jolin schreef:Ik mis een beetje de verhalen van de eerste generatie : kinderen van werkende ouders, want die is er nu al.
Daar ben ik er een van. Ik kan daar zo boos om worden, het is niet fijn als je ouders er niet voor je zijn, je verhaal wil je thuis gelijk kwijt, niet meer na 3 uur alleen.
Er is niemand die beter voor je schaafwonden kan zorgen dan je moeder, een kus werkt beter dan een pleister. En leuk hoor speelgoed, maar geen ouders om mee te spelen, probeer het eens in te voelen. Ouders zijn belangrijk voor aandacht, liefde,voor je gevoel het komt wel goed, dat je er mag zijn, het is zo'n belangrijke basis. De taak omvat meer dan schone kleren en een boterham.
Anders krijg je de generatie kinderen die alleen maar meer wil in materieele zin en nooit bevredigd lijkt te raken, nee gek he!
Ik ben zo'n kind; mijn moeder heeft tot mijn 4e ong 20 uur per week gewerkt en daarna weer full time.
Mijn vader werkt al zo lang ik me kan herinneren tussen de 50 en 60 uur per week.
Toen ik klein was, was er een oppas aan huis; die heb ik 12 jaar lang gehad, zij deed ook het huishouden.
Geen enkel probleem.
Natuurlijk mistte ik mijn moeder of vader wel eens maar tegelijkertijd leerde ik al op vroege leeftijd dat je alleen 3x per jaar op vakantie kunt,je auto's voor de deur kunt hebben en in een mooi huis kunt wonen als er voor gewerkt wordt.
Nu ben ik 23 en in staat keuzes te maken voor mijn eigen toekomst; ik ben ambitieus,heb veel van de wereld gezien en leef in mijn eentje een goed leven.
Dit heb ik voor een groot gedeelte te danken aan mijn opvoeding, als je kan werken dat gá je ook werken en niet je hand ophouden.
Imo veranderen kinderen vrij weinig aan dit beeld; ik zal dan ook pas aan kinderen beginnen als ik dat soort zaken relatief zeker gesteld heb.
Heel simpel; de keuze om aan kinderen te beginnen is vrij in NL, wat prima is(voordat daar weer een discussie over ontstaat
).
Maar; ga dan niet lopen zeuren/hand ophouden etc als het niet zo uitpakt als je verwachtte....dan had je na 1 kind moeten stoppen, die inschattingsfout wordt helaas veel te vaak gemaakt in NL omdat ''alles kan en mag''.
Als op dit moment de kinderbijslag en de kinderopvang toeslag stop worden gezet, wat van mij eerder gisteren dan vandaag mag gebeuren, zijn de gevolgen niet te overzien.
Een in -en intrieste zaak imo