Ik zou er na mijn havo heel erg graag bij willen, moet dan helaas nog even anderhalf jaar wachten..
ook heb ik een 2 daagse stage gedaan bij de politie en dit vond ik erg intressant!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
slimmerik schreef:Je zou maar in hun schoenen moeten staan als ze weer zo'n knaap van de voorruit af moeten schrapen die zat te bellen tijdens het rijden.
Zij zien dagelijks de gevolgen van zulk soort gedrag. En in mijn ogen kunnen ze dan ook niet voldoende hameren op dergelijk gedrag.
Kijk dit filmpje eens....
http://www.youtube.com/watch?v=BSNVAA61MmM
XoNo schreef:Bovendien begreep ik altijd dat er een specifiek team was die lichaamsresten opruimt (om het maar even heel plastisch op te schrijven). Ik kan het mis hebben natuurlijk.
Lia_ schreef:XoNo schreef:Bovendien begreep ik altijd dat er een specifiek team was die lichaamsresten opruimt (om het maar even heel plastisch op te schrijven). Ik kan het mis hebben natuurlijk.
In de "grote stad" misschien wel maar op de Veluwe hebben we zo'n team niet
imd schreef:Ik heb ontzettend veel respect voor de politieNog nooit problemen mee gehad ofzo. En zeker inderdaad, als zij de resten op mogen gaan ruimen. Dat lijkt mee heel erg inderdaad.
Wij hebben hier in de buurt trouwens wel een hele aparte gozer. Die heeft een keer z'n halve familie op de bon geslingerd nadat ze een feestje hadden gehad en een paar met een biertje de weg op gingen. Okee, dan ben je fout. Maar om dan als agent buiten diensttijd eerder weg te gaan en iedereen op te wachten? Dan spoor je ook niet hoor.
Russel, als ik vragen mag, waarom ben jij gestopt? Als je dat niet wilt delen is het prima hoor, ik ben alleen even benieuwd..
Citaat:Ik ben gestopt omdat ik verhuisd was en elke dag de A2 over moest voor 100km. Was bijna niet te doen en de treinen rijden ook niet altijd omdat je wisseldiensten hebt.
Ik had het zo druk die jaren en zulke lange dagen, al die jaren onderbezetting..., dat ik een burn-out heb gekregen. Ik wilde naar een ander korps, maar kreeg niet de medewerking van de korpschef, er was nl toendertijd een uitstroom naar andere korpsen. Ik moest dus een deel van het opleidingsgeld terug betalen of dat korps het laten betalen, die deden dat niet..... snap nog steeds niet waarom...dus toen ben ik gewoon gestopt.
Ik had het ook anders kunnen spelen, hoorde ik achteraf, maar dat weet je dan niet...vlucht in de ziektewet bv, maar ik heb voor de makkelijkste weg gekozen om te stoppen. De cultuur is ook niet zo dat je na een ziektewet met burn-out weer met open armen wordt ontvangen.....
Mijn gezondheid had een flinke knauw gekregen en ik heb er wel jaren over gedaan om weer zo goed te worden als nu.....
Maar 5 jaar lang 60 uur per week is niet vol te houden...
Lia_ schreef:Bij overtreding van de snelheid hoeven we geen zwaailicht en sirene aan omdat dat in sommige gevallen niet echt slim is, bijv. als je overweg bent naar een inbraak.
Ik ben zelf een paar maanden terug overgestapt van de surveillancehonden naar de speurhonden en heb nu heel noord en oost Nederland als werkgebied, dat is dus van het zuiden van Gelderland tot de Waddeneilanden...
Je kunt dus wel snappen dat ik als ik spoed heb ik niet dik 200km met sirene ga rijden, dan worden zowel ik als de honden knettergek![]()
Ik kan je dus gerust op de snelweg passeren met 160 maar zonder sirene, geeft het verkeer aanleiding dan gaan de zwaalicht en de sirene gewoon even aan en daarna weer uit.
Stybba schreef:Lia_ schreef:Bij overtreding van de snelheid hoeven we geen zwaailicht en sirene aan omdat dat in sommige gevallen niet echt slim is, bijv. als je overweg bent naar een inbraak.
Ik ben zelf een paar maanden terug overgestapt van de surveillancehonden naar de speurhonden en heb nu heel noord en oost Nederland als werkgebied, dat is dus van het zuiden van Gelderland tot de Waddeneilanden...
Je kunt dus wel snappen dat ik als ik spoed heb ik niet dik 200km met sirene ga rijden, dan worden zowel ik als de honden knettergek![]()
Ik kan je dus gerust op de snelweg passeren met 160 maar zonder sirene, geeft het verkeer aanleiding dan gaan de zwaalicht en de sirene gewoon even aan en daarna weer uit.
Maar als je op een vrij lege snelweg rijd (waar bij mijn weten nog steeds de maximum snelheid van 120km/u gehandhaafd word), en er komen 3 matoragenten voorbij rijden met +/- 130-140 km/u zonder zwaailichten of sirene (sirene vind ik eigenlijk alleen belangrijk als er mensen opzij moeten, maar zwaailicht heeft niemand last van) ziet het er niet bepaald uit alsof ze haast hebben. Er reed ook niemand voor oid. De meeste mensen vinden het fijn om net wat harder te rijden dan de max. snelheid, maar als politie heb je naar mijn mening een voorbeeldfunctie.
Stybba schreef:Maar als je op een vrij lege snelweg rijd (waar bij mijn weten nog steeds de maximum snelheid van 120km/u gehandhaafd word), en er komen 3 matoragenten voorbij rijden met +/- 130-140 km/u zonder zwaailichten of sirene (sirene vind ik eigenlijk alleen belangrijk als er mensen opzij moeten, maar zwaailicht heeft niemand last van) ziet het er niet bepaald uit alsof ze haast hebben. Er reed ook niemand voor oid. De meeste mensen vinden het fijn om net wat harder te rijden dan de max. snelheid, maar als politie heb je naar mijn mening een voorbeeldfunctie.
Lia_ schreef:U stoort zich eraan dat ik mij met hoge snelheid naar een plaats des onheil spoed, maar u beklaagt zich erover, als het meer dan 10 seconden duurt voordat ik bij uw probleem ben.
U zult er niet aan denken om uw tandarts te vertellen hoe hij een kies moet trekken of een dokter te laten zien hoe hij een blindedarm moet opereren, maar u vindt het wel heel normaal om mij te vertellen hoe ik mijn werk moet doen.