Berovingen in veenendaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_sharona_

Re: Berovingen in veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 23:46

achternaam begint inderdaad wel met een D. Ja dat is waar daarom zei ik ook dat het gerucht gaat en geen naam hier neer zet:).
Het maakt mij niet uit wie het is, als ze maar de goede oppakken, en héél goed straffen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:24

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/234318

[***] - De camera's bij de fietstunnels in [***] gaan vandaag aan. Deze week plaatste de gemeente vier camera's bij de tunnels tussen de Rembrandtlaan en de Kastanjelaan.

Aanleiding is de serie geweldadige straatroven van een paar weken geleden. De camera's moeten samen met andere maatregelen, zoals extra verlichting en gesnoeide begroeiing, de veiligheid rond de spoortunnels verbeteren.

De nieuwe coalitie van ChristenUnie, VVD, SGP en Lokaal [***] in de stad hebben bovendien in meer algemene zin afgesproken dat er een wethouder Veiligheid komt.

We kunnen weer veilig door de fietstunnels. :)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:45

Hopelijk is er wel nachtelijk toezicht op de beelden.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 13:51

En hoe lang denken ze dat duurt voordat die camera's kapot gemaakt zijn?

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:24

ja en nu gebeurd t niet meer in de fietstunnels, maar dat betekend niet dat het geweld gelijk stopt.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:27

Door camera bewaking te plaatsen , verplaats je enkel het probleem mee.
Nee, ze gaan nu echt niet vol met hun porem in die camera staan te loeren om vervolgens weer iemand toe te takelen.
Laat ze het geld van die camera's maar in betere oplossing zetten.
Idd ook nacht bewaking en niet alleen daar, maar op ruimer gebied laten patrouilleren.
En als ze ze te pakken krijgen....dan zorgen dat er straffen volgen die een volgende die met zulke idiote ideen loopt zich nog wel eens zou bedenken.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 14:28

Citaat:
dan zorgen dat er straffen volgen die een volgende die met zulke idiote ideen loopt zich nog wel eens zou bedenken

En daar moeten ze eens mee gaan beginnen. Zolang we hier geen straf hebben zijn er gewoon te veel mensen die hen niet weerhoud verschrikkelijke dingen te doen. Waarom zouden ze ook.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:01

Ahum....tja Sparta, wat zal ik zeggen....wederom (vul maar in) ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 12:32

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 13:21

streng christelijke dorp..... :') dan loop je ook 20 jr achter.. veenendaal is allang niet streng christelijk meer, kijk eens wat er rondloopt man..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 13:24

ThePast03 schreef:
_sharona_ schreef:
het gerucht gaat dat die nederlandse jongen is opgepakt!!
Ik weet ook zn naam enzo,maar dat zal ik maar niet hier neer zetten.. hij heeft ook hyves. Zn haar lijkt wel op die fotoś haha:P
4 van mijn hyves vrienden hebben hem ook op hyves .... Weirddd ..

Dat gerucht gaat al enkele dagen en als het echt waar geweest was dan was het nu ook al wel in het nieuws geweest zijn.
Naam heeft inderdaad overal online gestaan, erg fijn als de betreffende knul nergens mee te maken heeft.

Ik heb over 2 personen gehoord dat zij het zouden zijn.. k weet wie dat zijn zeg maar, zijn niet al te braaf maar ja... dat zijn er meerdere natuurlijk.

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 13:44

nee inderdaad zwaar christelijk is veenendaal al lang niet meer... Snap t ook nooit als mensen t daar over hebben. Hmzz inderdaad... vind dat ze er ook te weinig aan doen om ze op te pakken...naja ze zullen vast wel ergens mee bezig zijn maar toch

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:35

Haha wat maakt dat christelijke nou uit. Ik woon in Katwijk nu, daar zeggen ze het ook altijd van. De meesten zijn of normaal christelijk of niet gelovig!

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:46

VivaLaVida schreef:
streng christelijke dorp..... :') dan loop je ook 20 jr achter.. veenendaal is allang niet streng christelijk meer, kijk eens wat er rondloopt man..

Nouuuuu... In mijn buurt is toch wel 90% van de zwarte kousen en dat vind ik toch wel streng christelijk. Waarom denk je dat wij geen koopzondag hebben :P

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 14:55

Hmzz ja bepaalde buurten ja... Maar dat is overal. Ik vind ook echt niet dat veenendaal over het algemeen zwaar christelijk is. En die koopzondagen... tsjaa is dat is toch ook lang niet overal:) Maarja eigenlijk heeft dat vrij weinig te maken met dit onderwerp... Die lui moet gewoon gepakt worden, hoe dan ook. En ik vind dat waar ze nu mee bezig zijn het probleem verschuift en totaal niet aanpakt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 21:15

http://www.veenendaalsekrant.nl/page/Lo ... 20771.news

Voorpost gaat actievoeren in [***] voor meer veiligheid
woensdag 7 april 2010 13:45
[***] - Actiegroep Voorpost gaat actie voeren in [***] voor meer veiligheid en tegen de overlast van Marokkaanse jongeren. Voorpost is de lakse houding van de politiek zat, laat het in een persbericht weten. De aftrap van de 'langlopende campagne' start donderdag bij aanvang van de gemeenteraadsvergadering.

,,De gemeente [***] wordt al enige tijd geteisterd door 'jongeren' geweld", schrijft Voorpost. ,,Burgemeester Elzenga heeft jarenlang de problemen onder de mat geschoven en ze betiteld als incidenten. Deze problemen zijn echter geen incidenten, maar een structureel probleem voor de Nederlanders in [***]. De hardere bewoordingen de laatste tijd van de burgemeester komen ons inziens jaren te laat."

'Topje van ijsberg'
,,De problemen die de laatste tijd de media hebben gehaald zijn slechts het topje van de ijsberg", gaat het bericht verder. ,,Voorpost accepteert de avondklok niet die is voorgesteld door de burgemeester. Voorpost zal de komende tijd regelmatig op verschillende tijden, ook 's avonds en 's nachts, de straat op gaan in de belegerde wijken van [***] om de burgers een hart onder de riem te steken en hun te laten merken dat ze er niet alleen voor staan. Nu de politiek toestaat dat de Marokkanen 's nachts gaan patrouilleren in de wijken zullen burgers helemaal niet meer de straat op durven 's avonds. Voorpost is op straat als de politiek verzaakt."

Voorpost eist een onmiddellijke inzet van extra politie. ,,En dan niet met de paar agenten zoals nu in het weekeinde, maar Voorpost eist structureel meer agenten op straat. Voorpost eist een nul tolerantiebeleid bij overlastgevende jongeren. Voorpost eist een burgemeester die het opneemt voor de hele bevolking."

Burgercomités
De campagne van Voorpost start donderdag voor het begin van de gemeenteraadsvergadering. ,,Met onze duidelijke boodschap: 'Hand in hand terug naar eigen land.' Daarna zullen wij de wijken in gaan trekken rondom de probleemgebieden om burgers een echt platform te bieden om de problemen aan te pakken. Zo zullen wij onder andere de opzet van burgercomités stimuleren. Dit zal het begin zijn van onze campagne in deze gemeente, te beginnen met een aantal informatieve acties."

Edit: Even wat betrouwbaardere bron gezocht voor dit nieuwsbericht
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 07-04-10 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 21:22

Iemand die mij naar aanleiding van bovenstaande bericht kan laten zien waar ze het over hebben als het gaat over: Marokkanen die 's avond over straat patrouilleren en een avondklok?

http://www.veenendaalsekrant.nl/page/Lo ... 20790.news

Opsporing Verzocht maakt opnames in [***] (nu met video)
woensdag 7 april 2010 15:25
[***] - Het tv-programma Opsporing Verzocht heeft woensdag opnames gemaakt in [***]. In de uitzending van aanstaande dinsdag besteedt het programma aandacht aan de mishandelingen en berovingen in [***] in het weekend van 14 maart. Er werden reconstructies gemaakt van twee van de drie gewelddadigheden.

,,We hebben ons met de reconstructies vooral gericht op het ontkleden van de slachtoffers en de steekpartij", vertelt politiewoordvoerder Thomas Aling. ,,Het is niet zo dat we vast zitten in ons onderzoek. Integendeel, het onderzoek is nog in volle gang. Maar het is nu wel een geschikt moment om in Opsporing Verzocht aandacht te besteden aan de zaak, want we willen natuurlijk nog wel meer informatie. Zo missen we nog kleding van een slachtoffer. We laten in de uitzending soortgelijke kleding zien in de hoop dat mensen hier iets meer over kunnen zeggen. En natuurlijk is ook alle andere informatie welkom."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:56

Princess_ schreef:
VivaLaVida schreef:

Nouuuuu... In mijn buurt is toch wel 90% van de zwarte kousen en dat vind ik toch wel streng christelijk. Waarom denk je dat wij geen koopzondag hebben :P

Dat hebben ze in meerdere plaatsen niet.... Er wonen er misschien wat, maar in het dagelijks leven merk je het niet. vind ik.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:07

VivaLaVida schreef:
Princess_ schreef:

Dat hebben ze in meerdere plaatsen niet.... Er wonen er misschien wat, maar in het dagelijks leven merk je het niet. vind ik.

Volgens mij zijn bijna alle ger. gemmers verhuisd naar omliggende dorpen; scherpenzeel/woudenberg/renswoude. Hier zitten er wel heel veel :) Maar goed, daar heb je absoluut geen last van. Gelukkig zitten hier al die marokkanen van jullie niet _O-

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 20:33

http://nos.nl/tekst/149319-gezochtman-m ... en-om.html

Gezocht:man met handboeien om
Update: donderdag 8 apr 2010, 17:44

De politie in [***] zoekt een man met handboeien om. Het gaat om een autokraker die woensdagnacht op heterdaad beptrapt werd.

De man kreeg boeien om en moest in de politieauto gaan zitten. Maar de agenten vergaten om de auto op het kinderslot te doen toen ze achter een tweede verdachte van de nachtelijke inbraak aangingen. Toen ze terugkwamen bij de auto, was de autodief er vandoor. Ook de andere verdachte is niet meer gevonden.

De politie in [***] heeft er een opsporingsbericht uitgedaan. Gezocht: een blanke man van 1.75 meter met blond halflang haar en handboeien om.

Gelukkig heeft [***] slimme agenten. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 13:51

Nou gisteravond stond Voorpost bij het gemeentehuis met een spandoek en flyers voor een veiliger veenendaal.
Er was een soort van praatje er over in de raadszaal, dat verstoord werd door marokkanen die riepen: F*ck holland! :+

J_C_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 22:07

VivaLaVida schreef:
Nou gisteravond stond Voorpost bij het gemeentehuis met een spandoek en flyers voor een veiliger veenendaal.
Er was een soort van praatje er over in de raadszaal, dat verstoord werd door marokkanen die riepen: F*ck holland! :+

8)7

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:54

VivaLaVida schreef:
marokkanen die riepen: F*ck holland! :+

Uitzetten die handel! Of ze nou de Marokkaanse, de Nigeriaanse, de Amerikaanse, de Russische of zelfs de Nederlandse nationaliteit hebben, als het je hier niet zint, ga dan maar in Niemandsland wonen ofzo..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 19:03

nee pas maar op met dat soort uitspraken hier op bokt..........je moet ze over hun bolletje aaien en begrijpen dat ze het zwaar hier in NL hebben

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:18

iemand gister ook opsporing gezocht gezien? Daar was het bij.