Weer mag pedofiel geen pedagogiek studeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 17:30

Vjestagirl schreef:
vanitymay schreef:
Vjesta: het feit dat wij sex met kinderen niet goed keuren heeft niet met persoonlijke smaak te maken, maar met vooruitstrevende kennis van de ontwikkeling van kinderhersenen..Homosexualiteit was inderdaad ook hier verboden, maar onderzoek heeft uitgewezen dat dat wel puur een kwestie van smaak is en geen schadelijke effecten heeft voor het individu en maatschappij, dus is er geen enkele reden om nog langer homosexualiteit te verbieden. Vroeger was sex voor het huwelijk ook evrboden, dat is ook achterhaald. ik vind dat je sex met kinderen hier echt niet mee kan vergelijken aangezien er wetenschappelijke bewijzen zijn waarom kinderen gene sex zouden moeten hebben met volwassenen! Laten we wel zijn, ook hier waren in de middeleeuwen huwelijken tussen 13 jarige meisjes en mannen van 68 veel voorkomend. Heeft heeft lang geduurt hoor!

En seks tussen kinderen onderling? En masturbatie? Kleine kinderen beginnen vaak op hun 4de al met masturberen...

doktertje spelen doen we allemaal wel of hebben we gedaan ,,dat heet een gezonde ontdekking van je lijf.
daar hoort nog steeds geen volwassene aan te pas te komen.
je hoort nogmaals als GEZONDE volwassenen met je poten van kinderen af te blijven.dan wacht maar totdat ze 18 jaar zijn geweest.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 17:37

Groot gelijk dat die man niet toegelaten wordt.
De vergelijking tussen homofielen en pedofielen snap ik enigzins wel..
Het is allebei aangeboren, je kunt er in principe niets aan doen. Maar ik vind er toch wel een héél groot verschil tussen zitten. Pedofilie is iets zieks.. het vallen op kinderen 'is tot daar aan toe'. Dat zeg ik puur omdat ik weet dat zij aan hun gedachtes niet veel kunnen doen. Maar de kans dat ze zich zullen vergrijpen aan een kind als ze er elke dag met kinderen werken is zo verschrikkelijk groot.

Ik geloof niet dat pedofielen normaal in de maatschappij mee kunnen draaien. Ik denk namelijk niet dat iemand zijn leven lang zijn behoeften kan onderdrukken.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 17:56

Dat is precies wat het zo moeilijk maakt. Weet je? Van mij mag die man op zich best pedagogiek studeren, als hij daarna maar nooit 'onbegeleid' met kinderen mag werken. Maar wat Odetteke zegt is ook waar: hoe meer hij leert over de 'psyche van een kind' - hoe makkelijker het wordt om een kind te manipuleren, ook in de privesfeer.
Maar mag je iemand straffen die een bepaald gevoel heeft, maar nog nooit iets daarmee gedaan heeft? Omdat jij gelooft dat hij het niet kan onderdrukken, maar hij al die tijd al bewijst dat tot nog toe wel te kunnen, mag je hem dan nu al overal buiten houden? Of sterker nog: een kogel door de kop jagen?
Ik vind het eigenlijk best een moeilijk verhaal. Want ik snap een ieder die niet wil dat zo'n man met haar kind in aanraking komt (toch vnl vrouwen hier ;)) - maar ik blijf er wel bij dat je een onschuldige niet kunt straffen voor iets wat hij in de toekomst misschien ooit wel eens zou gaan kunnen doen, maar waar je vooraf nog geen zinnig woord over kunt zeggen.

Ik heb eens een poosje wat zitten zoeken in wetenschappelijk onderzoek naar pedofilie en weet je? Er zijn maar heel weinig pedofielen die daadwerkelijk kinderen misbruiken EN de meeste mensen die kinderen misbruiken, zijn geen pedofiel. 'Pedofiel' betekent letterlijk 'kindervriend'. Er lijkt bij pedofiele geaardheid een grotere aandacht te zijn voor de wensen van 'de ander' (in dit geval dus: het kind) dan bij andere geaardheden. Men zou niets willen doen om het kind te kwetsen, juist omdat datgene waar de pedofiel op valt, de onschuld en onbedorvenheid van het kind is.

Ik weet natuurlijk ook niet wat er waar is van deze wetenschappelijke verslagen. Het is me wel duidelijk dat zij er meer onderzoek naar gedaan hebben dan wij met zijn allen...

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:06

Blue_Eyes schreef:
Dat is precies wat het zo moeilijk maakt. Weet je? Van mij mag die man op zich best pedagogiek studeren, als hij daarna maar nooit 'onbegeleid' met kinderen mag werken. Maar wat Odetteke zegt is ook waar: hoe meer hij leert over de 'psyche van een kind' - hoe makkelijker het wordt om een kind te manipuleren, ook in de privesfeer.
Maar mag je iemand straffen die een bepaald gevoel heeft, maar nog nooit iets daarmee gedaan heeft? Omdat jij gelooft dat hij het niet kan onderdrukken, maar hij al die tijd al bewijst dat tot nog toe wel te kunnen, mag je hem dan nu al overal buiten houden? Of sterker nog: een kogel door de kop jagen?
Ik vind het eigenlijk best een moeilijk verhaal. Want ik snap een ieder die niet wil dat zo'n man met haar kind in aanraking komt (toch vnl vrouwen hier ;)) - maar ik blijf er wel bij dat je een onschuldige niet kunt straffen voor iets wat hij in de toekomst misschien ooit wel eens zou gaan kunnen doen, maar waar je vooraf nog geen zinnig woord over kunt zeggen.

Ik heb eens een poosje wat zitten zoeken in wetenschappelijk onderzoek naar pedofilie en weet je? Er zijn maar heel weinig pedofielen die daadwerkelijk kinderen misbruiken EN de meeste mensen die kinderen misbruiken, zijn geen pedofiel. 'Pedofiel' betekent letterlijk 'kindervriend'. Er lijkt bij pedofiele geaardheid een grotere aandacht te zijn voor de wensen van 'de ander' (in dit geval dus: het kind) dan bij andere geaardheden. Men zou niets willen doen om het kind te kwetsen, juist omdat datgene waar de pedofiel op valt, de onschuld en onbedorvenheid van het kind is.

Ik weet natuurlijk ook niet wat er waar is van deze wetenschappelijke verslagen. Het is me wel duidelijk dat zij er meer onderzoek naar gedaan hebben dan wij met zijn allen...

ok ik snap je je verhaal.
maar dan zit ik met het volgende.
de wensen van een kind zoals je beschrijft,,,wat zijn haar/zijn wensen?
mijn kinderen van 6 en 10 jaar (meiden) is een pony designer kleding leesboeken wii spellen zo lees ik hier op hun verlanglijste van sinterklaas.
Het gemene is dat juist pedofielen er heel goed in zijn zich helemaal met een kind te kunnen indentifiseren en daar op een hele sluwe manier mee om weten te gaan.
het zijn juist geen brute verkrachtingsverhalen die je hoort waar kinderen met geweld zijn benaderd.
het is juist omgekeerd het is heel lief en teder gegaan en kinderen vonden het fijn .
en dat is juist wat me zo kwaad maakt het misbruik maken van de onschuld het naiefe wat een kind heeft het vertrouwen.
dat is juist zo erg bij deze mensen en dat maakt het nog erger dan een persoon die ontoerekeningsvatbaar is.want ze weten juist heel goed wat ze doen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:10

Het kost wat tijd en inspanning, maar lees dit stuk anders eens. Het is een van de betere stukken die ik ben tegengekomen, met oog voor het gevaar wat er is, maar ook genuanceerd en van meerdere kanten belicht. Het is niet perfect qua schrijfstijl of spelling, maar de inhoud is zeker de moeite waard.

Moniek

Re: Weer mag pedofiel geen pedagogiek studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:28

ik heb het gelezen,,maar ik kan mijn mening op geen enkel vlak bij spijkeren.
het is en blijft een heel groot risico om deze mensen vrij rond te laten lopen.
want als ze mar 1 x de fout in gaat of zich niet weten te beheersen is er 1 leven verknald.
en dat gaat me te ver.
ik zie het niet als een geaardheid maar echt als een geestenziekte

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:29

Tsja, dat is jouw mening, net zoals ik bij de mijne blijf: mensen die nog nooit iets fout hebben gedaan, kun je niet straffen voor dat wat ze mogelijk ooit zouden kunnen gaan doen. Zeker niet na het lezen van dat stuk, dat toch wel wat nuanceert aan de stelling 'iedere pedofiel is een kinderverkrachter'.....

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:07

Ik snap je punt Blue-Eyes, maar nog steeds vind ik dat een pedofiel geen opleiding mag gaan doen waarin hij ook maar iets met kinderen te maken heeft. Misschien kan hij zich inhouden.. maar wie wil nou het risico aangaan dat hij wel over de streep gaat.. Ik in ieder geval niet. Er zijn genoeg andere opleiding die een pedofiel kan doen waarin hij niets met kinderen te maken heeft.
Het gaat om de veiligheid van de kinderen. Ik ben zelf van mijn 3e tot mijn 6e misbruikt. Ik heb me nooit verzet omdat ik als het ware gehersenspoeld was. Ik weet wat pedofielen kunnen aanrichten bij kinderen. In mijn ogen is het risico dus gewoon te groot.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:54

mistery schreef:
Ik snap je punt Blue-Eyes, maar nog steeds vind ik dat een pedofiel geen opleiding mag gaan doen waarin hij ook maar iets met kinderen te maken heeft. Misschien kan hij zich inhouden.. maar wie wil nou het risico aangaan dat hij wel over de streep gaat.. Ik in ieder geval niet. Er zijn genoeg andere opleiding die een pedofiel kan doen waarin hij niets met kinderen te maken heeft.
Het gaat om de veiligheid van de kinderen. Ik ben zelf van mijn 3e tot mijn 6e misbruikt. Ik heb me nooit verzet omdat ik als het ware gehersenspoeld was. Ik weet wat pedofielen kunnen aanrichten bij kinderen. In mijn ogen is het risico dus gewoon te groot.

Ik kan me ook voorstellen dat een pedagogiek studerende pedofiel niet te verdedigen is t.o.v. slachtoffers en hun ouders.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:28

Blue_Eyes schreef:
Tsja, dat is jouw mening, net zoals ik bij de mijne blijf: mensen die nog nooit iets fout hebben gedaan, kun je niet straffen voor dat wat ze mogelijk ooit zouden kunnen gaan doen. Zeker niet na het lezen van dat stuk, dat toch wel wat nuanceert aan de stelling 'iedere pedofiel is een kinderverkrachter'.....

Op zich ben ik dat best wel met je eens. Maar het leger neemt toch ook geen mensen aan die woede aanvallen krijgen oid ook al hebben ze nog nooit iemand echt mishandeld. Je neemt toch geen risico met wapens en dat vind ik ook niet vreemd.

Ik vind het dan ook niet vreemd dat een pedofiel niet met kinderen mag werken. Of hij de opleiding mag doen vind ik dan een tweede. Maar eigenlijk toch ook hetzelfde als iemand met een agressie probleem of een extremistische opvatting training geven in het maken en gebruiken van wapens. Je verlaagd de drempel wel heel erg dus waarom zou je het risico nemen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:33

Only_Hellen schreef:
mistery schreef:

Ik kan me ook voorstellen dat een pedagogiek studerende pedofiel niet te verdedigen is t.o.v. slachtoffers en hun ouders.

Maar deze jongen heeft geen slachtoffers en van ouders daarvan is dus ook geen sprake.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:36

Vjestagirl schreef:
vanitymay schreef:
Vjesta: het feit dat wij sex met kinderen niet goed keuren heeft niet met persoonlijke smaak te maken, maar met vooruitstrevende kennis van de ontwikkeling van kinderhersenen..Homosexualiteit was inderdaad ook hier verboden, maar onderzoek heeft uitgewezen dat dat wel puur een kwestie van smaak is en geen schadelijke effecten heeft voor het individu en maatschappij, dus is er geen enkele reden om nog langer homosexualiteit te verbieden. Vroeger was sex voor het huwelijk ook evrboden, dat is ook achterhaald. ik vind dat je sex met kinderen hier echt niet mee kan vergelijken aangezien er wetenschappelijke bewijzen zijn waarom kinderen gene sex zouden moeten hebben met volwassenen! Laten we wel zijn, ook hier waren in de middeleeuwen huwelijken tussen 13 jarige meisjes en mannen van 68 veel voorkomend. Heeft heeft lang geduurt hoor!

En seks tussen kinderen onderling? En masturbatie? Kleine kinderen beginnen vaak op hun 4de al met masturberen...

wat wil je daarmee zeggen dan?
Dat is toch veel meer nieuwsgieriheid oid, daar komen geen machtsverhoudingen ed. bij kijken. En vaak niet eens sexuele gevoelens. Precies waarom sex met volwassenen niet goed is als klein kind..

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:39

Vjestagirl schreef:
Maar deze jongen heeft geen slachtoffers en van ouders daarvan is dus ook geen sprake.

Deze jongen misschien (nog) niet. Maar er zijn wel voldoende slachtoffers, die ook het eerste slachtoffer zijn geweest. En misschien ook het laatste slachtoffer.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:45

liedje89 schreef:
Blue_Eyes schreef:

Op zich ben ik dat best wel met je eens. Maar het leger neemt toch ook geen mensen aan die woede aanvallen krijgen oid ook al hebben ze nog nooit iemand echt mishandeld. Je neemt toch geen risico met wapens en dat vind ik ook niet vreemd.

Ik vind het dan ook niet vreemd dat een pedofiel niet met kinderen mag werken. Of hij de opleiding mag doen vind ik dan een tweede. Maar eigenlijk toch ook hetzelfde als iemand met een agressie probleem of een extremistische opvatting training geven in het maken en gebruiken van wapens. Je verlaagd de drempel wel heel erg dus waarom zou je het risico nemen.

Ik trek het in deze discussie even door naar andere opmerkingen die hier geplaatst zijn: dat straffen in de zin van buiten de maatschappij zetten, opsluiten of zelfs een kogel door de kop, voor de geaardheid alleen. Hoezo, Big Brother is watching you?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 20:46

Blue_Eyes schreef:

ik vraag me ook af, hoe objectief zo'n onderzoek is. Want welke pedofiel komt nou even vertellen van ' haaay, ik ben pedofiel en ik heb seks gehad met allerlei kleine kinderen' Ik denk dat de meeste dat niet eens zouden durfen.

Het niet laten volgen van een opleiding is imo niet echt een straf. Eerder een berperking om bepaalde groepen(kinderen) te beschermen. En daarnaast is een opleiding pedagogiek ook niet echt een passende opleiding als je openlijk pedofiel bent. Imo moet je dat accepteren als je besluit ervoor 'uit te komen' :) . Niet dat ik wil zeggen dat die mensen het maar stiekem moeten doen, absoluut niet.

Maarja, als je openlijk homofiel bent dan moet het ook niet je diepste wens zijn om imam of zoiets te worden. Als je 1.50 bent en je zit onder de puisten word je wsl ook geen fotomodel. Sneu allemaal, die beperkingen. Maar geen straf imo. En imo zou je als pedofiel wel in moeten zien dat het niet een passende combinatie is.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik zal nooit iemand veroordelen om zijn lusten, fantasieen en ook niet om het feit dat iemand op kinderen valt. Maar neem dan wel je verantwoordelijkheden, en begrijp gewoon dat het beperkingen met zich meebrengt.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:01

een homo of hetero is door zijn geaardheid geen gevaar voor de maatschappij dat is pedofiel wel.
dan kan hij nu nog niks doen met zijn gevoelens maar de kans is heel groot dat hij wel doet en dat is het een groot gevaar.
hij heeft niet om die gevoelens gevraagd dat geloof ik daar ben je mee geboren,maar de slachtoffers hebben daar al helemaal niet om gevraagd.

DorisM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:09

Ik heb dit topic doorgelezen en ben erg geschrokken van sommige reacties. Ten eerste is pedofilie niet zoals homosexualiteit een geaardheid, maar een "psychosexual disorder." Deze mensen zijn dus geestesziek en kun je nooit maar dan ook nooit vertrouwen met kinderen. Natuurlijk zijn er pedofielen die waarschijnlijk nooit een kind zullen aanraken, maar dat lijken mij niet de pedofielen die van de daken schreeuwen dat ze pedofiel zijn en om verleiding te voorkomen sowieso opleiding als pedagogiek uit de weg gaan.

Veel te vaak krijgen pedofielen toch nog een baan waarbij ze in aanraking komen met kinderen en zich daaraan vergrijpen, omdat werkgevers niet de nodige "background check" doen. Iemand met een diploma voor pedagogiek heeft natuurlijk nog een veel grotere kans om voor een baan met kinderen in aanmerking te komen en dat zou niet mogen kunnen gebeuren. De kans is te groot dat hij zich aan een kind vergrijpt en elke mogelijkheid om deze kans te verkleinen moet gegrepen worden. Ik vind het daarom niet meer dan logisch dat deze man deze opleiding niet mag volgen.

En Vjestagirl, het klopt dat sommige kinderen het in eerste instantie fijn en spannend vinden om seks te hebben. Dat jij dit daarom niet als iets fouts ziet maakt me misselijk. Ik ben in mijn werk veel kinderen tegengekomen die in hun jeugd zijn misbruikt, sommige daarvan deden het ook vrijwillig, maar AL deze kinderen hebben hier wel een trauma van opgelopen en veel hebben hierdoor ook psychologische aandoeningen: kinderen die constant aan het masturberen zijn omdat ze het gevoel "missen," kinderen die zelf andere kinderen misbruiken, kinderen die de rest van hun leven problemen bang zijn om aangeraakt te worden, of kinderen die met alles wat los en vast zit seks willen hebben, is dat normaal gedrag voor kinderen? Of voor volwassen? Iedereen reageert anders op seksueel misbruik, maar het is voor elk kind schadelijk. Ik denk dat iedereen die seksueel misbruikt is als kind je kan vertellen dat ze hier een deuk van hebben opgelopen.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:13

DorisM schreef:
Ik heb dit topic doorgelezen en ben erg geschrokken van sommige reacties. Ten eerste is pedofilie niet zoals homosexualiteit een geaardheid, maar een "psychosexual disorder." Deze mensen zijn dus geestesziek en kun je nooit maar dan ook nooit vertrouwen met kinderen. Natuurlijk zijn er pedofielen die waarschijnlijk nooit een kind zullen aanraken, maar dat lijken mij niet de pedofielen die van de daken schreeuwen dat ze pedofiel zijn en om verleiding te voorkomen sowieso opleiding als pedagogiek uit de weg gaan.

Veel te vaak krijgen pedofielen toch nog een baan waarbij ze in aanraking komen met kinderen en zich daaraan vergrijpen, omdat werkgevers niet de nodige "background check" doen. Iemand met een diploma voor pedagogiek heeft natuurlijk nog een veel grotere kans om voor een baan met kinderen in aanmerking te komen en dat zou niet mogen kunnen gebeuren. De kans is te groot dat hij zich aan een kind vergrijpt en elke mogelijkheid om deze kans te verkleinen moet gegrepen worden. Ik vind het daarom niet meer dan logisch dat deze man deze opleiding niet mag volgen.

En Vjestagirl, het klopt dat sommige kinderen het in eerste instantie fijn en spannend vinden om seks te hebben. Dat jij dit daarom niet als iets fouts ziet maakt me misselijk. Ik ben in mijn werk veel kinderen tegengekomen die in hun jeugd zijn misbruikt, sommige daarvan deden het ook vrijwillig, maar AL deze kinderen hebben hier wel een trauma van opgelopen en veel hebben hierdoor ook psychologische aandoeningen: kinderen die constant aan het masturberen zijn omdat ze het gevoel "missen," kinderen die zelf andere kinderen misbruiken, kinderen die de rest van hun leven problemen bang zijn om aangeraakt te worden, of kinderen die met alles wat los en vast zit seks willen hebben, is dat normaal gedrag voor kinderen? Of voor volwassen? Iedereen reageert anders op seksueel misbruik, maar het is voor elk kind schadelijk. Ik denk dat iedereen die seksueel misbruikt is als kind je kan vertellen dat ze hier een deuk van hebben opgelopen.

he he dit had ik even nodig ik ben hier helemaal mee eens.
dit las ik ook nog heel goed om te lezen zoals ik al vaker vermels heb is het een ziekte ookal zijn het alleen gevoelens juist die gevoelns maken het tot een ziekte
http://www.different.nl/cms/content/view/103/70/

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:20

Citaat:
Ten eerste is pedofilie niet zoals homosexualiteit een geaardheid, maar een "psychosexual disorder."

Daarover zijn in de wondere wereld der psychologie de meningen sterk verdeeld, heb ik me laten vertellen. Er wordt nogal eens aangehouden dat ACTIEVE pedofilie een psychoseksuele stoornis is.

Verder is mijn mening inmiddels wel duidelijk, denk ik.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:29

ik begin me sterk af te vragen wat jullie eigelijk niet normaal vinden?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:33

DorisM schreef:

Ik vind het niet goed dat volwassenen seks met kinderen hebben. Maar kinderen onderling, lijkt me dat t weinig kwaad kan. En ik heb ook gezegt dat ik vind dat je als volwassene bezig moet zijn met the best interest of the child, en dat seks daar niet bij hoort.

En Moniek: ik vind het niet goed als mensen andere mensen beschadigen (heb k je ook pas n keer of wat verteld). Maar wat er in jouw hoofd zit is mijn zorg niet. Al verkracht je katten in je fantasieën, ga vooral je gang, zolang je t maar niet uitvoert.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:37

Moniek schreef:

Ik denk dat jij dan mijn berichten nog even goed door moet lezen :)*

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:38

Moniek schreef:

Ik vraag me af hoe jij over andere niet normale dingen denkt :+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:39

Mensen, laten we het wel ontopic houden. :)

Argumenten ad hominum komt niemand verder mee..

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 21:44