Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nakisha schreef:Ik ben niet afkeurend tegenover gelovigen, zij het onder voorwaarden, en dat geef ik ruiterlijk toe.
1) Geloof en politiek dienen STRIKT gescheiden te blijven. Dus weg CDA; Maak er maar DA van. Zelfde geld voor die andere christelijke partij (CU?) en welke er meer zijn.
Dit geld echter net zo goed voor die nieuwe islamitische partij. Kerk en staat zijn gescheiden in dit land, maar zo merk je daar niets van!
2) Je geloof opdringen en oorlogje voeren in naam van het geloof is not done. Klaar uit. Als gelovigen graag in hun waarde willen worden gelaten, moeten zij ongelovigen ook in hun waarde laten. Dat betekend geen bekering en geen jehova's aan de deur, en wat dies meer zijt. Houd je geloof gewoon voor jezelf en de mensen die ook gelovig zijn, en laat een ander met rust.
3) Geloof beleid je in huis en gebedshuis, of dit nu een kerk, moskee of synagoge is. Daar hoef je niet de hele wereld constant mee te confronteren. Jij mag doen wat jij wilt, laat een ander dan ook doen wat zij willen.
Als je per sé om de zoveel uur, al dan niet met een bidmatje, wil bidden is dat prima, maar doe dat ergens privé. Dat hoeft niet middenin een vergadering; loop er dan even uit. Ofwel; dwing mensen niet ''om het maar te accepteren'', want dat getuigd ook niet van respect.
Ik vind echter WEL dat iemand dan wel de keuze moet hebben om tijdens die momenten zich terug te trekken.
Het geloof is niet het probleem. Geloof hoort alleen niet in de politiek en dient geen reden tot oorlog, geweld of andere flauwekul te zijn.
(Zo, hebben we de geloof-discussie ook weer gehad... vanaf nu ga ik weer ontopic)
gr_roos schreef:Valt me gewoon op dat je op maatschappelijk gebied hier niet teveel af mag wijken van de rest of je krijgt in het gunstigste geval een strontkar over je heen. Blijf je bij je mening dan krijg je een ow.
Citaat:Wat mij betreft geen Wilders, Verdonk of andere h*fters die een ander het licht in de ogen niet gunnen en SS trekjes hebben. ....
StephanieHC schreef:Kunnen de mensen die al die jaren hard gewerkt hebben zeker hun geld geven aan mensen die geen flikker(of bijna geen flikker) uitvreten.
KiWiKo schreef:maargoed er is niet een politieke meneer of mevrouw waar ik het qua ideen helemaal mee eens ben
KiWiKo schreef:ik zie het hem ook wel doen hoorals ik alle politieke figuren op een rijtje zet dan springt voor mij Bos er zeker wel uit.
Het is alleen dat ik mezelf niet echt kan vinden in de PVDA........ dus dat word toch lastig
sarabande schreef:KiWiKo schreef:ik zie het hem ook wel doen hoorals ik alle politieke figuren op een rijtje zet dan springt voor mij Bos er zeker wel uit.
Het is alleen dat ik mezelf niet echt kan vinden in de PVDA........ dus dat word toch lastig
Bekijk het programma eens Kim je zult versteld staan hoe je daar je in kunt vinden, met name de zorg