[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:27

Onassa schreef:
[
Vaak heb ik ook het idee dat veel nederlanders in hun hart best PVV willen stemmen, maar het niet durven.
Je ziet het hier ook al gebeuren, je moet je dan voor je stem verantwoorden en velen durven helaas geen verantwoording te nemen .

hier geloof ik idd ook heilig in!
er zijn genoeg mensen om mij heen die bijv tegen mij wel durven te zeggen hoe en wat, maar niet tegen iemand die daarin een ander standpunt heeft
enigzins zwak,maar anderzijds begrijpelijk,want niet iedereen is opgewassen tegen een felle reactie van een ander

MISTRAL94

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:29

Ik zal PVV stemmen, bijzondere uitslag hier moet ik zeggen!
Misschien toch een hele duidelijke boodschap naar de regering dat dingen anders moeten...

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:30

Onassa schreef:
[
Vaak heb ik ook het idee dat veel nederlanders in hun hart best PVV willen stemmen, maar het niet durven.
Je ziet het hier ook al gebeuren, je moet je dan voor je stem verantwoorden en velen durven helaas geen verantwoording te nemen .

Wat een onzinargument. Je hoeft toch tegen niemand te zeggen wat je stemt?

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:32

fijn dat het er door heen is, dat we dus toch mogen gaan stemmen.

wilde ook nog even inhaken op het gemuts wat betreft pvv en buitenlanders.
lees hier dat nationaliteit en paspoort toch aardig door elkaar gehaald wordt.
zoals het geval van toekie zij is gewoon nederlands met nederlands paspoort maar is toch echt half grieks. hier is niks mis mee en zij zal hierdoor ook niet uitgezet kunnen worden.
echter de "islamitsche" landen hanteren wel een dubbel paspoort. waarom vraag ik me dan af. ze lopen de godganse dag te verkopen wat voor k*tland nederland wel niet is en als je ze dan vraagt waarom ben je dan hier en niet in marokko dan is het dat het hier toch wel beter is.
maar toch zeuren over discriminatie enz enz. nou zal ik eens wat vertellen ik weiger het om hier in, sorry dat ik het zeg, mijn eigen geboorteland uitgescholden te worden door kaaskop. wat ik meerdere malen mee gemaakt heb in mijn jeugd en nu nog steeds tegenkom.

kan me nog erg goed herrinneren dat ik een aantal jaar geleden een geluidsklus had in een buurtcentrum, was verdorrie de enige nederlander en werd ook zo behandeld. ze vertikte het om me aan te kijken of uberhaubt iets tegen me te zeggen. en dan praat ik over verschillende culturen hoor.

en laat ik zowiezo voorop stellen dat mijn partner 4 verschillende achtergronden heeft waaronder antiliaans dus ben zeker geen racist of dergelijke.

maar vindt dat het gros van de islamitische inwoners van nederland veel over zich zelf uitroepen. ze zijn het vaakst betrokken bij zwaardere criminaliteit, ze denken over het algemeen dat vrouwen hun bezit zijn en te pas en te onpas aan vrouwen mogen zitten (ja ik ben aangerand door een marokkaanse jongen). ze zorgen veelal voor overlast. en tuurlijk alle andere nationaliteiten inclusief nederlanders zijn geen brave mensen en vreten ook genoeg rotzooi uit.

maar waarom denkt nederland er dan toch zo over? is het schapengedrag? nee ik denk het niet. ik ben persoonlijk van mening dat er veel door deze mensen naar zich toe gtrokken worden. al is het maar door kleine ergenissen zoals het in eigen taal spreken in openbare ruimtes het niet verstaanbaar kunnen maken na 20 jaar in nederland te wonen of hier geboren te zijn.

zeker we hebben ze zelf hierheen gehaald, maar dat hebben we ook met de spanjaarden gedaan en hebben we daar een overvloed aan? nee ik kom zelde spanjaarden tegen vanuit die generaties. en mits ik spanjaarden tegen kom spreken ze nederlands en zijn ze volledig geintegreerd.

we willen allemaal wel trots zijn op ons multiculturele land maar kom op zeg we zijn maar een klein landje we kunnen niet alles hebben wat we willen hebben. we moeten niet bij de top willen horen met bijv de navo.

maar ja kan nog wel 3 pagina's doorpraten hierover haha

o ja wat ik nog wel kwijt wilde denk dat het positief zou zijn voor nederland om eens een frisse wind te laten waaien door middel van wilders aan het hoofd.
ookal zal hij het niet redden we worden wel allemaal even wakker geschud.
er moet veel veranderen hier en echt niet enkel en alleen de integratie kwesties

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:33

Misser schreef:
Onassa schreef:
[

Wat een onzinargument. Je hoeft toch tegen niemand te zeggen wat je stemt?

het is geen onzinargument
geloof me dat er mensen zijn die niet eerlijk durven te zeggen wat ze stemmen
buiten het stemhok zeggen ze een simpele partij (ofzo) eenmaal in het hok stemmen ze PVV

hier gebeurd namelijk precies hetzelfde in het topic....weinig PVV aanhangers die het ook daadwerkelijk uitspreken ,maar aan de pollresultaat kan je dus al zien dat er toch veelvoudig op PVV gestemd wordt.....terwijl hier in het topic meer tegenhangers spreken dan aanhangers..

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:34

@juline: wat denk jij dan dat het verschil is tussen een dubbel paspoort en een dubbele nationaliteit?
Ook Toekie kan ieder moment naar de ambassade om daar een Grieks paspoort aan te vragen, denk je dat er dan ook maar iets aan haar verandert?

@ikdoemaarwat: dan stemmen ze het wel en zeggen ze het niet, dat is iets heel anders dan het niet durven stemmen.
Laatst bijgewerkt door Exit13 op 23-02-10 17:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:34

ikdoemaarwat schreef:
Toekie schreef:
[Jij vindt het niet meer dan normaal dat een allochtoon hierin anders wordt behandeld dan een autochtoon?
Baan kwijt door ziekte, bezuinigingen, enz.

ja vind ik........dat is idd mijn mening
en in bepaalde andere landen is dat idd normaal....werkt prima

Ik noem dat discriminatie. Je weet dat een allochtoon = 'persoon die in Nederland woonachtig is en van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren.'
?? Ik ben bijvoorbeeld ook een allochtoon.

En nogmaals:
Citaat:
Uhhh, ik BEN Nederlander. Ik heb een Nederlandse moeder en een Griekse vader. Ik ben in Nederland geboren. Ik heb van Griekenland de Griekse nationaliteit meegekregen en daar ben ik trots op! Maar ik heb ook de Nederlandse nationaliteit en een Nederlands paspoort, dus ik ben gewoon Nederlander. Dat hoef ik niet meer te worden.

Als je in Amerika geboren wordt (bijvoorbeeld tijdens een vakantie van je ouders) dan krijg je (ook) de Amerikaanse nationaliteit. Je moet dus vooral kijken hoe het in 't buitenland geregeld is. Dat kun je de mensen met dubbele nationaliteit dus echt niet aanrekenen! Of vind je dat een stel geen kinderen mag krijgen wanneer het kind wel eens twee nationaliteiten zou kunnen krijgen?
Laatst bijgewerkt door Toekie op 23-02-10 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:35

juline schreef:
fijn dat het er door heen is, dat we dus toch mogen gaan stemmen.

wilde ook nog even inhaken op het gemuts wat betreft pvv en buitenlanders.
lees hier dat nationaliteit en paspoort toch aardig door elkaar gehaald wordt.
zoals het geval van toekie zij is gewoon nederlands met nederlands paspoort maar is toch echt half grieks. hier is niks mis mee en zij zal hierdoor ook niet uitgezet kunnen worden.
echter de "islamitsche" landen hanteren wel een dubbel paspoort. waarom vraag ik me dan af. ze lopen de godganse dag te verkopen wat voor k*tland nederland wel niet is en als je ze dan vraagt waarom ben je dan hier en niet in marokko dan is het dat het hier toch wel beter is.
maar toch zeuren over discriminatie enz enz. nou zal ik eens wat vertellen ik weiger het om hier in, sorry dat ik het zeg, mijn eigen geboorteland uitgescholden te worden door kaaskop. wat ik meerdere malen mee gemaakt heb in mijn jeugd en nu nog steeds tegenkom.

kan me nog erg goed herrinneren dat ik een aantal jaar geleden een geluidsklus had in een buurtcentrum, was verdorrie de enige nederlander en werd ook zo behandeld. ze vertikte het om me aan te kijken of uberhaubt iets tegen me te zeggen. en dan praat ik over verschillende culturen hoor.

en laat ik zowiezo voorop stellen dat mijn partner 4 verschillende achtergronden heeft waaronder antiliaans dus ben zeker geen racist of dergelijke.

maar vindt dat het gros van de islamitische inwoners van nederland veel over zich zelf uitroepen. ze zijn het vaakst betrokken bij zwaardere criminaliteit, ze denken over het algemeen dat vrouwen hun bezit zijn en te pas en te onpas aan vrouwen mogen zitten (ja ik ben aangerand door een marokkaanse jongen). ze zorgen veelal voor overlast. en tuurlijk alle andere nationaliteiten inclusief nederlanders zijn geen brave mensen en vreten ook genoeg rotzooi uit.

maar waarom denkt nederland er dan toch zo over? is het schapengedrag? nee ik denk het niet. ik ben persoonlijk van mening dat er veel door deze mensen naar zich toe gtrokken worden. al is het maar door kleine ergenissen zoals het in eigen taal spreken in openbare ruimtes het niet verstaanbaar kunnen maken na 20 jaar in nederland te wonen of hier geboren te zijn.

zeker we hebben ze zelf hierheen gehaald, maar dat hebben we ook met de spanjaarden gedaan en hebben we daar een overvloed aan? nee ik kom zelde spanjaarden tegen vanuit die generaties. en mits ik spanjaarden tegen kom spreken ze nederlands en zijn ze volledig geintegreerd.

we willen allemaal wel trots zijn op ons multiculturele land maar kom op zeg we zijn maar een klein landje we kunnen niet alles hebben wat we willen hebben. we moeten niet bij de top willen horen met bijv de navo.

maar ja kan nog wel 3 pagina's doorpraten hierover haha

o ja wat ik nog wel kwijt wilde denk dat het positief zou zijn voor nederland om eens een frisse wind te laten waaien door middel van wilders aan het hoofd.
ookal zal hij het niet redden we worden wel allemaal even wakker geschud.
er moet veel veranderen hier en echt niet enkel en alleen de integratie kwesties

jij zegt wat ik denk en ik niet goed onder woorden kan brengen!

bravo +:)+ goed gesproken!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:36

Misser schreef:
@ikdoemaarwat: dan stemmen ze het wel en zeggen ze het niet, dat is iets heel anders dan het niet durven stemmen.

ook die mensen bestaan

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:37

Misser schreef:
@juline: wat denk jij dan dat het verschil is tussen een dubbel paspoort en een dubbele nationaliteit?
Ook Toekie kan ieder moment naar de ambassade om daar een Grieks paspoort aan te vragen, denk je dat er dan ook maar iets aan haar verandert?

Idd. :j

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:47

dat je enkel daar geboren en wellicht opgegroeid bent en het bloed van dat land door je aderen hebt stromen maar niet het paspoort draagt van dat land.
tja vindt het moeilijk om het goed uit te drukken.

maar mischien met een voorbeeldje. stel je een in nederland geboren kopel voor wat voor zaken naar het buitenland gaat. vrouw wordt zwanger en bevalt van een kindje in het buitenland kindje groeid op in dat land maar wel 2 talig omdat er terug naar nederland gegaan wordt. kindje voelt zich wellicht verbonden met het land waar het geboren is maar bij terugkomst in nederland draagt het enkel het nederlands paspoort. maar kan zichzelf wel belg duitser frans of wat dan ook voelen en hier trots op zijn.

of het zelfde voorbeeld echter is de man of vrouw nog alleen en komt in het buitenland partner tegen en krijgen daar een kind maar komen terug naar nederland. het kind heft dan deels bloed uit een ander land stromen maar draagt enkel het nederlands paspoort.

en wat ik er van begrijp wil wilders enkel de dubbel paspoort dragers aanpakken.

en toeki ik zeg nergens dat er dan iets aan jou zou veranderen of wat dan ook het gaat om de kwestie dubbel paspoort niet om een dubbele nationaliteit

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:49

en wat ik vooral vindt is dat verschillende culturen te pas en te onpas met hun cultuur lopen te gooien alsof dat het beste is en niets anders is goed op deze wereld. daar kan ik niet tegen ga dan in dat land wonen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:51

Ik zou op mijn werk niet vertellen dat ik PVV ga stemmen, domweg omdat daar behoorlijk fel op gereageerd zal worden en ik helemaal geen zin heb in discussie, dit is mijn mening, mijn stem en die zal ik uitbrengen.
Maar buiten mijn werk om heb ik geen problemen om kenbaar te maken, dat ik PVV ga stemmen.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:54

Wilders wil dubbele nationaliteit afschaffen, dus dat is wel degelijk de kwestie.

_sparta_ schreef:
Iemand kan er voor kiezen geen misdrijf te plegen of 1 nationaliteit op te geven.
Ook voor het tweede bericht van ikdoemaarwat, iemand kan gewoon andere nationaliteiten opgeven en overal recht op maken.
Waar de 2e kamer dan ook voor moet zorgen dat alle landen daar aan mee doen.

Fijn om lezen dat mijn vader - die 35 jaar keihard gewerkt heeft en veel betekende in onze gemeenschap (zie http://img130.imageshack.us/img130/329/ ... 876zfj.jpg ) maar geen Nederlands paspoort had - in jouw ogen geen recht had op de voorzieningen in Nederland. |(

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:56

MISTRAL94 schreef:
Ik zou op mijn werk niet vertellen dat ik PVV ga stemmen, domweg omdat daar behoorlijk fel op gereageerd zal worden en ik helemaal geen zin heb in discussie, dit is mijn mening, mijn stem en die zal ik uitbrengen.
Maar buiten mijn werk om heb ik geen problemen om kenbaar te maken, dat ik PVV ga stemmen.

Dat bedoel ik dus en zo zijn er nog héél veel meer.
Was toen idem met Pim....ook al leefde hij niet meer ik heb toen openlijk op zijn partij gestemd.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:02

maar alsjeblieft niet meteen aangebrand zijn.

het mag dan wel niet letterlijk gezegt worden maar bij wilders gaat het (denk ik ) alleen om de islamitsche dubbel paspoorters.
en zal hij niet alle niet 100% nederlanders buiten willen trappen.

het is erg kortzichtig daar ben ik het mee eens maar denk persoonlijk dat hij dit voor ogen heeft

er is een wezenlijk verschil tussen mensen die in een ander land geboren zijn en hier wonen ofwel allochtone ouders hebben en hier gewoon leven en niks verkeerds doen en gewoon geintegreerd zijn of allochtone mensen die het vertikken om te integreren en blijven verkondigen dat hun land en cultuur beter is dat de nederlandse.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:02

Wel is het zo dat de goeden onder de slechte moeten lijden, is altijd al zo geweest...

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:05

ja dat klopt mistral. en helaas zal dat ook wel blijven en wellicht alleen maar erger worden.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:09

juline schreef:
het mag dan wel niet letterlijk gezegt worden maar bij wilders gaat het (denk ik ) alleen om de islamitsche dubbel paspoorters.
en zal hij niet alle niet 100% nederlanders buiten willen trappen.

Dat is toch discriminatie?

Op pvv.nl staat ''Afschaffen dubbele nationaliteit''. Ik ga er dus vanuit dat dat voor iedereen geldt. Hoewel Wilders overduidelijk onderscheid maakt/discrimineert dus het zou me niets verbazen als hij idd bedoelt dat het om niet-Westerse allochtonen gaat.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:11

Wat standpunten van het PVV:

• Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen worden direct uit Nederland verwijderd ( hoezo discriminatie?)
• Verplichting tot spreken van Nederlandse taal in gebedshuizen ( de kerk waar wij heen gingen met de buren is zo gezellig, Engelstalige nummers zingen en swingen.. Waarom moet dat in het Nederlands??)
• Verbod hoofddoekjes in publieke functies
• Verhoging maximumsnelheid, extra verhoging in avonduren en ’s nachts ( alsjeblieft niet zeg, gaan die jonge knullen helemaal met 160 over de snelweg)
• Turkije in de EU dan Nederland eruit (mocht Turkije er echt bij komen, wil ik toch echt niet dat Nederland er gelijk uit gaat!)
• Studenten die gaan studeren in een islamitisch land geen aanspraak meer kunnen maken op studiefinanciering ( Dus,als je een perfecte stage in Turkije oid vindt, kost je dat veel geld.. )
• Wilders steunt de Israëlische bezetting van de Palestijnse gebieden. Ook steunde hij vol overtuiging de invasie van de Amerikanen in Irak en in Afghanistan en nu wil hij zo snel mogelijk Iran bombarderen.
• De steun aan arme landen wil Wilders zo snel mogelijk afschaffen. De ontwikkelingssamenwerking moet worden teruggebracht van 0,8 tot 0,15 procent van het nationale inkomen

Paarden mensen houden toch ook van de natuur en het milieu.. PVV neemt het niet zo nauw.. Hier een klein stukje.
Lief voor dieren, hard voor het milieu

De liefde van PVV’ers voor natuur en milieu lijkt zich te beperken tot dieren. Afspraken om de vervuiling van het milieu terug te dringen mogen niet nadelig uitpakken voor het bedrijfsleven (moties van Barry Madlener, 21 maart 2007 en 7 november 2007). Afspraken over luchtkwaliteit en volksgezondheid mogen niet ten koste gaan van de mobiliteit (motie van Barry Madlener, 17 december 2007). Vliegen wordt door Wilders bepaald niet ontmoedigd; als het aan de PVV ligt wordt de nieuwe vliegbelasting meteen weer afgeschaft (motie van Tony van Dijck, 3 oktober 2007). Dat afbraak van de natuur vooral beroerd uitpakt voor de daarin levende dieren, is kennelijk nog niet door de PVV-denktank geanalyseerd.

Bronnen: http://www.sp.nl/nieuws/spanning/200802 ... ders.shtml
http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/4922//

Dus op Wilders stemmen zorgt er niet alleen voor dat de allochtonen minder "ruimte" krijgen.. Maar zorgt er ook voor dat arme landen minder gesteund worden, dat er nog harder gereden wordt op de wegen, dat het milieu het nog zwaarder krijgt, dat studenten niet meer helemaal vrij zijn in de keuze van hun stage en zo kan ik nog doorgaan.

Dat bedoel ik met verdiepen, kijk ook naar de nadelen van een partij.. Want ik vind deze nadelen te groot.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:13

juline schreef:
er is een wezenlijk verschil tussen mensen die in een ander land geboren zijn en hier wonen ofwel allochtone ouders hebben en hier gewoon leven en niks verkeerds doen en gewoon geintegreerd zijn of allochtone mensen die het vertikken om te integreren en blijven verkondigen dat hun land en cultuur beter is dat de nederlandse.

Daar heb je het punt.
Wilders is niet perse tegen mensen uit een ander land, maar tegen het "vermoslimatiseren" van Nederland en daar kan ik alleen maar in mee gaan.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:13

Maar kan je dan ook mee gaan met alle andere punten? Het is niet zo dat alleen maar over buitenlanders gaat in het politiek.. Zie bericht boven je..

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:14

ja dat is zeker disciminatie maar wel gebaseerd op dagelijks terugkomende ergenissen op straat.

zoals mijn eerder genoemde voorbeeld van het arabisch spreken in openbare ruimtes.
neem aan dat jij (weet niet of je de griekse taal beheerst) gewoon nederlands spreekt in openbare ruimtes.
dit is een simpel voorbeeld maar verwacht dat dit 1 van de beredeneringen is van wilders om bepaalde standpunten te hanteren

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:16

Stel je voor; je verhuisd naar Bulgarije.. Je leert daar een meisje kennen die ook Nederlands is.. Dan is het toch heerlijk om even Nederlands te kunnen praten?

Sorry, ik kan me aan zulke dingen niet storen.. Hoeveel Franstalige ik wel niet tegenkom in de trein.. Maar zodra er 2 Arabische komen is het direct vervelend?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:19

Nessah schreef:
.. Maar zorgt er ook voor dat arme landen minder gesteund worden, dat er nog harder gereden wordt op de wegen,

ja sorry ,maar ik hier dus geen echte nadelen aan zeker niet het eerste...
laten ze eerst eens de zaken in eigen land op orde hebben voordat we miljoenen uit gaan geven aan andere landen

nessaH; moet je maar eens op schiphol gaan werken, dan zit je in een nachtdienst met 4 turken en jij als enige nederlander
en dan wordt er geen rekening met je gehouden! maargoed nou ben ik redelijk vlot met een taal rijker maken, heb ik ook gedaan ook, en stonden raar op hun neus te kijken toen ik er 1 confronteerde met wat hij zei !! :Y)
en ja dat soort situatie's als nederlander die dan niet begrijpt wat er gezegd word, is bloedirritant