Waarom discrimineert Geert Wilders wel of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 00:53

FaberSmid schreef:
Kan dat niet begrijpen van die meneer met joodse afkomst?

pff... de ergste holocaust ontkenners zijn joods..

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 01:39

Daphna schreef:
FaberSmid schreef:
Kan dat niet begrijpen van die meneer met joodse afkomst?

pff... de ergste holocaust ontkenners zijn joods..

Hoezo de ergste? Waarop baseer je dit...

kimmie88

Re: Waarom discrimineert Geert Wilders wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 01:54

Weer even over Wilders.
Kom maar Kom maar Kom maar.....
*Maak mijn borst nat voor felle reacties*

Ik ben het met jullie eens dat sommige opmerkingen echt niet kunnen en dat dit valt onder discriminatie.

Maar momenteel in NL valt bijna alles al onder discriminatie.

Ik vind Wilders zo slecht nog niet. Net als Pim Fortuijn, daar stemde ik ook voor.

Wilders zegt, wat een heleboel mensen denken, maar niet hard op durven zeggen. Daar heb ik respect voor.

Dit wil niet zeggen dat ik tegen alle buitenlanders ben.
Zolang een allochtoon wilt leren, werken en de taal beheerst of poging doet om de taal te beheersen, vind ik het prima.
Willen ze dit niet, mogen ze ook van mij terug naar hun eigen land.
Hun willen hier wonen, moeten ze zich ook aanpassen aan het land. Wij hebben zelfs een moskee voor hun, zodat ze wel hun eigen geloof kunnen behouden ed, mogen ze ook wat voor osn terug doen.

Opmerking van Pim Fortuijn die ik steun:
"Nederland zit vol"
En dit is ook zo.
Probeer jij maar eens vanuit je ouderlijk gezin aan een huis te komen, dat kan niet zo 123.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 05:51

Maar wat met "nederlanders" die niet aan uw eisen voldoen zoals de buitenlanders die u het land uit wil sturen? Waar die nederlanders heen verbannen?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 07:39

@Kimmie88
Maar de jongeren die hier nu rotzooi trappen, zijn geen allochtoon want ze zijn hier geboren.
Dus Nederland is hun eigen land.

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 07:45

Brainless schreef:
@Kimmie88
Maar de jongeren die hier nu rotzooi trappen, zijn geen allochtoon want ze zijn hier geboren.

Ik geloof niet dat ze dat zelf ook zo zien... Ja als het zo uitkomt misschien.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:02

Ik snap je wel, maar daar gaat het niet om.... hoe stuur je zo'n iemand terug naar zijn "eigen" land (als dat Nederland is)?
En wie bepaald of ze dan terug moeten naar het land van hun voorouders of dat ze hier mogen blijven?
En tot welke generatie geldt dat?
Geldt dat ook voor jongeren wiens voorouders uit bv Frankrijk of een ander land komen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:19

kimmie88 schreef:
"Nederland zit vol"
En dit is ook zo.

Dat zei Pim niet, Pim zei het zijn onze eigen rot Marokkaantjes en we moeten het zelf oplossen. Pim met Wilders vergelijken slaat nergens op. Wilders maakt gebruik van Pim zijn populaire punten maar is bij lange na niet zon goede politicus.
Pim zou nooit die idiote dingen die Wilders over de Islam zegt en meisjes hun hoofden etc roepen, dat had hij niet nodig om mensen te bezielen.

Pim had een algeheel beeld over hoe de regering anders moest. En hing dat niet alleen aan een paar rotjochies op

Wil je die blanke hooligans ook deporteren???

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:25

Kimmie, ik begrijp heel goed wat je bedoelt maar de pest is juist dat je die jongeren die hier geboren zijn niet ergens naartoe kan sturen waar ze nog nooit hebben gewoond...
Ook wat je zegt van hoe het ze zelf uitkomt is heel herkenbaar en weet precies wat je ermee bedoelt.
Een vriendin van mij had verkering met een 'turkse jongen' die in NL was geboren, hij was nog nooit in Turkije geweest maar NL was een poedersuiker en hij was uiteraard :roll: :D voor de Turkse voetbalclub en allemaal dat soort zaken. Ik heb ook een keer tegen hem gezegd, joh, als het zoveel beter is ga je lekker in Turkije wonen ipv hier te zitten en te zeiken.

Maargoed, de mensen terugsturen gaat dus niet zomaar dus moeten we gewoon een plan van aanpak bedenken dat ze normaal moeten doen en leven naar wat NL te bieden heeft.
Ouders erbij betrekken enz. Maar weet je, 1 ding weet ik wel, deze mensen, hoe aardig ze ook zijn hebben een heel andere manier van denken en dat zal ook zo blijven. Wat dat aangaat gaan 'wij' ook niet altijd samen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:28

sarabande schreef:
kimmie88 schreef:
"Nederland zit vol"
En dit is ook zo.

Dat zei Pim niet, Pim zei het zijn onze eigen rot Marokkaantjes en we moeten het zelf oplossen. Pim met Wilders vergelijken slaat nergens op. Wilders maakt gebruik van Pim zijn populaire punten maar is bij lange na niet zon goede politicus.
Pim zou nooit die idiote dingen die Wilders over de Islam zegt en meisjes hun hoofden etc roepen, dat had hij niet nodig om mensen te bezielen.

Pim had een algeheel beeld over hoe de regering anders moest. En hing dat niet alleen aan een paar rotjochies op

Wil je die blanke hooligans ook deporteren???

Waarom wordt dat nu altijd erbij gehaald? :?
Vind je het eerlijk om ons 'eigen volk' op te zadelen bij een ander volk? Daar is NL toch mee bezig, die worden ook wel aangepakt hoor! Je vergelijking vind ik echt nergens over gaan...
Gevalletje appels en peren weer, voor de zoveelste keer.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:36

Brainless schreef:
@Kimmie88

maar vaak dragen ze wel een marokaans paspoort , dus kan wel degelijk terug :j
voor veel marokaanse jongeren is dat ook hun toekomst, hier geld verdienen , eventueel gezin opbouwen en dan hoppa terug naar land van voorouders...vaak met ouders...

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:39

Nee dat is geen appels met peren vergelijken, want de allochtone jongeren waarover wordt gesproken zijn net zo Nederlands en 'ons volk' -zoals jij het noemt' als de hooligans.. En we staan toch voor gelijke rechten in Nederland? Dus ik vind die vergelijking niet meer dan normaal!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:42

maar voor LANG niet allemaal.. ik blijf het hoe dan ook onmenselijk vinden om mensen te willen verbannen naar een land waar ze niet vandaan komen.. Lijkt me een veel beter plan om probleemjongeren op een andere manier aan te pakken zodat het probleem daadwerkelijk wordt opgelost. Mensen wegsturen uit hun leefomgeving, waar ze opgegroeid zijn, hun familie/vrienden hebben, is in mijn ogen onmenselijk en lost niets op, en voor hen wordt het alleen nog maar moeilijker gemaakt.. Ik zou het persoonlijk heel moeilijk vinden om in een land te wonen waar gelijke rechten niet meer opgaan..
Laatst bijgewerkt door CtjeLief op 18-05-10 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:42

nou helemaal gelijk zijn we niet
wij krijgen namelijk geen dubbel paspoort met land waar we in de toekomst heen willen ;)
ik wil in de toekomst ook weg uit dit land, maar helaas zijn mijn vader en moeder nederlanders en moet ik dus even net iets meer moeite doen!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:44

CtjeLief schreef:
Nee dat is geen appels met peren vergelijken, want de allochtone jongeren waarover wordt gesproken zijn net zo Nederlands en 'ons volk' -zoals jij het noemt' als de hooligans.. En we staan toch voor gelijke rechten in Nederland? Dus ik vind die vergelijking niet meer dan normaal!

Tja, zo zie jij het en ik niet! :n

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:44

Hebben die jongeren daarvoor gekozen?
En ik ben ook niet gelijk met een gehandicapte, en ook niet gelijk met een man, of met een bejaarde, maar we hebben wel gelijke rechten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:45

ikdoemaarwat schreef:
Brainless schreef:
@Kimmie88

maar vaak dragen ze wel een marokaans paspoort , dus kan wel degelijk terug :j
voor veel Marokkaanse jongeren is dat ook hun toekomst, hier geld verdienen , eventueel gezin opbouwen en dan hoppa terug naar land van voorouders...vaak met ouders...

Dus Marokkanen zonder 2de paspoort mogen hier wel blijven als ze "rotzooi trappen"?
Ook binnen Europa zijn er kinderen met een (tijdelijke) dubbele nationaliteit.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:46

CtjeLief schreef:
maar voor LANG niet allemaal.. ik blijf het hoe dan ook onmenselijk vinden om mensen te willen verbannen naar een land waar ze niet vandaan komen.. Lijkt me een veel beter plan om probleemjongeren op een andere manier aan te pakken zodat het probleem daadwerkelijk wordt opgelost. Mensen wegsturen uit hun leefomgeving, waar ze opgegroeid zijn, hun familie/vrienden hebben, is in mijn ogen onmenselijk en lost niets op, en voor hen wordt het alleen nog maar moeilijker gemaakt.. Ik zou het persoonlijk heel moeilijk vinden om in een land te wonen waar gelijke rechten niet meer opgaan..

Maar voor LANG niet allemaal, nee, zo lust ik er nog wel een paar...

Zomaar even aanpakken gaat niet lukken en werken, er heerst een heel andere cultuur en de ouders zijn niet op de hoogte wat er gebeurt en boeit ze op 1 of andere manier niet...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:47

CtjeLief schreef:
En ik ben ook niet gelijk met een gehandicapte, en ook niet gelijk met een man, of met een bejaarde, maar we hebben wel gelijke rechten

Waar slaat dat op dan?
Kiezen ze ervoor om normaal te doen in NL?

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:48

Het is inderdaad zo dat heel veel jongeren een dubbel of buitenlands paspoort in hun bezit hebben. Mijn beste vriend heeft alleen een Iers paspoort, maar is wel hier geboren.

Ik ben van mening dat ze dan moeten kiezen, wil je in nederland wonen, pas je dan ook aan en vraag 1 paspoort aan van het land waar je wilt wonen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:49

@MB, maar wanneer moeten ze er dan wel uit?
Als ze wel of geen dubbel paspoort hebben, wat als ook hun ouders hier geboren zijn?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:52

Brainless schreef:
@MB, maar wanneer moeten ze er dan wel uit?
Als ze wel of geen dubbel paspoort hebben, wat als ook hun ouders hier geboren zijn?

Ik denk dat deze vraag niet voor mij bedoeld is. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:53

We kunnen het blanke uitschot natuurlijk naar Marokko deporteren. Ben benieuwd hoe ze daar met tuig omgaan :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:54

Brainless schreef:
Dus Marokkanen zonder 2de paspoort mogen hier wel blijven als ze "rotzooi trappen"?
Ook binnen Europa zijn er kinderen met een (tijdelijke) dubbele nationaliteit.

ik zeg alleen dat ze terdege wel terug zouden kunnen (wat hier beweert wordt wat niet kan) ik zeg niet dat ze het van mij moeten ;)
maar laat ze maar met hele harde straffen komen hier in NL, ik ben groot voorstander!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 08:55

MamboBeach schreef:
CtjeLief schreef:

Waar slaat dat op dan?
Kiezen ze ervoor om normaal te doen in NL?

nou idd!! ze kiezen er wel degelijk vrijwillig voor om zich te misdragen!