Ben je voor of tegen het homohuwelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ben je voor of tegen homohuwelijk?

voor
757 (95%)
tegen
36 (4%)

Totaal aantal stemmen: 793

marleen_88

Re: Ben je voor of tegen het homohuwelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 15:39

Ik ben voor; ik snap al die heisa niet waarom het verboden moet worden hoor.
Laat die mensen toch ook eens zichzelf zijn en genieten van hun partner!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 15:52

Ik zal mijn moeder dan maar eens gaan vertellen dat zij een afwijking heeft en eigenlijk een enorme fout is van de natuur. Als ik dan toch bezig ben zal ik haar vrienden die graag een kindje willen adopteren vertellen dat ze dat niet mogen doen omdat ze geen baarmoeder hebben :Y)

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 18:40

Ik sta er stomverbaasd over dat er echt mensen zijn die zo denken... Een afwijking, sinds wanneer is het houden van iemand anders een afwijking?
Echt wat een vreselijk nare reactie, geen goed woord voor over.

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:35

En dat twee mannen geen kind mogen hebben...Er zijn ook alleenstaande vaders die hun vrouw verliezen of die hun in de steek laat en die dan het kind opvoeden.. Moeten die hun kind dan maar wegdoen omdat het niet kan ofzo? Dan zorgt toch ook alleen een man voor het kind

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:55

lisa_pluisje schreef:
Vrouwen kunnen zwanger worden, mannen niet.
En ik zeg een afwijkende vorm, is gewoon de vaststelling
van een feit, is wetenschappelijk onderzocht dat de hersenen
anders zijn bij homoseksuelen dan bij hetero,s.
Dus een andere mening is eng? mmmm vreemd, ik zeg toch
niet dat je ze dood moet schieten of zo?

Ik stel het op prijs dat je niet zegt dat je ze dood moet schieten :j Waardeer ik zeer!

En je hebt gelijk, het is een afwijking, een minderheid, een vorm die minder voorkomt. Maar dat was niet het enige dat je schreef. Je schreef daar namelijk ook bij "Zolang iedereen normaal blijft doen stoor ik me nergens aan". En dat is heel duidelijk wel een oordeel, geen feitelijke vaststelling. En dat zijn bovendien oordelen waar je mee op moet passen, omdat er maar heel weinig normale mensen zijn. Ze zijn vermoedelijk zelfs ver in de minderheid. Iedereen heeft namelijk wel IETS waarin hij/zij afwijkt van het gemiddelde. Dat is bovendien een absoluut essentiele eigenschap om te overleven in de natuur. (Dus voor je homoseksualiteit af gaat doen als een fout van de natuur lijkt het me zinvol dat je je realiseert dat de natuur het juist moet hebben van allerlei afwijkingen en variaties! Ook van die soorten die op het eerste gezicht misschien niet praktisch lijken. De natuur heeft daar ook verder geen oordeel over, dat oordeel heb je zelf.)

Dus als je zegt je je eraan stoort dat mensen niet normaal doen, bedenk dan dat jouw mening hier een MINDERHEID is (zie poll) en het geven van je mening dus gezien kan worden als vorm van niet-normaal gedrag!

(Maar vrees niet hoor: ik vind variatie wel leuk en daarom zal ik me er niet aan storen dat je je mening, ondanks dat het niet normaal is, toch geeft. :) )

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:56

Mooi gezegd!

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:59

Ik ben voor.
Ik zou zelf nooit op iemand van mijn eigen geslacht kunnen vallen maar ik kan me wel voorstellen dat iemand anders wel op iemand van z´n eigen geslacht valt.

Mijn argument: waarom zouden hetro´s die hun liefdesgeluk willen bevestigen wel mogen trouwen en homo´s / lesbo´s niet? Dat zijn toch ook mensen en die hebben dezelfde rechten als hetro´s.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:04

ik ben ook voor,
waarom zouden hun niet mogen trouwen iedereen heeft zijn eigen gevoelens.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 23:08

Shadow0 schreef:
lisa_pluisje schreef:
Vrouwen kunnen zwanger worden, mannen niet.
En ik zeg een afwijkende vorm, is gewoon de vaststelling
van een feit, is wetenschappelijk onderzocht dat de hersenen
anders zijn bij homoseksuelen dan bij hetero,s.
Dus een andere mening is eng? mmmm vreemd, ik zeg toch
niet dat je ze dood moet schieten of zo?

Ik stel het op prijs dat je niet zegt dat je ze dood moet schieten :j Waardeer ik zeer!

En je hebt gelijk, het is een afwijking, een minderheid, een vorm die minder voorkomt. Maar dat was niet het enige dat je schreef. Je schreef daar namelijk ook bij "Zolang iedereen normaal blijft doen stoor ik me nergens aan". En dat is heel duidelijk wel een oordeel, geen feitelijke vaststelling. En dat zijn bovendien oordelen waar je mee op moet passen, omdat er maar heel weinig normale mensen zijn. Ze zijn vermoedelijk zelfs ver in de minderheid. Iedereen heeft namelijk wel IETS waarin hij/zij afwijkt van het gemiddelde. Dat is bovendien een absoluut essentiele eigenschap om te overleven in de natuur. (Dus voor je homoseksualiteit af gaat doen als een fout van de natuur lijkt het me zinvol dat je je realiseert dat de natuur het juist moet hebben van allerlei afwijkingen en variaties! Ook van die soorten die op het eerste gezicht misschien niet praktisch lijken. De natuur heeft daar ook verder geen oordeel over, dat oordeel heb je zelf.)

Dus als je zegt je je eraan stoort dat mensen niet normaal doen, bedenk dan dat jouw mening hier een MINDERHEID is (zie poll) en het geven van je mening dus gezien kan worden als vorm van niet-normaal gedrag!

(Maar vrees niet hoor: ik vind variatie wel leuk en daarom zal ik me er niet aan storen dat je je mening, ondanks dat het niet normaal is, toch geeft. :) )

Er wordt gevraagd voor of tegen, daar kun je twee dingen op antwoorden.
En een mening is geen andere vorm in de natuur.
Vind het wel heel grappig dat op deze mening nogal intolerant wordt gereageerd.
Dat jullie ervoor zijn vind ik prima maar ik ben nog steeds tegen.
En dat je het niet normaal vindt is overigens ook een mening :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 23:15

Prima dat je je mening hebt, dat moet kunnen. Maar het feit dat je het brengt alsof homoseksualiteit een afwijking is, is het punt waar de meerderheid grote moeite mee heeft, dat was al snel duidelijk ;)

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 23:19

Dat je de mening met ons niet deelt heb ik geen problemen mee. Ik vind alleen dat je je mening niet goed onderbouwt. Ik wil wel weten wáarom je het precies niet normaal vind? Plus je laat het inderdaad overkomen als een handicap, als jij vind en dat dat jouw mening erover is, geen probleem, maar waarom dan?

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 00:45

Wie ben ik/wie zijn wij om tussen twee mensen te komen die van elkaar houden? Dat is toch het allerallerbelangrijkste? :)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 00:55

Ik ben absoluut voor

Waarom?
Omdat ik vind dat het niet uitmaakt of je op mannen of vrouwen valt, je houd van iemand en je wilt de liefde bekronen met een huwelijk.., daar kan niets verkeerds aan zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 01:04

Eigenlijk ben ik tegen, als ik goed nadenk en wel hier om, de term homo-huwelijk zou eigenlijk niet eens moeten bestaan. Een huwelijk zou gewoon iets moeten zijn voor twee mensen die hun verbintenis willen bezegelen. Ongeacht of het een man en een vrouw of twee mannen, of twee vrouwen zijn. Het woord huwelijk dekt de lading wel...

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 01:23

suleilitha schreef:
Eigenlijk ben ik tegen, als ik goed nadenk en wel hier om, de term homo-huwelijk zou eigenlijk niet eens moeten bestaan. Een huwelijk zou gewoon iets moeten zijn voor twee mensen die hun verbintenis willen bezegelen. Ongeacht of het een man en een vrouw of twee mannen, of twee vrouwen zijn. Het woord huwelijk dekt de lading wel...

Dan hoop ik van harte dat de 17 mensen die 'tegen' gestemd hebben, dat hebben gedaan om dezelfde reden.
Of nee, de 15 andere mensen, naast jameyskatje en lisa_pluisje. :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 01:28

Ik hoop het ook Saskiaatje, ik hoop het ook...

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 08:36

hmm dus nu heb ik weer een afwijking, ik wordt hier toch echt niet goed van.

@saskiaatje foei, nou heb je verklapt dat we zo veel mogenlijk mooie meiden probeeren te bekeren 8-)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 10:12

Chantal___ schreef:
suleilitha schreef:

_/-\o_

Ik zit mij net te bedenken dat ik trouwen een van de meest nutteloze bezigheden vind die je kunt bedenken :D (op meubel-boulevart wandelen op 2e pinksterdag na dan :P )
Maar goed...alsnog leven en laten leven hoor,als mensen daar nu gelukkig van worden :)

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 10:47

ik moet nog t hardst lachen om de opmerking dat het niet natuurlijk is, heb ooit eens op tv gezien dat het menselijk lichaam al zo vervuild is dat als we de natuur haar gang laten gaan dat we dr nog smeriger maken :+

maar goed, t is maar hoe je het bekijkt eigelijk, lijkt mij juist natuurlijk aangezien er volgens mij teveel mensen op de aarde zijn en de natuur uiteindelijk zichzelf wel regeld.

anyway.. mensen moeten eens meer naar zichzelf kijken ipv naar anderen.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 12:17

Voor! Waarom zouden homo's en lesbiennes niet dezelfde rechten mogen als hetero's? Da's discriminatie en da's verboden :D Trouwen is zeker niet mijn ding, ik kan m'n geld wel beter besteden denk ik :D

Oef, ik wálg echt van sommige opmerkingen die mensen hier maken..
Alsjeblieft zeg, haal dat bord voor je kop weg!

Wiske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 12:18

Voor, iedereen heeft toch het recht om te trouwen met degene waarvan je het meeste houdt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:34

Met het gedeelte na de komma ben ik het roerend eens, Lex, maar ik heb dus nooit gesnapt dat er onderscheid in terminologie werd gemaakt tussen een homo-huwelijk en een zogenaamd hetero-huwelijk. Voor mij is een huwelijk een huwelijk...

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:39

ik ben zeker voor het homo huwelijk. mijn neef is enkele maanden geleden getrouwd met zijn partner. en mijn beste maatje is ook homo.
ik vind dat iedereen heeft om te trouwen met wie hij wilt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:48

lisa_pluisje schreef:
En dat je het niet normaal vindt is overigens ook een mening :+

Nu spreek je jezelf erg tegen. Jij zegt dat het een feitelijke constatering is dat homoseksualiteit een afwijking van de norm is. Dat klopt. Maar jouw mening is een afwijking van de norm in deze poll: bekijk de uitslag maar. Er zijn niet veel mensen die jouw mening delen en dus IS jouw mening, per definitie, afwijkend.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:50

1-0 voor Shadow :))