Nederlandse luchtruim dicht vanaf 14.00 uur ivm aswolk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 07:21

Ik heb vannacht door dit gedoe nauwelijks geslapen. Dus updates goed in de gaten kunnen houden met laptop op nachtkastje. Geen nieuws verder, behalve dat enorm veel vluchten gecanceld zijn. De mijne (nog) niet, maar dat blijft afwachten.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 07:43

gabyfedde schreef:
Ik heb vannacht door dit gedoe nauwelijks geslapen. Dus updates goed in de gaten kunnen houden met laptop op nachtkastje. Geen nieuws verder, behalve dat enorm veel vluchten gecanceld zijn. De mijne (nog) niet, maar dat blijft afwachten.

Same here, maar voorlopig zullen we wel niets wijzer worden. Hoorde net op het nieuws dat ze in de loop van de ochtend gaan overleggen over wanneer er weer gevlogen kan worden.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 07:56

Mareska schreef:
gabyfedde schreef:

Same here, maar voorlopig zullen we wel niets wijzer worden. Hoorde net op het nieuws dat ze in de loop van de ochtend gaan overleggen over wanneer er weer gevlogen kan worden.

Ik kom net van Schiphol, met slecht nieuws ;(

Na 3 uur lang in de wacht gestaan te hebben, ben ik naar Schiphol gereden ! Daar heb ik nog keer 4 uur mogen wachten en toen EINDELIJK konden ze iedereen vertellen dat er voor 6 uur vanavond niet gevlogen werd. |( Of er vanavond of zaterdag wel gevlogen word... is maar de vraag, want de Wolk word dikker ipv kleiner. }:0 Daarna gelijk naar Arke gelopen, zelfde verhaal.. Alle vluchten van vandaag geannuleerd. Ze kregen na 11 uur meer te horen,

Dus dat word weer bellen.

Ze konden mij niet verzekeren dat ik voor maandag op vliegtuig naar Curacao zat |(

Mareska

Re: Nederlandse luchtruim dicht vanaf 14.00 uur ivm aswolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:04

Pff.... Jij hebt er dus ook een dramatische nacht opzitten. Om 11 u zal die vergadering dan wel zijn. Het ziet er iig niet positief uit. Jezus wat balen!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:07

Pffff.... Amber wat zul jij moe zijn....
Ik baal ook enorm. Had me zo op vakantie verheugd.... :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:09

Ik vind het voor de reizigers heel erg naar. Maar ik moet zeggen dat het hier wel HEEERLIJK rustig is.
Kan die aswolk niet nog twee dagen blijven hangen? ;-)

Alle gekheid op een stokje, ik hoop dat jullie vandaag nog kunnen vliegen.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:11

Haha en bedankt.. Nee snap het hoor!
Leek wel uitgestorven om 3 uur! Wat er nog rond liep was KMAR en Security

gabyfedde schreef:
Pffff.... Amber wat zul jij moe zijn....
Ik baal ook enorm. Had me zo op vakantie verheugd.... :(

Snap ik, me 2!
Ben echt dood en dood op, ga ook echt me bed in ! :Z Wel zet ik me wekker, om na 11 gelijk te bellen.
Was trouwens net zon RampenFilm op Schiphol, overal mensen die liggen te slapen. Dood stil ook..

Mareska schreef:
Pff.... Jij hebt er dus ook een dramatische nacht opzitten. Om 11 u zal die vergadering dan wel zijn. Het ziet er iig niet positief uit. Jezus wat balen!

Klopt, gaan ze overleggen hoe en wat met die Wolk.
En hoe ze het gaan doen met al die passagiers die nou hun vlucht gemist hebben.. Want het was maar de vraag of er wel ruimte voor was ? }:0

Pimpelpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:20

Ik zou gisterenavond (19.15u) naar Engeland vliegen voor een lang weekend bij mijn schoonzus. Dat feest gaat dus mooi niet door.... Omdat mijn vriend niet zomaar volgende week weer twee dagen vrij kan nemen, kunnen we dus pas weer over een paar maanden naar Engeland. Goed balen dus!

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:25

En je krijgt vast ook je geld niet terug..

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:43

Idd allemaal balen, maar liever op de grond blijven dan de lucht in en mogelijk op een andere manier weer de lucht uit komen toch? Dit is gewoon pure onmacht.

Ik hoef niet te vliegen, heb er wat minder problemen dus, en vond het gisteren wel iets hebben totaal GEEN vliegtuigen in de lucht! Dacht dat je het niet zo zou merken hier, maar het valt toch wel op.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:55

HEt is inderdaad opvallend stil. Wij wonen onder de Kaagbaan op een paar km van Schiphol. Wij zijn gewend aan de vliegtuigen. Maar het is opvallend nu er helemaal geen vliegverkeer is. Heel rustig.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:58

Tancreda4 schreef:
Idd allemaal balen, maar liever op de grond blijven dan de lucht in en mogelijk op een andere manier weer de lucht uit komen toch? Dit is gewoon pure onmacht.

Ik hoef niet te vliegen, heb er wat minder problemen dus, en vond het gisteren wel iets hebben totaal GEEN vliegtuigen in de lucht! Dacht dat je het niet zo zou merken hier, maar het valt toch wel op.

Je hebt ook zeker gelijk, ik ben ook heel geen held.

Maar waarom moet die wolk nou net nu ?! :+

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:04

Balen voor iedereen die vandaag zou gaan vliegen...

Het is inderdaad overmacht en dat betekent volgens mij geen restitutie van ticket.

Ga zo mijn broer maar eens bellen waar hij nu uithangt.
Denk nog in Düsseldorf.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:05

Haha, ja idd, komt altijd op het verkeerde moment :D Maar zoiets komt nooit op het goede moment. Hopelijk zal de aswolk snel verminderen. Als ik iets schittered vind zijn dat vulkaan uitbarstingen (op een afstandje, filmpjes en fotos dan :+), maar zo'n wolk en al dat as is niet echt handig voor het funcitoneren van de mens :P

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:05

Maar zulke vluchten die worden gecancelled, worden die dan later eventueel nog gevlogen, of kan je idd echt fluiten en moet je (tegen betaling) gaan overboeken?

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:12

Goede vraag. Zal hem zo anders wel even stellen, hang nu aan de telefoon (nog 6 wachtenden)..

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:19

Citaat:
De reisbranche ziet dat er veel vakanties geannuleerd worden. De meeste reizigers krijgen hun geld wel gewoon terug.

www.nosheadlines.nl

Ben benieuwd.. (Nog 3 wachtenden)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:22

Mareska schreef:
Goede vraag. Zal hem zo anders wel even stellen, hang nu aan de telefoon (nog 6 wachtenden)..

En ik krijg weer geen gehoor... Netwerk overbezet!

Hoe kan ik nu dan info vragen ?!?!

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:23

Schiphol bellen? Zijn er geen noodnummers bekend van KLM?

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:27

Mareska schreef:
Schiphol bellen? Zijn er geen noodnummers bekend van KLM?

Vanochtend 2de nummer gekregen, over vragen van Reserveringen.
Precies zelfde, netwerk over bezet :=

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:29

Hij schijnt nu in het noorden te hangen en zie ook wel donkere wolken. Alleen geen idee of dat nu die aswolk is of omdat het gewoon niet zo mooi weer is :+

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:30

Vervelend allemaal zeg!!!
Ik vlieg (als het goed is) morgen om 12.45 ben benieuwd of de onze wel gewoon door kan gaan....

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:33

Pff wat een chaos zeg!
Het is de bedoeling dat ik volgende week op vakantie ga..
Duurt dat gelukkig nog wel een week, maar ja hoop dat het dan toch allemaal weer oke is! (zal als het goed is wel, maar ja met mij geluk..) :P

Jose1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:34

Ik meld mij hier ook. Zou vanmorgen met mijn vriend 4 dagen naar Rome gaan, hadden er al een tijd zin in. Vanaf gisteren op werk al een beetje in de stress. Onze vlucht was gisterenavond gecanceld. Vannacht aantal keer wekker gezet voor informatie maar nog niet veel wijzer *zucht*. Tickets hebben we via KLM geboekt, die hebben we nog niet te pakken gekregen. Hotel via Arke, helaas dus ook al helemaal betaald, en daar hangen we nu ook in de wacht. Hoe gaat het met de anderen hier die vandaag zouden vliegen?

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 09:36

Ik werd in eerste instantie bij Arke gewoon van het kastje naar de muur gestuurd, maar na een beetje doorvragen eindelijk iemand fatsoenlijks aan de lijn gekregen. Maar omdat we via cheaptickets.nl hebben geboekt moeten we daar wezen om iets om te zetten. Maar daar krijg ik telkens de bezettoon.. :(