Had nooit mogen gebeuren, en het gaat voor de nabestaande ook allemaal lekker snel met die Libische autoriteiten

Sterkte voor alle nabestaanden!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
betssa schreef:Bah wat een verschrikkelijk ongeluk! Wat ontzettend vreselijk...
Ik heb een hekel aan speculeren voordat de werkelijke feiten bekend zijn, maar toch doe ik hier aan mee:
Ik denk niet dat de aswolk de schuldige is. Het vliegtuig is 1 km voor de baan gecrasht. Zoals we allemaal kunnen zien ligt het in miljarden stukjes, totaal uit elkaar! Als je op 1 km van de baan zit, ben je al behoorlijk ver in de 'approach' tot landing, dat betekent dat alle kleppen uit zijn, landing gear is uit en je vliegt bijna op landingssnelheid. Deze snelheid is laag, als je dan uit de lucht valt omdat de motoren haperen/stoppen (aswolk) dan krijg je een vergelijkbaar scenario als Turkish airlines in Haarlem, het vliegtuig blijft grotendeels intact, het vliegtuig zal wel scheuren/crashen maar het zal nooit in miljarden stukjes uiteenvallen. Daar heb je simpelweg veeeeeel meer kracht (= snelheid, of explosie) voor nodig... Maar goed, dit is mijn humble opinion...
In ieder geval, iedereen heeel veel sterkte toegewenst die er betrokken bij zijn, dit wens je niemand toe....