Toekie schreef:Ik denk dat we allemaal wel keiharde aanpak willen van criminaliteit en terrorisme.
Ik niet hoor! Ik ga liever voor een aanpak die het meest effectief is.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sannnn schreef:Dat dacht ik ook. Dat een blanco stem er is omdat mensen dan toch kunnen stemmen, maar niet perse op een partij.
Van mij hoeft er ook geen 2e schiphol te komen o.i.d. Daar ben ik het ook niet mee eens.. Maar dat is ook wel duidelijk in mijn eerdere posten denk ik![]()
Hier ben ik het dan weer wel mee eens, maar dan in mindere mate, en met uitzondering van sommige punten, als dat hij op zijn site zegt:
-Keiharde aanpak criminaliteit en terrorisme
-Onderwijs en gezin
Ook vind ik dat er aan de immigratie wat gedaan moet worden, maar niet dat iedereen er zonder pardon uitgezet moet worden.
Met de Europese Unie heeft hij ook wel een paar goede punten, ik denk dat de zeggenschap van de EU wel wat kleiner mag.. Frankrijk en Duitsland hebben de meeste macht en dat is niet fijn. Kijk maar naar Griekenland, eerst moesten Merkel en Sarkozy overleggen en toen pas kwam alles bij elkaar..
Qua dierenrechten heeft hij ook een aantal goede punten.
Of voor de zorg:
-Extra geld voor verpleeghuiszorg: minder bureaucratie/overhead en meer handen aan het bed.
- Nette eenpersoonskamers voor ouderen in verpleeghuizen: ouderen zijn geen gevangenen.
Af en toe is het schandalig om te zien dat gevangen het nog beter voor elkaar hebben dan sommige ouderen in verpleegtehuizen.
Shadow0 schreef:Toekie schreef:Ik denk dat we allemaal wel keiharde aanpak willen van criminaliteit en terrorisme.
Ik niet hoor! Ik ga liever voor een aanpak die het meest effectief is.
sarabande schreef:Sannnn schreef:Dat dacht ik ook. Dat een blanco stem er is omdat mensen dan toch kunnen stemmen, maar niet perse op een partij.
Van mij hoeft er ook geen 2e schiphol te komen o.i.d. Daar ben ik het ook niet mee eens.. Maar dat is ook wel duidelijk in mijn eerdere posten denk ik![]()
Hier ben ik het dan weer wel mee eens, maar dan in mindere mate, en met uitzondering van sommige punten, als dat hij op zijn site zegt:
-Keiharde aanpak criminaliteit en terrorisme
-Onderwijs en gezin
Ook vind ik dat er aan de immigratie wat gedaan moet worden, maar niet dat iedereen er zonder pardon uitgezet moet worden.
Met de Europese Unie heeft hij ook wel een paar goede punten, ik denk dat de zeggenschap van de EU wel wat kleiner mag.. Frankrijk en Duitsland hebben de meeste macht en dat is niet fijn. Kijk maar naar Griekenland, eerst moesten Merkel en Sarkozy overleggen en toen pas kwam alles bij elkaar..
Qua dierenrechten heeft hij ook een aantal goede punten.
Of voor de zorg:
-Extra geld voor verpleeghuiszorg: minder bureaucratie/overhead en meer handen aan het bed.
- Nette eenpersoonskamers voor ouderen in verpleeghuizen: ouderen zijn geen gevangenen.
Af en toe is het schandalig om te zien dat gevangen het nog beter voor elkaar hebben dan sommige ouderen in verpleegtehuizen.
En de begroting voor al dat moois is al langs de rekenkamer geweest?????
Issy schreef:in de verpleeghuiszorg is bijna geen buereaucratie, de overhead is er juist laag er lopen geen honderden managers, adjunct directeuren en directeuren rond.Er lopen juist meer uitvoerende op de werkvloer. En natuurlijk is dat niet genoeg, maar waar ga je dat van financieren in deze tijd? waarop ga je dan bezuinigen? Tuurlijk ben ik voor ruimere kamers van ouderen, maar de gebouwen kun je niet zomaar allemaal vergroten of mensen weigeren omdat we van twee kamers 1 kamer gaan maken. Dan hebben we straks wachtlijsten in verpleeghuizen.
De PVV roept een hoop kreten maar zegt er niet bij hoe ze het willen bereiken. Als je namelijk het 1 meer wilt dan moet het ander minder.....het enige wat nu minder moet volgens de pvv zijn minder ambtenaren. Maar daarmee is de staatskas nog een eurocent rijker.
Toekie schreef:Effectief kan ook een ''keiharde'' aanpak zijn. In de zin van dat het goed aangepakt moet worden.
Sannnn schreef:Dat moet je aan Wilders vragen. Niet aan mij, ik zit niet in zijn partij.
Zaina schreef:windhond schreef:Het is toch heel simpel. De PVV gaat (waarschijnlijk) groot worden omdat de bevolking het zat is.
wát is de bevolking zat??
Zaina schreef:Toekie schreef:Ik denk dat we allemaal wel keiharde aanpak willen van criminaliteit en terrorisme. De vraag is hoe.
zie jij ergens terrorisme in Nederland?
superwoman schreef:Maar er zijn wel meer van die radicalen die zich hebben gevestigd. Theo van Gogh was daar het slachtoffer van
Issy schreef:Ik heb er even 2 uit het verkiezingsprogramma van de PVV gekozen
ik kan moeilijk het hele PVV prgramma hier neeerzetten, dus het is heel selectief.
Maar wat vinden jullie van onderstaande 2 punten
Tweede nationale luchthaven in Flevopolder of in zee
Nieuwe kerncentrales
Waarom een 2e schiphol, in een natuurgebied of in zee? wat kost dat wel niet qua geld, welke burger heeft hier om gevraagd?
Nieuwe kerncentrales: ik was net blij dat we daar vanaf waren. Gaan we weer een 2e Tjernobyl bouwen???
Issy schreef:Ik heb er even 2 uit het verkiezingsprogramma van de PVV gekozen
ik kan moeilijk het hele PVV prgramma hier neeerzetten, dus het is heel selectief.
Nieuwe kerncentrales
Waarom een 2e schiphol, in een natuurgebied of in zee? wat kost dat wel niet qua geld, welke burger heeft hier om gevraagd?
Nieuwe kerncentrales: ik was net blij dat we daar vanaf waren. Gaan we weer een 2e Tjernobyl bouwen???
sarabande schreef:superwoman schreef:Maar er zijn wel meer van die radicalen die zich hebben gevestigd. Theo van Gogh was daar het slachtoffer van
Heb je wel eens naar uitzendingen met Theo van Gogh gekeken, zijn uitspraken gehoord. De moordenaar van Theo was geen terrorist, maar een zeer doorgeslagen moslim die zich diep gekrenkt voelde.
windhond schreef:sarabande schreef:Heb je wel eens naar uitzendingen met Theo van Gogh gekeken, zijn uitspraken gehoord. De moordenaar van Theo was geen terrorist, maar een zeer doorgeslagen moslim die zich diep gekrenkt voelde.
Ach gut hij was gekrenkt dus snij hem maar zn strot af.
Dikke Van Dale schreef:ter·ro·rist de; m,v -en iem die zich schuldig maakt aan terrorisme
ter·ro·ris·me het; o het onder druk zetten ve regering of bevolking door daden van terreur
ter·reur de; v(m) georganiseerd politiek geweld
windhond schreef:Issy schreef:Ik heb er even 2 uit het verkiezingsprogramma van de PVV gekozen
Nieuwe kerncentrales
En Jaqueline Cramer (pvda) wil hier Co2 onder een dichtbevolkte wijk proppen.
sarabande schreef:Sannnn schreef:Dat moet je aan Wilders vragen. Niet aan mij, ik zit niet in zijn partij.
Nee ik vraag het aan jou, Jij zegt het er mee eens te zijn, zonder je af te vragen of het haalbaar is.
En dat is dus de kern van het verhaal. Andere partijen zetten niet van die droomsituaties in hun programma alleen om te scoren, omdat ze weten dat het niet reeel is