Het Nieuws niet volgen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:23

Perlina schreef:
Of stemmen mensen die het nieuws niet volgen ook niet?

Jammer dat je het topic niet goed bestudeerd heb hier is toch al meerdere malen antwoord op gegeven ;)
Nee ik stem niet

botje schreef:
Heb ik jou genoemd?

Je noemt mensen die nieuws niet interessant vinden dom en onwetend, best een boute uitspraak vind ej ook niet?

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:25

Als ik stem, wat ik niet altijd doe, ga ik naar de stemwijzer. Aan de hand daarvan maak ik mijn keus.

Anoniem

Re: Het Nieuws niet volgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:27

Is dat niet verschrikkelijk saai en ingewikkeld Saroanda?

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:28

Vjestagirl schreef:
Aangezien ik de TS van dit topic ben, en jij het hebt over die zich niet op de hoogte stellen van wat er in de wereld gebeurd, ging ik er wel vanuit dat je mij bedoelde ja...

Ok, dat begrijp ik.
Wat ik bedoel is: ik zie alleen al in dit topic erg veel posters voorbij komen die aangeven dat zij zich niet interesseren voor het nieuws, voor wat er in de wereld gebeurt. In mijn directe omgeving kom ik ook veel mensen tegen die niets van het nieuws weten. Nouja, als je het niet weet, dat ben je op dat vlak toch niet-wetend? Ik gebruik dat echt niet als een scheldwoord, mijn mening is gewoon dat mensen zich bewust zouden moeten zijn in wat voor wereld zij zich bevinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:30

botje schreef:
dat ben je op dat vlak toch niet-wetend?

O nu zeg je heel wat anders.....net zei je;

botje schreef:
Domme (niet-wetende) mensen veroorzaken geen verandering.

Met een of andere zelf verzonnen complot theorie of de wereld alleen van mensen die het nieuws volgen bijelkaar hangt. }:0

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:39

Chiqa schreef:
botje schreef:
dat ben je op dat vlak toch niet-wetend?

O nu zeg je heel wat anders.....net zei je;

botje schreef:
Domme (niet-wetende) mensen veroorzaken geen verandering.

Met een of andere zelf verzonnen complot theorie of de wereld alleen van mensen die het nieuws volgen bijelkaar hangt. }:0

Ik ben geen koe. Okee, blijkbaar bedoel ik het anders dan dat jullie het oppakken.
En dat onderste heb ik nooit gezegd.
Ik verwees meer naar een domme samenleving, die ontstaat wanneer mensen niet willen weten hoe de wereld in elkaar steekt. Een bevolking kan ook dom gehouden worden wanneer 'de hogere machten' bepalen wat zij wel en niet mogen weten.
Ik heb overal bij gezet dat het mijn mening is, en mijn mening is dat ontwikkeling op gang gebracht wordt door goed geïnformeerde mensen :)
En nu ga ik naar de film.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:45

botje schreef:
En dat onderste heb ik nooit gezegd.

Je weet echt niet wat je schrijft want wat zeg je

botje schreef:
Ik ben van mening dat een maatschappij zich pas ultiem kan ontwikkelen (en veranderen) wanneer alle deelnemers kennis hebben van wat er om hen heen gebeurt. Domme (niet-wetende) mensen veroorzaken geen verandering.

en

botje schreef:
Mensen sluiten hun ogen voor wat er in de wereld gebeurt: 'we merken wel wanneer het ons treft'. Jaja...

botje schreef:
Ik ben van mening dat aan zoveel zaken (economische, klimatologische, culturele problemen) niets gedaan wordt, simpelweg vanwege het feit dat weinig mensen 100% op de hoogte is van wat er aan de hand is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:46

ik ben er eigenlijk vanaf dat ik heel klein ben mee opgegroeid. mijn ouders moesten altijd om 8 uur het nieuws zien, dus wij moesten verplicht mee kijken. meestal kijk ik hart van nederlands en shownieuw, en als m'n ouders het 8 uur journaal op hebben staan kijk ik ook wel mee.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:51

In zoverre volg jij het nieuws wel dat je weet wat er speelt in Haitii :+

Ik volg het nieuws redelijk, ben meestal niet helemaal up to date.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:00

Ik volg het nieuws wel. Iedere ochtend, koppie thee en staat het nieuws op. Ben dan bezig met de coputer ook, en alleen dingen die mij intereseren neem ik in mij op. Handig dat het nieuws sochtends achter elkaar wordt herhaald, soms 'zie' ik het 3x en bne ik op de hoogte :) Wat de politiek betreft weet ik niets, of nou ja een beetje maar maak ik mij niet zo heel druk om. Vind het echter wel belangrijk op de hoogte te blijven van wat er in de wereld gaande is.

Dat je je niet interesseerd in politiek van andere landen, of over die eeuwige cridit crisis en welk autobedrijf er nu weer falliet is kan ik nog begrijpen, maar totaal je ogen sluiten voor wat er in de wereld gebeurd, geen idee hebben wat er buiten je eigen persoonlijke bubbel gebeurd, vind ik een beetje *zoekt woord* Egoistisch (weet niet of dat het goede woord ervoor is, maar die kant op). Beetje ogen sluiten voor wat er vor de rest gebeurd. Niets uitmaken hoe en wat met de rest van de wereld en de mensheid. Als ik zelf maar heel ben, gezond ben, water uit de kraan heb, eten heb, en mijn huisje nog mooi staat....

Overigens hoef ik niet alle beelden te zien van gebeurde rampen e.d. daar wordt ik soms ongepast van wat voor vreselijke beelden ze laten zien van bloederige lijken die bijna herkenbaar zijn in beeld.... Maar om die reden luister ik ook meer het nieuws dan dat ik beelden wil volgen en ramptoerist wil spelen.

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:06

Botje is nog maar 20 chiqa.....moet nog verder ontwikkelen.....net zo lang totdat ze door heeft dat je van het nieuws toch echt niet slimmer wordt.

Botje(je doet je naam eer aan,is mijn mening),ik wil in een maatschappij leven die om zijn mensen denkt.Om zijn naaste mensen.Kijken en weet hebben van nieuws maakt je nog geen beter persoon.Mischien in jou ogen slimmer maar dat moet jedan toch maar eens met voorbeelden onderbouwen.
Bijvoorbeeld,
*een taliban leider heeft zaterdag een teken van leven gegeven......telegraaf
*grootste ramp ooit....telegraaf
*PI medewerker ontslagen om boetes van ander.....telegraaf

Hoe voel je je nou beter dan iemand die zegt....boeie
ik heb het net gelezen,voelde me er niet beter of slimmer door :o

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 22:07

Tancreda4 schreef:
Ik volg het nieuws wel. Iedere ochtend, koppie thee en staat het nieuws op. Ben dan bezig met de coputer ook, en alleen dingen die mij intereseren neem ik in mij op. Handig dat het nieuws sochtends achter elkaar wordt herhaald, soms 'zie' ik het 3x en bne ik op de hoogte :) Wat de politiek betreft weet ik niets, of nou ja een beetje maar maak ik mij niet zo heel druk om. Vind het echter wel belangrijk op de hoogte te blijven van wat er in de wereld gaande is.

Dat je je niet interesseerd in politiek van andere landen, of over die eeuwige cridit crisis en welk autobedrijf er nu weer falliet is kan ik nog begrijpen, maar totaal je ogen sluiten voor wat er in de wereld gebeurd, geen idee hebben wat er buiten je eigen persoonlijke bubbel gebeurd, vind ik een beetje *zoekt woord* Egoistisch (weet niet of dat het goede woord ervoor is, maar die kant op). Beetje ogen sluiten voor wat er vor de rest gebeurd. Niets uitmaken hoe en wat met de rest van de wereld en de mensheid. Als ik zelf maar heel ben, gezond ben, water uit de kraan heb, eten heb, en mijn huisje nog mooi staat....

Overigens hoef ik niet alle beelden te zien van gebeurde rampen e.d. daar wordt ik soms ongepast van wat voor vreselijke beelden ze laten zien van bloederige lijken die bijna herkenbaar zijn in beeld.... Maar om die reden luister ik ook meer het nieuws dan dat ik beelden wil volgen en ramptoerist wil spelen.

*grinnikt* ik heb geen water uit de kraan op het moment :+. Buiten jouw bubbel zit namelijk half Dublin zonder water op het moment :P.

Ik ben echt van mening dat die mensen in Haiti er niets mee op schieten dat ik weet dat ze dood zijn...

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:09

Aangezien ik om mijn medemens wil denken,
zullen we water gaan opsturen Vjesta???

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 22:15

Graag! Maare, geld mag ook als je mijn rekening nummer wilt?

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:17

:j _O-

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:23

De slachtoffers schieten er niets mee op nee, die krijg je niet meer levend.

Maar zulke dingen laten je weer beseffen dat alles wat wij hebben niet voor iedereen zo vanzelf sprekend is, en we in onze handjes mogen knijpen en mogen waarderen voor wat wij hebben en dat rampen als zulk ons niet snel en vaak zullen treffen en het 'ver van ons bed' blijft.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 22:30

Tancreda4 schreef:
De slachtoffers schieten er niets mee op nee, die krijg je niet meer levend.

Maar zulke dingen laten je weer beseffen dat alles wat wij hebben niet voor iedereen zo vanzelf sprekend is, en we in onze handjes mogen knijpen en mogen waarderen voor wat wij hebben en dat rampen als zulk ons niet snel en vaak zullen treffen en het 'ver van ons bed' blijft.

Daar heb ik die rampen niet voor nodig...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:35

Andere mensen wel. Die vinden alles maar vanzelf spreken, en zullen reageren of de wereld vergaat als er bv geen water uit de kraan komt. Terwijl dat in sommige landen absoluut niet vanzelfsprekend is, drinkwater uit een kraan.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:35

Vjestagirl schreef:
Toekie schreef:
Nou, waarschijnlijk de ergste aardbeving ooit. Het zouden wel eens 200.000 doden kunnen worden (laatste nieuws :+ ) exacte cijfers zijn er nog niet. En ook 18 vermiste Nederlanders...

[edit] http://www.rnw.nl/nl/nederlands/article ... ha%C3%AFti

Oh ja das waar ook. Het is altijd belangrijk om erbij te vertellen dat er óók Nederlanders dood/vermist zijn.

Hoe bedoel je. Is daar iets mis mee :?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:37

Tancreda4 schreef:
Andere mensen wel. Die vinden alles maar vanzelf spreken, en zullen reageren of de wereld vergaat als er bv geen water uit de kraan komt. Terwijl dat in sommige landen absoluut niet vanzelfsprekend is, drinkwater uit een kraan.

En die mensen vinden schijnbaar hen die het nieuws niet volgen en het niet nodig hebben om te beseffen 'ongevoelig' en dat soort dingen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 22:38

Toekie schreef:
Vjestagirl schreef:
Oh ja das waar ook. Het is altijd belangrijk om erbij te vertellen dat er óók Nederlanders dood/vermist zijn.

Wat bedoel je daarmee? :?

Dat er altijd op gehamerd wordt dat er ook Nederlanders bij betrokken zijn. En dan niet 1x melden, nee, herhalen herhalen herhalen. Ik heb t ff uitgerekend, als er echt 200.000 mensen doorzijn zijn die 18 Nederlanders 0,009% van de slachtoffers.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 22:38

Mavelle schreef:
Tancreda4 schreef:

En die mensen vinden schijnbaar hen die het nieuws niet volgen en het niet nodig hebben om te beseffen 'ongevoelig' en dat soort dingen.

Tuurlijk! Je kunt toch alleen maar blij zijn met wat je hebt als je weet dat een ander het poedersuiker heeft? Compleet uit jezelf blij zijn, omdat je gewoon blij bent met al je zegeningen is ongevoelig.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:47

Vjestagirl schreef:
Dat er altijd op gehamerd wordt dat er ook Nederlanders bij betrokken zijn. En dan niet 1x melden, nee, herhalen herhalen herhalen. Ik heb t ff uitgerekend, als er echt 200.000 mensen doorzijn zijn die 18 Nederlanders 0,009% van de slachtoffers.

Is dat zo? Volgens mij valt het wel mee hoor. Naar het journaal/de nieuws programma's die ik kijk, wordt dat helemaal niet zo nadrukkelijk benoemd. Iig zeker niet vaker dan het aantal slachtoffers in totaal (en alle andere onderwerpen over de aardbeving).
Vind het een beetje vreemd dat je zo'n percentage gaat uitrekenen. Alsof dat ertoe doet. Het is toch allemaal even erg. Dat specifiek de hoeveelheid Nederlanders wordt verteld en hoe het hen vergaat (of ze terugkomen, hoe, wanneer, etc.) lijkt me niet zo vreemd. :)

[edit]typfoutje
Laatst bijgewerkt door Toekie op 16-01-10 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:51

Nueve schreef:
Ja, okee, maar dan weet je wat er gebeurd is.. En dan?
Dan weet je dat er mensen op de wereld zijn die het stukken slechter hebben? Dat er in de natuur zulke dingen voor komen? Dat het vreselijk is wat er zich daar afspeelt?
Natuurlijk maakt het veel indruk op me, maar ik snap de noodzaak van al het nieuws altijd maar te weten niet. Ja, dit klinkt wel heel hard zo. Maar ik weet niet echt hoe ik het moet verwoorden..

en dan...? Dan weet je dat het minste wat je kan doen is geld over maken naar giro 555 omdat dit écht een ramp van ongekend formaat is!!!!

Ik vind het eerlijk gezegd écht een beetje triest dat mensen wel alle ins en outs van het bitloos rijden of een rollkur methode volgen terwijl er aan de andere kant van de wereld in 1 klap iets van vijftig duizend mensen om het leven zijn gekomen, en het leven van alle bewoners daar volledig overhoop ligt! Sorry hoor, maar dan is zo'n rollkur methode, of zelfs een paard met honger in een natuur gebied, ineens héél erg onbelangrijk!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 23:06

Sprintje schreef:
Nueve schreef:
Ja, okee, maar dan weet je wat er gebeurd is.. En dan?
Dan weet je dat er mensen op de wereld zijn die het stukken slechter hebben? Dat er in de natuur zulke dingen voor komen? Dat het vreselijk is wat er zich daar afspeelt?
Natuurlijk maakt het veel indruk op me, maar ik snap de noodzaak van al het nieuws altijd maar te weten niet. Ja, dit klinkt wel heel hard zo. Maar ik weet niet echt hoe ik het moet verwoorden..

en dan...? Dan weet je dat het minste wat je kan doen is geld over maken naar giro 555 omdat dit écht een ramp van ongekend formaat is!!!!
Ik vind het eerlijk gezegd écht een beetje triest dat mensen wel alle ins en outs van het bitloos rijden of een rollkur methode volgen terwijl er aan de andere kant van de wereld in 1 klap iets van vijftig duizend mensen om het leven zijn gekomen, en het leven van alle bewoners daar volledig overhoop ligt! Sorry hoor, maar dan is zo'n rollkur methode, of zelfs een paard met honger in een natuur gebied, ineens héél erg onbelangrijk!

En alle onschuldige mensen die dagelijks omkomen door de honger? Ga jij daar ook voor doneren? Aidsremmers? Als je denkt dat dit echt de enige ramp van ongekend formaat is vraag ik me af wie dr onderontwikkeld is 8)7