Wie wel minister president?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:11

Toekie schreef:
Ik denk dat we allemaal wel keiharde aanpak willen van criminaliteit en terrorisme.

Ik niet hoor! Ik ga liever voor een aanpak die het meest effectief is.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:11

in de verpleeghuiszorg is bijna geen buereaucratie, de overhead is er juist laag er lopen geen honderden managers, adjunct directeuren en directeuren rond.Er lopen juist meer uitvoerende op de werkvloer. En natuurlijk is dat niet genoeg, maar waar ga je dat van financieren in deze tijd? waarop ga je dan bezuinigen? Tuurlijk ben ik voor ruimere kamers van ouderen, maar de gebouwen kun je niet zomaar allemaal vergroten of mensen weigeren omdat we van twee kamers 1 kamer gaan maken. Dan hebben we straks wachtlijsten in verpleeghuizen.

De PVV roept een hoop kreten maar zegt er niet bij hoe ze het willen bereiken. Als je namelijk het 1 meer wilt dan moet het ander minder.....het enige wat nu minder moet volgens de pvv zijn minder ambtenaren. Maar daarmee is de staatskas nog een eurocent rijker.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:14

Sannnn schreef:
Dat dacht ik ook. Dat een blanco stem er is omdat mensen dan toch kunnen stemmen, maar niet perse op een partij.

Van mij hoeft er ook geen 2e schiphol te komen o.i.d. Daar ben ik het ook niet mee eens.. Maar dat is ook wel duidelijk in mijn eerdere posten denk ik ;)
Hier ben ik het dan weer wel mee eens, maar dan in mindere mate, en met uitzondering van sommige punten, als dat hij op zijn site zegt:
-Keiharde aanpak criminaliteit en terrorisme
-Onderwijs en gezin
Ook vind ik dat er aan de immigratie wat gedaan moet worden, maar niet dat iedereen er zonder pardon uitgezet moet worden.
Met de Europese Unie heeft hij ook wel een paar goede punten, ik denk dat de zeggenschap van de EU wel wat kleiner mag.. Frankrijk en Duitsland hebben de meeste macht en dat is niet fijn. Kijk maar naar Griekenland, eerst moesten Merkel en Sarkozy overleggen en toen pas kwam alles bij elkaar..
Qua dierenrechten heeft hij ook een aantal goede punten.
Of voor de zorg:
-Extra geld voor verpleeghuiszorg: minder bureaucratie/overhead en meer handen aan het bed.
- Nette eenpersoonskamers voor ouderen in verpleeghuizen: ouderen zijn geen gevangenen.
Af en toe is het schandalig om te zien dat gevangen het nog beter voor elkaar hebben dan sommige ouderen in verpleegtehuizen.

En de begroting voor al dat moois is al langs de rekenkamer geweest?????

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:15

Ik zit me echt af te vragen WIE er in hemelsnaam MP gáát worden.....

Balkenende 5?? alsjeblieft zeg...die krijgt het niet eens voor elkaar om ook maar één kabinet tot een einde ambstermijn te leiden...
Bos? Denk dat niemand nog vertrouwen heeft in de PVDA en in de peilingen staan ze heel slecht.
Kant? Ik zie de SP bij lange na niet meer zo groot worden als ze in de afgelopen verkiezingen waren :n
Halsema? Neu, GroenLinks is nu ook weer niet zó populair dat het de grootste partij kan worden.
Pechtold? Gevaarlijke outsider, misschien niet eens zo'n gekke keus. Alhoewel hij denk ik op zijn sterkst is op de plek waar hij nu zit.
Wilders? Gevaarlijk. Aan de ene kant denk ik dat ie weleens kans heeft dat hij de grote winnaar zou kunnen komen, puur als protest van het NL volk... aan de andere kant - wie heeft er zin om twee maanden later WEER naar de stembus te moeten? _O-

Maar goed, laat het Wilders maar eens proberen met z'n grote bek, kijken waar het schip strand. Ben er niet zo bang voor.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:15

Shadow0 schreef:
Toekie schreef:
Ik denk dat we allemaal wel keiharde aanpak willen van criminaliteit en terrorisme.

Ik niet hoor! Ik ga liever voor een aanpak die het meest effectief is.

Moet je me wel even helemaal quoten he. ;) Ik zei erbij: 'De vraag is hoe'.
Effectief kan ook een ''keiharde'' aanpak zijn. In de zin van dat het goed aangepakt moet worden.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:16

sarabande schreef:
Sannnn schreef:
Dat dacht ik ook. Dat een blanco stem er is omdat mensen dan toch kunnen stemmen, maar niet perse op een partij.

Van mij hoeft er ook geen 2e schiphol te komen o.i.d. Daar ben ik het ook niet mee eens.. Maar dat is ook wel duidelijk in mijn eerdere posten denk ik ;)
Hier ben ik het dan weer wel mee eens, maar dan in mindere mate, en met uitzondering van sommige punten, als dat hij op zijn site zegt:
-Keiharde aanpak criminaliteit en terrorisme
-Onderwijs en gezin
Ook vind ik dat er aan de immigratie wat gedaan moet worden, maar niet dat iedereen er zonder pardon uitgezet moet worden.
Met de Europese Unie heeft hij ook wel een paar goede punten, ik denk dat de zeggenschap van de EU wel wat kleiner mag.. Frankrijk en Duitsland hebben de meeste macht en dat is niet fijn. Kijk maar naar Griekenland, eerst moesten Merkel en Sarkozy overleggen en toen pas kwam alles bij elkaar..
Qua dierenrechten heeft hij ook een aantal goede punten.
Of voor de zorg:
-Extra geld voor verpleeghuiszorg: minder bureaucratie/overhead en meer handen aan het bed.
- Nette eenpersoonskamers voor ouderen in verpleeghuizen: ouderen zijn geen gevangenen.
Af en toe is het schandalig om te zien dat gevangen het nog beter voor elkaar hebben dan sommige ouderen in verpleegtehuizen.

En de begroting voor al dat moois is al langs de rekenkamer geweest?????

Dat moet je aan Wilders vragen. Niet aan mij, ik zit niet in zijn partij.

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:18

Issy schreef:
in de verpleeghuiszorg is bijna geen buereaucratie, de overhead is er juist laag er lopen geen honderden managers, adjunct directeuren en directeuren rond.Er lopen juist meer uitvoerende op de werkvloer. En natuurlijk is dat niet genoeg, maar waar ga je dat van financieren in deze tijd? waarop ga je dan bezuinigen? Tuurlijk ben ik voor ruimere kamers van ouderen, maar de gebouwen kun je niet zomaar allemaal vergroten of mensen weigeren omdat we van twee kamers 1 kamer gaan maken. Dan hebben we straks wachtlijsten in verpleeghuizen.

De PVV roept een hoop kreten maar zegt er niet bij hoe ze het willen bereiken. Als je namelijk het 1 meer wilt dan moet het ander minder.....het enige wat nu minder moet volgens de pvv zijn minder ambtenaren. Maar daarmee is de staatskas nog een eurocent rijker.

Wat minder geld uit geven aan asielzoekers en en criminelen die in de gevangenissen zitten.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:20

Kun je dat wat beter onderbouwen jetla?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:21

Toekie schreef:
Effectief kan ook een ''keiharde'' aanpak zijn. In de zin van dat het goed aangepakt moet worden.

Maar dat onderscheid wilde ik toch nog even expliciet maken: in discussies willen mensen soms gewoon een harde aanpak ongeacht hoe effectief die is.

(Zo kan ik mij een discussie over de AMA's (alleenstaande minderjarige asielzoekers) herinneren. Dit zijn kinderen en jongeren die op eigen gelegenheid naar Nederland komen om hier asiel te vragen.
Het doel was om die jongeren zoveel mogelijk weer te begeleiden naar waar ze vandaan kwamen, en er waren 2 projecten opgezet: de AMA-campus in Vught, met alle controverse, en een project in Utrecht.

Het ene project
- kostte minder geld
- had meer effect (meer jongeren gingen terug en ze waren beter voorbereid om terug te gaan)
- en leverde minder overlast en problemen op

Het andere project kreeg de subsidie. Een echte argumentatie is nooit gegeven, maar het kwam er toch vooral op neer dat het ene project 'te soft' was, ondanks het aantoonbare betere resultaat van het eerste project.)

Toekie

Re: Wie wel minister president?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:23

Prima dat je dat onderscheid wil maken maar dan moet je mijn quote niet uit zn verband rukken. :D
Ik ben het namelijk helemaal met je eens. ;)

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:27

windhond schreef:
Het is toch heel simpel. De PVV gaat (waarschijnlijk) groot worden omdat de bevolking het zat is.

wát is de bevolking zat??

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:29

Toekie schreef:
Ik denk dat we allemaal wel keiharde aanpak willen van criminaliteit en terrorisme. De vraag is hoe. ;)

zie jij ergens terrorisme in Nederland?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:36

Sannnn schreef:

Nee ik vraag het aan jou, Jij zegt het er mee eens te zijn, zonder je af te vragen of het haalbaar is.
En dat is dus de kern van het verhaal. Andere partijen zetten niet van die droomsituaties in hun programma alleen om te scoren, omdat ze weten dat het niet reeel is

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:38

Zaina schreef:
windhond schreef:
Het is toch heel simpel. De PVV gaat (waarschijnlijk) groot worden omdat de bevolking het zat is.

wát is de bevolking zat??

"Hét". Dat is nou precies het probleem :+

Het gros van de bevolking kan niet uitleggen wat er nou precies mis is, of hoe het beter moet, maar wél dat ze ''het zat zijn'' en dat ''die mensen in Den Haag'' er alleen maar voor zichzelf zitten. Iedereen wil wel extra geld naar onderwijs/gezondheidszorg/ouderen/AOW/stimuleren van jong talent/kunst en cultuur, maar als je vraagt waar het geld vandaan moet worden gehaald weten ze dat even niet. En ''minder criminaliteit'' is ook makkelijker gezegd dan gedaan - de doodstraf invoeren gaat heus niet betekenen dat er nooit meer iets gestolen wordt, en ook niet dat gevangenissen niet meer nodig zijn. En die paar televisies die in een gevangenis staan leveren heus niet, als ze weggehaald worden, zoveel extra geld op. Daarnaast wil men vaak graag óók nog de belastingen omlaag zien... Kortom: de beste stuurlui staan aan wal. Dat is opzich zo erg nog niet natuurlijk, maar dan moeten mensen niet gaan proteststemmen :D

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 18:39

Zaina schreef:
Toekie schreef:
Ik denk dat we allemaal wel keiharde aanpak willen van criminaliteit en terrorisme. De vraag is hoe. ;)

zie jij ergens terrorisme in Nederland?

Onder welke steen slaap jij?
Nooit gehoord van trainingkampen voor moslim-radicalen?
Ook in Nederland zijn deze gevestigd, maar kunnen ze niet voldoend harde bewijzen voor het gerecht vinden. Hofstadgroep.
Maar er zijn wel meer van die radicalen die zich hebben gevestigd. Theo van Gogh was daar het slachtoffer van :)*

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:44

superwoman schreef:
Maar er zijn wel meer van die radicalen die zich hebben gevestigd. Theo van Gogh was daar het slachtoffer van :)*

Heb je wel eens naar uitzendingen met Theo van Gogh gekeken, zijn uitspraken gehoord. De moordenaar van Theo was geen terrorist, maar een zeer doorgeslagen moslim die zich diep gekrenkt voelde.

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:45

Issy schreef:
Ik heb er even 2 uit het verkiezingsprogramma van de PVV gekozen
ik kan moeilijk het hele PVV prgramma hier neeerzetten, dus het is heel selectief.
Maar wat vinden jullie van onderstaande 2 punten

Tweede nationale luchthaven in Flevopolder of in zee
Nieuwe kerncentrales

Waarom een 2e schiphol, in een natuurgebied of in zee? wat kost dat wel niet qua geld, welke burger heeft hier om gevraagd?
Nieuwe kerncentrales: ik was net blij dat we daar vanaf waren. Gaan we weer een 2e Tjernobyl bouwen???

Niet perse mijn mening hoor, maar zo maar twee argumenten voor:

- Tweede Schiphol kan vele malen meer opleveren dan het kost (werkgelegenheid, Nederland als logistiek centrum van Europa, enz.).
- De risico's met kerncentrales zijn totaal niet meer wat het ooit is geweest, dus een tweede Tjernobyl gebeurt niet. Daarnaast is kernenergie een van de schoonste manieren om energie te produceren. Natuurlijk is duurzame energie (zonne- en windenergie) het meest ideale, maar op dit moment zijn we nog niet in staat op een goedkope manier genoeg duurzame energie te produceren.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:46

Een terrorist is een persoon die getraind is om in opdracht geweld te gebruiken om de ander uit te schakelen. Mohammed B was geen getrainde terrorist maar een man die doorgedraaid is en vanuit zijn eigen persoonlijke gedachte dacht dat hij Theo moest uitschakelen.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 18:53

@Consort, Tuurlijk kun je voor en nadelen met elkaar verzinnen. Maar in deze tijd van economische crisis komt de PVV alleen maar met ideeen voor geld uitgaves. Terwijl we ook ergens zullen moeten bezuinigen, en alles wat je bezuinigd kun je nu niet direct investeren (wel gedeeltelijk) maar niet in biljoenen voor een 2e schiphol. Dat is niet realistisch.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:20

Issy schreef:
ik kan moeilijk het hele PVV prgramma hier neeerzetten, dus het is heel selectief.

Nieuwe kerncentrales

Waarom een 2e schiphol, in een natuurgebied of in zee? wat kost dat wel niet qua geld, welke burger heeft hier om gevraagd?
Nieuwe kerncentrales: ik was net blij dat we daar vanaf waren. Gaan we weer een 2e Tjernobyl bouwen???

En Jaqueline Cramer (pvda) wil hier Co2 onder een dichtbevolkte wijk proppen.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:23

sarabande schreef:
superwoman schreef:

Heb je wel eens naar uitzendingen met Theo van Gogh gekeken, zijn uitspraken gehoord. De moordenaar van Theo was geen terrorist, maar een zeer doorgeslagen moslim die zich diep gekrenkt voelde.

Ach gut hij was gekrenkt dus snij hem maar zn strot af.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:35

windhond schreef:

Er staat doorgeslagen :(:)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:46

windhond schreef:
sarabande schreef:

Er staat ook nergens dat ze het goedkeurt. Alleen heeft ze wel gelijk dat Mohammed B. geen terrorist was/is. Zoek de definitie van terrorist maar op, ik geloof zelfs dat hij hier al eens ergens genoemd is :)*

Edit:
Dikke Van Dale schreef:
 ter·ro·rist de; m,v -en iem die zich schuldig maakt aan terrorisme

 ter·ro·ris·me het; o het onder druk zetten ve regering of bevolking door daden van terreur

 ter·reur de; v(m) georganiseerd politiek geweld
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 21-02-10 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

stefan3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:47

windhond schreef:
Issy schreef:

Nieuwe kerncentrales

En Jaqueline Cramer (pvda) wil hier Co2 onder een dichtbevolkte wijk proppen.

Je zegt het op een manier of het het meest explosief en gevaarlijk gas ter wereld is :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:55

sarabande schreef:
Sannnn schreef:

Nee ik vraag het aan jou, Jij zegt het er mee eens te zijn, zonder je af te vragen of het haalbaar is.
En dat is dus de kern van het verhaal. Andere partijen zetten niet van die droomsituaties in hun programma alleen om te scoren, omdat ze weten dat het niet reeel is

Andere partijen kunnen reële plannen niet eens waarmaken :=
Ik denk dat Wilders meer (positief) zou veranderen dan die andere partijen in de afgelopen 10 jaar..