FaberSmid schreef:Ik ook en zie niet in waarom via pb uitleg nodig is, gezien het terug te lezen is?
On topic blijven is juist wat ik probeer, maar wat moeilijk gemaakt wordt als mijn nederlandse schrijfwijze wordt veroordeeld door onbegrip en onwetendheid waardoor mijn schrijven zo is?
Net als onbegrip en onwetendheid over westers en halal vlees? Men denkt maar dat de westers dieren maar diervriendelijk geslacht worden, met stroom en de pin? Maar vergeet dat de houderij niet diervriendelijk is (op de boeren na, die hun houderij wel op orde hebben en respectvol en diervriendelijk met hun dieren om gaan). En dat het vangen van de dieren en transport niet bepaald diervriendelijk is. Dat de dieren wel moeten wachten op het slachthuis en hun soortgenoten geslacht zien worden? Dat dieren ontsnappen en niet in een keer diervriendelijk gedood worden? Dat er geen verschil is tussen normaal, biologisch en ecologisch vlees?
Men heeft dan alleen westers slachten gezien, maar niet hoe moslim slachten en veroordelen wel? En veroordelen mij zo ook, terwijl ik duidelijk beschreven heb persoonlijke ervaring met beide heb. En dan krijg ik de veroordeling dat ik geen begrijpelijk nederlands schrijf en goed lees? Vraag wat er niet duidelijk is, waar geen antwoord op wordt gegeven en het nog onduidelijker gemaakt wordt?
Persoonlijk heb ik geen problemen met negerzoenen en jodenkoeken of welke lekkernij of eten met soort gelijke benaming. Maar wel hoe men het zegt en schrijft en bedoeld, dus zich uit. Ieder heeft recht op zijn eigen mening, daar zal ik ieder vrij in laten. Maar zich ten koste van anderen uiten, gaat mij te ver. Persoonlijk aanvallen op die wijze is niet nodig, tenzij die persoon niks inhoudelijks onderbouwd in te brengen heeft?
etnocentrisme: het eigen volk, land of cultuur bewust of onbewust als maatstaf gebruiken om de rest van de wereld te beoordelen. en dit doet eigenlijk ieder mens, hier moet je jezelf echt regelmatig weer even van bewust worden. zelfs psychologen en wetenschappers hebben hier last van.
verder, ik begrijp jou heel goed hoor fabersmid. ik vind dat je prima nederlands schrijft. heel knap, want nederlands is echt niet makkelijk. ik vind het juist mooi dat je de moeite neemt om jezelf in het nederlands uit te drukken en dat je jou beheersing van de taal geen belemmering laat zijn om jou zegje te doen. bij mij komt jou boodschap tenminste wel binnen. ik snap het niet altijd na 1x lezen, maar dan lees ik rustig even terug en met de context erbij snap ik heel goed wat jij bedoeld!