Cohen of Wilders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als ik moet kiezen tussen Job Cohen en Geert wilders dan kies ik voor...

Cohen
330 (58%)
Wilders
236 (41%)

Totaal aantal stemmen: 566

geerke

Re: Cohen of Wilders

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 13:57

als ik PVDA stem of Groen Links hoef ik mij niet te verantwoorden en nu wel?

Raddraaiers ontwrichten en verpesten de samenleving en zorgen daardoor voor een tweedeling in de maatschappij....daar hebben we geert niet voor nodig hoor!

En in het eval dat de raddraaiers marokkanen zijn denk ik dat de ovrige marokkanen die onder dat gedrag lijden al lang blij zijn dat er wat aan gedaan zou worden door middel van strenger straffen en eventueel uitzetten....zodat ze niet na een halve dag weer een juwelier beroven of benzine pomp.

Daar hoef je toch niet rechts voor genoemd te worden?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 14:04

Nee dat zeg ik niet, en daar hoef je ook niet perse links voor te stemmen. Overigens gebeurt er op dat gebied al heel veel, maar dat terzijde.
Wat mij verbaast is dat iemand die zich op vrij onbeschofte manier in de publiciteit gedraagt en zich concentreert op een onderwerp waarbij hij geen enkele nuance toepast, zoveel aanhangers heeft.
Al zijn andere punten, die iedere politieke partij nu eenmaal moet hebben, zijn totaal ondergeschikt aan zijn totale focus op Islamitische Nederlanders. Hij laat geen kans voorbij gaan om hen aan te vallen en denigrerende leuzen te schreeuwen.

Wat is daar in hemelsnaam zo aantrekkelijk aan, dat begrijp ik, en velen met mij, dus helemaal niet en dat mensen de link leggen naar de jaren voor WOII is niet zo vreemd, toen gebeurde hetzelfde met de joden.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 14:13

Zo pfoe, het hele topic doorgelezen, mijn ogen tollen. :')

Ik heb nog nooit gestemd, omdat ik vind (vond?) dat ik me er niet genoeg in had verdiept, en daar ook geen zin in had. In het begin van het topic heb ik in de poll op Cohen gestemd, maar ga nu wel weer twijfelen.

Denk dat ik mijn stem weer weggeef. :)

Edit: Heb wel een heleboel bijgeleerd zeg.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 14:26

pff, al dat gezeur over links of rechts. Die lui die al dat naar elkaars hoofden sturen moeten de tegenpartij van Koot en Bie nog maar eens gaan bestuderen. Overigens is Links en Rechts een uitdrukking die feitelijk staat voor de linkse oppositie en de rechtse regeringspartij. Daarom was vroeger de regering altijd per definitie rechts ;) En is waarschijnlijk Wilders zelfs links.

Wilders is ook niet kaal, dus klopt het skinhead beeld niet helemaal. Ook ken ik nogal wat kale communisten, dus ook al fout.

Als we in Nederland al een tweepartijensysteem zouden hebben, dan zou de keuze nooit tussen de twee heerschappen hierboven liggen. Dan denk ik eerder dat de keuze Cohen vs Balkenende is, die passen namelijk redelijk in dezelfde categorie.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 14:26

tante_trien schreef:

Ik heb nog nooit gestemd, omdat ik vind (vond?) dat ik me er niet genoeg in had verdiept, en daar ook geen zin in had. In het begin van het topic heb ik in de poll op Cohen gestemd, maar ga nu wel weer twijfelen.

dat snap ik niet.

Waarom zou je je stem weggeven? Verdiepen kost echt niet veel tijd, er zijn toch kieswijzers?
Wees blij dat je het recht hebt om te stemmen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:15

Ik heb gestemd voor Job Cohen. Hele fijne charismatische man. Ik was er destijds als Amsterdammer trots op hem als burgemeester te hebben, en zal er nu ook als Nederlander trots op zijn om hem als Minister President te hebben!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:26

Cerilene_ schreef:
Iemand eergister Freek de jonge gezien in P&W?
Ik vond hem erg sterk.

Ik had willen kijken, maar lag te slapen op de bank. :+
Maar ik ken zijn ideeen wel, want hij zit vaker in P&W. En ja, ik ben het vaak wel met hem eens. :j

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:36

Twiggy2008 schreef:
Cerilene_ schreef:
Iemand eergister Freek de jonge gezien in P&W?
Ik vond hem erg sterk.

Ik had willen kijken, maar lag te slapen op de bank. :+
Maar ik ken zijn ideeen wel, want hij zit vaker in P&W. En ja, ik ben het vaak wel met hem eens. :j

hi,hi...ik niet...typisch een geval van links praten en rechts vullen!
Wel een goede cabaretier,taal firtuos!(he schrijf je dat?)

ach..het heeft ook wel wat om het niets eens te zijn met elkaar toch?

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:41

Rock schreef:
Ik heb gestemd voor Job Cohen. Hele fijne charismatische man. Ik was er destijds als Amsterdammer trots op hem als burgemeester te hebben, en zal er nu ook als Nederlander trots op zijn om hem als Minister President te hebben!

Ik als import-Amsterdammer ook :D

Haha, Lelystedeling zijn klinkt echt ongelooflijk suf. Wasi k maar woonbootmeisje geworden. Maar nee hoor, paps en mams gooiden hun toekomst naar lelystad. Hmm ;)

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:48

Wilders. Strenge aanpak criminaliteit, strenge aanpak dierenmishandelaars .

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:49

wilders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 15:55

milo schreef:
Rock schreef:

Ik als import-Amsterdammer ook :D

Haha, Lelystedeling zijn klinkt echt ongelooflijk suf. Wasi k maar woonbootmeisje geworden. Maar nee hoor, paps en mams gooiden hun toekomst naar lelystad. Hmm ;)

Ik ben tegenwoordig Zaankanter :+

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:18

milo schreef:
tante_trien schreef:

dat snap ik niet.

Waarom zou je je stem weggeven? Verdiepen kost echt niet veel tijd, er zijn toch kieswijzers?
Wees blij dat je het recht hebt om te stemmen!

Ik weet het niet, ik heb er weinig zin in om me daarin te verdiepen. En misschien dat het ook wel iets is dat ik van huis uit heb meegekregen, mijn moeder stemt ook nooit, geeft altijd haar stem aan mijn vader.

Saskia_Omar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:37

tante_trien schreef:
Ik weet het niet, ik heb er weinig zin in om me daarin te verdiepen. En misschien dat het ook wel iets is dat ik van huis uit heb meegekregen, mijn moeder stemt ook nooit, geeft altijd haar stem aan mijn vader.

Niet persoonlijk/aanvallend bedoelt, maar ik vind het altijd zo erg als mensen niet stemmen..stem desnoods blanco, als je maar stemt! Stemmen is een uiting van de democratie en ik vind dat we bevoorrecht zijn om te kunnen/mogen stemmen. Zoveel mensen/bevolkingen in de wereld zouden maar wat graag hun mening willen geven of uberhaupt invloed willen uitoefenen met betrekking tot hun regering door middel van stemming, maar die hebben dat recht nooit gekregen!

Edit; on-topic: Cohen. Nooit Wilders. Hoop dat elke partij zijn belofte/uitspraken waarmaakt en dus geen coalitie/regering vormt met Wilders. Op die manier kan Wilders toch niet aan de 'macht komen'. En stél dat hij wel minister-president wordt dan heeft hij altijd nog de meerderheid van de kamers nodig om zijn ideeen waar te maken..en daar zal hij het lastig mee gaan krijgen, gelukkig.
Laatst bijgewerkt door Saskia_Omar op 31-03-10 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:40

Zeker weten Wilders!

Gelukkig heeft iedereen zijn eigen mening! En stemmen we niet allemaal op dezelfde dan zou het wel heel erg eentonig worden!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:57

just_bassie schreef:
Zeker weten Wilders!

Gelukkig heeft iedereen zijn eigen mening! En stemmen we niet allemaal op dezelfde dan zou het wel heel erg eentonig worden!

Waarom denk je dat bewust ergens voor kiezen met eentonigheid te maken heeft :? .
Dat vind ik het vreemdste argument dat ik in dit topic voorbij heb zien komen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 17:09

sarabande schreef:
just_bassie schreef:
Zeker weten Wilders!

Waarom denk je dat bewust ergens voor kiezen met eentonigheid te maken heeft :? .
Dat vind ik het vreemdste argument dat ik in dit topic voorbij heb zien komen.

hier begrijp ik niets van....dus als iemand bewust voor wilders kiest mag dat niet?
Zolang het in jouw persoonlijke straatje valt is het goed en anders niet?
Iedergeval laat just-bassie mensen die wat anders kiezen in hun waarde....daar zou jij wat van kunnen leren.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 17:32

geerke schreef:
hier begrijp ik niets van....dus als iemand bewust voor wilders kiest mag dat niet?
Zolang het in jouw persoonlijke straatje valt is het goed en anders niet?
Iedergeval laat just-bassie mensen die wat anders kiezen in hun waarde....daar zou jij wat van kunnen leren.

Je bent goed in het niet (willen) begrijpen he.
Ik vind ergens op stemmen omdat ergens anders op stemmen zo eentonig zou zijn een flut argument, zonder dat ik daarbij duid waarop gestemd wordt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 17:38

nou ik lees het toch heel anders....Just-bassie vindt het juist goed dat mensen een verschillende mening hebben,anders zou het maar eentonig worden....tja...wie van ons nu gelijk heeft...geen idee

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:35

Saskia_Omar schreef:
Hoop dat elke partij zijn belofte/uitspraken waarmaakt en dus geen coalitie/regering vormt met Wilders.

Hmm, ik heb hier een tweeslachtige mening over. De ene kant geeft je groot gelijk. Nooit meer "zoiets" aan de macht in dit land. De andere kant zegt wel dat de stemmers er wel achter moeten komen dat wat Wilders verkondigt, gewoon simpelweg niet kan. Dus de snelste en meest effectieve manier zou zijn om hem even toch wél aan die macht te laten komen om daarna gewoon af te wachten voordat weer 100% van het volk begrijpt dat ze maar eens op een realist moeten stemmen.

Maar goed, die experimenten kunnen duur zijn. Als hij mislukt, kan het zomaar zijn dat er een neerwaartse spiraal komt waarbij de maatregelen steeds draconischer worden. In Duitsland hadden ze vorige eeuw 12 jaar en een hele hoop hulp van buitenaf nodig om van een figuur met hele foute gedachten af te komen.

Desalniettemin heb ik zoveel vertrouwen in het huidige politieke systeem én onze grondwet dat ik geloof dat het niet zo ver zal komen en dat het daarom misschien wel beter is om hem te laten falen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:40

Heino schreef:
Onassa schreef:
Ik ben opgeroeid met de mening altijd eerst het goede in de mens te zien totdat het tegendeel bewezen wordt en als hij zegt dat hij hiermee de raddraaiers bedoel, wie ben ik dan om te zeggen dat hij allemaal bedoelt?

Maar hij zegt toch zelf dingen als "veel Moslims het land uit" en "Ik vind wel dat er minder moslims moeten zijn in Nederland"
Hoe moet ik dat dan opvatten als dat hij meer dan alleen de k*tmarrokanen aan wil pakken??

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 18:42

geerke schreef:
als ik PVDA stem of Groen Links hoef ik mij niet te verantwoorden en nu wel?

Je hoeft je van mij niet te verantwoorden, zo moet je het niet zien. Ik probeer niemand te bekeren maar zet wel mijn vraagtekens bij bepaalde argumenten en vind een discussie interessant.

Overigens ben ik juist wel benieuwd wat "rechtse mensen" nu aan tegenargumenten voor stemmen op een linkse partij hebben?? En dan gebaseerd op feiten, partijpunten. Welke zwakheden zitten in links en hoe en waarom lost rechts dat beter op??? Ik zie steeds de discussie van "links naar rechts" gaan en niet of zelden van "rechts naar links" (de thee-drinkende oneliners daargelaten)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 20:27

ik ga met heino mee. zie het niet als verantwoorden, maar als discussie. dialoog aan gaan met 'anders denkenden'.

wat ik zo typisch vind, als ik dit topic doorblader, is dat de wilders-kiezers vaak deze reactie geven:
Gemmeke schreef:
Wilders!

Marian_ schreef:
wilders.

Bermudaa schreef:
Wilders. :)

Darkness85 schreef:
Wilders.. :Y)

Caye schreef:
100 % wilders :j

tessie1985 schreef:
wilders :)

maar ik ben juist zo benieuwd naar de uitleg.

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 20:34

Wilders kan zijn ideeen over hoofddoekjes en dergelijken niet waar maken, in ieder geval deze vier jaar niet. Met deze ideeen zijn wij in strijd met de grond wet, moet Nederland uit de Vn en de europese unie stappen voordat dit waargemaakt kan worden.

Ook doet hij niet mee met de provinciale staten verkiezingen. Vanuit de provinciale staten word de 1e kamer gekozen, die wetten goedkeurt of afkeurt. Als hij hier geen partijgenoten heeft zitten, stemmen de 1e kamer leden altijd tegen deze wetten. De wetten komen er de komende vier jaar dus niet doorheen.

Waar hij dus nu mee bezig is, is eigenlijk toch een slim spelletje. (dat is politiek zowieso, bij elke partij) Hij probeert bekendheid te krijgen, hij wil eerst een goede achterban hebben en gaat het dan (denk ik) over vier jaar weer proberen.

Ook is het probleem, met reactionaire ideeen, dat iedereen vaak net een ander idee heeft. Daarom is het moeilijk om mensen allemaal precies het idee van Wilders te laten hebben, mensen in zijn partij verschillen ook wel eens van mening met hem. Dan is het dus ook moeilijk om 1 partij te zijn die voor dezelfde belangen gaat.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 20:39

De PVV wil de 1e kamer afschaffen. Waarom zou dat nou zijn....