PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:20

je hebt gelijk.. laten we niet tot hetzelfde niveau gaan zakken.
Maar er stiekem wel over fantaseren ~~}>

@Kiwiko; volgens mij heb ik iets gemist, tattoes?

KiWiKo

Re: PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:22

heel pagina 8 gaat bijna over tattoes en vooroordelen :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:23

De verkiezingen zullen het uitwijzen. En de eventuele gevolgen er van zullen het de komende jaren ook uitwijzen. ;)
Kim, je bent een enorme aso dus!!!! :D

Mijn huidige vriendje heeft er eentje, het maakt hem wel stoer en het past ook wel bij hem :+ . Maar ik hou mijn lijf liever puur, hoor. :D

Noekje, ooooh, ik vind die Wilders persoonlijk een enorme creep. Uitstraling zegt namelijk heel veel over mensen. ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:26

hihi aso pur sang hier :D :D :D

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:27

juich juich voor de pvv hoofddoekjes weg ermee!! Ben er dus helemaal mee eens. Zeker in de functie van Ambtenaar. Ik mag ook niet met een petje op zitten. Ik vind het niet kunnen je moet je aanpassen aan de Nederlandse cultuur. Als ik naar Irak ga kan ik ook niet rondlopen zonder hoofddoek in een korte blouse en broek. Ik moet mij dan ook aanpassen aan hun cultuur lijkt mij ook heel logisch.Zeker net zoals de Nederlandse taal begrijpen eveneens als de normen en waarden van dit land!. Geert rocks!!
Laatst bijgewerkt door Chevano op 26-02-10 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:28

KiWiKo schreef:
weet je...... iedereen kan schoppen wat die wil tegen de sukkels die op Wilders gaan stemmen............

Feit is alleen dat die sukkels zich nergens gehoord voelen, en blijkbaar zijn er zoveel sukkels in Nederland dat andere Nederlanders zich ernstig zorgen gaan maken om de populariteit van Wilders...........

alleen dat zegt al genoeg denk ik......

En ja, ik heb wel 3 tattoes :D :D

goh je bent zelf ook lekker veroordelend he

sukkels die op wilders gaan stemmen

hoe noemen we de mensen die op SP stemmen dan........ik hou in deze mijn mond maar even dicht :x

het zijn mensen kiwiko, en die mensen hebben een vrije keus om te stemmen
en dat maakt ze geen sukkels.....

lovely: ja die heb ik en so what?

nou heb je op het laatste gedeelte geen mening gegeven
ik moet mijn tattoo's bedekken op het werk, dus vind ik dat een hoofddoekdrager (ongeacht afkomst) die af moet zetten op het werk....
wat vind jij?

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:28

*gaat toch maar eens die pagina's doorlezen O:) *

Lovely schreef:
In mijn ogen is het niet netjes en worden tattoes vaak (niet altijd en alleen maar, maar vaak) gezet door iets minder nette mensen. Tattoes geven niet altijd een positieve boodschap af en zo zijn ze ook heel vaak niet bedoeld. Piercings idem dito, bij de meeste mensen is het lelijk en de ondertiteling is ook al niet positief. Maar goed, dat is mijn mening en daar bouw ik geen politiek standpunt omheen en het kan mij ook niet schelen hoeveel ambtenaren een tattoe hebben.

Mn nekharen gaan altijd overeind staan als ik zulke opmerkingen hoor/lees. Zelfs zo erg dat ik hier niet eens een weerwoord op ga geven.

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:29

Citaat:
ik moet mijn tattoo's bedekken op het werk, dus vind ik dat een hoofddoekdrager (ongeacht afkomst) die af moet zetten op het werk....
wat vind jij?

Helemaal mee eens!

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:31

Twiggy2008 schreef:
Zaina schreef:
kunnen ze dan echt niks belangrijkers bedenken dan het lapje stof om het hoofd van een paar duizend vrouwen?

Zaina, hoe gaat het met Thors? ;)
Effe off topic, hoor, haha.....

haha nou vooruit, even off-topic dan ;) gaat goed met Thors hoor *D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:32

Sommigen missen the point, geloof ik. :+
Ik vind ook dat iedereen mag stemmen wat 'ie wil, mits met gebruik van echt goede en nuttige argumenten. Dus niet om maar achter de rest aan te rennen, wat velen wel doen in ons land. ;)
Ik vind het net zo erg dat mensen bv VVD stemmen, omdat hun familie dat ook al jaren doen. Goed argument, ja, hahaha.... :D

En verder is het belangrijk dat we ons met nuttigere zaken bezig houden in de politiek dan de hoofddoekjes. Dat vind ik tenminste. Maar het is heerlijk om zo op je vrijdagavond effe lekker te hakken op Wilders en consorten, hoor, dat zal ik niet ontkennen. :D

Zaina; fijn om te lezen. En met jouw Haf gaat het ook goed, he. Hopelijk wordt het weer nu echt eens beter, zodat we weer lekker aan de bak kunnen met die gekke paarden van ons!!! Groetjes!!! :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:33

ikdoemaarwat schreef:
KiWiKo schreef:
weet je...... iedereen kan schoppen wat die wil tegen de sukkels die op Wilders gaan stemmen............

Feit is alleen dat die sukkels zich nergens gehoord voelen, en blijkbaar zijn er zoveel sukkels in Nederland dat andere Nederlanders zich ernstig zorgen gaan maken om de populariteit van Wilders...........

alleen dat zegt al genoeg denk ik......

En ja, ik heb wel 3 tattoes :D :D

goh je bent zelf ook lekker veroordelend he

sukkels die op wilders gaan stemmen

hoe noemen we de mensen die op SP stemmen dan........ik hou in deze mijn mond maar even dicht :x

het zijn mensen kiwiko, en die mensen hebben een vrije keus om te stemmen
en dat maakt ze geen sukkels.....

lovely: ja die heb ik en so what?

wat vind jij?

Als je goed gelezen had dan had je de strekking van mijn verhaaltje begrepen.........

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:35

Dan heb je Lovely niet helemaal begrepen, Noekje. Zij chargeerde dit een beetje om een voorbeeld te schetsen.

Ik vind dat er toch wel een verschil zit tussen het dragen van een pet of een (religie-gerelateerde) hoofddoek. Die nuance moet je kunnen en willen zien.
En buiten dat, het gaat erom dat een politieke partij het verbieden van het dragen van een hoofddoekje tot speerpunt van de campagne heeft uitgeroepen. Ik vind dat ze iets onbelangrijks (vooral in relatie tot de zaken die in een gemeente kunnen spelen, denk aan werkgelegenheid, beleid op het gebied van armoede, sport, etcetera) tot iets heel belangrijks hebben gebombardeerd. Dat snap ik niet. Ik vind dat stemmingmakerij.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:36

Amen, Alet!!! _/-\o_

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:39

Ik vind het ronduit belachelijk, een verbod op hoofddoekjes.
Een verbod op bivakmutsen lijkt me een beter plan gezien alle overvallen en ontvoeringen.

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:41

ikdoemaarwat schreef:
wat vind jij?

Ben het toch niet helemaal met je eens, ik vind het onzin dat jij je tattoo's moet bedenken én dat de hoofddoek af moet :)

Alet, ik zie dat zij dit als voorbeeld geeft. Maar voorbeeld of niet, ik heb het idee dat lovely hier alsnog gewoon achter staat. Verder ben ik het wel vrij eens met je verhaal.

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:42

In TURKIJE is het verboden voor meisjes om een hoofddoek te dragen op de universiteit!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:42

Zijn bivakmutsen niet verboden dan (vanwege typische boevenkleding-zijnde)? Ik zag er laatst iemand mee lopen, vond dat toch wel erg bedreigend (maar wel warm natuurijk) overkomen.

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:52

Ik moet zeggen dat ik persoonlijk die "jurken" die die moslim mannen dragen enger vind dan zo'n strak hoofddoekje van een moslima.
En waarom? Omdat ik het idee heb dat ze onder die "jurk" vanalles kunnen verstoppen wat niet pluis is.
En dat kan niet onder een hoofddoekje. Maarja, als je weer op die manier gaat denken moeten er allerlei kledingstukken verboden worden. Skaterbroeken enz :+

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:52

noekje schreef:
ikdoemaarwat schreef:
wat vind jij?

Ben het toch niet helemaal met je eens, ik vind het onzin dat jij je tattoo's moet bedenken én dat de hoofddoek af moet :)

Alet, ik zie dat zij dit als voorbeeld geeft. Maar voorbeeld of niet, ik heb het idee dat lovely hier alsnog gewoon achter staat. Verder ben ik het wel vrij eens met je verhaal.

ok dan stem ik voor het feit dat de hoofddoek mag blijven,maar dat ik er dan ook bij mag lopen zoals ik dat wil :j
dus met tattoo's! en in het zicht.....

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:57

Dat vind ik toch een beetje appels met peren vergelijken. Ik zie een hoofddoekje in dezelfde groep als keppeltje enzovoort. Tatoeages, petjes en piercings valt (in mijn opinie) toch meer onder uiterlijke versiering zonder inhoudelijke achtergrond. Ik heb ook tatoeages, vind ze zelf mooi, maar ik snap best dat ik in mijn werk daar niet mee te koop kan lopen (in een openbare bibliotheek) omdat het aanstootgevend kan zijn voor sommige mensen. Als je een hoofddoek draagt, doe je dat vanuit je geloof en wat kun je daar nu anders voor hebben dan respect? Ik vind het zo logisch!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:00

Hier wordt je al tegen gehouden als je een bivakmuts op hebt overigens. :+

Alet: Achter tattoo's en piercings zit minstens even veel geschiedenis en betekenis als achter je hoofddoekjes, dat je dit zegt, betekent dat je zelf weinig gezocht hebt naar de betekenis achter deze dingen.... Ik denk dat dat het grote probleem is in dit topic :) Een hoop mensen hebben het wel maar beseffen niet dat enorm veel geschiedenis achter zit.

Lovely schreef:
Ikdoemaarwat, laat me raden, je hebt een of meerdere tattoes?

Ik vond die uitspraak ook nogal apart en ik heb geen tattoo's :+ Wat doet dat nu met jouw experiment over het "laten voelen"? :=
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 26-02-10 22:04, in het totaal 3 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:01

nou het is allebei discrimineren op uiterlijk.....

tevens vind ik een hoofddoekje geen porum net als mensen dat van mijn tattoo's vinden, en tevens vind ik een hoofddoek hinderlijk
ik jaren als beveiliger gewerkt heb te maken gehad met hoofddoekdragers die het vertikte om het af te zetten, dit wat verplicht is bij identificatie.......
tevens geeft het idd een bepaald deel van het geloof aan en dat is onderdrukking.........

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:05

Zit er achter de gemiddelde tatoeage die wij hebben inhoudelijke achtergrond bedoel je? Dat waag ik te betwijfelen.
Ik weet wel dat er landen zijn waar dit wel zo is, of in ieder geval wel een rijke historie, maar de manier waarop de gemiddelde burger een tatoeage kiest, die heeft weinig te maken met religie.

Wat is volgens jou het probleem in dit topic dan Ayasha?
Bivakmutsen zijn trouwens verboden.

@ikdoemaarwat: ik denk niet dat alle hoofddoekdragende vrouwen het met je eens zullen zijn wat die onderdrukking betreft. Voor veel dames is dit een weloverwogen keuze.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:07

Alet74 schreef:
@ikdoemaarwat: ik denk niet dat alle hoofddoekdragende vrouwen het met je eens zullen zijn wat die onderdrukking betreft. Voor veel dames is dit een weloverwogen keuze.

ja en het gekke is he................in hun eigen land lopen er meer vrouwen zonder dan met ;)

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:07

Ik vind het best hoor, om alle religieuze uitingen te verbieden bij overheidsdienaren. Staat en religie scheiden. Prima.

Maaaar..... waarom dat keppeltje en kruisje dan wel? De ene mens vanwege haar (want het zijn alleen vrouwen met hoofddoekjes, terwijl de mannen vaak de problemen veroorzaken) religie minder rechten geven dan de andere??

Nee, dat is pure discriminatie en dan komen er bij mij wat geschiedenislessen boven.