Nederland-Denemarken: vrij van je werk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moet je werkgever vrijgeven voor een voetbalwedstrijd waarin het Nederlands elftal uitkomt?

ja
38 (11%)
nee
264 (78%)
iets anders
35 (10%)

Totaal aantal stemmen: 337

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:11

1Boefje schreef:
Ik vind dit overigens weer typisch zo'n forum van: hoe moeilijk is het om iemand in zijn waarde te laten?
Ik vind, als iemand wil kijken, dan is het eigen keuze, klaar.......

Vind ik ook. Laat mensen lekker genieten van een potje WK-voetbal, als ze willen......
Ik ga ook lekker kijken, maar moet ook mijn dochter om 15.00 uur uit school halen, dus ik kan het niet afzien. Tja, balen, maar het is niet anders. Kan haar moeilijk op het schoolplein laten staan...... ;)
Gelukkig is de school vrijwel direct achter ons huis, dus dat wordt rennen. :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 13:33

Uit de Intermediair: een paar voorbeeldjes.

http://www.intermediair.nl/artikel/werk ... Week232010

Citaat:
Oranjegekte: wordt er nog gewerkt?

Nederlandse werknemers nemen massaal vrij om maandag de eerste wedstrijd van Oranje te kunnen volgen. Ook op kantoor worden de televisieschermen alvast afgestoft.

Maar liefst 38 procent van de werknemers verschijnt in elk geval ’s middags niet op het werk. 26 procent om daadwerkelijk naar de wedstrijd te kijken; 12 procent omdat ‘het land toch plat ligt’. Dat blijkt uit een onderzoek van de Nationale Vacaturebank onder vijfhonderd werknemers.

Daarnaast kijkt 31 procent op het werk; 25 procent hoopt met collega’s voor de buis te kunnen juichen, terwijl de overige 6 procent de wedstrijd online zal volgen. Ook de werkplek ontsnapt aan niet de Oranjegekte. 31 procent zegt bureau of werkbank te versieren met prullaria en bij 15 procent zal de hele afdeling oranje gekleurd zijn.

Werken in oranjeroes
Hoe gaan organisaties om met de collectieve Oranjeroes? ING is de hoofdsponsor van Oranje en de KNVB en volgens woordvoerder Monique Bouwmeester ‘leeft het enorm bij ons personeel’. Als Nederland tijdens kantoren speelt, zullen er tv-schermen worden opgesteld, en in de kantine van het hoofdkantoor komt een reusachtig scherm. De fans worden opgeroepen in oranje te gaan kijken, zegt Bouwmeester. Ze denkt niet dat de productiviteit eronder zal lijden. ‘Of iemand de wedstrijd kan zien, hangt natuurlijk af van de aard van zijn werk. Het zal ook in overleg met de leidinggevende gebeuren, dus we denken niet dat onze klanten er last van zullen hebben.’

Ook bij Albert Heijn, dat net als de concurrentie via allerhande acties hoopt te kunnen profiteren van de Oranjegekte, wordt er ‘gewoon gewerkt’, zegt Danja Hoogkamer. ‘Wie wil kijken, kan in principe een middag vrij nemen. ‘En het is natuurlijk ook mogelijk om van tijd tot tijd even een blik op een tv-scherm te werpen, maar het uitgangspunt is dat de klant er geen last van heeft.’ Albert Heijn heeft voor zijn personeel wel een verrassing in petto. ‘Ze kunnen deelnemen aan een prijsvraag, waarover ik nog niets kan zeggen, maar die heel aantrekkelijk is.’

Bij het ministerie van Buitenlandse Zaken kunnen mensen vrij nemen als het werk het toestaat, zegt woordvoerder Christoph Prommersberger.’Er staan natuurlijk op alle directies tv-toestellen en ik kan me niet voorstellen dat die uitblijven als Nederland speelt.’ Hijzelf zal tijdens het WK in Zuid-Afrika zijn om de ambassade in Pretoria te helpen bij de woordvoering. ‘Daar zijn alle verloven ingetrokken en de staf zal geen tijd hebben om wedstrijden te bezoeken. Maar er komt in elk geval een groot scherm in de tuin, zodat mensen na het werk kunnen kijken.’

Mar__

Re: Nederland-Denemarken: vrij van je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:39

Bij ons staat een tv in de kelder :D Daar mogen we kijken van de baas :) Nou ja voetbal kijken of werken is geen moeilijke keuze _O- +:)+

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:41

Ik krijg vrij van school!!!!!!

Ik moet de 2e klassers begeleiden bij de sportdag en ze hebben het zo geregeld dat iedereen optijd weg kan en kan kijken. De conrector krijgt van mij persoonlijk een knuffel als hij dit geregeld heeft :D

Was al bang dat ik ik samenvatting ofzo moest gaan kijken.

_sabinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:42

wij krijgen een tv in winkel zodat we het kunnen kijken en de klanten dan ook:P

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:45

Ik krijg van school vrij!! *\o/* *\o/* *\o/*
's ochtends hebben we toetsen, en dan mogen we half 1 weg, zodat we nog tijd hebben om thuis te komen en ons te installeren voor de tv :+ ! Dag erna wel weer toetsen, dus gelijk erna leren. :+

Van mijn werk krijg ik geen vrij, maarja ik ben weekendhulp, dus die wedstrijd zaterdag zal ik dan wel in de herhaald zien. ;)

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:26

Ik heb minirooster de 14e en de 15e (kwam ik vandaag achter), om ons voor te bereiden op de toetsweek, dus ben sowieso om 12 uur vrij en kan gewoon kijken :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:19

Belachelijk!

Het is maar een wedstrijd die je ook gewoon kunt nazien hoor >;)

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:21

Marjoow schreef:
Belachelijk!

Ja maar er is niks zo spannend als een onbekende stand, zien als je de stand al weet is vaak niks meer aan. :+

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:21

Marjoow schreef:
Belachelijk!

Pffff....

Ik kan nu heel erg hier tegen in gaan, maar ik weet dat ik me te veel ga opwinden hierover :+

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:24

Wij hebben verkort lesrooster op school daarvoor. Heerlijk! Extra middagje vrij, kijk toch geen voetbal :D

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:25

Mijn werkgever heeft een lijst in de kantine gelegt wie allemaal vrij wou kon zijn naam daar op zetten.
Met als gevolg dat we nu om 13.00 dicht zijn :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:28

Ja sorry, maar wij krijgen toch ook geen vrij als Gal moet rijden??

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:29

We hebben sportdag maandag, en dan gaan we met iedereen die sportdag heeft (8e en 9e oftewel 2e en 3e klassen) via een beamer kijken :D
Supergezellig! Allemaal juichen als NL scoort. Heb niks met voetbal maar heb er nu al helemaal zin in!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:34

Ik heb op maandag gewoon twee tentamens. Vind het jammer want had het voetbal wel willen zien, maar mijn toekomst gaat toch echt voor. :)) Mijn tweede tentamen begint om 2 uur, dus ik ga er echt helemaal niks van zien. Tsja, so be it.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:39

Flew schreef:
Ik heb op maandag gewoon twee tentamens. Vind het jammer want had het voetbal wel willen zien, maar mijn toekomst gaat toch echt voor. :)) Mijn tweede tentamen begint om 2 uur, dus ik ga er echt helemaal niks van zien. Tsja, so be it.

Hier hebben ze bij ons gelukkig rekening mee gehouden :D ! We hebben die dag maar 1PTA en allemaal zijn ze 's ochtends :Y)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:45

Op een grote universiteit kunnen ze daar geen rekening mee houden en dat vind ik logisch. Zou toch te gek voor woorden zijn als de tentamens allemaal opgeschoven moeten worden omdat er toevallig een voetbalwedstrijd op tv is. :=

Ik mag graag voetbal kijken, maar ik zou toch echt gepikeerd zijn als mijn tentamens opgeschoven zouden worden vanwege het voetbal.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:46

Ja dat snap ik, bij ons zijn het alleen schoolexamens. Dus die tellen niet zo zwaar mee. :Y)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 23:55

Nee, de wereld draait niet om voetbal als je zo graag wilt kijken neem je vrij zoniet dan neem je het op en kijk je het later okey dan is de fun er misschien af maarja vind al dat overdreven voetbal gedoe zo overdreven dus nee.
Al met al gaat mijn zou mijn werkdag dus gewoon doorgaan ben eigen baas zou al express gaan werken om er niets van mee te krijgen :P

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:00

Ik ben docente op een middelbare school. Wij hebben maandag speciaal een verkort rooster en laten het 7e uur vervallen om met z'n allen op groot scherm in de aulo voetbal te kijken.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:02

Twiggy2008 schreef:
1Boefje schreef:
Ik vind dit overigens weer typisch zo'n forum van: hoe moeilijk is het om iemand in zijn waarde te laten?
Ik vind, als iemand wil kijken, dan is het eigen keuze, klaar.......

Vind ik ook. Laat mensen lekker genieten van een potje WK-voetbal, als ze willen......
Ik ga ook lekker kijken, maar moet ook mijn dochter om 15.00 uur uit school halen, dus ik kan het niet afzien. Tja, balen, maar het is niet anders. Kan haar moeilijk op het schoolplein laten staan...... ;)
Gelukkig is de school vrijwel direct achter ons huis, dus dat wordt rennen. :D

Waarom dan? Er zijn een paar mensen die het belachelijk vinden daarvoor vrij te vragen, dat is hun mening...Door een dergelijke opmerking als die van 1Boefje laat je andere mensen ook niet bepaald in hun waarde....

We klagen allemaal over dat de economie zo slecht is, maar tegelijk willen we massaal vrij omdat 22 idioten tegen een bal aan staan te schoppen? :+

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:06

Ik baal wel een beetje.
Bij ons gaan de schermen op voetbal, alleen aan onze kant niet.
Wat dus inhouod dat ongeveer 60 man de wedstrijd kan zien op onze afdeling, behalve ons team die in de verste hoek van het scherm zitten.
Ons scherm gaat niet aan.
Wij kunnen dus 60 man horen juichen, maar niks zien!
(team van 13)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:25

Adil18 schreef:
Waarom dan? Er zijn een paar mensen die het belachelijk vinden daarvoor vrij te vragen, dat is hun mening...Door een dergelijke opmerking als die van 1Boefje laat je andere mensen ook niet bepaald in hun waarde....

We klagen allemaal over dat de economie zo slecht is, maar tegelijk willen we massaal vrij omdat 22 idioten tegen een bal aan staan te schoppen? :+

We zijn allemaal gewoon vrij om vrij te mogen vragen ;) , om wat voor reden dan ook. En de een doet dat om een andere reden dan een ander, denk dat men daar weinig tegen in te brengen heeft en dat is maar goed ook. Want een ander bepaalt toch echt niet of de reden dat ik vrij wil nemen, wel of niet ok is. ;)

Ik ben toevallig al vrij, maar heb wel de verplichting mijn kind van school te halen. Het is niet anders, mijn kind gaat absoluut voor het voetbal. ;)

En ja, de economie is slecht en dat heeft zijn nadelen, maar ik kan me toch voorstellen dat enthousiaste mensen lekker een wedstrijdje willen kijken. Mijn hemel, moeten we ons daar dan druk over maken? De ziekenhuizen, de politie, het OV, de winkels e.d. gaan gewoon door, hoor. ;)

En als je lekker wilt werken, omdat voetbal je geen bal interesseert, nou, dan blijf je lekker werken. Ook prima! :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 08:43

Marjoow schreef:
Ja sorry, maar wij krijgen toch ook geen vrij als Gal moet rijden??

Als je daarvoor vrij wilt vragen is dat je goed recht ;) Je krijgt immers niet voor niks vakantie dagen.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 08:45

Ik heb nee gestemd, maar hier hebben we in de kantine een groot scherm, voor de mensen die willen kijken, kunnen daar de wedstrijd kijken.