juline schreef:fijn dat het er door heen is, dat we dus toch mogen gaan stemmen.
wilde ook nog even inhaken op het gemuts wat betreft pvv en buitenlanders.
lees hier dat nationaliteit en paspoort toch aardig door elkaar gehaald wordt.
zoals het geval van toekie zij is gewoon nederlands met nederlands paspoort maar is toch echt half grieks. hier is niks mis mee en zij zal hierdoor ook niet uitgezet kunnen worden.
echter de "islamitsche" landen hanteren wel een dubbel paspoort. waarom vraag ik me dan af. ze lopen de godganse dag te verkopen wat voor k*tland nederland wel niet is en als je ze dan vraagt waarom ben je dan hier en niet in marokko dan is het dat het hier toch wel beter is.
maar toch zeuren over discriminatie enz enz. nou zal ik eens wat vertellen ik weiger het om hier in, sorry dat ik het zeg, mijn eigen geboorteland uitgescholden te worden door kaaskop. wat ik meerdere malen mee gemaakt heb in mijn jeugd en nu nog steeds tegenkom.
kan me nog erg goed herrinneren dat ik een aantal jaar geleden een geluidsklus had in een buurtcentrum, was verdorrie de enige nederlander en werd ook zo behandeld. ze vertikte het om me aan te kijken of uberhaubt iets tegen me te zeggen. en dan praat ik over verschillende culturen hoor.
en laat ik zowiezo voorop stellen dat mijn partner 4 verschillende achtergronden heeft waaronder antiliaans dus ben zeker geen racist of dergelijke.
maar vindt dat het gros van de islamitische inwoners van nederland veel over zich zelf uitroepen. ze zijn het vaakst betrokken bij zwaardere criminaliteit, ze denken over het algemeen dat vrouwen hun bezit zijn en te pas en te onpas aan vrouwen mogen zitten (ja ik ben aangerand door een marokkaanse jongen). ze zorgen veelal voor overlast. en tuurlijk alle andere nationaliteiten inclusief nederlanders zijn geen brave mensen en vreten ook genoeg rotzooi uit.
maar waarom denkt nederland er dan toch zo over? is het schapengedrag? nee ik denk het niet. ik ben persoonlijk van mening dat er veel door deze mensen naar zich toe gtrokken worden. al is het maar door kleine ergenissen zoals het in eigen taal spreken in openbare ruimtes het niet verstaanbaar kunnen maken na 20 jaar in nederland te wonen of hier geboren te zijn.
zeker we hebben ze zelf hierheen gehaald, maar dat hebben we ook met de spanjaarden gedaan en hebben we daar een overvloed aan? nee ik kom zelde spanjaarden tegen vanuit die generaties. en mits ik spanjaarden tegen kom spreken ze nederlands en zijn ze volledig geintegreerd.
we willen allemaal wel trots zijn op ons multiculturele land maar kom op zeg we zijn maar een klein landje we kunnen niet alles hebben wat we willen hebben. we moeten niet bij de top willen horen met bijv de navo.
maar ja kan nog wel 3 pagina's doorpraten hierover haha
o ja wat ik nog wel kwijt wilde denk dat het positief zou zijn voor nederland om eens een frisse wind te laten waaien door middel van wilders aan het hoofd.
ookal zal hij het niet redden we worden wel allemaal even wakker geschud.
er moet veel veranderen hier en echt niet enkel en alleen de integratie kwesties
jij zegt wat ik denk en ik niet goed onder woorden kan brengen!
bravo
goed gesproken!