Daar is het namelijk écht andersom. Er zijn in sommige wijken echt fijne mensen te vinden. Maar het merendeel haalt je het bloed onder de nagels vandaan.
Laatst nog een ontploffing gehad tegen een groepje van basisschool leeftijd, die vuilnisbakken om kwamen trappen. Heb ze mooi in de kraag gegrepen. Gerotzooi elke keer, zitten verschillende basisscholen in de buurt (waaronder 1 islamitische) en 3 x raden van welke kinderen we het meeste last hebben. Mijn oppaskindjes kunnen niet eens van school naar huis LOPEN zonder geintimideerd en uitgescholden te worden (meisjes zijn 8 en 10 jaar)! Vind het te gek voor woorden.
Natuurlijk dikt de Telegraaf een verhaal aan, maar Gouda heeft wel meer van dit soort acties.
Kinderopvang en vervoerskosten betalen voor mensen die een inburgeringscursus volgen (sorry, als ik kinderen krijg en wil werken, dan moet ik de kinderopvang toch ook zelf betalen?), taxi-service naar de islamitische basisschool (die op nog geen 10 min fiets afstand is).
Maar ja, daarentegen ken ik iemand die in de beruchte Goudse wijk woont, en continue geholpen wordt met boodschappen sjouwen, spullen verhuizen etc.
Tip voor de gemeente Gouda, beloon dat soort mensen eens voor hun inzet!