Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sonjim schreef:Bij ons werken de meeste zolang mogelijk door met als gevolg dat bij ons de meeste de mexicaanse al gehad hebben of denken gehad te hebben want zeker weten doe je het niet, aangezien ze niet meer testen.
Welshcobfan schreef:Wel het recht, maar helaas met de tekorten is het gewoon niet haalbaar als een hele club zusters ziek is. Ons ziekteverzuim op het werk ligt al om ruim 10 procent (veel te hoog!) zonder griep en het is al moeilijk om de gaten op te vullen. Dus als er nu ineens 20 zusters uitvallen door de mex.griep... kan de zorgcontinuiteit niet worden gewaarborgt helaas. Dus een stukje collegialiteit speelt op ons werk wel degelijk mee gelukkig
MISTRAL94 schreef:hittepit_12 schreef:Ik werk voor de thuiszorg en vandaag heb ik een brief gekregen dat ik mij mag laten inenten.
Dat vind ik heel moeilijk, ik wel maar mijn kinderen niet?
En wat zijn de gevolgen van eventuele bijwerkingen?
Ik vind dat er veel onduidelijkheid is.
Ik weet niet hoe oud jou kids zijn, maar jonge kids (en dus de hele familie) krijgen die vaccinatie dus wel.
MISTRAL94 schreef:God Shadow 1 ding ben je nog niet verleerd en dat is door drammen
Citaat:Respect voor andermans mening heb jij overduidelijk niet. Anders bleef je niet zo doorzagen over de reden van in dit geval niet vaccineren. Als iemand de mening heeft van volgend jaar is de spaanse griep hier, of de franse. Dan is dat zo, geen mens is te vergelijken met elkaar, geen mens denkt hetzelfde.
Citaat:Onzorgvuldig? Waarom je laten behandelen tegen iets als diegene daar geen meerwaarde van ziet, is nogmaals een taak van de overheid om daar dan verandering in te brengen.
MISTRAL94 schreef:Wel degelijk dat iemand die niet gevaccineerd is een ander kan besmettenNeem rode hond, zo besmettelijk als maar kan. Je kunt je vaccinaties gehad hebben, het blijft een risico voor bijvoorbeeld zwangere vrouwen.
Welshcobfan schreef:MISTRAL94 schreef:Maar hoe collegiaal is het om door te werken ook al ben je ziek? Is het collegiaal om toch door te werken wetend dat het je de kop gaat kosten die hoge werkdruk?
Wat heeft dat met wel of niet vaccineren te maken?
Nikka schreef:MISTRAL94 schreef:Wel degelijk dat iemand die niet gevaccineerd is een ander kan besmettenNeem rode hond, zo besmettelijk als maar kan. Je kunt je vaccinaties gehad hebben, het blijft een risico voor bijvoorbeeld zwangere vrouwen.
We gaan wel off topic. Aangezien de seroprevalentie in Nederland >95% is en de beschermende werking van een vaccin tussen de 95 en de 97 procent is, is de kans erg klein. Er bestaan overal risico's voor die kan je niet uitbannen, wel zo veel mogelijk.
MISTRAL94 schreef:Maar hoe collegiaal is het om door te werken ook al ben je ziek? Is het collegiaal om toch door te werken wetend dat het je de kop gaat kosten die hoge werkdruk?
Shadow0 schreef:MISTRAL94 schreef:God Shadow 1 ding ben je nog niet verleerd en dat is door drammen
Ook al een voorbeeld van een goed inhoudelijk argumentZullen we de discussie inhoudelijk te voeren in plaats van persoonlijk?
Citaat:Respect voor andermans mening heb jij overduidelijk niet. Anders bleef je niet zo doorzagen over de reden van in dit geval niet vaccineren. Als iemand de mening heeft van volgend jaar is de spaanse griep hier, of de franse. Dan is dat zo, geen mens is te vergelijken met elkaar, geen mens denkt hetzelfde.
Er is een verschil tussen feit en mening. En als ik de overheid iets kwalijk neem, is dat dit de afgelopen 20 jaar blijkbaar even over het hoofd gezien is in het onderwijs.Citaat:Onzorgvuldig? Waarom je laten behandelen tegen iets als diegene daar geen meerwaarde van ziet, is nogmaals een taak van de overheid om daar dan verandering in te brengen.
Dat is lekker makkelijkIk dacht toch juist dat die vrijheid inhoudt dat je dat soort dingen zelf kunt en doet. Als je toch op de overheid wilt leunen om je mening te veranderen, is er ook niet zoveel reden meer voor die persoonlijke vrijheid. Ik vind het een zwakke uitweg, om de schuld en verantwoordelijkheid op anderen (zoals de overheid) te schuiven.
Even terzijde: ik heb beslist respect voor mensen die zich verdiept hebben in dit dilemma, begrijpen welke argumenten er voor en welke er tegen zijn en wat de feiten zijn. Dan kan ik zowel een beslissing voor inenting als tegen begrijpen.
Maar mensen die zich alleen maar mee laten slepen door paniek en wilde verhalen, nee, daarbij heb ik geen respect voor hun mening, die doen meer kwaad dan goed. Een mening moet wel iets zorgvuldiger zijn dan dat. Dat het in je hoofd verschijnt, en uit je mond of toetsenbord voortkomt maakt het nog niet tot een serieuze mening... (En al helemaal niet, als je denkt dat het 'respecteren' van andermans mening betekent 'zonder tegenargument gewoon goed vinden'.)
MISTRAL94 schreef:Maar dat is met het H1N1 dus niet het geval, of liever gezegd ze weten het niet. Hoe gek is het dan, dat iemand ervoor kiest om niet te vaccineren, als ze op een simpele vraag als wat zijn de risico's van dit vaccin geen antwoord kunnen krijgen.
Welshcobfan schreef:Wel het recht, maar helaas met de tekorten is het gewoon niet haalbaar als een hele club zusters ziek is. Ons ziekteverzuim op het werk ligt al om ruim 10 procent (veel te hoog!) zonder griep en het is al moeilijk om de gaten op te vullen. Dus als er nu ineens 20 zusters uitvallen door de mex.griep... kan de zorgcontinuiteit niet worden gewaarborgt helaas. Dus een stukje collegialiteit speelt op ons werk wel degelijk mee gelukkig
MISTRAL94 schreef:Er is maar 1 "schuldige" aan te wijzen en dat is de overheid die de broodjes aap verhaal te lang toegestaan hebben zonder actie te ondernemen.
Citaat:Je kunt niet verwachten dat mensen zelf gaan uitzoeken wat wel of niet klopt van deze verhalen.
Citaat:Domweg omdat het niet te achterhalen valt wat nu de waarheid is en wat niet.
manie schreef:Welshcobfan schreef:Wel het recht, maar helaas met de tekorten is het gewoon niet haalbaar als een hele club zusters ziek is. Ons ziekteverzuim op het werk ligt al om ruim 10 procent (veel te hoog!) zonder griep en het is al moeilijk om de gaten op te vullen. Dus als er nu ineens 20 zusters uitvallen door de mex.griep... kan de zorgcontinuiteit niet worden gewaarborgt helaas. Dus een stukje collegialiteit speelt op ons werk wel degelijk mee gelukkig
Dit is dus een probleem dat de overheid zelf gecreeerd heeft.
Werken in de zorg wordt al jaren onaantrekkelijk gemaakt, laag salaris, hoge werkdruk, steeds minder handen aan het bed...
Maar moeten mensen in de zorg dan nu maar in eens zich laten vaccineren en daarbij hun eigen 'belang' overboord gooien?
Iedereen mag dat doen van mij, maar ik maak graag mijn eigen keuzes
Shadow0 schreef:MISTRAL94 schreef:Er is maar 1 "schuldige" aan te wijzen en dat is de overheid die de broodjes aap verhaal te lang toegestaan hebben zonder actie te ondernemen.
Dat vind ik erg makkelijk. "Jamaar zij hadden moeten..." Kom zeg. Je kunt zelf toch ook lezen? Wat een zwaktebod.Citaat:Je kunt niet verwachten dat mensen zelf gaan uitzoeken wat wel of niet klopt van deze verhalen.
Niet? Waarom in vredesnaam niet? Als je zegt dat mensen dat niet kunnen, dan zeg je toch JUIST dat mensen die beslissing helemaal niet moeten mogen nemen?Citaat:Domweg omdat het niet te achterhalen valt wat nu de waarheid is en wat niet.
Van het gros van de spookverhalen is zonder al te veel moeite te weerleggen: het zijn drogredeneringen, er wordt niet eens verwezen naar goede feitelijke info. Dat is echt wel te herkennen hoor.
MISTRAL94 schreef:Jij kunt dat misschien een ander kan dat niet. Je vergelijkt een ander met je eigen kunnen. Dat vind ik pas kortzichtig. De mensen zonder internet, een analfabeet, mensen van buitenlandse afkomst, oudere mensen dit is maar een klein voorbeeldje.
Hoeveel moeite was het nou werkelijk om tijdig een goede overzichtelijk site met voor en nadelen van die vaccinatie klaar te hebben. Schijnbaar te veel moeite...