Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marjoow schreef:Aan de ene kant zeg ik, dikke discriminatie. Sommige mensen kunnen er inderdaad níets aan doen dat ze te dik zijn. En dat is jammer.
Kan de overheid zich niet beter over dit probleem buigen, en er voor gaan zorgen dat obesitas een zeldzame ziekte word? Dat er nog maar weinig mensen zijn met overgewicht, in plaats van een obesitastax in te voeren?
Marjoow schreef:Aan de ene kant zeg ik, dikke discriminatie. Sommige mensen kunnen er inderdaad níets aan doen dat ze te dik zijn. En dat is jammer.
Kan de overheid zich niet beter over dit probleem buigen, en er voor gaan zorgen dat obesitas een zeldzame ziekte word? Dat er nog maar weinig mensen zijn met overgewicht, in plaats van een obesitastax in te voeren?
Vjestagirl schreef:Marjoow schreef:Aan de ene kant zeg ik, dikke discriminatie. Sommige mensen kunnen er inderdaad níets aan doen dat ze te dik zijn. En dat is jammer.
Enne, wat moet de overheid eraan doen? Dat dik zijn slecht is voor je gezondheid is hoop ik toch ondertussen algemeen bekend. Wat moet de overheid daar dan aan doen? Komt nog eens bij (en die discussie is al gevoerd op bokt) dat de overheid geen invloed uit kan/mag oeffenen op persoonlijke keuzes. (te) veel eten is ook een persoonlijke keuze.
Moggsy schreef:Lees het topic en je ziet mij alleen maar hebben over dikke mensen, zware mensen etc.
Ik citeerde een stukje van een ander die het over dikkertjes had.
Zo staat het er ook.
Niets denigrerends.
Ik vind dikkertjes erg lief klinken, al verzon ik het niet zelf, want dikke mensen zijn vaak heel erg lief.
De schrijver van Dikkertje Dap is ook niet denigrerend geweest.
Vjestagirl, je bent me voor.
Vjestagirl schreef:Marjoow schreef:Aan de ene kant zeg ik, dikke discriminatie. Sommige mensen kunnen er inderdaad níets aan doen dat ze te dik zijn. En dat is jammer.
Enne, wat moet de overheid eraan doen? Dat dik zijn slecht is voor je gezondheid is hoop ik toch ondertussen algemeen bekend. Wat moet de overheid daar dan aan doen? Komt nog eens bij (en die discussie is al gevoerd op bokt) dat de overheid geen invloed uit kan/mag oeffenen op persoonlijke keuzes. (te) veel eten is ook een persoonlijke keuze.
Vjestagirl schreef:Sanderman, in die catogorie heb ik weleens naast een Amerikaans gezeten, die ook erg dik was, en daarbij nog eens de krant ging lezen. Met haar armen wijd dus, geen tabloit formaat maar een echte krant. Heb na 5 minuten gevraagd of ze wat meer respect voor mijn persoonlijke ruimte kon hebben. Kreeg ik nog een grote bek ook omdat ik haar veroordeelde om haar uiterlijk, terwijl ik alleen maar haar arm uit mijn gezicht wilde hebben
Tien schreef:Obesitas kan wel degelijk door een aandoening cq medicijnen komen.
Echter komt het ook heel vaak voor dat er "gewoon" teveel gegeten is.
Het afgelopen jaar frequent gevlogen en geloof me, niets is irritanter dan iemand naast die niet alleen zijn eigen, maar die ook je halve stoel nog eens meeneemt.
Wel moeilijk, aangezien de 1 er niks aan kan doen en de andere wel.
Misschien medische redenen opgeven? Maar dan heb je nog zoets als b.v. Binge-eating, wel zelf gedaan, maar ook een psychische aandoening.
En gaan ze dan eerst met je mee naar de stoel en dan meten?
Waar zet je dan de grens?
Marjoow schreef:Vjestagirl schreef:
Misschien gewoon het sporten meer stimuleren? Weet je hoe achterlijk duur een goede sportschool is? Of een teamsport? Daar ben je veel geld voor kwijt. Zelf gaan sporten, in je eentje, word vaker als "saai" bestempelt, en in de winter met gladheid en extreme kou gaat niemand naar buiten om te hardlopen hoor. Buiten dat, in de sportschool heb je mensen die er verstand van hebben, en die jou kunnen begeleiden in het sporten.
Yamcha schreef:Tien schreef:Obesitas kan wel degelijk door een aandoening cq medicijnen komen.
Echter komt het ook heel vaak voor dat er "gewoon" teveel gegeten is.
Het afgelopen jaar frequent gevlogen en geloof me, niets is irritanter dan iemand naast die niet alleen zijn eigen, maar die ook je halve stoel nog eens meeneemt.
Wel moeilijk, aangezien de 1 er niks aan kan doen en de andere wel.
Misschien medische redenen opgeven? Maar dan heb je nog zoets als b.v. Binge-eating, wel zelf gedaan, maar ook een psychische aandoening.
En gaan ze dan eerst met je mee naar de stoel en dan meten?
Waar zet je dan de grens?
Wat maakt dat uit, waardoor het komt?
Voor die persoon zelf, misschien..... voor de rest van de wereld niet..... de kleding wordt er niet kleiner van, de stoeler niet op magische wijze breder, en 't scheelt geen gram aan gewicht.....