Bestaat het nog? na het huwelijk...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Bestaat het nog? na het huwelijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 12:49

Ja, natuurlijk. Er zijn er vast die dat niet doen, maar ik zou dat (denk ik ;)) wel doen.
Ik zou er wel moeite mee hebben als hij al die tijd wat rondgen**kt heeft, zo'n afgelike boterham in mannenverpakking, zeg maar ;) Maar gewoon omdat hij eerder een lange relatie heeft gehad en daarin niet heeft kunnen wachten - jammer, maar helaas.
Mijne was overigens wel 'vers' :D

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 12:50

Kennisjes (geen vrienden meer inmiddels) zijn 5 jaar samen geweest voordat ze gingen trouwen. Hebben pas tijdens de huwelijksnacht voor het eerst sex gehad. Waren inderdaad wel gelovig, maar niet streng.
Dus ja, het bestaat nog. :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:14

superwoman schreef:
Maar wat ik wil zeggen is dat zeker omdat je het niet kent, je ook niet kan weten hóe belangrijk het is of kan zijn.

Ik vind dit een héle mooie uitleg!

Voor de meiden die dus wachten er moeite mee hebben als hun aanstaande seksgenoot ;) vrolijk heeft 'rondgekeken': wat is het daarin wat het niet leuk zou maken? Ik heb natuurlijk geen ervaring met wachten, maar ik dénk dat als ik zou wachten en het eindelijk zover zou zijn, ik niet met een jongensmaagd zou willen. Dat is zo'n geklungel en kort en... nouja, niet leuk, niet fijn? Denk juist dat je dan met een ervaren jongen er meer of sneller de leuk van gaat inzien? Ik zou er iig geen problemen mee hebben als hij 'wat van de wereld' heeft gezien.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:20

Het bestaat inderdaad nog maar ik zou het niet adviseren. Liefde kun je voor het huwelijk ook ervaren en die liefde mag geuit worden. Ik zou zelf niet met iedereen het bed ik duiken maar je mag toch best jezelf en de andere leren kennen op dat gebied.

Aan de andere kant als je veilig vrij waarom zou je dan niet een experimentele fase in je leven mogen hebben zonder liefde?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:23

@Yv_: Het heeft iets te maken met zuiverheid, denk ik. Misschien ook wel een vorm van jaloezie en onzekerheid, bij sommige meisjes.
Ik vind het tenminste nog steeds iets heel moois dat mijn man zich ook helemaal voor mij heeft bewaard, dat hij helemaal 'eigen' is.
En wat betreft dat het leuker zou zijn met een ervaren jongen - ik vond juist het samen zoeken naar de leukste manieren heel leuk, gezellig, spannend en ook wel bindend, hoe zeg je dat? Het geeft een bepaalde mate van verbondenheid.

Edit: naam toegevoegd

Nog een edit. Dat van 'als je het niet kent, kun je ookniet weten hoe belangrijk het is of kan zijn' - dat geldt natuurlijk ook precies andersom. Als je nooit hebt ervaren hoe mooi het is om je lichaam en je maagdelijkheid te bewaren voor die ene, speciale persoon, weet je ook nooit hoe belangrijk dat kan zijn ;)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:27

Ok op die manier. Daar kan ik op zich wel inkomen ja.
Maar is de 'afkeer' tegen een groot aantal sekspartners nou bijv. ook zo groot om met die betreffende man dan geen relatie aan te gaan?

Edit: Even een editje op de tweede edit van Blue_Eyes :D.
... Maar dan weet je dus wel wat je gemist zou kunnen hebben...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:28

Ik denk als iemand al een heleboel (zeg maar >3) sekspartners heeft gehad, hij niet meer echt mijn type blijkt te zijn voor de rest ;) Omdat onze opvattingen dan waarschijnlijk ook wat betreft de overige zaken vrij ver uit elkaar liggen.

Ik blijf editten ;)
Nee, dat weet je niet - althans, je zou je hebben kunnen afvragen hoe het geweest zou zijn met die ene persoon als jullie niet tot de trouwdag gewacht hadden. Maar je kunt je nog steeds geen voorstelling maken van seks met een ander, omdat je met die ander niet ook de diepe emotionele band hebt die je met deze persoon hebt, een ander wordt niet gauw iemand die je zo goed kent en waar je zoveel vertrouwen in hebt.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:31

Ik vind het zelf een te groot risico
want stel je voor je partner blijkt een ramp te zijn tussen de lakens of de sexueele klik is er niet....
En wat afwisseling is ook leuk :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:32

Tja, ik val dus echt niet meer op maagdelijke mannen. :+

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:32

Ok, misschien heel kort door de bocht gedacht, maar zoiets had ik wel verwacht ja. Vandaar dat ik het toch maar even vroeg :).

Tsja, wat is veel? Ik 'ken' iemand, die heeft meer dan 50 sekspartners gehad. Dat vind ik ook veel ja. Dan ken ik nog een ander iemand, mijn ex, die had een stuk of 10 bedpartners gehad voordat hij met mij kreeg. Vond ik toen ook best veel (toen= toen ik 17 was en hem dus leerde kennen), maar als ik terugdenk valt het eigenlijk héél erg mee. Van die 10 waren er 8 vanuit een vaste relatie, welke allemaal minimaal een jaar hebben geduurd. Scheelde wel dat exlief bijna 8 jaar ouder is/was dan mij, maar toch. Ligt ook wel aan de leeftijd vind ik, als iemand van 15 mij verteld dat hij of zij 3 bedpartners heeft gehad, schrik ik me dood, want dat vind ik belachelijk veel voor die leeftijd. Terwijl als iemand van een jaar of 30 dat tegen me zou zeggen, ik het juist heel weinig zou vinden.

Misschien een hele persoonlijke vraag, maar ik raak nu toch wel benieuwd. Voor de mensen die redelijk actief zijn in het topic: hoeveel bedpartners hebben jullie dan gehad en vind je dat normaal, veel of juist weinig? Was dit vooral seks (zonder gevoel) of was het juist wel met gevoelens?
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 12-11-09 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:34

@Twiggy: Ik val vooral gewoon op die van mij ;)

@Yv_: 1 dus ;) Ik vind dat heel normaal. Het schijnt tegenwoordig erg weinig te zijn. Het is met erg veel gevoel ;)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:37

4, Met 2 vrouwen en 2 mannen . Dus heb vanalles wel wat ervaring.
Maar ik zie het niet nu nog niet zitten me voor de rest van me leven aan 1 iemand te binnen
Laatst bijgewerkt door shilady op 12-11-09 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:39

shilady schreef:
want stel je voor je partner blijkt een ramp te zijn tussen de lakens of de sexueele klik is er niet....

Denk dat geen vergelijkingsmateriaal hier wel een voordeel is. En verder, als hij er echt een potje van bakt, doet een beetje communiceren een hoop.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:41

_Ella_ schreef:
shilady schreef:

Denk dat geen vergelijkingsmateriaal hier wel een voordeel is. En verder, als hij er echt een potje van bakt, doet een beetje communiceren een hoop.

Maar dan nog lijkt het niet zo leuk maar 1 partner in je hele leven

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:47

Blue_Eyes, gelukkig maar. :D
En ik gun het jullie ook echt van harte, hoor. ;)
Hartstikke mooi dat het zo is gegaan bij jullie, al moet ik er nu echt niet aan denken dat ik bij mijn allereerste grote liefde gebleven was. En ja, ik hield echt heel veel van die man en hij van mij, maar het heeft nooit zo mogen zijn. En nu vele jaren later kan ik nog steeds zeggen dat het ook maar goed is ook, want ik was uiteindelijk niet gelukkig met hem geworden. Maar ik koester wel hele leuke herinneringen van mijn tijd met hem tussen mijn 17de en 22e (ik ben nu 39 ;) ).

Maar verder, tja, ik ben heel anders in dit soort zaken. Zal ook wel te maken hebben met het wereldje waar ik jarenlang in gewerkt heb (showbizz, dus de Gooische Matras _O- ). Al ga ik hier niet vertellen hoeveel bedpartners ik gehad heb, want dat is toch echt mijn geheimpje (mochten de meelezers willen, dat ik dat hier ga vertellen :D ). Ik bedoel, dit is internet en zo anoniem ben ik hier op bokt niet meer, dus als jullie het niet erg vinden...... ;)

Ik zou zeggen; doe wat goed voelt en veroordeel anderen niet, omdat ze hun leven ietsje anders invullen. We zijn allemaal anders met andere ervaringen in het leven. Ik vind het prima als iemand zichzelf bewaard voor die ene en ik vind het ook prima als iemand een afwisselend seksleven er op na houdt. Zolang je het maar doet met een goed gevoel en omdat je het zelf wilt. :)

En verder is het ook fijn als mensen eens begrijpen dat er ook mensen zijn die zich gewoon niet willen binden aan 1 persoon. We hoeven toch niet allemaal hetzelfde leven te leiden?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:56

Blue_Eyes schreef:
Nog een edit. Dat van 'als je het niet kent, kun je ookniet weten hoe belangrijk het is of kan zijn' - dat geldt natuurlijk ook precies andersom. Als je nooit hebt ervaren hoe mooi het is om je lichaam en je maagdelijkheid te bewaren voor die ene, speciale persoon, weet je ook nooit hoe belangrijk dat kan zijn ;)

Geestelijk kan iedereen dat anders ervaren.
Bij mijn eerste x heb ik ook best wel lang gewacht. Ik wou toen niet dat ik er spijt van zou krijgen, vandaar dat het goed overwogen was. Slechte 1ste ervaringen van "whatever" zijn toch belangrijk voor je keuzes in de toekomst denk ik.
Maar belangrijk om maagdelijkheid te geven of te krijgen, nee, daar hecht ik geen waarde aan.

@Yv_ zoiets zet ik niet op het internet, maar ik ben het wel met je reactie eens, dat het aantal zeker aan de leeftijd of aan het aantal "actieve" jaren gebonden is.
Laatst bijgewerkt door superwoman op 12-11-09 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:57

Ik las ergens in dit topic dat seks overgeromantiseerd wordt. Ikzelf denk juist dat seks 'speciaalheid' verliest als je het zelf minder speciaal maakt.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 13:59

_Ella_ schreef:
Ik las ergens in dit topic dat seks overgeromantiseerd wordt. Ikzelf denk juist dat seks 'speciaalheid' verliest als je het zelf minder speciaal maakt.

Maar wat is 'minder speciaal' dan? Ik denk dat we daar allemaal anders over denken namelijk...... ;)
Ik denk namelijk dat seksualiteit iets heel persoonlijks is. Een ieder geeft er een andere invulling aan......

Ik denk trouwens dat zowel seks als relaties enorm overgeromantiseerd worden, ja. Dat denk ik ergens wel.....

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:01

Ben het met je eens, _Ella_ :j

superwoman schreef:
@Yv_ zoiets zet ik niet op het internet, maar ik ben het wel met je reactie eens, dat het aantal zeker aan de leeftijd of aan het aantal "actieve" jaren gebonden is.

KAN zijn. Ik ben denk ik niet of nauwelijks jonger dan jij. Het ligt ook aan de keuzes die je maakt.

Ben het wel met Twiggy eens dat het heel persoonlijk is hoe je daarover denkt. Zoveel mensen, zoveel meningen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:02

_Ella_ schreef:

Beide waar denk ik.
- het wachten op de ware vind ik geromantiseerd.
- verder denk ik ook naar het aantal verhalen van jongeren en sex het idd niet meer als speciaal wordt gezien.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:08

Ondanks mijn redelijk openminded manier van kijken naar seksualiteit tussen mensen waarmee al dan niet echte liefde in het spel is, moet ik wel zeggen, dat ik geen voorstander ben van tieners die maar wat aanklooien. Nee, ik leer mijn dochter echt wel om vooral van zichzelf te houden en zichzelf niet zo maar te grabbel gooien straks. Zo serieus neem ik die eerste keer (of keren) wel, want het kan voor een heel groot gedeelte een hoop gaan bepalen in je latere seksleven. Maar als ze het gaat doen, mag ze er ook van genieten, vind ik. :)

Maar ach, dat hoofdstuk duurt nog wel even....... :D

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:09

Een relatie is gewoon hard werken, iedere dag weer de keuze voor elkaar maken. Rekeningen, verplichtingen, werk e.d. weinig romantisch aan. Als de seks dan ook nog eens tegen valt omdat je voor het huwelijk elkaar niet hebt "uitgeprobeerd" en gekeken of je ook op dat gebied bij elkaar past dan is dat een behoorlijke tegenvaller.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:11

Bramasole schreef:
Een relatie is gewoon hard werken, iedere dag weer de keuze voor elkaar maken. Rekeningen, verplichtingen, werk e.d. weinig romantisch aan. Als de seks dan ook nog eens tegen valt omdat je voor het huwelijk elkaar niet hebt "uitgeprobeerd" en gekeken of je ook op dat gebied bij elkaar past dan is dat een behoorlijke tegenvaller.

haha, heerlijk nuchter!
Ben het wel met je eens hoor :o

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:25

Bramasole schreef:

Hahaha, heerlijk nuchter inderdaad. Ik was toen ik 16, 17, 18 jaar was (zelfs tot ergens halverwege de 20 :o ) ook een stuk romantischer dan nu (heerlijk, als je nog zo'n ideaalbeeld hebt over hoe DE perfecte relatie zou moeten zijn), al hoewel romantische momenten zeker nog wel bestaan gelukkig (die moet je gewoon zelf creeeren). ;)

Maar een relatie is inderdaad gewoon keihard werken en zelfs dan nog, kun je wel eens falen. Helaas..... ;(

Blue_Eyes

Re: Bestaat het nog? na het huwelijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 14:39

Daar hebben jullie ook helemaal gelijk in hoor, een relatie is keihard werken en ook dan kan het nog weleens misgaan. Maar ook dat - en ik hoop dat ik daar niemand mee voor het hoofd stoot - is in sommige gevallen een kwestie van keuzes maken en instelling. Er wordt tegenwoordig ook wel erg makkelijk gezegd dat er niets meer aan te redden viel, terwijl er niets aan geprobeerd is.