Vrouw en hond aangevallen door drie pitbulls

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:05

slimmerik schreef:
Vraag me af op wat voor een puppyschool kiwi1990 geweest is :oo Wat adviseerden ze bij kleine kinderen? Ook gewoon op de grond laten staan als er 3 pitbull-achtigen op af komen stormen? :oo

Sinds wanneer lijkt een koter op een hond? := Beetje appelen peren vind je ook niet?

Zoolgangster

Re: Vrouw en hond aangevallen door drie pitbulls

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:11

Van diverse eigenaren van kleine hondjes weet ik, dat die vroeger braaf deden wat "de instructeur zei" en ze tilden hun hondjes niet op. Dat hebben ze geweten... Nu tillen die mensen dus wèl hun hondjes op, tenminste, de hondjes die de aanvallen door grote honden overleefd hebben...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:13

Als een volwassen persoon een hondje optilt en betreffende honden vallen dan toch aan, betekent dat gewoon dat die honden geen hogere rang accepteren en dus zeker geen lagere rang. Met andere woorden: zwaar gestoorde dieren.

En een hele rare cursusleider die afraadt om een kleine hond te "redden" door hem op te tillen: die heeft alleen maar een hekel aan kleine hondjes imo.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:17

Chiqa schreef:
Sinds wanneer lijkt een koter op een hond? := Beetje appelen peren vind je ook niet?

Een klein kind staat ook lager in rang bij een grote hond.... daarom ook nooit een klein kind bij een hond alleen laten. ;)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:24

Slimmerik, vooral vroeger (zo'n 20 jaar terug) waren er wel degelijk instructeurs die het optillen van honden afraadden, omdat het agressie opwekte, en "honden het zelf beter uit kunnen zoeken als de baas zich er niet teveel mee bemoeit."
Dat blijkt dus niet altijd te kloppen...

Wèl wordt de eigenaar eerder gebeten, als hij zijn hondje optilt, wanneer het wordt aangevallen, maar ik vind optillen een hele logische reactie, want zo'n ukkie maakt geen schijn van kans bij een serieuze aanval op de grond...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:37

Ik heb zelf de opleiding tot instructeur zo'n tijd geleden ook gehad. Maar gelukkig niet met die tip. Ik zou anders op dat moment al logisch nagedacht hebben en hard begonnen zijn met lachen.

Maar ik wist van de methode af idd :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:54

Ben eerlijk, iedereen zou zijn ukkie optillen als er 3 kalven erop af komen stormen ...
Of het nu een agressievere positie zou zijn of niet. Dat is toch gewoon je eerste/meest logsiche reactie ? Of die nu goed is of niet.
En inderdaad, dan heb je de pech dat die honden jou grijpen.
Maar dat is dan toch logisch ?

Maarja van de andere kant, honden kunnen het beter zélf uitvechten. Maar dan ligt eraan in wat voor mate ;
een keer grommen/lip optrekken en blaffen kan door de mand, maar een aanval richten op de strot van een hond die in
een onderdanige positie zou liggen :n Nee. (neem ik even ons verhaal erbij met die onderdanige positie)
Ik moet ik zeggen, toen onze Border Collie weerloos onder een dolle Herder lag ...
Dan twijfel je geen seconde om ertussen te springen.
Want die hond wilde gewoon kwaad :n

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:02

Inderdaad, liever optillen dan op laten eten. De eerste de beste hond die tegen mij opspringt als ik mijn hondje op til kan trouwens mijn knie in zijn ribben verwachten. Er wordt níet tegen mij opgesprongen, klaar.

En wat er ook al gezegd wordt, een klein hondje is gewoon kwetsbaar. Hoe vaak onze Papillon wel niet volledig ondersteboven is geramd doordat er een hond van 50+ kilo niet op tijd in de ankers kon en dus maar over/door haar heen ging? Heeft niks met agressie te maken, eerder met onbeholpen gedrag. Maar jíj kan je hondje weer oplappen.

Nu hebben we een Kooiker van 8 maanden, zij is gelukkig stukken minder kwetsbaar dan de Papillon. Zij gaat ook zo ontzettend lomp te keer met andere honden, het kan haar niet ruig genoeg gaan, en hoe groter hoe beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:09

Anders had de titel geworden 'Hondje van vrouw opgegeten door 3 grotere honden'. Tja, wat je wilt.
Geen van beiden leuke titels.

Ik denk dat 't al met al nog redelijk is opgelost.
Vrouw is er goed vanaf gekomen, hondje heeft t ook overleefd, die 3 honden zullen voortaan ook wel flink kort worden gehouden etc.

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:17

Romili schreef:
Fiffill schreef:
Slappe aanpak weer. :n

Ja voor zover ik weet moet een hond 3x een hond of iemand anders hebben gebeten voordat ze actie ondernemen...
Zo heb ik het meegemaakt dan!!!

Volgens mij als je hong 1x een kind of mens goed pakt word hij afgemaakt hoor?

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:34

Hinata schreef:
Ja voor zover ik weet moet een hond 3x een hond of iemand anders hebben gebeten voordat ze actie ondernemen...

Volgens mij als je hong 1x een kind of mens goed pakt word hij afgemaakt hoor?[/quote]

Het beleid t.a.v. honden die agressie hebben vertoond ligt bij de gemeente. Zo kan het van plaats tot plaats verschillen hoe er in zo'n geval wordt opgetreden.

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:35

Romili schreef:
Fiffill schreef:
Slappe aanpak weer. :n

Is een of twee keer niet genoeg?
Pfft.. Ik zou echt een aanklacht indienen als ik die vrouw was. Lijkt me afschuwelijk..

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:46

slimmerik schreef:
Ik heb zelf de opleiding tot instructeur zo'n tijd geleden ook gehad. Maar gelukkig niet met die tip. Ik zou anders op dat moment al logisch nagedacht hebben en hard begonnen zijn met lachen.

Maar ik wist van de methode af idd :j

Het is ook allemaal redelijk achterhaald, dit soort ideeën. Ja, een hond die zich dominant wil tonen t.o.v. een andere hond kan dat doen door zich in een hogere positie te plaatsen. Dat wil echter niet zeggen dat een hond die in een hogere positie wordt gedwongen (zoals in het geval waarin de eigenaar de hond optilt) daardoor dominant wordt.
Natuurlijk zit er wel een nadeel aan: bij een angstige hond bevestig je zijn angst. En ook angst kan dan weer agressie tot gevolg hebben.
Het mooiste zou natuurlijk zijn als iedereen zijn hond, groot of klein, netjes zou opvoeden en/of er zijn verantwoording voor zou nemen om te zorgen dat het dier geen ander mens of dier hindert. Beetje rekening houden met elkaar en je bent er. Helaas doet niet iedereen dat.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:55

Jammer dat de eigenaar zelf niet nadenkt over het gevolg hiervan voor de honden.
Ik zou een dergelijk incident dusdanig erg vinden... hangt af van hun historie wat ik zou doen. Maar als ze vaker onebtrouwbaar gedrag vertonen, zou je moeten kiezen voor de veiligheid.

Ik heb vorige week onze hond laten euthaniseren, met grootse pijn in mijn hart (nog nooit zo'n sterke band gehad met een hond).
Ik heb 4 jaar lang geprobeerd hem op te lappen na een getraumatiseerde jeugd bij andere mensen, en hij bleek/bleef onbetrouwbaar.
Lang over nagedacht,, gehuild en gedaan, maar: better safe then sorry! (overigens was ons de volledige waarheid onthouden, maar dat doet niet toe aan dit topic)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:42

Kleine hondjes worden alleen maar overmoedig gemaakt door ze op te tillen, over het algemeen kunnen ze zich prima redden en anders hebben we ook nog een keurige maat 39 aan board en een riem.

slimmerik schreef:
Ik heb zelf de opleiding tot instructeur zo'n tijd geleden ook gehad.

Kan mij dr zomaar bij voorstellen dat je hier niet mee door bent gegaan? (Gezien je reacties in dit topic)

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:43

Oprtalj schreef:
Hinata schreef:
Volgens mij als je hong 1x een kind of mens goed pakt word hij afgemaakt hoor?

Het beleid t.a.v. honden die agressie hebben vertoond ligt bij de gemeente. Zo kan het van plaats tot plaats verschillen hoe er in zo'n geval wordt opgetreden.

Sorry, ik zie dat ik iets fout gedaan heb met quoten. :o

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 17:53

Chiqa schreef:
Kleine hondjes worden alleen maar overmoedig gemaakt door ze op te tillen, over het algemeen kunnen ze zich prima redden en anders hebben we ook nog een keurige maat 39 aan board en een riem.

Welnee. Ik heb hierboven ook al uitgelegd waarom dat niet zo is. Hondjes worden hier niet overmoedig van, hooguit angstig. En nee, ze kunnen zich niet altijd prima zelf redden. Ook heeft niet iedereen die met een klein hondje over straat gaat de fysieke mogelijkheden om een grotere hond af te weren.
Het is en blijft gewoon de verantwoordelijkheid van hondenbezitters om ervoor te zorgen dat je hond andere honden geen overlast bezorgt. Laat gewoon je grote hond niet op kleine hondjes af denderen (niet op grote honden ook, trouwens) en het probleem is uit de wereld.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:56

Chiqa schreef:

slimmerik schreef:
Ik heb zelf de opleiding tot instructeur zo'n tijd geleden ook gehad.

Kan mij dr zomaar bij voorstellen dat je hier niet mee door bent gegaan? (Gezien je reacties in dit topic)

als dat bakbeest van jou op mijn kleine oude maltezer komt afrennen reken maar dat ik haar optil.. Dat heeft niks met overmoedig te maken :n

handig praten als je zelf geen kleine pup hebt zoals de JR in dit verhaal. Ik ken het beestje persoonlijk. Als die niet op getilt was dan was ie levend verscheurd.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:05

Hilde_q schreef:
handig praten als je zelf geen kleine pup hebt zoals de JR in dit verhaal. Ik ken het beestje persoonlijk. Als die niet op getilt was dan was ie levend verscheurd.

Weet je ook hoe het met het beestje en zijn baasje gaat momenteel? En worden er nog stappen ondernomen tegen de onverantwoorde eigenares?

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:06

Ik heb er met mijn pup een gloeiende hekel aan als grote honden op hem af komen stormen (loopt er hier in de buurt eentje regelmatig los die dan ook in volle vaart op mijn hond af komt)Ook al doet die hond niks, hij wordt er hartstikke bang van en leert op die manier dus dat grote zwarte honden eng zijn. En nee, ik pak hem niet op en negeer zijn gejank. Maar ik baal als een stekker als het gebeurt....
zoals al eerder gezegd, als iedereen zijn hond onder controle heeft is het probleem uit de wereld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:18

Hilde_q schreef:
als dat bakbeest van jou op mijn kleine oude maltezer komt afrennen reken maar dat ik haar optil.. Dat heeft niks met overmoedig te maken :n

Mijn hond loopt keurig (los) aan de voet en wijkt geen meter van mij zijde, maar als jij jezelf te kijk wil zetten moet je dat vooral niet laten :)
Dr zijn ook grote honden die opgevoed zijn ;)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:21

Jammer, dat een hond niet "keurig" los màg lopen. M.u.v. losloopgebieden.

Dàt vertel ik mijn leerlingen wèl altijd. :j Komt zo vaak voor dat dergelijke honden tòch de fout in gaan, bovendien geeft het aan bange medeweggebruikers geen fijn gevoel. Die zijn er nl. niet van te overtuigen dat er wel goed opgevoede honden zijn.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:27

over welke honden heb je het nu?

en als ik een klein hondje zou hebben en die zou aangevallen worden door een grote hond,ja dan zou ik hem/haar ook optillen eerlijk gezegd.

wbt opvoeding,ik vind het gemiddelde kleine keffertje vaak minder onder appel staan als grotere rassen

wij hebben een middelgrote hond(vuilnisbakkie) en er loopt hier in de buurt vaak ook een mevrouw met een chihuahua........blaffen dat ie doet naar onze hond,die word er helemaal nerveu van,en zoekt dan echt steun bij ons :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:33

Ja dat vraag ik mij nu ook af.....

Tari2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:38

Delphi schreef:
De vrouw van het hondje is toch ook verschillende keren gebeten? Stel dat ik die vrouw was en ik had mijn dochtertje bij, betwijfel ik of zij wel zo veilig zou zijn geweest. Ik hoop inderdaad dat de kans klein is, want anders verteld die hond het niet meer na :Y)

Klopt, omdat ze haar hondje optilde, had ze dat niet gedaan was ze hoogst waarschijnlijk niet gebeten geweest. Dan had het voor het hondje anders afgelopen dat op zeker maar gaat mij ff om het bijten van mensen. Dat gebeurd echt niet snel, dan is er serieus iets mis met die hond.

Het is zelfs sterker, om even een beetje een educatief stukje ervan te maken ;) Als vroeger de Pitbull in de Pit aan het vechten was en zijn baas moest hem pakken en hij beet dan op dat moment zijn baas dan was het exit Pitbull, hoe goed ie ook was! Ze mogen geen mens agressie vertonen, helaas zijn er bij alle rassen uitzonderingen op de regel die het voor de goede verpesten..