Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xyvonnex schreef:Ik denk dat ze zeker wel bestaan.Ik heb een 19jaar oud paardje gekocht bij mensen voor 1600,00 euro.
eindelijk werd mijn droom waar.Ik ging ook bij hun op de manege staan.
Maar de sfeer die daar hangt is om te snijden kwam meestal gestrest thuis in plaats van lekker tot rust te komen.Dus dat werkte niet voor mij.Heb mijn stalling opgezegd en toen begonnen de problemen ,opeens was daar een opzeg termijn en ik kon hun niet opeens met een manege paard minder laten draaien(ze hebben maar tien lessen per week).Dus ik moest blijven.
Na de zoveelste ruzie had ik het gehad, dat geintimideer bah spugzat.
Ik zei morgen kom ik mijn paardje ophalen , nou dat kon ik wel vergeten want ik moest nog mijn hoge achterstallige huur betalen(voor hele slimme lezers ,ja het is weer zover en bij de zelfde lui)
deze mensen moest ik nog 600,00 euro voor het paardje betalen maar ze hebben er gewoon 1500,00 euro van gemaakt.
Ze proberen me gewoon ff opte lichten voor 900,00euro.Deze mensen zijn zeker slecht.DOOR EN DOOR.
Het is toch zo als er mondeling en geen contract is , er geen spraken kan zijn van een opzegtermijn.
Heeft er iemand tips voor me.
xyvonnex schreef:Ik denk dat ze zeker wel bestaan.Ik heb een 19jaar oud paardje gekocht bij mensen voor 1600,00 euro.
eindelijk werd mijn droom waar.Ik ging ook bij hun op de manege staan.
Maar de sfeer die daar hangt is om te snijden kwam meestal gestrest thuis in plaats van lekker tot rust te komen.Dus dat werkte niet voor mij.Heb mijn stalling opgezegd en toen begonnen de problemen ,opeens was daar een opzeg termijn en ik kon hun niet opeens met een manege paard minder laten draaien(ze hebben maar tien lessen per week).Dus ik moest blijven.
Na de zoveelste ruzie had ik het gehad, dat geintimideer bah spugzat.
Ik zei morgen kom ik mijn paardje ophalen , nou dat kon ik wel vergeten want ik moest nog mijn hoge achterstallige huur betalen(voor hele slimme lezers ,ja het is weer zover en bij de zelfde lui)
deze mensen moest ik nog 600,00 euro voor het paardje betalen maar ze hebben er gewoon 1500,00 euro van gemaakt.
Ze proberen me gewoon ff opte lichten voor 900,00euro.Deze mensen zijn zeker slecht.DOOR EN DOOR.
Het is toch zo als er mondeling en geen contract is , er geen spraken kan zijn van een opzegtermijn.
Heeft er iemand tips voor me.
Vjestagirl schreef:Bestaat er zoiets als een slecht mens?
Aria_zz schreef:Ik ben hier een boek van Adam Smith aan het lezen, zijn Wealth of Nations maar dan in een herschreven versie. Vond hier wel een interesant citaat:
'Bij hen die zijn gewend aan bezit van of zelfs maar de hoop op publieke bewondering, verdorren en verrotten alle andere genoegens. Status, dat verhevene doel dat verdeeldheid zaait onder wethoudersvrouwen, is een oogmerk van de helft van alle inspanningen in een mensenleven, en is de oorzaak van alle drukte en lawaai, van alle roofzucht en onrecht'.
Ik vond dit wel erg passend, Smith was econoom en psycholoog in de 18e eeuw, maar wat hij schreef blijft erg actueel en hij geeft de menselijke natuur weer die wij tegenwoordig ook kunnen zien en voelen. Het gaat natuurlijk niet over alle mensen die slecht dingen doen, maar het is wel een grote drijfveer in de maatschapij denk ik.
Samurai schreef:Weet van mezelf dat ik heel verkeerd (noem het vals) kan reageren en daarnaast heel genuanceerd kan zijn, alsof er twee gedachten gangen zijn...
Een goede en een slechte zal ik maar zeggen, meer mensen die dit herkennen...
Want dan zit er in meer mensen iets goeds en kwaads...