Ik ben Belgje, maar volg jullie politiek een beetje (en we hebben in belgie ook een beetje dezelfde problematiek )
Hinata schreef:Nou er zouden in ieder geval zwaardere straffen komen, en denk dat dat een hoop zou schelen wat betreft criminaliteit.
Het belangrijkste is ook dat de straf effectief uitgevoerd wordt. Geen idee hoe dat in NL zit, maar in Belgie worden heel veel dossiers geseponeerd en worden veel gevangenisstraffen niet uitgevoerd, omdat... de gevangenissen te vol zitten. 70 % van de gevangen in Belgie zijn allochtonen. Je zou dus al veel plaats creeëren door illegalen ( die hier een misdaad hebben gepleegd) hun straf te laten uitzitten in land van herkomst.
yousra schreef:Ik snap niet dat mensen bang voor de islamitesering kunnen zijn als ze alleen de media volgen, bepaalde personen zoals Wilders en propaganda zoals Fitna.
Ik begrijp heel goed dat mensen 'bang' zijn voor de islamitisering van de wereld. Ik weet niet of je het gelezen hebt maar de Moslims willen in Amerika op Ground Zero een nieuwe moskee bouwen en een moslimcenter uitbouwen! Op Ground Zero, in godsnaam!!! Hoe respectloos kan je zijn. Wss zijn dit wel ideeën van extemistische Moslims, en ik vind het jammer dat zij het zo 'verpesten' voor de gematigde moslims. ( cf. Sharie 4 Belgium; die roepen heel veel haat van Belgen tov Moslims op, maar de gematigde moslims zijn gelukkig tegen Sharia 4 belgium omdat ze ook hén imago verpesten )
Maar ik ben nog steeds van mening; belgie en NL zijn Westerse landen. Waarom moeten hier moskeeen gebouwd worden? En dan ben ik misschien onverdraagzaam, maar dat is dan maar zo 
MyHorseGirl schreef:Misschien verdien je dat ook wel als rijke, als je er een universitaire studie van 8 jaar erop hebt zitten en erg veel geïnvesteerd hebt in je opleiding, ja dan mag je er ook wel voor beloond worden en dan niet nog is uiteindelijk als een linkse partij aan de macht komt er ongeveer dik 60% van moeten inleveren alleen maar voor belasting!
Mee eens! Die 8 jaar dat je geinvesteerd hebt in een diploma, zijn ook jaren dat je niet bent kunnen gaan werken. Terwijl iemand die op zijn 18e al gaat werken, dan al voortdurend geld kan verdienen.