Bij ons konden we een soepie kopen en wat koeken en wat te drinken. Dit vond ik erg netjes. Geen reden om je brood weg te gooien iig, zoals je nu toch wel vaker hoort

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
juval schreef:iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag! dus ook voor zijn eetgewoontes.
Ik vind het aan de andere kant wel goed dat 'gezonde' producten gestimuleerd worden, en 'slechte' producten niet. Dus vooral op scholen, en in de reclame's op tv moet daar meer aandacht aan gegeven worden. Ik zou het bijvoorbeeld erg goed vinden als er een lesuur 'voedingsleer' op scholen (basis en middelbaar) gegeven zou kunnen worden zodat kinderen en jongeren zich meer bewust worden van de voeding die ze tot zich nemen, en de gevaren van te veel slechte voeding leren onderkennen... daar zou wel een taak van de overheid kunnen liggen.
randalinpony schreef:@Snadrem: ook voor iemand met een normaal gewicht en bewegingspatroon is het wegwerken van een doos koekjes NIET gezond, vanwege de ingredienten die een hoge aanslag op je lichaam plegen. o.a. het omhoogjagen van je bloedsuiker is erg, erg slecht voor je. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat steeds meer onderzoek wijst in de richting dat suiker je aderen aantast en dus wel eens een oorzaak van hart en vaatziekten kan zijn.
Rock schreef:Ranna, ik geloof niet dat wat jij schetst daadwerkelijk gezond is. Geen noten, pitten, zaden, vlees en zuivel? Waar haal jij dan je eiwitten vandaan? Eiwitten heb je nodig om spieren op te bouwen en je cellen aan de gang te houden. In alleen groenten en fruit zitten veel vezels en vooral veel water, maar weinig echte bouwstoffen voor je lichaam.