Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MamboBeach schreef:verootjoo schreef:Tegen. Ik vind niet dat wij mogen/ kunnen oordelen over leven en dood![]()
Daarbij snap ik het verschil niet tussen een moord plegen en de doodstraf invoeren. Je blíjft een mens doodmaken, ik vind dat absoluut niet kunnen
Dat mogen andere mensen dus ook niet, moordenaars...
noekje schreef:MamboBeach schreef:
Dat mogen andere mensen dus ook niet, moordenaars...
Inderdaad, maar daar worden ze toch voor gestraft. Ik vind de reactie niet kloppen, jij hebt iemand vermoord dus we vermoorden jou.
Doe dan maar levenslang. Heeft de dader ook nog een tijdje om na te denken over wat hij heeft gedaan.
cissie schreef:Ik reageerde lacherig omdat ik natuurlijk niet in alle landen van de wereld werkzaam ben, onmogelijk.
Gedetineerde in Ned hebben het in VERGELIJKING met andere landen niet slecht in materialistische zin van het woord.
Het gevoel van opsluiting is er wel degeliijk bij Ned gedetineerde, dat dit verzacht wordt door een TV/arbeid/bezoek/warme prak ect ben ik met je eens, maar 24 u.pd opgesloten zitten is ook met deze dingen geen pretje.
cissie schreef:@Mambobeach:
Daarin moet ik toegeven dat ik het met je eens ben, er zijn gedetineerde waarvan ook ik vind dat ze teveel 'vrijheden' hebben binnen de gevangenis.
Vaak weten wij niet waarvoor iemand bij ons zit en dat is maar goed ook, maar de speciale zorg afdeling daarvan weet je het altijd wel want daar zitten over het algemeen gedetineerde ivm zeden zaken deze worden gesepareert van de rest en dat is maar goed ook.... een enkeling daarvan gun ik wel eens een dagje tussen de overige gedetineerde, maar goed mag dan weer niet in Ned.
Sommige gedetineerde weten hun 'rechten' maar al tegoed en lopen s'morgens vroeg al op de celdeuren te bonken omdat ze vinden dat de deur 1 minuut telaat open gaat, "he dat gaat van mijn recreatietijd af, doe open die deur NU, stelletje dit en stelletje dat" dan denk ik ook wel eens bij mezelf....houd je grote mond en jij zou eens in brazillie een tijdje moeten zitten daar mag helemaal niks.
cissie schreef:Het laatste stukje over het instortten van een gevangenis heb ik even gemist denk ik, wat bedoel je daarmee?
cissie schreef:@Mambobeach:
Daarin moet ik toegeven dat ik het met je eens ben, er zijn gedetineerde waarvan ook ik vind dat ze teveel 'vrijheden' hebben binnen de gevangenis.
Vaak weten wij niet waarvoor iemand bij ons zit en dat is maar goed ook, maar de speciale zorg afdeling daarvan weet je het altijd wel want daar zitten over het algemeen gedetineerde ivm zeden zaken deze worden gesepareert van de rest en dat is maar goed ook.... een enkeling daarvan gun ik wel eens een dagje tussen de overige gedetineerde, maar goed mag dan weer niet in Ned.
Sommige gedetineerde weten hun 'rechten' maar al tegoed en lopen s'morgens vroeg al op de celdeuren te bonken omdat ze vinden dat de deur 1 minuut telaat open gaat, "he dat gaat van mijn recreatietijd af, doe open die deur NU, stelletje dit en stelletje dat" dan denk ik ook wel eens bij mezelf....houd je grote mond en jij zou eens in brazillie een tijdje moeten zitten daar mag helemaal niks.
Chiqa schreef:cissie schreef:Het laatste stukje over het instortten van een gevangenis heb ik even gemist denk ik, wat bedoel je daarmee?
[Criminelen in Haïti verkrachten slachtoffers beving
Toch maar weer een voorbeeld dat opsluiten in een gevangenis geen enkele indruk nalaat, en deze gevangenissen zijn niet te vergelijken met die van Nederland.
Imo kunnen ze voor dat soort mensen toch echt beter de doodstraf weer invoeren, wat moet je nu met dit soort lui?
cissie schreef:@ Chiqa:
Dat bedoelde je dus, had ik niet helemaal meegekregen.
MamboBeach schreef:Dat bedoel ik, 'gaat van mijn recreatietijd af', zouden ze eens bij na moeten denken als ze iemand vermoorden... Die heeft helemaal geen recreatietijd meer...
cissie schreef:@ Mambobeach:
Dat ben ik met je eens, sommige gedetineerde zijn behoorlijk egoistisch en denken daar niet overna....het is ikke ikke ikke en ik moet zorgen dat ik het hier zo goed mogelijk heb.
Als je een kinderverkrachter bij een reguliere gedetineerde op cel zou zetten zit binnen de kortste keren het bloed tegen de celwanden aan....gevoelsmatig misschien wel rechtvaardig maar de Nederlandse wetgeving (die ervan uit gaat dat iemand ziek is) is van mening dat iedereen in detentie beschermt moet worden en dus ook dit soort mensen....hoe bizar misschien ook, dit is iets wat niet uitleggen valt naar bijvoorbeeld de ouders (die een monster zien) van een kindje die slachtoffer is en ben blij dat ik dat niet hoef te doen.