Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jantergouw schreef:Heino schreef:Tja gezien de zetelverdeling wil "het volk" nog altijd liever een paarse (plus) coalitie dan een coalitie met PVV/CDA/VVD.
Het allerliefst wil het volk een VVD,PVDA,PVV,CDA coalitie, als het over een regering met 4 partijen gaat, want die hebben 106 zetels!!
sarabande schreef:Het is maar goed dat het volk anderen kiest om voor hen te beslissen
_Patriciaa schreef:Ik vind eigenlijk dat het cda nu niet meer in een coalitie hoord..
Het is de grootste verliezer, waarom dan alsnog leider van nl worden?
het lijkt me duidelijk dat het land anders wilt..
janesmith schreef:Het spel is nu echt op de wagen. Cohen denkt nu sluw te zijn en stelt voor dat er weer gesproken wordt over een rechts kabinet met VVD-PVV-CDA. Maar hij moet zich niet wagen aan sluwe spelletjes want dat past hem niet. Hij heeft ook wel begrepen dat dat onder het volk maar steeds in de lucht blijft hangen en daar wil hij van af, want hij weet dat dat een hele kabinetsperiode van evt. paars+ boven een kabinet zal blijven hangen. Daar wil hij van af. Vette pech mijnheer Cohen, ik denk dat die kans verkeken is. Hij heeft de PVV zo gedemoniseerd en nu merkt hij dat dat averechts gewerkt heeft.
sarabande schreef:janesmith schreef:
Wat dat betreft lijkt hij Wilders wel.
Als er iemand niet op Wilders lijkt is het deze beschaafde zeer bescheiden man wel, zomaar 2 kwalificaties die niet echt bij Wilders passen.
janesmith schreef:Star en ongeïnformeerd, dat zijn dan weer twee eigenschappen van Cohen die voor Wilders niet gelden. Zo heeft ieder zijn eigen kwaliteiten.
Buiten dat is Cohen een bemoeial en hypocriet. Hij roept het CDA op om te gaan praten met de PVV, terwijl hij dat zelf categorisch weigert. Heb je dan een plaat voor je hoofd, of wat? Vraag me trouwens af of Cohen ook een beetje doof is, want had het CDA niet heel duidelijk gezegd eerst een congres te willen houden alvorens ze evt. over een coalitie met de PVV zouden gaan praten?
Cohen: opnieuw kijken naar rechts
PvdA-leider Job Cohen wil dat informateur Uri Rosenthal opnieuw gaat bekijken of een coalitie van VVD, PVV en CDA mogelijk is.
printstuur artikel door
Nu paars-plus geen mogelijkheid bleek en ook een brede middencoalitie van VVD, CDA en PvdA op een blokkade kan rekenen, moet Rosenthal maar ‘eens echt kijken of een rechts kabinet mogelijk is’.
Een eerdere verkenning van een rechtse combinatie liep op niets uit omdat CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen niet aan de gesprekken wilde deelnemen.
Cohen zei voor de camera van de NOS dat het hem belangrijk lijkt dat Verhagen ditmaal wel mee gaat praten.
Ik hoop dat Verhagen hem zal retourneren dat hij zijn advies aan anderen zelf ook maar eens ter harte moet nemen. Is gewoon een doorzichtige poging van een doorzichtige man die denkt dat als hij het CDA maar zo ver krijgt dat ze alleen al gaan praten met de PVV, dat in die achterban niet goed ontvangen wordt en dat de PVDA stemmen oplevert.