Zeilmeisje Laura vermist

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:44

ayo schreef:
Ze kwam op mij op tv niet over als iemand die het erg vond om in het middelpunt van de belangstelling te staan. Ze vertelde maar al te graag haar verhaaltje en waarom zij prima de wereld rond kon zeilen.

Nog even en we horen dat ze er vandoor is met Joram :+

ayo

Citaat:
Zeilmeisje Laura Dekker op St. Maarten
Update: zondag 20 dec 2009, 22:29

De 14-jarige zeilster Laura Dekker is op St. Maarten. Dat zegt een woordvoerder van de kinderbescherming.Zondag meldde een woordvoerster van de familie dat het meisje dat solo rond de wereld wilde zeilen werd vermist.

Laura zou zondagavond door de politie van St. Maarten zijn opgespoord. Ze is onder toezicht gesteld. Volgens de woordvoerder van de kinderbescherming zal ze zo snel mogelijk naar Nederland terug komen.

De 14-jarige Laura werd vrijdagmiddag als vermist opgegeven door Bureau Jeugdzorg. Ze had een brief achtergelaten voor haar vader, bij wie ze woont in Wijk bij Duurstede.

Onder toezicht
Laura wilde afgelopen najaar beginnen aan haar zeiltocht rond de wereld. Om te voorkomen dat ze vertrok, werd ze door de rechter onder toezicht gesteld van Jeugdzorg. Het toezicht duurt tot juli komend jaar.

Laura's zeilboot ligt nog in de haven. Laura had 3500 euro aan contanten opgenomen.

nos.nl
Laatst bijgewerkt door ayo op 20-12-09 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

ayo

sarabande schreef:
ayo schreef:
Ze kwam op mij op tv niet over als iemand die het erg vond om in het middelpunt van de belangstelling te staan. Ze vertelde maar al te graag haar verhaaltje en waarom zij prima de wereld rond kon zeilen.

Nog even en we horen dat ze er vandoor is met Joram :+

Nou St. Maarten ligt niet al te ver van Aruba :P

Lydia_

Re: Zeilmeisje Laura vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:46

Ben benieuwd wat ze daar te zoeken had!
Kerstvakantie vieren? :P

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:51

Tsss, ik hoorde het net. Ik stond met mijn mond open....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:52

Hmm raar verhaal.. Ik hoorde het net dat ze in Sint Maarten zat, misschien was ze de sneeuw aan het ontlopen?

Nou, ik zou zoiets toch niet moeten flikken denk ik :+

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:53

Ik vind het maar een raar verhaal. Vooral de (gescheiden) ouders van Laura begrijp ik niet, door hiermee de media op te zoeken is de kans groot dat ze uit huis wordt geplaatst. En juist dat wil je als ouder toch niet?

Wel fijn dat ze is teruggevonden trouwens. Toch begrijp ik niet wat ze daar doet en hoe ze daar is gekomen. Er zijn toch vliegtickets nodig en deze moet je toch van te voren boeken? Vooral rond de kerstdagen zijn bijna alle vluchten volgeboekt..

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 23:54

ayo schreef:
sweetheart schreef:
Juist... deze indruk kreeg ik ook.

Ik vind het erg sneu dat alles rondom laura zo'n enorme hype is geworden. Ik kan me ook goed voorstellen dat het allemaal te veel wordt en dat dat ze even ergens rust wil. Ik hoop vooral voor haar ouders dat ze snel terecht is.

En de laatste tijd is er toch helemaal niets meer over haar in de media? Dan had ze beter eerder weg kunnen lopen.

Daar heb je wel een punt ja. Maar ik zou het kunnen begrijpen dat je op het moment dat alles gaande is in een soort van roes leeft en het nu raakt op een of andere manier.
(Dit even gezegd, los van het bericht dat ze dus nu terecht is.)

Dat ze in St. Maarten is gevonden vind ik wel een erg vreemde wending. Dit verhaal wordt echt raarder met de minuut. Wel fijn dat ze terecht is.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:55

Sint Maarten... Ben benieuwd wat haar beweegreden is geweest, ik kan het niet plaatsen. :n

Ben benieuwd of de ouders hier toch niet iets mee te maken hebben....

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:56

WTF ik vind dit steeds raarder worden... Hoe komt ze idd aan een ticket, mag je op je 14e zomaar zonder begeleiding (en toestemming van ouders oid) zo ver vliegen?? En hoe komt ze aan die centen? Zal ze niet van dr eigen rekening op hebben kunnen nemen..

Daphne__

hoorde het net ook, en vroeg me meteen af waar ze nu weer mee bezig zijn.

nog geen5 minuten geleden was ze vermist en nu is ze weer terecht? :P

Anoniem

Muzefee schreef:
Sint Maarten... Ben benieuwd wat haar beweegreden is geweest, ik kan het niet plaatsen. :n

Ben benieuwd of de ouders hier toch niet iets mee te maken hebben....

Dat laatste moet toch wel bijna?
Ze moest een vlucht boeken.. Nou daar heb je toch toestemming voor van je ouders? EN hoe komt ze daar met al der bagage..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:57

elske_ schreef:
Ik vind het maar een raar verhaal. De (gescheiden) ouders van Laura begrijp ik niet, door hiermee de media op te zoeken is de kans groot dat ze uit huis wordt geplaatst. Dat wil je als ouder toch niet?

Ik heb de indruk dat de ouders het prima zouden vinden als de verantwoordelijkheid voor deze dwarse puber naar anderen gaat. Moeder had zich al min of meer teruggetrokken. Vader liep naar de rechtzaken, met zijn rugzakkie en hangende schouders achter zijn dochter aan met een duidelijke "ik ben hier niet blij mee" uitstraling

Muzefee

Ik vraag mij dan af... Zou ze er familie kunnen hebben? Die kunnen ook een ticket voor je boeken en je daar laten komen toch?

(heb nog nooit gevlogen, geen idee hoor. :o )

Lydia_

Daphne__ schreef:
hoorde het net ook, en vroeg me meteen af waar ze nu weer mee bezig zijn.

nog geen5 minuten geleden was ze vermist en nu is ze weer terecht? :P

Sinds vrijdag is ze vermist (of tussen "") :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:58

Heino schreef:
WTF ik vind dit steeds raarder worden... Hoe komt ze idd aan een ticket, mag je op je 14e zomaar zonder begeleiding (en toestemming van ouders oid) zo ver vliegen?? En hoe komt ze aan die centen? Zal ze niet van dr eigen rekening op hebben kunnen nemen..

Wij hadden 2 jaar geleden (ik was toen 14/15) toen mijn opa dood ging ook een erfenis gekregen, en zoiets zou ze ook hebben gekregen he.. Dan kan je toch nog wel wat geld op je rekening hebben staan.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:59

__Marloes schreef:
Wij hadden 2 jaar geleden (ik was toen 14/15) toen mijn opa dood ging ook een erfenis gekregen, en zoiets zou ze ook hebben gekregen he.. Dan kan je toch nog wel wat geld op je rekening hebben staan.

Maar dan mag je het alsnog niet zomaar opnemen (zo veel tegelijk)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:59

ja, maar net was het ophet nieuws dat ze vermist is, maar lees nog geen 5 minuten later dat ze al terecht is :P

achja.. het is en blijft vreemd, het hele gebeuren om laura..

edit; op een jongeren rekeing kun je 150 per dag ophalen (ong) dus ze is behoorlijk lang bezig geweest voor ze het binnen had ;)
Laatst bijgewerkt door Daphne__ op 21-12-09 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:00

Dit begint echt een raar verhaal te worden..
Hoorde het net bij SBS 6, hoe kan zon jong meisje in haar eentje naar St. Maarten vliegen?

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:01

Hoe kom je inderdaad op schiphol nu? De afgelopen dagen was 't treinverkeer heel beperkt..

Het is en blijft een raar verhaal.. Ben benieuwd of er nog nieuwe rare feiten naar boven komen.

Laura en dr ouders krijgen wel weer hun aandacht vandaag.. Als ze het daarvoor doen, hebben ze iig hun doel bereikt. :7

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:01

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 21-02-22 00:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:02

Ik heb een jongerenrekening en had laatst nog 350 euro gepint (voor mijn springzadel die betaald moest worden).. Maar mijn rekening is ook niet onder toezicht van mijn ouders..

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:02

ze is GEKGEKGEKGEKGEK :+
hoe haaaaal je het in je hoofd om in je eentje de wereld over te zeilen op je 14e.. en hoe haal je het in je hoofd om als je je zin niet krijgt naar een antiliaans eiland te vliegen }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:04

Ilse_123 schreef:
ze is GEKGEKGEKGEKGEK :+
hoe haaaaal je het in je hoofd om in je eentje de wereld over te zeilen op je 14e.. en hoe haal je het in je hoofd om als je je zin niet krijgt naar een antiliaans eiland te vliegen }:0

Sint Maarten is een (half) nederlands eiland, maar met dat 1e stuk heb je helemaal gelijk :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 00:05

__Marloes schreef:
Ik heb een jongerenrekening en had laatst nog 350 euro gepint (voor mijn springzadel die betaald moest worden).. Maar mijn rekening is ook niet onder toezicht van mijn ouders..

350 euro kan, 3500 is een ander verhaal.