Waar komt het geld voor donaties aan Haiti vandaan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:50

KiWiKo schreef:
naah, ik denk dat de bv Nederland wel hier en daar zn verplichtingen niet nakomt :)

ik moet niet morgen te weten komen dat ze hoeveel miljoen in het redden van STN hebben gestoken :) zoals bij meavita :)

dan ga ik pas echt naar worden :)

Nee even terug naar dit topic, niet naar STN, jij gelooft dat jij direct schade ondervindt van de gift aan Haiti?????

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:51

sarabande schreef:
KiWiKo schreef:
Ik vecht nu al een paar maanden tegen de BV Nederland....... en ik ga straks failliet omdat ik geld krijg uit de AWBZ pot waar niemand veranwoordijkheid over wil nemen ( Ik heb 6 maanden onbetaald zorg geleverd voor geindieerde clienten) en aan de andere kant draait de belastingdiens mij me nek om :)

Ga jij het rijmen?

Dus om even on topic te komen, Kim jij denkt dat daar de centen voor Haiti vandaan komen, anders kan ik het niet rijmen :o?

Nee, Kim levert zorg die betaald moet worden uit de AWBZ pot. Dat ze dat doet kan ze bewijzen, echter het bedrijf dat haar dat AWBZ geld moet betalen is failliet. Overheid vertikt het om de zorgverlener (Kim's bedrijf) de bewezen zorg te vergoeden (ivm uitbesteding waarschijnlijk), maar ondertussen eist de belastingdienst wel belasting over het niet gekregen AWBZ bedrag. En ja dat is een heel kromme zaak. Alleen al omdat die AWBZ pot kennelijk niet direct aan de uiteindelijk zorgleverende instantie betaald wordt, maar aan 3 lagen erboven. Ik begin nu te snappen waarom de AWBZ onbetaaldbaar dreigt te worden c.q. al onbetaalbaar is.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:53

Dus wat is nu je punt Kiwiko?
Wat hebben de donaties aan Haïti met jou te maken?
Het enigste wat ik eruit op kan maken is een (persoonlijk) faillissement met een flinke dosis zelfmedelijden....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:54

tamary schreef:
Nee, Kim levert zorg die betaald moet worden uit de AWBZ pot. Dat ze dat doet kan ze bewijzen, echter het bedrijf dat haar dat AWBZ geld moet betalen is failliet. Overheid vertikt het om de zorgverlener (Kim's bedrijf) de bewezen zorg te vergoeden (ivm uitbesteding waarschijnlijk), maar ondertussen eist de belastingdienst wel belasting over het niet gekregen AWBZ bedrag. En ja dat is een heel kromme zaak. Alleen al omdat die AWBZ pot kennelijk niet direct aan de uiteindelijk zorgleverende instantie betaald wordt, maar aan 3 lagen erboven. Ik begin nu te snappen waarom de AWBZ onbetaaldbaar dreigt te worden c.q. al onbetaalbaar is.

Dat weet ik en dat is krom en scheef en zal waarschijnlijk met inspanning weer rechtgezet kunnen worden, tenminste dat hopen we allemaal voor Kim.

Maar wat heeft het in hemelsnaam met de hulp aan Haiti te maken, dat is mijn vraag???

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:54

maar waarom is die pot er niet voor de noodlijdende middenstander dan?

ga het die maar uitleggen...... ga het de hardwerkende middenstander maar eens uitleggen waarom hij niet geholpen word?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:56

Volgens mij zit je in het verkeerde topic Kiwiko...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:56

KiWiKo schreef:

ga het die maar uitleggen...... ga het de hardwerkende middenstander maar eens uitleggen waarom hij niet geholpen word?

Er bestaat van alles om de noodlijdende middenstander op de been te houden, maar ik vind het onverklaarbaar dat je dat kan en wil vergelijken met mensen die in totale armoede, dood en ellende leven en een hand toegestoken krijgen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:57

de donatie van de BV Nederland heeft niet met mij te maken omdat ik er niet voor gekozen heb dit geld te doneren..........

(ik heb 500 euro gedoneerd op 555)

maar ik vind dat de BV nederland niet mag koketeren met onze centen......... WIJ hebben het bedrag van die 41 mjl bijeen gebracht, niet de BV Nederland......

WIJ hebben het betaald......... en ik vind dat een minister daar niet voor op de borst geklopt hoeft te worden...... WIJ moeten op de borst geklopt worden........

want de BV Nederland is slechts beheerder van ons geld :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:58

sarabande schreef:
KiWiKo schreef:

Er bestaat van alles om de noodlijdende middenstander op de been te houden, maar ik vind het onverklaarbaar dat je dat kan en wil vergelijken met mensen die in totale armoede, dood en ellende leven en een hand toegestoken krijgen.

wijs mij die eens aan dan :) want ik heb hem nog niet kunnen vinden :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:59

Kaja schreef:
Dus wat is nu je punt Kiwiko?
Wat hebben de donaties aan Haïti met jou te maken?
Het enigste wat ik eruit op kan maken is een (persoonlijk) faillissement met een flinke dosis zelfmedelijden....

hou het daar maar op :)

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:01

vind het ook belachelijk,
het is harstikke erg wat er is gebeurt maar ik vraag me ook af waarom dit verdubbeld word.
blijkbaar is dit inderdaad het geld wat iedereen aan belasting betaald.
ik noem een voorbeeld

dat leerlingen van het mbo geen ov kaart krijgen die mensen die honderde of duizende euro's kwijt zijn aan het openbaar vervoer. er is toen een actie gehouden daar was toen geen geld voor was het gevolg.
die 40 miljoen die er uit is gegaan dan dat hadden ze ook daar aan kunnen besteden!
nederland is gewoon een hoop vol ellende.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:04

cocktailtime schreef:
het is harstikke erg wat er is gebeurt maar ik vraag me ook af waarom dit verdubbeld word.
ik noem een voorbeeld

dat leerlingen van het mbo geen ov kaart krijgen die mensen die honderde of duizende euro's kwijt zijn aan het openbaar vervoer. er is toen een actie gehouden daar was toen geen geld voor was het gevolg.
die 40 miljoen die er uit is gegaan dan dat hadden ze ook daar aan kunnen besteden!

:')

Sorry hoor... bestaan er echt zulke naïeve wereldvreemde mensen? :\

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:04

KiWiKo schreef:
de donatie van de BV Nederland heeft niet met mij te maken omdat ik er niet voor gekozen heb dit geld te doneren..........

maar ik vind dat de BV nederland niet mag koketeren met onze centen......... WIJ hebben het bedrag van die 41 mjl bijeen gebracht, niet de BV Nederland......

WIJ hebben het betaald......... en ik vind dat een minister daar niet voor op de borst geklopt hoeft te worden...... WIJ moeten op de borst geklopt worden........

Je hoeft mij niet te noemen in één zin met jou Kiwiko, liever niet :n

Ik betaal zeker belastinggeld, soms meer dan me lief is, maar zoveel mensen vergeten dat ons leven zo gemakkelijk gaat en eruit ziet door het betalen van belastinggeld...
Als meer en meer mensen jou gedachtengang gaan delen dan gaan we er in de toekomst alleen nog maar op achteruit...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:05

verootjoo schreef:
cocktailtime schreef:
ik noem een voorbeeld

Om je voor te schamen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:06

verootjoo schreef:
cocktailtime schreef:
ik noem een voorbeeld

Ja, als je 16 bent wel... ;)

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:07

het is toch zo? ik zeg niet dat het geld daar niet heen hoeft te gaan want het is zeker wel nodig.
maar er zijn ook genoeg andere dingen waar het geld hier in nederland heen kan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:07

Kaja schreef:
verootjoo schreef:

Om je voor te schamen....

Sja... wat een vergelijking; mbo'ers mogen niet gratis naar school... in veel landen zouden ze graag naar school willen maar kúnnen ze niet. Daar hebben ze gewoon de mogelijkheid niet om uberhaupt een opleiding te volgen om hun kansen te vergroten...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:08

russel schreef:

Daar vergeet ik nou altijd naar te kijken... beetje dom van me...

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:09

en trouwens 16 of iemand van 40!
ieder zijn eigen mening dus wat maakt de leeftijd nou weer uit

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:09

russel schreef:
verootjoo schreef:

kan me niet herinneren dat ik zo wereldvreemd was... toen ik 16 was had ik geen geld om weg te geven, maar liep ik wel met collectepotten...
Je krijgt toch maatschappijleer?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:10

cocktailtime schreef:

Dat we de, wellicht ongegronde, hoop hebben dat wijsheid nog met de jaren komt

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:10

verootjoo schreef:
Sja... wat een vergelijking; mbo'ers mogen niet gratis naar school... in veel landen zouden ze graag naar school willen maar kúnnen ze niet. Daar hebben ze gewoon de mogelijkheid niet om uberhaupt een opleiding te volgen om hun kansen te vergroten...

Schril contrast... minor detail....

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:11

sarabande schreef:
cocktailtime schreef:

Voor jou hebben we nog hoop, als je al 40 bent is die hoop vervlogen... :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:12

Kaja schreef:
sarabande schreef:

Voor jou hebben we nog hoop, als je al 40 bent is die hoop vervlogen... :D

_O-

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 17:12

Kaja schreef:
KiWiKo schreef:

Je hoeft mij niet te noemen in één zin met jou Kiwiko, liever niet :n

Ik betaal zeker belastinggeld, soms meer dan me lief is, maar zoveel mensen vergeten dat ons leven zo gemakkelijk gaat en eruit ziet door het betalen van belastinggeld...
Als meer en meer mensen jou gedachtengang gaan delen dan gaan we er in de toekomst alleen nog maar op achteruit...

hmmzz gemakkelijk gaat............ wil je een weekje met mij meelopen ??? :D

gemakkelijk gaat het als je geen ambities hebt, geen domen en geen verlangens......... zolang je in het keursllijf loopt gaat het gemakkelijk..........

maar owee als je een stapje buiten het circeltje zet dat de BV Nederland voor je uitgestippeld heeft......... dan word het lastig.....

zoals ik al zei....... wil je een weekje met mij meelopen?

Volgende week is een goede, dan heb ik twee rechtzaken........ kan je veel van leren :)