Kinderen mogen enkel door de ouders gecorrigeerd worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:15

MamboBeach schreef:
KiWiKo schreef:
precies hier mambo............ ik kan alleen maar hopen dat Sanne een keer van zich af gaat bijten..........

zal ze niet een slecher mens van worden

Nee hoor, ik geloof ook echt niet dat het dan opeens rotkinderen worden! Ik denk juist dat als ze altijd over zich heen laten lopen het juist blijft gebeuren! Hij heeft dat ventje teruggepakt toen hij weer werd gepest en nu is het klaar!

Ik moet ook wel zeggen dat volgens mij (bijna) alle kinderen een keer 'het bokje' zijn!

Mijn zoon zit ook op voetbal, ook met kinderen uit de klas! Maar daar zitten ook weer ouders bij, jonge jonge...

Breek me de bek niet open over het voetballen, wat de ouders betreft dan. (naja, sommigen, niet allemaal hoor) :')

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:16

MamboBeach schreef:
Weet je wat mij ook opvalt, zo vaak, waar ik over val! Je staat met een moeder te praten en kind eist aandacht en krijgen ze nog ook. Ik kan soms met een moeder geen gesprek voeren! Dat vind ik zo irri!

hihihi ik zeg dan altijd "he, als grote mensen praten heb jij pauze" :D :D :D

moet je die koppen zien :) geweldig :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:17

maikeltje schreef:
cami_cami1 schreef:
Even iets waar ik benieuwd naar was;
Ik ben 12 jaar en laatst liep ik in voor myn onderlinge wedstrijd op de manege en er was een kind (jaar of 7,8) die er eerder die dag op gereden had, en blijkbaar dus een hoge prijs had gewonnen. Dat kind kwam me de hele tijd storen, vragen of ze nog 1 koekje mog geven, ze wouden zelfs nog een foto maken, hebben ze nog gedaan ook, die ouders. Terwijl ik aan het inrijden was.
Nu is inrijden een beetje groot woord: stappen op het erf terwijl je wacht wanneer je aan de beurt bent. (ik rijd namelijk op die manege).

Wat zouden jullie dan, als jullie ook rond myn leeftijd waren, zeggen?

Dat ze best foto's mogen maken maar wel nadat jij ook gereden hebt. Jij hebt ook recht op jouw tijd met de pony en daar heb je ook voor betaald. Was je alleen daar of waren je ouders er ook bij? Als jij mijn dochter was geweest dan had ik het kind of de ouders van het kind wel uitgelegd dat jij nog moest rijden en dat ze dan of vantevoren foto's hadden kunnen maken en anders erna. Gewoon op een vriendelijke manier uitleggen dat dat tijdens het losrijden erg storend is als je geconcentreerd bezig bent. Ik denk dat ze daar best begrip voor hebben op het moment dat jij of 1 van je ouders dat op een vriendelijke manier uitlegt.

Hier sluit ik me helemaal bij aan. :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:19

Maik, echt he! Wat een ouders!

En hubs van mij traint ze! :') Van de week hadden we dus een vergadering! Ben even recht voor zijn raap geweest en ze hebben de boodschap geloof ik begrepen! Maar wat kunnen ouders ook erg zijn hoor!

Kim, het is zo vervelend he als kids dat doen! Die van mij proberen het ook nog wel hoor maar meeeeeeeeeeeen, ik word dan pissig! :D

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:19

tsja..terug schoppen doe ik dan niet, ik raak gewoon andermans kinderen niet aan, tenminste niet in kwade zin, wel om ze een knuffel oid te geven. Maar er iets van zeggen, vind ik moet kunnen, zeker als mama het niet doet..

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:24

Twiggy2008 schreef:
Een jong kind terug schoppen lijkt mij niet de oplossing, Vjestagirl. Je moet zaken wel in het juiste perspectief zien. ;)
Maar het zo toelaten en er niets van zeggen, nee, dat zal mij niet gebeuren. Iedereen heeft al mijn huisdieren maar te respecteren. Een ouder iemand zou misschien een dreun terug kunnen krijgen (ligt aan de situatie), maar ik kan het ook anders laten weten, hoor, dat ik daar niet van gediend ben. Maar een echt jong kind kun je niet altijd alles kwalijk nemen. Neemt niet weg dat je het ze wel moet leren!!!

Mijn jongste had de poes vorig jaar helemaal opgetuigd. Kettingen om en van die knijpoorbellen ingehangen en lippenstift op gedaan. En poes deed helemaal niets. Ik heb haar ook wel heel duidelijk verteld dat dat dus niet de bedoeling is maar ik moest eerlijk gezegd wel m'n lach onderdrukken. Het was zielig voor de poes maar het zag er zo komisch uit :') Maar dit was van haar kant goed bedoeld. Weet zij veel dat zo'n kat dat niet zo leuk vindt. Ja, nu wel omdat ik haar dat verteld heb. Maar kinderen weten soms inderdaad niet wat wel en niet kan, dat zullen de ouders ze toch echt moeten vertellen.ik moet wel bekennen dat ik stiekem vlug een foto gemaakt heb, het zag er zo komisch uit :o

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:26

maikeltje schreef:
Twiggy2008 schreef:
Een jong kind terug schoppen lijkt mij niet de oplossing, Vjestagirl. Je moet zaken wel in het juiste perspectief zien. ;)
Maar het zo toelaten en er niets van zeggen, nee, dat zal mij niet gebeuren. Iedereen heeft al mijn huisdieren maar te respecteren. Een ouder iemand zou misschien een dreun terug kunnen krijgen (ligt aan de situatie), maar ik kan het ook anders laten weten, hoor, dat ik daar niet van gediend ben. Maar een echt jong kind kun je niet altijd alles kwalijk nemen. Neemt niet weg dat je het ze wel moet leren!!!

Mijn jongste had de poes vorig jaar helemaal opgetuigd. Kettingen om en van die knijpoorbellen ingehangen en lippenstift op gedaan. En poes deed helemaal niets. Ik heb haar ook wel heel duidelijk verteld dat dat dus niet de bedoeling is maar ik moest eerlijk gezegd wel m'n lach onderdrukken. Het was zielig voor de poes maar het zag er zo komisch uit :') Maar dit was van haar kant goed bedoeld. Weet zij veel dat zo'n kat dat niet zo leuk vindt. Ja, nu wel omdat ik haar dat verteld heb. Maar kinderen weten soms inderdaad niet wat wel en niet kan, dat zullen de ouders ze toch echt moeten vertellen.ik moet wel bekennen dat ik stiekem vlug een foto gemaakt heb, het zag er zo komisch uit :o

_O- _O- _O- Ik wil die foto zien!

Vjestagirl

Re: Kinderen mogen enkel door de ouders gecorrigeerd worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:27

Ik wil de foto ook zien :P

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:28

Maikeltje, kan het me helemaal voorstellen. :D
Laat die foto eens zien? :))

Een van onze katten is ook zo'n goedzak. Vindt alles goed, watjeskat (Tijgertje in mijn profiel). Zelfs als ze bijna gewurgd wordt als mijn dochter haar een knuffel geeft. :+
Ik begrijp dat ze het prima bedoelt, maar leer haar wel dat ze voorzichtiger moet zijn.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:28

MamboBeach schreef:
Maik, echt he! Wat een ouders!

En hubs van mij traint ze! :') Van de week hadden we dus een vergadering! Ben even recht voor zijn raap geweest en ze hebben de boodschap geloof ik begrepen! Maar wat kunnen ouders ook erg zijn hoor!

Kim, het is zo vervelend he als kids dat doen! Die van mij proberen het ook nog wel hoor maar meeeeeeeeeeeen, ik word dan pissig! :D

Laatst werden er een paar ouders van de tegenpartij echt link omdat die spitsjes niet scoorden, die stonden te schreeuwen tegen die kinderen :oo We moesten daar echt wat van zeggen op een gegeven moment, Ado Den Haag was er niks bij. En de scheidsrechter die floot al in hun voordeel maar dat heeft ze niet geholpen, die van ons hadden gewonnen }> }> Maar ik zie mezelf echt niet door het lint gaan omdat m'n zoon balverlies lijdt (of hoe noem je dat :+ ) Kan mij het schelen, als ie er maar lol in heeft :D

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:30

Ik ga die foto even opzoeken. Die heb ik ergens hier op de flaptop wel staan. Ik moet er eerst even twee in bed werken hier. Ik plaats 'm straks oke? :D

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:31

Ja en nee.

Ik ben moeder van 3 kinderen en vind het geen ramp als iemand wat tegen ze zegt als ik niet in de buurt ben.
Ligt er op dat moment wel wat er aan de hand is.
In gevaarlijke momenten helemaal goed, heb het laatst nog meegemaakt en heb de vrouw in kwestie nog bedankt.

Maar heb ook wel eens gehad dat een man mijn kids boos aan het aanspreken was terwijl er niks aan de hand was en ja dan word ik link.
Als eerste geef ik dan idd zelf aan dat ik dat prima zelf kan regelen, waarna die man iets zei wat bij mij verkeerd overkwam dus die heeft de wind van voren gekregen, en ik werdt natuurlijk door omstanders raar aangekeken.

Als ik in gesprek ben met iemand en mijn kind zit er doorheen te kletsen kan ik zelf wel zeggen dat die dat niet moet doen een "vreemde" zal het van mij niet mogen zeggen.

Gister heb ik wel tegen een vriendje van mijn zoontje nog iets gezegt, maar meer om hem te behoeden gewond te raken door dom te gaan doen, als mensen dat dus bij die van mij doen vind ik het prima.

Maar zolang ikzelf in de buurt ben moeten zoiezo vreemden hun mond houden.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:31

Maik, ik weet precies wat je bedoelt! Verschrikkelijk gewoon! Hubs zegt nu tegen zulke ouders, train jij of train ik? Anders ga je maar naar huis en trek je je trainingspak aan!
Oh ja, hoeveel ouders het niet beter weten! :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:32

maikeltje schreef:
Ik ga die foto even opzoeken. Die heb ik ergens hier op de flaptop wel staan. Ik moet er eerst even twee in bed werken hier. Ik plaats 'm straks oke? :D

:D :D :D OKE!

Ik ga er hier ook even een paar naar bed doen! :j

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:33

Maikeltje, wat een trieste ouders....... Belachelijk!!! :(
Nou ja, ik kijk later graag naar die foto :D , moet zo de deur uit..... :wave:

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:33

@ maikeltje........ wil die foto wel zien natuurlijk :) :)

het is ook zo, kinderen snappen niet dat ze dieren daarmee ongerief brengen........... dat is wat wij ze als opvoeders moeten meegeven

ouders langs de zijlijn ben ik allang mee opgehouden zowel in de paarden als in elke andere tak van sport........

ik wil er zijn voor mijn kind langs de zijlijn......... en daar blijf ik dan ook....... ik juich slechts, als er iets te juichen valt :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:06

Is nu het hele topic zijn kinderen naar bed aan t bonjouren?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:11

Effe snel tussendoor :D

Afbeelding

Afbeelding

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:21

hahahaha wat een lieve kat :D :D

maar ik had die oorbellen twee dagen aan mijn kind haar oren gehangen....... kijken of zij het zo leuk vind :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 22:32

maikeltje schreef:
Effe snel tussendoor :D

Afbeelding

Afbeelding

_O- _O- _O- Dat meen je niet! En die kat blijft er ook zo dom bij kijken! :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 22:40

Die dubbelgevouwen oortjes ook echt...

Gizsmootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 23:58

Twiggy2008 schreef:
sonjim schreef:
Maar naar een speciale school kunnen ze vaak niet omdat de overheid een mooi project bedacht heeft, samen naar school heet dat, de consequentie van het project is dat er minder speciaal onderwijs gegeven wordt en dat basis scholen een max. aantal kinderen mogen door verwijzen.

Dan ga ik iets heel hards zeggen: Mijn normale kind hoeft geen slachtoffer te worden van kinderen met dit soort problemen. :n

Amen _/-\o_

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 10:40

Even serieus hoor maar wat zijn gedragsproblemen? Waar hebben de kinderen dan last van?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 11:01

Dat kan variëren van contactgestoordheid of extreme verlegenheid, teruggetrokkenheid, opmerkingen maken of bepaalde handelingen die normaal bedoeld zijn maar in een situatie erg misplaatst zijn, tot angststoornissen, woedeaanvallen/ontploffingsgevaar of agressie.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 11:13

Maar die kinderen zitten allemaal op een aparte school, toch?
Ik bedoel ermee te zeggen dat ik op school ook wel eens kids zie dat ik denk, jee zeg, wat zou ik die graag even onder handen willen nemen... Maar zo extreem heb ik het nooit gezien...