wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:57

Nessah schreef:
@Specials: hoezo bokt over je heen krijgen? Je zegt je mening.. Daar is dit topic voor bedoeld :) Ik ben een natuur liefhebber én dierenliefhebber :) Dus ik vind dat soort dingen wel belangrijk.

Naja, Als jij op een forum als bokt zeg dat je het niet boeit dat er kerncentrale's, Mega stallen ed komen heb je een behoorlijke kans op gemene PB's :+

Dat jij zulke dingen belangrijk vind is prima, Mag ik vragen op welke partij jij stemt?

laverite

Ik ben Belgje, maar volg jullie politiek een beetje (en we hebben in belgie ook een beetje dezelfde problematiek )

Hinata schreef:
Nou er zouden in ieder geval zwaardere straffen komen, en denk dat dat een hoop zou schelen wat betreft criminaliteit.

Het belangrijkste is ook dat de straf effectief uitgevoerd wordt. Geen idee hoe dat in NL zit, maar in Belgie worden heel veel dossiers geseponeerd en worden veel gevangenisstraffen niet uitgevoerd, omdat... de gevangenissen te vol zitten. 70 % van de gevangen in Belgie zijn allochtonen. Je zou dus al veel plaats creeëren door illegalen ( die hier een misdaad hebben gepleegd) hun straf te laten uitzitten in land van herkomst.

yousra schreef:
Ik snap niet dat mensen bang voor de islamitesering kunnen zijn als ze alleen de media volgen, bepaalde personen zoals Wilders en propaganda zoals Fitna.

Ik begrijp heel goed dat mensen 'bang' zijn voor de islamitisering van de wereld. Ik weet niet of je het gelezen hebt maar de Moslims willen in Amerika op Ground Zero een nieuwe moskee bouwen en een moslimcenter uitbouwen! Op Ground Zero, in godsnaam!!! Hoe respectloos kan je zijn. Wss zijn dit wel ideeën van extemistische Moslims, en ik vind het jammer dat zij het zo 'verpesten' voor de gematigde moslims. ( cf. Sharie 4 Belgium; die roepen heel veel haat van Belgen tov Moslims op, maar de gematigde moslims zijn gelukkig tegen Sharia 4 belgium omdat ze ook hén imago verpesten )

Maar ik ben nog steeds van mening; belgie en NL zijn Westerse landen. Waarom moeten hier moskeeen gebouwd worden? En dan ben ik misschien onverdraagzaam, maar dat is dan maar zo :)

MyHorseGirl schreef:
Misschien verdien je dat ook wel als rijke, als je er een universitaire studie van 8 jaar erop hebt zitten en erg veel geïnvesteerd hebt in je opleiding, ja dan mag je er ook wel voor beloond worden en dan niet nog is uiteindelijk als een linkse partij aan de macht komt er ongeveer dik 60% van moeten inleveren alleen maar voor belasting!

Mee eens! Die 8 jaar dat je geinvesteerd hebt in een diploma, zijn ook jaren dat je niet bent kunnen gaan werken. Terwijl iemand die op zijn 18e al gaat werken, dan al voortdurend geld kan verdienen.

tamary

Citaat:
Mensen die niet GAAN of nog niet MOGEN stemmen geen recht van spreken hebben. Die mensen hebben nog niks te vertellen en kunnen hun stem of willen hun stem niet delen!

Nee.
Mensen die stemrecht hebben en daar niks mee willen doen moeten ook niet klagen over het resultaat. Alleen als je wat probeert te veranderen door te stemmen (hoe klein die kans ook is) kan je klagen over het resultaat. Eerst je best doen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:58

Nessah: Dta je vader het zo gedaan heeft zegt niks. Het is voor hem goed uitgepakt maar niet iedereen krijgt zoiets voor elkaar.

sporter

cavaletti schreef:
Marieke_K schreef:
De opkomst van het revanchisme ga ik ook niet tegen, en misschien veranderd het idd iets in positieve zin, maar ik denk niet dat Wilders de oplossing gaat bieden omdat hij weinig tot geen fundering heeft. Hij roept wat hem uitkomt, prima, maar er is meer in het leven dan meer blauw op straat en hogere gevangenisstraffen.

Integratie bestaat niet vind ik, want ben jij geintegreerd in Duitsland? Je zit nog steeds op een Nederlandse site te discusseren over Nederlandse politiek.. Niet gemeen bedoeld, maar om een punt te maken.

Wilders heeft geen goed omlijnde plannen met betrekking tot het onderwijs en de economie, dat moet op dit moment wel voordat we Griekenland achterna gaan.

Daarom moeten we puur alleen al uit protest de gulden weer terug nemen anders zijn wij dadelijk aan de beurt om griekenland, spanje en de rest te financieren.

Voor de kosten van het terug brengen van de gulden kun je heel wat jaartjes onwikkelingshulp betalen.

cube

Dit gaat zo snel hier, dus heb niet alles gelezen. Maar ik denk dat als Wilders wint dan moet er ook nog een regering gevormd worden. En dan krijgt hij denk ik niet alles er zo extreem doorheen als hij zou willen. Vandaar dat ik het geloof ik ook niet heel erg zou vinden als hij zou winnen. Ik ben het met veel dingen van hem wel eens, alleen niet in die extreme mate als hij het wil. Daarom heb ik ook niet op hem gestemd, maar wel links dit keer en niet rechts. zoals ik vorig jaar wel heb gedaan.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:59

Specials schreef:
Nessah schreef:
@Specials: hoezo bokt over je heen krijgen? Je zegt je mening.. Daar is dit topic voor bedoeld :) Ik ben een natuur liefhebber én dierenliefhebber :) Dus ik vind dat soort dingen wel belangrijk.

Naja, Als jij op een forum als bokt zeg dat je het niet boeit dat er kerncentrale's, Mega stallen ed komen heb je een behoorlijke kans op gemene PB's :+

Dat jij zulke dingen belangrijk vind is prima, Mag ik vragen op welke partij jij stemt?

gemene Pb's zijn niet toegestaan.. Daarnaast vind ik dat ook erg flauw. We leven in een democratie, iedereen mag stemmen wat hij wilt :) Je hoeft het toch niet met elkaar eens te zijn? Een discussie vind ik wel interessant.
Ik stem normaal D66, wijk nu een keer af naar SP puur omdat ik erg links wil stemmen met al dat rechts.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:59

Nessah schreef:
Wel 12 jaar over gedaan..

Mja, en wie betaalt dat?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:00

sporter schreef:
Voor de kosten van het terug brengen van de gulden kun je heel wat jaartjes onwikkelingshulp betalen.

Ontwikkelingshulp?!? Er is geld tekort, en wat dacht je van eerst alle Nederlanders helpen die het zonder de voedselbank niet eesn redden.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:01

LADPR schreef:
Nessah: Dta je vader het zo gedaan heeft zegt niks. Het is voor hem goed uitgepakt maar niet iedereen krijgt zoiets voor elkaar.

Nogmaals oneens.. De kans dat je een goede baan krijgt met een goede diploma is vele malen groter dan zonder diploma.. Is gewoon een feit. Mijn vader is ook begonnen bij een makelaar als kantoorbaantje en lage functie.. Maar heeft zich na 10 jaar zo goed bewezen dat hij hoger kwam en later zelfs iets kon opzetten.
Maar ook als je bij dat kantoorbaantje met lagere functie blijft, vind ik dat je meer moet verdienen dan een vuilnisman.

Maar, meningen verschillen :)

@Heino: Even lezen, hij had 4 banen naast zijn studie.. was net na de oorlog, dus erg arm.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:02

Cowgirl schreef:
Ik weet niet wat de rest zegt maar ik walg van de opmerking om Wilders met Hitler te vergelijken.
Dat gebeurde destijds ook met Pim Fortuyn....daar kots ik echt van.

De vergelijking klopt best aardig. Maar dan niet met Hitler in '43, maar wel met de opkomst van Hitler begin jaren '30. De sfeer van antisemitisme die destijds heerste komt aardig overeen met de anti-islam gevoelens van nu. Toen Hitler en Mussolini net aan de macht waren vonden veel mensen het prettig dat het allemaal eens wat minder democratisch ging, want nu gebeurde er tenminste eens wat.

Gaan er al wat belletjes rinkelen? Of heb jij ook al geen geschiedenis gehad op school?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:03

Nessah schreef:
@Heino: Even lezen, hij had 4 banen naast zijn studie.. was net na de oorlog, dus erg arm.

En denk je dat dat nu ook mogelijk is, voor iedereen? Dat je je eigen studie met gemak kan betalen? Weet je wat een studie kost zonder studiefinanciering??

Ik geloof dat je het allerbest met iedereen voor hebt, maar vind je wel wat naïef, sorry

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:03

Nee Nessah zo zwart wit is het in de praktijk niet.. er is meer dan alleen studie, er zijn ook sociale factoren die kunnen mee spelen in het wel of niet kunnen studeren.. dus inderdaad: niet iedereen kan zoiets voor elkaar krijgen...

LADPR

Re: wat nu als wilders wint?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:04

Nessah: Dat is gewoon kortzichtig. Dus omdat jij 1 geval weet waarin dat goed gegaan is, kan iedereen dat maar.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:04

Sorry, maar ik heb mijn eigen studie ook betaald.. Dus hoezo naïef? Ik weet wat het kost, ook 4 jaar zonder stufi gezeten.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:05

Laat maar dat ga je dus echt niet snappen.

sporter

LADPR schreef:

Klopt maar niet maar ook niet iedereen die gestudeerd heeft krijgt een goede baan.

cube

Equimotion schreef:
Cowgirl schreef:
Ik weet niet wat de rest zegt maar ik walg van de opmerking om Wilders met Hitler te vergelijken.
Dat gebeurde destijds ook met Pim Fortuyn....daar kots ik echt van.

De vergelijking klopt best aardig. Maar dan niet met Hitler in '43, maar wel met de opkomst van Hitler begin jaren '30. De sfeer van antisemitisme die destijds heerste komt aardig overeen met de anti-islam gevoelens van nu. Toen Hitler en Mussolini net aan de macht waren vonden veel mensen het prettig dat het allemaal eens wat minder democratisch ging, want nu gebeurde er tenminste eens wat.

Gaan er al wat belletjes rinkelen? Of heb jij ook al geen geschiedenis gehad op school?

Ja en dat vind ik dus wel eng. Ik ben het met veel dingen wel eens en dat dingen veel harder aangepakt moet worden, maar Wilders vind ik dan weer wat TE extreem. Eigenlijk zou er een partij moeten komen die wel dezelfde ideen heeft, maar minder extreem. Vlgs mij zou die ontzettend veel stemmen krijgen.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:06

Nessah schreef:
En daar ben ik het niet mee eens.. Mijn vader is begonnen met 5en op het vbo.. Door bijlessen uiteindelijk het hbo, net aan, gehaald.. Wel 12 jaar over gedaan..
Ik heb bij de cito toets een lage uitslag gekregen.. Niveau 2 mbo.. Inmiddels na 8 jaar wel mbo 4 mét management afgerond,, Heel veel tegenslagen gehad en heel veel keer een 2 na weken keihard leren.. Maar uiteindelijk toch gehaald.
Sommige mensen hebben alleen het doorzettingsvermogen niet meer na 5 jaar en na de zoveelste 2.

Uni is anders, maar mbo/hbo kan iedereen aan.. De 1 makkelijker dan de ander, dat wel.
@Anoeska: Nee hoor, van jou had ik het begrepen :D

Sorry Nessah, maar ik ben het niet met je eens dat iedereen kan studeren. Er zijn zat mensen die best willen, maar die het niet lukt. Ook niet met heel veel doorzettingsvermogen. Je vader heeft gewoon geluk gehad, anderen hebben dit niet (hebben niet de mogelijkheden hier 12 jaar over te doen - kost geld, dat moet je verdienen en je moet qua tijd de ruimte hebben). Super dat jij je MBO hebt gehaald, maar nogmaals, dit soort dingen is nu eenmaal niet voor iedereen weggelegd, daar moet je niet te licht over denken.
Tussen MBO en HBO zit volgens mij meer verschil dan tussen HBO en Uni, maar dat kan aan mij liggen ;)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:07

LADPR schreef:
sporter schreef:

Ontwikkelingshulp?!? Er is geld tekort, en wat dacht je van eerst alle Nederlanders helpen die het zonder de voedselbank niet eesn redden.

Daar ging mijn post niet over ik reageerde op iemand die de gulden terug wil.

Nessah

Ehh, het is mijn mening? Die hoeven jullie niet te delen. Ik heb meer mee gemaakt dan de gemiddelde tiener en heb toch 8 jaar gestudeerd. Paar meiden uit mijn oude klas werken nu bij de AH, geen diploma niets.. Ik snap dat gewoon niet. Ik vind dus dat ik meer moet verdienen dan dat zij doen, ik heb er harder voor gewerkt.
Inderdaad, zwart-wit. Maar dat is mijn mening :) (uitzonderingen daar gelaten hé.. ik heb het over normale gevallen).

@Alet74: niets te maken met geluk.. te maken met hard werken en doorzetten.

Jibbel

Tsja, als Wilders wint..en dan? Laat m dan eerst maar alles eens waar maken met zijn grote mond. Hij zal toch met andere partijen samen moeten regeren, en aangezien veel dat niet willen en degenen die dat wel willen hem wel in toom zullen houden, zal het allemaal wel meevallen. Hij drukt echt niet in zijn eentje alles door wat hij in z'n hoofd heeft.

Hij zegt dingen waar ik het absoluut mee eens ben, maar ik vind een groot deel van zn programma waardeloos, dan stem ik toch liever op een andere partij waar het grootste deel van het programma beter is IMO, dan op Wilders waar ik het maar met 1 onderwerp eens ben. Bovendien roept hij wel veel, maakt anderen uit voor alles wat mooi en lelijk is, maar echt onderbouwd hoe hij dingen wil oplossen / aanpakken heb ik veel te weinig gehoord.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:10

LADPR schreef:
Laat maar dat ga je dus echt niet snappen.

Sorry, het is een discussie dat mensen andere meningen hebben zorgt juist voor een discussie. Dus dit soort opmerkingen hebben geen zin imo. Of je overtuigd me van je mening door het goed te onderbouwen :)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:10

Equimotion: Je bent wel lekker aardig he?

Nogmaals Wilders zal nooit alleen aan de macht komen.

Iedereen krijgt geschiedenisles dus die opmerkingen van je zijn totaal overbodig. Omdat jij er zo over denkt hoef je niet kleinerend tegen andere mensen te doen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:11

Nessah: Ik ga je ook niet overtuigen want dat heeft helemaal geen nut. Dat geef ik dus aan met mijn opmerking.