Hoe veel verder gaan wij nog uitgekleed worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:24

juline schreef:
Nee daarom vindt ik het zo vreemd dat er echt op de mensen gekort wordt inplaats van alle overbodige luxe dingen in nederland.
We hoeven geen 1000 schouwburgen, geen lelijke kunstobjecten langs de wegen, geen appartementen in de vrije sector met huren van 1500 per maand excl.
Overal worden maar kantoorpanden gebouwd (althans heel breda staat er vol mee) en minstens 60% staat minimaal 2 jaar leeg na oplevering.
Het is nergens voor nodig om mooie oude panden te slopen en dure nieuwe panden er voor terug te plaatsen. Niemand wordt er beter van om uit hun goedkoop oud huurhuisje gegooid te worden met een oprotpremie van 2000 om alles te slopen en ook weer dure luxe panden ervoor terug te zetten.

Laat ik het dan nog niet eens hebben over de salarissen van overheidsmensen en ambtenaren, defensiegelden enz enz

Ook dat is waar, hier herrijzen ook enorme kantoor panden die ook nog een spuug lelijk zijn en jaren lang leeg staan.
Ik heb me daar ook altijd over verwondert hoor.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:38

Onassa schreef:
YankeeBoy schreef:
Ja, totdat de kinderen er al zijn & je in een situatie terecht komt waar je die kinderbijslag hard nodig hebt..

Dat zou je dan ook kunnen bedenken voor je kids neemt?
kan ik ze zelfstandig, dus met eigen inkomsten, wel onderhouden??
Ik denk dat het fout is dat mensen kinderen nemen omdat ze er toch wel financieele steun voor krijgen zonder erover na te denken verder dat het ook kan zijn dat je plots zonder een bepaalde bijdrage komt te zitten.
Helemaal afschaffen zou denk ik ook niet kunnen, maar er kan ook daar zeker op bezuinigt worden.

Ik ben het gedeeltelijk met je eens hoor, maar wat ik bedoel is stel nou dat je kinderen krijgt op het moment dat alles goed gaat in je leven.
Dat kan een aantal jaar later heel anders zijn. Je kan buiten je schuld om in een hele andere financiele situatie terechtkomen.
Voor dat soort mensen is de kinderbijslag hard nodig denk ik

_sparta_

Re: Hoe veel verder gaan wij nog uitgekleed worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:43

Kun je dan niet beter een financiele vergoeding verzinnen voor iedereen die zonder daar zelf schuld aan te zijn in problemen komt? Niet standaard aan iedereen met kinderen, nodig of niet.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:45

Zo ver heb ik niet gedacht, het ging mij er meer om dat niet iedereen zomaar zonder kinderbijslag kan.

Ben benieuwd wat ze met deze voorstellen gaan doen, wat er serieus overwogen gaat worden.
Herinvoering dienstplicht, ook zoiets. Dat is toch belachelijk?!

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:47

Is dat zo? Beetje discipline in de jongetjes van nu kan geen kwaad. En ik zeg expres jongetjes want de meeste zijn geen man, al denken ze van wel met hun grote bek.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:49

Discipline is niks mis mee, zie ze liever in t leger dan op straat de boel verzieken.
Het punt is alleen dat er ook genoeg zijn die er wel iets van willen maken, die een studie doen. Die heb je daar dus ook mee, dat schiet naar mijn mening niet op

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:51

Uitstel voor studie was vroeger toch ook mogelijk?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:51

_sparta_ schreef:
Kun je dan niet beter een financiele vergoeding verzinnen voor iedereen die zonder daar zelf schuld aan te zijn in problemen komt? Niet standaard aan iedereen met kinderen, nodig of niet.

Het word soms eng met jou, maar je haalt me weer de woorden uit de mond ;)
Idd, in geval van nood helpen, net zoals je nu huursubsidie hebt.
Dus als de nood er echt is, dan pas in aanmerking komen voor bijstand voor je kinderen.
Want ik snap ook heel goed dat je zomaar ineens door omstandigheden in een hele andere en mindere situatie kan belanden en dan mogen ouders en kinderen daardoor niet ten onder gaan.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:52

Ja, vast wel, ik ben het er niet mee eens.
Je verplicht mensen iets te doen, terwijl ze eigenlijk hele andere plannen hadden.
Prima om zoiets te doen voor jongeren die diploma & werkloos rondhangen, maar niet voor jongeren met een droom en een toekomstplan

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:53

_sparta_ schreef:
Uitstel voor studie was vroeger toch ook mogelijk?

precies alweer eens , het word saai ;)
Ik weet dat de tijd hard gaat, maar het staat me nog heel goed bij dat de dienstplicht nooit een studie in de weg heeft gestaan.
Enkel dan dat de studie 2 jaar later kan starten, maar dan ben je nog jong.
Dus ook hier zie ik geen probleem in.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:54

_sparta_ schreef:
Is dat zo? Beetje discipline in de jongetjes van nu kan geen kwaad. En ik zeg expres jongetjes want de meeste zijn geen man, al denken ze van wel met hun grote bek.

Helemaal mee eens...zelfs sommige 'mannen' (als je puur van leeftijd zou uitgaan) zijn niet half zo man als dat ze zouden zijn na wat gezonde training die men in het leger krijgt.
Nu snap ik wel dat het voor mij, zijnde een vrouw, heel makkelijk oordelen is maar toch...

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:54

Hoe lang duurde de dienstplicht vroeger? Niet je hele leven. ;) Maar het invoeren voor de drop outs alleen mag van mij ook hoor.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:56

Imago01 schreef:
_sparta_ schreef:

Helemaal mee eens...zelfs sommige 'mannen' (als je puur van leeftijd zou uitgaan) zijn niet half zo man als dat ze zouden zijn na wat gezonde training die men in het leger krijgt.
Nu snap ik wel dat het voor mij, zijnde een vrouw, heel makkelijk oordelen is maar toch...

Ik durf zelfs te beweren dat ik als vrouw meer mijn mannetje sta als sommige "mannen"
En heb vroeger wel eens gedacht het leger in te gaan, maar uiteindelijk niet gedaan door omstandigheden. Misschien dat ik er daarom niet zo zwaar tegen aan kijk. :)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:00

Sparta....je wordt eng!!!!!
:D

Zou het kunnen bestaan, dat 2 verschillende mensen die elkaar verder helemaal niet kennen zoveel hetzelfde over verschillende zaken denken???
Iedere keer waar dan ook als ik een reaktie van jou lees, denk ik....dat kunnen mijn woorden zijn. :Y)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:01

Ik ga op mijn handjes zitten :D Dan ga jij eerst typen en dan zeg ik wel, mee eens. :D

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:01

Onassa schreef:
Chubby schreef:
Ik heb gelukkig nog nooit WW hoeven gebruiken, maar besef je wel dat ook ik er élke maand voor betaal?
Ik ben niet ziek (al kom ik wel met enige regelmaat in het zhs momenteel) maar betaal wel elke maand 125 euro en heb ook een ER.
Ik verdien niet het minimum loon, wees blij, want daardoor betaal ik meer mee in de grote pot om een ander z'n verzorging te betalen.

Als chronisch zieke word ik echt helemaal naar van die laatste regel van jou!
Ik betaal er zelf ook al 20 jaar voor hoor!

Ik word ook naar van die zin.. Ik ben zelf al jarenlang chronisch ziek, denk je dat ik hier om gevraagd heb?! Iedere iedere moment van de dag
merk ik het, ik ben net 21 maar de doktoren hebben voorspeld dat ik heel mijn leven (!) er last van zal hebben.

En denk maar niet dat alles vergoed wordt hoor, ik moet zelf veel bijbetalen voor mijn medicijnen. De verzekering betaald maar een gedeelte.
Iedere keer als ik nieuwe medicijnen krijg (1 keer per 1.5 maanden) moet ik zelf een bijdrage leveren, van ca. 35 euro. Daarnaast kan ik geen goedkopere, (studenten)verzekering van 70 - 90 euro nemen, maar moet ik vanwege die rotmedicijnen die ik nodig heb een dure verzekering van min. 120 euro nemen.

Wees gewoon hardstikke blij als je gezond bent en niks mankeerd, helaas is dat niet voor iedereen vanzelfsprekend.. :n

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:02

_sparta_ schreef:
Ik ga op mijn handjes zitten :D Dan ga jij eerst typen en dan zeg ik wel, mee eens. :D

Volgens mij ben jij beter in het verwoorden, dus blijf maar lekker door tikken :D

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:06

Bellona_K schreef:
Ik word ook naar van die zin.. Ik ben zelf al jarenlang chronisch ziek, denk je dat ik hier om gevraagd heb?! Iedere iedere moment van de dag
merk ik het, ik ben net 21 maar de doktoren hebben voorspeld dat ik heel mijn leven (!) er last van zal hebben.

En denk maar niet dat alles vergoed wordt hoor, ik moet zelf veel bijbetalen voor mijn medicijnen. De verzekering betaald maar een gedeelte.
Iedere keer als ik nieuwe medicijnen krijg (1 keer per 1.5 maanden) moet ik zelf een bijdrage leveren, van ca. 35 euro. Daarnaast kan ik geen goedkopere, (studenten)verzekering van 70 - 90 euro nemen, maar moet ik vanwege die rotmedicijnen die ik nodig heb een dure verzekering van min. 120 euro nemen.

Wees gewoon hardstikke blij als je gezond bent en niks mankeerd, helaas is dat niet voor iedereen vanzelfsprekend.. :n

Van jou verhaal kan ik dus oprecht verdrietig worden....
Zo jong nog en dan al (ik zeg het maar effe recht voor z'n raap) aan de zijlijn van de maatschappij staan omdat je lichaam je in de steek laat!
Nog een heel leven voor je, waarin je nog zoveel wilt opbouwen.....
Ik kan me jou verdriet dan ook heel goed voorstellen meid.
Ik had het "geluk" dat ik wat ouder was en al gesetteld.
Jij moet nog starten aan de dingen die eens je droom waren.....bah!!
Van mij even een dikke knuffel meid :(:)

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:15

Zo ben even weggeweest.. Dienstplicht he..

Euh wat denk je van de kosten die ik vorige week hoorde om de soldaten en materiaal terug te laten komen naar NL vanaf het oorlogsgebied.. ging toch over miljoenen he... Belachelijk... allemaal voor het overvliegen, uitbetalen militairen (wat ik wel goed vind, die jongens krijgen eigenlijk maar veel te weinig betaald daar) en onderhoud machines... en nog veel meer...

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:32

Onassa schreef:
Van jou verhaal kan ik dus oprecht verdrietig worden....
Zo jong nog en dan al (ik zeg het maar effe recht voor z'n raap) aan de zijlijn van de maatschappij staan omdat je lichaam je in de steek laat!
Nog een heel leven voor je, waarin je nog zoveel wilt opbouwen.....
Ik kan me jou verdriet dan ook heel goed voorstellen meid.
Ik had het "geluk" dat ik wat ouder was en al gesetteld.
Jij moet nog starten aan de dingen die eens je droom waren.....bah!!
Van mij even een dikke knuffel meid :(:)

Dankjewel! :)

Ik probeer er hard voor te werken om niet aan de zijlijn te blijven staan inderdaad.. o.a. door mijn studie af te maken.
Ik denk ook heel vaak; het is wel kl*te allemaal maar er zijn zo veel mensen die het nog slechter hebben! Die bijv. echt heeeeel erg ziek zijn met weinig tot geen kans op genezing, mensen die het heel slecht hebben in hun thuis situatie, etc.
Wat dat betreft ben ik heel blij met de dingen die ik nog wel kan, en ik kan nog best heel veel vind ik zelf, hoewel ik een eerdere studie af heb moeten breken door ziekte.. ;( Daarna ben ik geopereerd en in combinatie met goede medicijnen is mijn gezondheid flink vooruit gegaan, maar echt goed wordt het nooit. In het dagelijks leven heb ik nog veel hinder van die chronische ziekte. Hopelijk blijft het stabiel, en kan ik doen met mijn leven wat ik wil (hetzij soms met enige moeite, maar zoveel dingen in het leven zijn niet gemakkelijk!)

Maar sommige opmerkingen.. Niemand vraagt er om om ziek te worden, en de chronisch zieken worden straks waarschijnlijk nog meer gekort en moeten zelf nog meer gaan betalen! Ik vind dat toch zo krom van de Nederlandse overheid.. :n Als de bezuinigingsmaatregelen voor de zorg erdoor komen.. waar moet ik, en velen met mij, het geld vandaan gaan halen?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:45

Sommige mensen die schulden hebben, is hun eigen schuld.
De hele maatschappij is materialistisch. Mensen moeten leren uit te geven naar wat ze verdienen. Top-hypotheken, dure vakanties etc.
En dan heb ik het niet over chronisch zieken of mensen met een AOW. Als je jong bent dan heb je 2 opties in mijn ogen: werken of studeren, maar ik ken genoeg jongelui, die lekker thuis hangen en alleen willen werken als het niet te zwaar/moeilijk is en wel goed verdienen. of zwart werken in de horeca.
Kinderbijslag is, vind ik, een ander verhaal. Dat is een kwestie van solidariteit. Je moet niet afhankelijk zijn van de kinderbijslag, maar het is wel een tegemoetkoming in de kosten.
Kinderen zijn hard nodig, anders is er over 20 jaar een probleem.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:52

Chubby schreef:
Ik verdien niet het minimum loon, wees blij, want daardoor betaal ik meer mee in de grote pot om een ander z'n verzorging te betalen.

Ik quote even mezelf, want ik denk dat men mij hiermee verkeerd begrijpt... Ik zeg volgens mij nérgens dat ik niet wil meebetalen aan de grote pot? Iedereen betaalt mee aan de grote pot? Diegene die meer verdient betaalt meer aan de pot en diegene die weinig verdient betaalt weinig aan de pot. Diegene die veel nodig heeft krijgt veel uit de pot en diegene die niets nodig heeft krijgt niets uit de pot.

Waarom men hier nou 'naar' van wordt, snap ik niet helemaal. Zó is het nu eenmaal geregeld in dit land...
En op dit moment blijkt de pot ontzettend leeg te zijn door verkeerd management. En moet de beheerder van de pot bekijken waarop bezuinigd kan worden óf hoe men meer binnen krijgt. En dat zal hoe dan ook zeer doen, bij zo ongeveer alle lagen van de bevolking.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 16:21

_sparta_ schreef:
Zo helemaal mee eens!
Maar waarom wil Den Haag dat niet zien? Of zien ze het echt niet omdat ze zelf altijd royaal in het geld zitten? Moeten we als sollicitatie eis aan iedereen in de kamer verplichten een half jaar op min.loon niveau te gaan leven?

Mag ik even zeggen dat ik dit echt een geweldig idee vind :j
Geloof niet dat er dan nog veel mensen in de kamer willen :')
En gelijk die 5/6 jaar nabetaald worden, afschaffen (wachttijd geloof ik)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 16:23

Kunnen ze nagaan, een half jaar zouden ze al te veel vinden. En eigenlijk zouden ze dan in dat half jaar ook nog eens ziek moeten worden of een andere tegenslag krijgen. Of trekken ze het dan helemaal niet meer? :D

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 16:24

hahaha niet overdrijven sparta, straks plegen ze nog zelfmoord omdat ze het niet meer zien zitten met zo weinig geld... :')

Al is dat eigenlijk om te huilen, dat mensen geen andere uitweg meer zien dan er een einde aan te maken...