Ouders boos om halalvlees op crèche

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:06

KiWiKo schreef:
hoe vind jij het dan JS dat 83% van de kinderen halal vlees MOEST eten???

Tsja, tragisch, ik denk dat die nu voor hun leven getekend zijn. Want oh nee, je zult maar halalvlees gegeten te hebben terwijl je dat niet uitdrukkelijk vooraf gevraagd hebt! Drama! Paniek! Alarm!

(Ik zie echt het punt niet hoor. Stel je niet zo aan, het is gewoon vlees. Als ze dat normaal eten, dan nu ook. Er is geen enkele regel, geen principe, geen goed argument om kritiekloos alle bioindustrievlees te aanvaarden (daarbij ga ik er dus wel van uit de ouders vooraf niet hebben aangegeven uitsluitend biologisch vlees te willen hebben) en dan ineens te gaan miepen over halal. Ben je echt principieel over de herkomst van vlees - dan kun je dat uiteraard vooraf aangeven. Dit is echt alleen maar geneuzel omdat het zo fijn is om lekker weer op 'zullie' te kunnen katten - alleen maar dramatiek die nergens goed voor is.)

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:07

jameyskatje schreef:
dat komt dus omdat mensen simpelweg geen onderscheid kunnen maken tussen afkomsten, culturen en religies. wat eigenlijk heel spijtig is voor hen die dat niet kunnen.

zoals ik op pagina 1 al voorspelde.. in dit topic gaat 100x het woordje aanpassen vallen, discriminatie kan er ook nog wel bij. echt om moedeloos van te worden.

afkomst interesseerd me geen ruk, cultuur nog minder en laten we het maar helemaal niet over religie hebben.
dierenleed dat intresseerd me en daarom geen halal/kosher

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:08

je zal maar niet halalvlees eten.............. das pas tragisch!!!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:08

Shadow0 schreef:
KiWiKo schreef:
hoe vind jij het dan JS dat 83% van de kinderen halal vlees MOEST eten???

Tsja, tragisch, ik denk dat die nu voor hun leven getekend zijn. Want oh nee, je zult maar halalvlees gegeten te hebben terwijl je dat niet uitdrukkelijk vooraf gevraagd hebt! Drama! Paniek! Alarm!

(Ik zie echt het punt niet hoor. Stel je niet zo aan, het is gewoon vlees. Als ze dat normaal eten, dan nu ook. Er is geen enkele regel, geen principe, geen goed argument om kritiekloos alle bioindustrievlees te aanvaarden (daarbij ga ik er dus wel van uit de ouders vooraf niet hebben aangegeven uitsluitend biologisch vlees te willen hebben) en dan ineens te gaan miepen over halal. Ben je echt principieel over de herkomst van vlees - dan kun je dat uiteraard vooraf aangeven. Dit is echt alleen maar geneuzel omdat het zo fijn is om lekker weer op 'zullie' te kunnen katten - alleen maar dramatiek die nergens goed voor is.)

Ja, waar zeuren de moslims over, een stukje varken, kunnen ze best eten, toch?!

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:09

jameyskatje schreef:
sjonnie48 schreef:
ik zou wel willen weten hoe jullie oa arabesk erbij komen dat halal niet uit de bioindustrie komt , ik heb nooit een marokaanse boer gezien in nederland , of bedoel je dat het komt omdat ze vnl schapen eten , die lopen zowiezo in de wei , maar er zijn dus islamieten die hier een biologische boerderij hebben ? of een scharrelkippenstal met vrije uitloop
of mis ik iets ? dat kan aangezien ik niet elke pagina heb gelezen

helaas zijn er nog weinig islamitische boerderijen in nl (ik hoor mensen denken: goh dat moet er ook nog bij komen) maar de slagers kopen het vee bij boeren en huren bv voor een dag per week of een aantal uren een slachtruimte in een slachterij. bijvoorbeeld. ook komt sommig vlees uit het buitenland, bv duitsland. http://www.groenemoslims.nl is een nieuwe site waar ook wat op staat over biologisch vlees

ze kopen dus hun vee bij gewone boeren , dus halal is gewoon bioindustrie ! arabesk !

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:10

jameyskatje schreef:
lees gewoon mijn 1e post kiwiko

heb ik niet gelezen............. wel wil ik graag weten of jij het goed vind dat 83% van de kinderen op die school halal vlees moeten eten omdat er 17% van die kinderen moslim zijn????

lijkt mij een hele terechte vraag........ :)

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:11

@shadowO het is geen gewoon stukje vlees het is dierenleed en wat mij betreft net zo not done als een plofkip

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:12

goede vraag kiwiko ;)

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:13

alex66 schreef:
@shadowO het is geen gewoon stukje vlees het is dierenleed en wat mij betreft net zo not done als een plofkip

wat is een plofkip ?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:15

Nee, want zij hebben vooraf aangegeven dat niet te willen, en dat wil ik best respecteren. Als iemand vooraf aangeeft geen halal te willen eten vind ik het ook geen punt. Al ben je wel erg kleinzielig als je dat alleen maar niet wilt omdat je je af wilt zetten tegen de moslims (en denk ik dat als het een prive-afspraak betreft ik de boel gewoon af zou zeggen, ik besteed mijn tijd liever aan mensen met iets volwassener gedrag, maar in een minder prive situatie zou ik het respecteren.)

Maar goed. Als je het vooraf aangeeft en er wordt dan geen rekening mee gehouden, dan heb je een reden om verontwaardigd te zijn.
Maar dit geneuzel achteraf... nou nee.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:15

KiWiKo schreef:
jameyskatje schreef:
lees gewoon mijn 1e post kiwiko

heb ik niet gelezen............. wel wil ik graag weten of jij het goed vind dat 83% van de kinderen op die school halal vlees moeten eten omdat er 17% van die kinderen moslim zijn????

lijkt mij een hele terechte vraag........ :)

In hoeverre zijn die andere 83% van de ouders geïntreseerd in wat hun kinderen voorgeschoteld krijgt zou ik zeggen? Ik bedoel zijn vast ouders die het geen bal uitmaakt als het maar niet duurder word of zo. Stel dan dat 10% van de ouders bezwaar heeft 17% het graag wil en het de overige 73% echt geen moer kan schelen?

Plofkip is 40gr tot 3000gr in 40 dagen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:19

alex66 schreef:

Mag je vinden... maar als jij niet vooraf aangeeft bepaalde eisen stelt over dierenwelzijn, moet je achteraf niet klagen dat men het niet wist. En eh, zou het drama net zo groot zijn als men zou zeggen 'er werd zonder ons medeweten kip geserveerd'? Laten we welwezen - er zijn enkele mensen met bezwaren vanwege dierenrechten - en die mensen doen er goed aan om hun bezwaren kenbaar te maken, vooraf, en duidelijk.

Maar de meesten zijn vooral xenofoob van de bovenste plank. En dan is halalvlees gewoon vlees - dood beest op vrij onsportieve wijze geproduceerd in onze bioindustrie. Als je tegen al die andere dode beesten geen bezwaar hebt, is het vrij hypocriet om hier ineens stennis over te schoppen.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:19

dankje liedje voor uitleg plofkip

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:20

@ liedje......... is dat belangrijk???????? het gaat erom dat 17% van een school gaat bepalen wat de overige 83% eet...........

geen gezonde balans denk ik!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:21

Shadow0 schreef:
Nee, want zij hebben vooraf aangegeven dat niet te willen, en dat wil ik best respecteren. Als iemand vooraf aangeeft geen halal te willen eten vind ik het ook geen punt. Al ben je wel erg kleinzielig als je dat alleen maar niet wilt omdat je je af wilt zetten tegen de moslims (en denk ik dat als het een prive-afspraak betreft ik de boel gewoon af zou zeggen, ik besteed mijn tijd liever aan mensen met iets volwassener gedrag, maar in een minder prive situatie zou ik het respecteren.)

Maar goed. Als je het vooraf aangeeft en er wordt dan geen rekening mee gehouden, dan heb je een reden om verontwaardigd te zijn.
Maar dit geneuzel achteraf... nou nee.

Sorry hoor, masr ik ga er niet vanuit dat er in NL of Belgie halalvlees voor mijn kind zijn/haar neus wordt voorgeschoteld. Vind je dit raar? Ik vind het een beetje een omgekeerde wereld zoals jij het stelt. Ik ben namelijk echt tegen halalslachten.Of mag dat niet?

En, moeten de moslims ook maar niet zeuren bij een stukje varken?

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:22

Nee dat mag je weer niet zeggen dat moeten we wel respecteren dat is hun geloof ,

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:25

MamboBeach schreef:
Sorry hoor, masr ik ga er niet vanuit dat er in NL of Belgie halalvlees voor mijn kind zijn/haar neus wordt voorgeschoteld. Vind je dit raar?

Ja, dat vind ik raar ja. Ik zou daar namelijk helemaal geen aannames over doen, niet voor of tegen. Ik vind dat als je zelf principiele bezwaren de ene of de andere kant hebt, je die vooraf kenbaar moet maken.

Citaat:
Ik ben namelijk echt tegen halalslachten.Of mag dat niet?

Het mag. En ik kan niet beoordelen in hoeverre je dat oprecht voelt of niet. Maar ik heb in dit topic toch gevoel dat het dierenleed in de verste verte niet zo erg is als het feit dat het moslims zijn die halal eten.

Enne.... is er niet heel veel shoarma ook halal? Stiekem? Heb echt nog nooit iemand horen zeuren daarover.

Citaat:
En, moeten de moslims ook maar niet zeuren bij een stukje varken?

Die vraag heb ik al beantwoord ;)

KiWiKo

Re: Ouders boos om halalvlees op crèche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:27

shoarma van de shoarma boer is afvalvlees :) :)

de frinkandel onder de niet westerse snacks :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:27

Sorry, ik vind dat echt niet raar... :n Wat ik zeg, omgekeerde wereld...

Halalslachten vind ik not done, voor iedereen anders uiteraard en shoarma hoef ik niet nee. :)

Van dat varken heb ik niet gezien.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:28

sjonnie48 schreef:
Nee dat mag je weer niet zeggen dat moeten we wel respecteren dat is hun geloof ,

:o Is dat het? :+

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:29

eten je kinderen dan alleen biologisch of scharrelvlees?

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:31

MamboBeach schreef:
sjonnie48 schreef:

:o Is dat het? :+

is dat wat :+ :+ :+ , moet elke post uit minimaal 3 zinnen bestaan en wetenschappelijk onderbouwd zijn ? bedoel je dat ?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:32

KiWiKo schreef:
@ liedje......... is dat belangrijk???????? het gaat erom dat 17% van een school gaat bepalen wat de overige 83% eet...........

geen gezonde balans denk ik!

Als er bij mij 10 mensen komen eten en twee lusten geen paprika en de rest maakt het geen donder uit ga ik geen paprika serveren :Y). Dus ja wel scheef maar niet erg, zolang het de rest maar niet uitmaakt. Vind wel dat je dat soort dingen wel even mag pijlen natuurlijk. In deze is de school er wel erg makkelijk van uit gegaan dat niemand het erg vond.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:37

Shadow0 schreef:
Het mag. En ik kan niet beoordelen in hoeverre je dat oprecht voelt of niet. Maar ik heb in dit topic toch gevoel dat het dierenleed in de verste verte niet zo erg is als het feit dat het moslims zijn die halal eten.

Enne.... is er niet heel veel shoarma ook halal? Stiekem? Heb echt nog nooit iemand horen zeuren daarover.

kosher is joods ben je behalve antie islam ook antie joods als je geen ritueel geslacht vlees blieft?
en shoarma in NL is meestal varkensvlees kijk dat vind ik dan wel weer lollig :+

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 22:38

Krips schreef:
eten je kinderen dan alleen biologisch of scharrelvlees?

Nee.