Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CtjeLief schreef:Dat is dan een fout van de organisatie, want het is bij wet verboden. (uitzonderingen daar gelaten)
Palouse schreef:Maar bij anonieme sollicitatie moet je toch eerst gewoon een brief sturen met je kwaliteiten etc, zonder informatie waardoor disciriminatie kan ontstaan, waarna je op gesprek komt waarbij je alsnog kunt worden afgewezen?
In dat geval zie ik niets negatiefs aan anonieme sollicitatie: je geeft iedereen een kans en kunt daarna alsnog beoordelen of het gaat werken of niet.
Ik vind anonieme sollicitatie in ieder geval wel een betere oplossing dan bijvoorbeeld subsidies op het aannemen van achtergestelde groepen in de samenleving.
liesje23 schreef:Dus ja, anoniem solliciteren zou denk ik best wel werken.
Alleen zou iedereen dan anoniem moeten solliciteren op dezelfde functie, anders is het nog meten met twee maten en wordt er zeker afgevraagd waarom iemand anoniem solliciteert.
Citaat:Het is toch eigenlijk erg dat je als werkgever niet aan mag geven wat voor personeel je zoekt
CtjeLief schreef:Dus omdat iemand een andere levensvisie moet de laan maar uit gestuurd worden? Vind je dat niet een beetje te makkelijk? Doordat iemand een hoofddoek gaat dragen, wil niet zeggen dat iemand ineens anders gaat functioneren en anders qua persoonlijkheid gaat zijn., dus persoonlijk vind ik dat een nonsens argument (van die werkgever he!)
Apple schreef:Hangt er helemaal vanaf op wat voor functie je solliciteert. Iemand die solliciteert op een representatieve MBO of HBO functie, daarvan hoop je toch wel dat daar een zinnige e-mail aan vast zit.
(dus behalve je voornaam weglaten ook je e-mail adres maar even aanpassen RandyOrton)