Fidele schreef:Is het ook niet zo dat de media een beetje vertekend beeld geven? Dat is wat ik eigenlijk wel hoop. Gisteravond was er een uitzending van Dokument, waar ik echt met verbazing naar heb zitten kijken. Verbazing over beide partijen, enerzijds de ouders maar anderzijds ook zeker de hulpverleners, brrrrrr.
Er moest een gesprek gevoerd worden met de ouders over het kind dat uit huis geplaatst zou gaan worden, zo slecht........... de ouders kregen geen enkele kans een antwoord te geven, er werden suggestieve gesloten vragen gesteld echt bizar!!! Die mensen zijn kansloos, hebben een beperkt verstandelijk vermogen maar worden daarmee in mijn ogen niet geholpen, ja, van de wal in de sloot misschien.............Vandaar dat ik hoop dat de dokumentaire een vertekend beeld geeft. En dat het allemaal wel 'meevalt'.
Welk gedeelte bedoel je precies?
Ik vind het mooi hoe de hulpverleners proberen oplossingsgericht met de ouders te werken, inspelend op het vergroten van de competenties van ouders.
Aan de ene kant denk ik: 'Wat mooi, dat er hulpverlening op dit gebied bestaat. Een kind hoort bij de ouders en als het op deze manier kan, geweldi'g!'
Aan de andere kant denk ik ook: 'De succesfactor zal ontzettend laag zijn en wanneer ouders vertrekken, hoe dan verder? Kind groeit verder en wanneer het het op 6 jarige leeftijf uit huis wordt geplatst, zal er meer schade zijn dan dat het vlak na de geboorte bij een pleegvoorziening terecht zou zijn gekomen.'