke Sahara) en het was overduidelijk geen rijk gebied waar regelmatig een stel blonde meidjes langskomen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:36

Mindim schreef:
Dit was een jaar of 12 geleden en de vrachthaven is geen toeristisch gebied hoor ;)

Dan begrijp ik niet wat je bedoelt, sorry.
Ik ben op verschillende plaatsten in Marokko geweest en verbleef in een wat armere deel van de wijk (ben het adres kwijt geraakt) behalve wat pssst psst op straat zijn we niet bizar erg lastiggevallen op een incident in Agadir na.

Mijn vriendin kreeg wat meer afkeurende blikken omdat zij het zoooo héééét had in een lange rok ofzo dus liep zij (tegen mijn zin) in een korte broek met hemd soms.
In Tunesie ben ik wel het terras af gezet (en achter in het cafe gezet) omdat vrouwen blijkbaar niet in cafees mochten komen en al helemaal niet op een terras :+

Misschien is het omdat achter de haven ook een van de arme wijken van Casa ligt. Ik zou daar niet zomaar in mijn eentje rondlopen nee...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:49

Marian_ schreef:
Shiloh, nou praat je over jaaaaaren terug, en dat komt hier niet voor :+ als we zo gaan beginnen ga maar 'n filmpje kijken over de islam en vrouwen in extreme gevallen want daar wordt je al helemaal niet goed van, en dat gebeurt nu nog.

De extreme manieren van geloof binnen de opvoeding van Gereformeerden en protestanten of Jehova's getuigen is anders erger aanwezig dan je denkt. De KKK is op zijn tijd ook nog actief in de states en de problemen in Israel zijn er anders ook niet minder op geworden.

En dat het van jaren terug is, maakt niks uit. Het punt is, dat geloof al eeuwen lang wordt misbruikt door gelovigen. Dat is niks nieuws, maar dat maakt het geloof zelf nog niet slecht, want er is altijd nog een veel grotere groep die het wel doen zoals het bedoeld is, die het wel interpreteren zoals het bedoeld is en dus ook niet extremistisch zijn.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 16-06-10 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:54

Adil18 schreef:
Hoe komt het dan dat de bijbel niet in dergelijke mate voor extreme interpretaties zorgt?

De kerk is net zo goed tegen bijvoorbeeld Homo's. En jongeren binnen dergelijke gezinnen hebben het vaak ontzettend moeilijk, geen rokken mogen dragen in deze tijd, geen relatie mogen aanknopen met mensen buiten het geloof en zo nog veel meer compleet over trokken regels.

De extreme interpretaties binnen de Islam nu, kun je zelf ook wel verzinnen waar dat vandaan komt. Daar ga ik nu niet eens op in. Laat ik het houden op frustraties onder jeugd over het welzijnsniveau binnen de groep, de vooroordelen over de groep en een groepje aanstokers die denken dat ze Allah zelf zijn.

Het probleem met straatjeugd en criminaliteit KOMT NIET door de Islam, dat is wat Wilders verkondigd en dat is gewoon onzin. De Islam is GEEN "foute godsdienst, of zieke idiologie"
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 16-06-10 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:57

Ik zit ook wellis jouw vrouw mijn vrouw te kijken die serie komt uit amerika waar ze ook veel met geloof enzo bezig zijn. Maar ik heb al een aantal keren gezien dat er bv een joodse vrouw in een christelijk gezin terecht kwam en ze daar weinig werd geaccepteert ivm kosjer eten en een andere bijbel lezen.... Ik vond dat bestwel een beetje oneerlijk om te zien want ze drong bv niet aan om die mensen naar haar kerk mee te nemen of de tora te lezen.. Maarja het blijft afentoe toch een volk apart die amerikane..
ook de manier hoe ze tegen niet gelovige staan is soms ook best minderwaardig.

Idd de kkk is daar nog bestwel actief zag er laats een programma over op national .

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:05

Tja, ik heb nergens op gestemd, want alles gaat toch naar de kloten.

Maar 1 ding is volgens mij wel zo: buitenlanders nemen alles over en spelen de baas over ons en bepalen alles en krijgen alles, hebben geen respect voor Nederland, gaan lekker rellen en kapotmaken en zet hier alles vol met moskeen en leren de kinderen in Nederland op islamitische scholen hoe slecht wij zijn en wij.............. wij hebben maar ja te knikken en helemaal niets te zeggen anders worden ze boos en is het gelijk discriminatie. Wij moeten dubbel liggen en harder werken om alles gedaan te krijgen.

Man komt hier werken, vrouw en kinderen blijven in het buitenland en gaat de kinderbijslag erheen, te belachelijk voor woorden. En meer van die rare dingen. Kijk naar verpleeghuizen en bejaardentehuizen, ze worden keihard gekort in alles en nu zelfs moet er betaald worden voor een wasbeurt/wandelbeurt etc. en dat terwijl het gaat om nederlanders, ze krijgen niets of moeten keihard voor kromliggen om verzorgd te worden en nog wat van het leven te genieten.

Kijk dat doet de regering dus............. heel oneerlijk, geen wonder dat er mensen zijn die boos zijn, en op pvv stemmen.

Ik heb alleen eerste post van ts gelezen en de rest niet.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 16-06-10 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:27

Dank je wel Adil.

Ik heb geen problemen met de mensen die van buitenlandse afkomstig is, het is meer dat het wel eerlijk moet zijn naar iedereen toe, en respect voor het land en naar iedereen toe, helaas gebeurt dat niet.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 16-06-10 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:35

Shiloh schreef:
De kerk is net zo goed tegen bijvoorbeeld Homo's. En jongeren binnen dergelijke gezinnen hebben het vaak ontzettend moeilijk, geen rokken mogen dragen in deze tijd, geen relatie mogen aanknopen met mensen buiten het geloof en zo nog veel meer compleet over trokken regels.

Er zijn toch ook genoeg kerken waar 'we' wel welkom zijn? :) Er zijn genoeg homo's die wel geloven hoor. Dat kan goed samen gaan.

Liedje

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:41

Ik zeg niet dat het vaker wel gaat dan niet, maar ik zeg dat het kan. :j Snapt sowieso niet waarom het niet samen gaat... Volgens gelovigen heeft god hen toch ook geschapen? Je bént gay, zo wordt je geboren. Als god je geschapen heeft dan heeft hij dat toch gedaan?

Correct me if I'm wrong.

Mmmm. Misschien is dit weer een andere discussie. :=

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:45

Het punt is dat als er iets gebeurd als een homo weigeren of discrimineren vanuit het christelijke geloof dat dat niets zegt over alle gelovige of de godsdienst an sich. Dat is nou juist het hele punt. Ik zeg namelijk ook dat er verschrikkelijke dingen gebeuren uit naam van de Islam. Dat zegt alleen niets over alle islamieten of over de Islam an sich. Bovendien, voor de honderdste keer, ik heb het gevoel dat de sociaal-maatschappelijke factoren gemakshalve vergeten worden. En ik heb nog nooit een enkel bewijs gezien dat de Islamitische cultuur hier de boel zou willen overnemen. Waar dan? Hoe dan?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:55

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:05

Krips schreef:
En ik heb nog nooit een enkel bewijs gezien dat de Islamitische cultuur hier de boel zou willen overnemen. Waar dan? Hoe dan?

Eh := Al Qaida?

Doel
Het ultieme doel van Al Qaida is het stichten van een islamitisch wereldrijk naar het model van het voormalige kalifaat

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:06

idd. ik had pas ook 'n filmpje gezien met 'n interview van 'n moslim uit belgie. die wou serieus dat belgie,nederland,luxemburg en nog wat landen helemaal islamitisch zouden worden :')

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:07

en ik heb ook 'n mening dat dat gewoon nergens op slaat en dat een vergelijking is die gewoon.. stom is?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:18

En nogmaals. Voor de honderdste keer :P Ik vind de parallel die getrokken wordt niet gek. Maar nogmaals het gaat me dan niet om de handelingen van Hitler. Want daarin kun je de NSDAP niet vergelijken met de PVV. Maar wel als het gaat om politieke strategie. Ik vind veel strategieen die Wilders gebruikt terug in het fascisme. Ik ben enkel geintresseerd in die parallel. Ik heb al meerdere keren een lijstje opgenoemd van elementen van het fascisme die ik nu herken. Maar ik zal nooit zeggen dat Hitler hetzelfde was als Wilders, of dat de stemmers Nazi's zijn. Het gaat hier enkel om parallelen tussen de campagne van de PVV en het fascisme. Waar de geschiedenis en de tweede wereld verder naar toe gaat is in die parallel irrelevant.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:18

Nicolletje schreef:
Krips schreef:
En sorry, de Al Qaida vind ik niet de goede weerspiegeling van de Islam.

Hoezo, kort door de bocht gezien is het net zo'n goede weerspiegeling als Wilders nu voor Nederland is, volgens sommigen.

Maar Wilders is geen goede weerspiegeling van Nederland.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:19

Krips, wat verwoord je het telkens toch goed. Ben het wederom volledig met je eens.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:22

hitler heeft heel wat andere dingen gezegt als wat wilders nu doet o.a. 'n aantal punten al genoemd door xx_Horsiex. maar oke, als jij ze graag wil vergelijken moet je dat doen.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:23

Dankje :) Iemand nog interesse in de parallel, ik heb hem even tussen mijn oude berichten opgezocht. Ik heb hem toen geschreven naar aanleiding van een college over het fascisme dat ik net gehad had (ik studeer geschiedenis) omdat de discussie toen ook hierover ging.

Citaat:
Maar niet alleen op het punt van het antisemitisme en de islam-haat kun je paralellen trekken als het gaat om de periode voordat Hitler aan de macht kwam. Ook het populisme en het inspelen op de onderbuik gevoelens van de mensen. Even een aantal punten van het fascisme wat erg overeenkomt.
- tegen internationalisering.
- standpunten worden niet rationeel maar emotioneel bepaald.
- bekritiseren van de tegenstander, anti-liberalisme, communisme, democratie, etc etc.
- inspelen op verlangens en angsten
- creeeren van een gevoel van eenheid onder het volk (nationalisme)
- die eenheid geldt alleen niet voor de zondebok
- Het creeeren van een duidelijk wereldbeeld
- duidelijke rolverdelingen
- duidelijk idee van goed en kwaad.
- Nationalisme gericht op cultuur.
- Een echt leider figuur staat centraal.

Natuurlijk zijn er ook punten die niet overeenkomen. Fascisme verheerlijkt geweld. Dat doet Wilders niet. Het fascisme wil de rechtstaat echt afbreken. Alles moet in dienst staan van de natie. Het voert ook een zeer agressieve buitenlandse politiek. Deze overeenkomsten hebben niets te maken met de jodenvervolging. Niet eens met Hitler persee. Maar wel met het fascisme, politiek gezien. En ik zie toch wel overeenkomsten. Dus ik denk dat het trekken van de paralel niet zomaar uit de lucht komt vallen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:26

xx_Horsiex schreef:
Waarom vergelijk je die twee dan?

http://www.youtube.com/watch?v=2hObdgQRGEg

Jij kan mij niet vertellen dat jij in deze uitspraken van Geert Wilders geen parallel kan zien in wat destijds over het Jodendom is gezegd!

Dat WO2 niet meer KAN gebeuren, lijkt me duidelijk. MAar het lijkt me wel dat we even in de gaten moeten houden dat Hitler wel op deze manier *begonnen is*.

Kun je vreemd vinden, maar zo zie ik het. En nee, daar schaam ik me helemaal niet voor. Ik zie niet in hoe ik mensen kwets als ik een vergelijking trek tussen de uitspraken van Wilders en de uitspraken over Joden in Duitsland. Het leed van wat daar verder toen gebeurd is, staat daar namelijk volledig buiten van.

[edit] Dankje Krips, lijkt me heel mooi op een rijtje gezet, PRECIES wat ik bedoel.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:29

als je 't zo gaat bekijken zitten er idd ''overeenkomsten'' in, en ik snap jullie punt ook .
en dingen als ''Kind of what Hitler did with the Jews.'' vind ik gewoon erg ontoepasselijk.
Kribs: jou post vind ik dan wel weer ''netjes'' en daar zie ik idd ook overeenkomsten in!
Laatst bijgewerkt door Illusion op 16-06-10 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Krips

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:31

Dat vind ik ook heel vervelend. Ik wil namelijk ook niemand een NSB-er noemen, of Wilders Hitler. En dat zal je ook weten als je goed begrijpt wat ik bedoel. :) Ik vind het sowieso altijd interessant om parallelen te trekken tussen het heden en het verleden.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:32

Het had misschien fijner geweest als men niet zo op de man Hitler vs Wilders had gespeeld maar gewoon het tijdperk had benoemd vind ik.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:33

Kun je vinden, maar ik ga ook niet elke statement die ik maak lang en breed uitgebreid uit de doeken doen zodat ik me aan alle kanten indek. Die uitspraak was misschien wat onhandig, sorry. Maar dat maakt niet minder dat ik niet bij mijn mening blijf.

Overigens zal Hitler dergelijke uitspraken wel degelijk gedaan hebben, anders was die mening destijds over het Jodendom ook niet ontstaan. En als Hitler het zelf niet heeft gezegd, dan waren het zijn partijgenoten wel.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:33

idd, maar nu jij het gepost hebt met jou vegelijkingen in grote lijnen is het idd ook zo, en snap ik jullie punt ook! maar ik vond het gewoon krom dat er hier geroepen werd dat wat Hitler zei, wilders ook zegt,Kind of what Hitler did with the Jews enz.