Moet Balkenende terugkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wil je een Balkenende 5

Nee alsjeblieft niet
232 (78%)
Natuurlijk graag zelfs
38 (12%)
Weet niet
27 (9%)

Totaal aantal stemmen: 297

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:11

En als de partij programma's en hun oplossingen mij nou niet aan staan????
Lijkt wel of het een schande is als je niet tegen Balkenende en dit kabinet bent.................

Vrijheid van meningsuiting heet zuks, alleen kan je daar op bokt steeds minder van merken. Begint hier steeds meer op een dictatuur te lijken, als het mensen niet aan staat wordt je belachelijk gemaakt of ze gaan temmen....... Ga je gang zou ik zeggen

Toekie

Re: Moet Balkenende terugkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:17

Wat reageer je heftig ineens. :? Nou heb je het over totaal iets anders. Ik reageerde op jouw opmerking dat partijen als SP en GroenLinks alleen maar overal tegen zijn en niets anders doen/kunnen.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:21

gr_roos, waarom zo in de verdediging? Iedereen heeft recht op zijn mening, zowel binnen als buiten bokt. Als jij voor Balkenende bent is er niemand die zegt dat dat niet mag, er zullen alleen mensen zijn die niet nog eens voor hem kiezen, of dat nooit gedaan hebben en dat nu al helemaal niet meer gaan doen. Meningen verschillen en daar is niets mis mee.

Persoonlijk zou ik het liefst Rita Verdonk als MP hebben. Aangezien dat niet gaat gebeuren vind ik Halsema een goede, Kant, of anders Wilders. Laatste niet zozeer vanwege zijn standpunten maar juist omdat hij daar alles eens goed op zijn kop zou zetten. Lang duren zou het toch niet maar misschien dat Den Haag dan even wakker wordt en ze weer echt gaan werken.

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:26

Nakisha schreef:
Ik ben niet afkeurend tegenover gelovigen, zij het onder voorwaarden, en dat geef ik ruiterlijk toe.

1) Geloof en politiek dienen STRIKT gescheiden te blijven. Dus weg CDA; Maak er maar DA van. Zelfde geld voor die andere christelijke partij (CU?) en welke er meer zijn.
Dit geld echter net zo goed voor die nieuwe islamitische partij. Kerk en staat zijn gescheiden in dit land, maar zo merk je daar niets van!

2) Je geloof opdringen en oorlogje voeren in naam van het geloof is not done. Klaar uit. Als gelovigen graag in hun waarde willen worden gelaten, moeten zij ongelovigen ook in hun waarde laten. Dat betekend geen bekering en geen jehova's aan de deur, en wat dies meer zijt. Houd je geloof gewoon voor jezelf en de mensen die ook gelovig zijn, en laat een ander met rust.

3) Geloof beleid je in huis en gebedshuis, of dit nu een kerk, moskee of synagoge is. Daar hoef je niet de hele wereld constant mee te confronteren. Jij mag doen wat jij wilt, laat een ander dan ook doen wat zij willen.
Als je per sé om de zoveel uur, al dan niet met een bidmatje, wil bidden is dat prima, maar doe dat ergens privé. Dat hoeft niet middenin een vergadering; loop er dan even uit. Ofwel; dwing mensen niet ''om het maar te accepteren'', want dat getuigd ook niet van respect.
Ik vind echter WEL dat iemand dan wel de keuze moet hebben om tijdens die momenten zich terug te trekken.

Het geloof is niet het probleem. Geloof hoort alleen niet in de politiek en dient geen reden tot oorlog, geweld of andere flauwekul te zijn.

(Zo, hebben we de geloof-discussie ook weer gehad... vanaf nu ga ik weer ontopic)

HULDE _/-\o_ mooi verwoord

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:29

Waarom ik zo aangevallen reageer????

Valt me gewoon op dat je op maatschappelijk gebied hier niet teveel af mag wijken van de rest of je krijgt in het gunstigste geval een strontkar over je heen. Blijf je bij je mening dan krijg je een ow. Vraag je om uitleg dan wordt het antwoord tig keer verdraaid als je kan weerleggen dat je iets niet geschreven hebt.

Wat mij betreft geen Wilders, Verdonk of andere h*fters die een ander het licht in de ogen niet gunnen en SS trekjes hebben. Eigen volk eerst krijg ik het heel benauwd van en ik voldoe nog wl aan de vormlige nazi eisen met mijn blonde haar en blauwe ogen..........
Vraag me bij zulke mensen evcht af of er wel iets van het verleden geleerd is......
Er bestaat geen perfect persoon, Wilders en Verdonk zijn dat al helemaal niet, dus laat die eerst zorgen dat ze zichzelf verbeteren voor ze een ander te pakken nemen.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:34

Ik snap nog steeds niet waarom je zo heftig reageerde op mijn post. :=

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:38

Omdat je op mij denigrerend over komt met je :"even in de partijprogramma's verdiepen." Wie zegt dat ik dat niet gedaan heb.................
Wat die mij vertellen staat mij niet aan.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:41

Het gaat er helemaal niet om of je het er mee eens bent of niet. Jij zegt dat o.a. GroenLinks en SP niets anders doen dan overal tegen zijn en geen oplossingen hebben. Daar mag ik dan toch op reageren door te zeggen dat ze die wel hebben en dat je die in de partijprogramma's kunt lezen? Dat die jou niet aanstaan is iets anders dan geen oplossingen hebben. En dan mis je de knipoog ook nog.
Alles behalve denigrerend, jij voelt je misschien iets te snel aangevallen. ;)
Laatst bijgewerkt door Toekie op 20-02-10 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:42

Ik vond het ook niet echt denigrerend eigenlijk, maar het kan natuurlijk anders over komen.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:43

Ik heb ook nee gekozen. Balkenende heeft kansen genoeg gehad. Daarnaast vind ik het een man zonder uitstraling, hij staat daar meer als onzeker jochie, hoe moet zo iemand nou een land besturen? Het gezicht van Nederland zijn?

Ik vind overigens ook dat het hele christelijke aspect niet in de politiek thuishoort, lekker weglaten dat gedoe. Natuurlijk geldt dat ook voor andere geloven.

Ik weet niet wat ik ga stemmen.
Ik vind eerlijk gezegd dat Wilders mooie punten heeft, maar hij is wel heel radicaal, dat gaat me soms te ver.
Daarnaast natuurlijk nog het punt dat bijna niemand met hem wil samenwerken.
Lastige kwestie!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:50

Sok schreef:
1Boefje schreef:
Is nu toch ook al zo? :(

Jep.. Da's zeker waar, maar als de pvdd 'aan de macht komt', kunnen we helemaal wel massaal gaan emigreren! Dan blijft er helemaal niks van over!

Daar ben ik het volledig mee eens. Hoop niet dat teveel mensen die keuze maken :')

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 21:51

Hij mag eerst eens zijn stoepje gaan vegen :')

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 23:43

Pff weet je dat ik eigenlijk meestal te lui ben om me in politiek te interesseren, moet ik nog 2x stemmen ook.

Nouja voor de gemeente werd t zoiezo VVD, Omdat ik t opzich wel eens ben met ze hier en allebei mn schoonouders zitten erin dus tjuah XD.

Verder ga ik nog is even flink dubbel wat ik landelijk zal gaan stemmen...

Balkenende in idd geval niet,
En alles wat hogere belastingen wil geven voor mensen met meer inkomen ook niet.
Kunnen de mensen die al die jaren hard gewerkt hebben zeker hun geld geven aan mensen die geen flikker(of bijna geen flikker) uitvreten.

Ik wil ook niet op een partij stemmen waar een C in staat,(of islamitisch is).

Pff en oohja pvdd, gaat gewoon te ver hou ik t daar maar op.

Nou is kijken wat er overblijft en dan een keuze maken.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 23:47

Sowieso geen Balkenende meer.
Het is al 4 keer niet gelukt, waarom de 5e keer dan wel?
Ik mag nog niet stemmen, maar anders had ik het wel geweten :Y)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 00:39

gr_roos schreef:
Valt me gewoon op dat je op maatschappelijk gebied hier niet teveel af mag wijken van de rest of je krijgt in het gunstigste geval een strontkar over je heen. Blijf je bij je mening dan krijg je een ow.

Als je een OW hebt gekregen dan is dat ongetwijfeld niet vanwege de inhoud van je mening geweest, maar vanwege de manier waarop je die presenteert. En als ik dan lees dat je schrijft:

Citaat:
Wat mij betreft geen Wilders, Verdonk of andere h*fters die een ander het licht in de ogen niet gunnen en SS trekjes hebben. ....

... dan denk ik dat je je toch moet afvragen wie wie nu eigenlijk geen andere mening gunt. Ik vind die manier van reageren niet erg netjes of vriendelijk en het wekt niet de indruk dat jij wél respect hebt voor meningen die anders zijn dan de jouwe.

(En dat terwijl ik het inhoudelijk wel enigzins met je eens ben - ik ben niet bepaald een Wilders-fan.)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 00:48

StephanieHC schreef:
Kunnen de mensen die al die jaren hard gewerkt hebben zeker hun geld geven aan mensen die geen flikker(of bijna geen flikker) uitvreten.

Dit vind ik trouwens wel een kwalijke ontwikkeling. Mensen met een lager inkomen werken niet minder hard dan mensen met een hoog inkomen. Ik vind persoonlijk niet dat de hoogste inkomens (de directeuren van wie het bedrijf instort wegens bestuurlijk wanbeleid, of de beursspeculanten, of de commissariaten die via netwerken aan elkaar worden doorgespeeld) nou zo veel meer recht hebben op het publiekelijk geld.

Daarnaast is er natuurlijk een heel groot deel dat een uitkering ontvangt - en hoewel iedereen wel een buurvrouw van de vriendin van de achterneef kent die veel geld verdient en niks doet, is er ook een bijzonder grote groep die gewoon niet in staat is te werken wegens ernstige ziekte. En die mensen kunnen daar niets aan doen. Die groep wordt volledig genegeerd - er wordt alleen maar gefocusd op de mensen die iets onterecht krijgen. Maar de mensen die we in de kou laten staan omdat ze niks krijgen, terwijl ze niets meer of minder hebben gedaan dan jij - die willen we liever niet zien.

Wat mij betreft ontzien we de middeninkomens - het grootste deel van Nederland met een baan. Maar pakken we de top behoorlijk aan, want zulk briljant beleid hebben die niet gevoerd de afgelopen tijd. Ik zou niet weten waarom we de onderkant steeds pakken, maar de echte top buiten schot houden, terwijl dat toch degenen zijn die zeggen dat ze het goed weten, en ondertussen toch behoorlijk flinke fouten maken.

(Wonderlijk. Als een rotjong een tientje jat, is hemel en aarde te klein. Als een directeur 10 miljoen verspilt door puur wanbeleid of fraude... mag 'ie gewoon met het volgende bedrijf aan de slag.)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 00:50

Qua uitstraling zou ik bos wel willen hebben als premier......... alleen qua uitstraling dan he :D

ben het verder helemaal met Shadow eens..........

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 01:04

Je hebt gezinnen met 6 kinderen, waarvan man en vrouw werken en net rond kunnen komen, die verdienen geld.

Mensen die 3 universitaire opleidingen hebben gedaan en nu te lui zijn om te werken die hoeven van mij geen cent te krijgen(en ik ken ze)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 01:04

KiWiKo schreef:
Qua uitstraling zou ik bos wel willen hebben als premier......... alleen qua uitstraling dan he :D

ben het verder helemaal met Shadow eens..........

En wellicht qua betrokkenheid en intelligentie

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 01:10

naa, hij heeft zijn goede punten....... ik vind het een krachtige man, die heel goed kan vertellen wat hij moet vertellen en dan ook nog in begrijpelijk Nederlands (niet geheel onbelangrijk :D )

Qua ideeen ben ik het niet helemaal overal mee eens, maargoed er is niet een politieke meneer of mevrouw waar ik het qua ideen helemaal mee eens ben :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 01:13

KiWiKo schreef:
maargoed er is niet een politieke meneer of mevrouw waar ik het qua ideen helemaal mee eens ben :)

Sja dat geldt voor iedereen

Ik was onder de indruk van zomergasten met Joop van der Ende die toen aangaf echt onder de indruk te zijn van Bos als staatsman, Joop is niet zomaar iemand, die zomaar dingen roept

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 01:15

ik zie het hem ook wel doen hoor :) als ik alle politieke figuren op een rijtje zet dan springt voor mij Bos er zeker wel uit.

Het is alleen dat ik mezelf niet echt kan vinden in de PVDA........ dus dat word toch lastig :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-10 01:37

KiWiKo schreef:
ik zie het hem ook wel doen hoor :) als ik alle politieke figuren op een rijtje zet dan springt voor mij Bos er zeker wel uit.

Het is alleen dat ik mezelf niet echt kan vinden in de PVDA........ dus dat word toch lastig :)

Bekijk het programma eens Kim je zult versteld staan hoe je daar je in kunt vinden, met name de zorg

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 04:08

Mooi gesproken Shadow0! Ben het helemaal met je eens. :j

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 08:34

sarabande schreef:
KiWiKo schreef:

Bekijk het programma eens Kim je zult versteld staan hoe je daar je in kunt vinden, met name de zorg

Standpunt over ZZPers ben ik het helemaal niet mee eens

MvO zie ik toch echt heel anders en dat strookt ook helemaal niet met hun visie op ondernemen

Hypotheekrente aftrek......... als ze dat door gaan voeren word het een gekkenhuis...... Ik ben dan vast niet de enige die zn huis niet meer kan betalen, en dan mag ik achteraan de rij aansluiten voor een huurwoning 10 hoog achter, en raak het huis aan de straatstenen niet kwijt....... zou een hele, hele domme actie zijn welke behalve de hele rijke, verder alle huizenbezitters zwaar raakt!

Dag van de arbeid ga ik maar niet eens op in....... er zijn genoeg mensen die nu twee banen hebben en zo gewoon elke week weer 60 tot 70 uur werken om alleen maar de eindjes aan elkaar te knopen. mensen gaan pas weer gewoon 40 uur werken als ze zich dat financieel kunnen veroorloven

Werk......... werk creeer je door werkgevers minder risico te laten lopen. Dus dat je van iemand af kan die niet presteert bijvoorbeeld. Of dat je als werkgever niet 2 jaar lang mag doorbetalen als de werknemer van een berg af pleurt met skiieen. Neem die risico's weer terug in beheer van de BV Nederland, en echt geloof me de banengroei explodeert. Ik voor een geef geen vaste contracten meer, als iemand goed functioneert, dan baal ik als een stekker...... maar dan mag diegene na drie maanden weer solliciteren. Ik als middenstander kan me het niet veroorloven.

Vrijwilligerswerk kan ik me helemaal niet in vinden, wat een onzin is dat :)

In hun visie over Wonen spreken ze hun visie op hypotheekaftrek tegen. Ik ben voor alle burgers niet alleen voor de huurders. Er is zoveel achterstand met huurwoningen nu al, hoe denk je dat het gaat zijn als 60% van de huiseigenaren hun huis gedwongen moeten gaan verkopen???? hoe gaat dat opgelost worden?

Stedelijke vernieuwing...... zelfde laken een pak :)

AWBZ......... ik vind zowizo de eigen bijdrage een schande!! Iemand kiest er niet voor om zorg nodig te hebben! Zodra de PVDA zich inzet voor het afschaffen van de eigen bijdrage dan kan ik me in hun standpunt vinden

In de visie over gezondheidszorg zitten nog wat practische haken en ogen...... maar dat zijn details

Gehandicapten.......... waarom zijn gehandicapten nu in eens anders dan andere zorgbehoevenden? nee strookt niet met de zienswijze in het AWBZ plan

Schulden........... hoe denkt de PVDA dat de mensen in de schulden zijn gekomen? het probleem moet bij de wortels aangepakt worden en dat is de eindeloze rij lastenverzwaringen op de burger.......

AOW......... leeftijd omhoog, dacht het niet......... na 40 werkzame jaren mag je van je pensioen genieten!

Zowizo is het zo met sociale zekerheid.......... haal de risico's weg bij de werkgever, en je hebt heel Nederland weer aan het werk, behalve de mensen die niet willen werken :)

ben nu even uitgelezen op hun standpunten......... http://nu.pvda.nl/standpunten ben ze even doorgelopen :)

waar ik geen commentaar op heb, heb ik of geen verstand van en kan er dus geen mening op geven..... of ben ik het mee eens :)