Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BraveSpots schreef:Volgens mij heb ik al eerder zo'n discussie gehad met de TS.
Mijn mening staat nog steeds. Zulke dieren horen niet in gevangschap. De oplossing voor de bestaande dieren: Niet meer vangen, niet meer mee fokken, de bestaande populatie laten 'uitdoven' via zo natuurlijk mogelijke projecten, als het niet mogelijk blijkt om ze vrij te laten.
Geldt imo niet alleen voor orka's, maar ook dolfijnen en dat soort dieren.
lesilla schreef:En verdrinkingsdood is heel fijn ja, mooie dood...
HorseyDude schreef:Begin er steeds meer en meer in te geloven, BS... dit HAD voorkomen kunnen worden door alles eerst goed te checken... trouwens, hij had daarvoor niet één iemand al vermoord maar daarna ook een ander... de lugubere stand staat nu dus op 3... (en 3 is mijns inziens al te veel!)
Miska schreef:lesilla schreef:En verdrinkingsdood is heel fijn ja, mooie dood...
Ach, je kunt het 2 kanten op bekijken hoor.
Risico van het vak denk ik dan.
Het is sneu voor de mensen die haar moeten missen, maar als je met dieren werkt kan zoiets gebeuren.
Het was voor haar waarschijnlijk de baan van haar leven, want wat is er nu mooier dan wilde dieren trainen en laten zien wat je er allemaal mee kan?
Nu was het dan eindelijk payback time voor de orka, jammer dat die er niks mee verdiend heeft dan waarschijnlijk ook alleen maar de dood, maar hij is al jarenlang depressief dus misschien was het wel een zelfmoordactie.![]()
Ben benieuwd wie wel de hemel in mag en wie niet...
Ik heb meer medelijden met de orka, aangezien die zijn leven lang kunstjes voor mensen heeft moeten doen.
En wat krijgt die?
Stank voor dank, bedankt voor je vermaak maar we hebben je niet meer nodig, want wij superieure mensen vinden je nu te gevaarlijk, want je vermoord onze soort.
Hoezo hoogmoed?
Laat het dier dan vrij zwemmen waar het hoort... oh nee dat is nu ook niet meer verantwoord, want wij mensen hebben het verpest door het aan mensen te laten wennen.
Misschien toch maar het beste voor allebei dan.
Mjay schreef:te warme te kleine badjes
Laika schreef:Ik zit werkelijk met verbazing te lezen hoe velen in dit topic vinden dat het schandalig is dat deze dieren op deze wijze gehouden en geëxploiteerd worden, maar wel zelf al een aantal malen in een seaworld of dolfinarium geweest zijn.
Als je dit soort praktijken wil stoppen moet je er gewoon niet naartoe gaan. Het zijn de bezoekers die dit soort wandaden in stand houden! En kom nou niet met smoesjes dat een deel van de opbrengst gebruikt wordt voor het goede doel.....