Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lisa_pluisje schreef:Vrouwen kunnen zwanger worden, mannen niet.
En ik zeg een afwijkende vorm, is gewoon de vaststelling
van een feit, is wetenschappelijk onderzocht dat de hersenen
anders zijn bij homoseksuelen dan bij hetero,s.
Dus een andere mening is eng? mmmm vreemd, ik zeg toch
niet dat je ze dood moet schieten of zo?
Shadow0 schreef:lisa_pluisje schreef:Vrouwen kunnen zwanger worden, mannen niet.
En ik zeg een afwijkende vorm, is gewoon de vaststelling
van een feit, is wetenschappelijk onderzocht dat de hersenen
anders zijn bij homoseksuelen dan bij hetero,s.
Dus een andere mening is eng? mmmm vreemd, ik zeg toch
niet dat je ze dood moet schieten of zo?
Ik stel het op prijs dat je niet zegt dat je ze dood moet schietenWaardeer ik zeer!
En je hebt gelijk, het is een afwijking, een minderheid, een vorm die minder voorkomt. Maar dat was niet het enige dat je schreef. Je schreef daar namelijk ook bij "Zolang iedereen normaal blijft doen stoor ik me nergens aan". En dat is heel duidelijk wel een oordeel, geen feitelijke vaststelling. En dat zijn bovendien oordelen waar je mee op moet passen, omdat er maar heel weinig normale mensen zijn. Ze zijn vermoedelijk zelfs ver in de minderheid. Iedereen heeft namelijk wel IETS waarin hij/zij afwijkt van het gemiddelde. Dat is bovendien een absoluut essentiele eigenschap om te overleven in de natuur. (Dus voor je homoseksualiteit af gaat doen als een fout van de natuur lijkt het me zinvol dat je je realiseert dat de natuur het juist moet hebben van allerlei afwijkingen en variaties! Ook van die soorten die op het eerste gezicht misschien niet praktisch lijken. De natuur heeft daar ook verder geen oordeel over, dat oordeel heb je zelf.)
Dus als je zegt je je eraan stoort dat mensen niet normaal doen, bedenk dan dat jouw mening hier een MINDERHEID is (zie poll) en het geven van je mening dus gezien kan worden als vorm van niet-normaal gedrag!
(Maar vrees niet hoor: ik vind variatie wel leuk en daarom zal ik me er niet aan storen dat je je mening, ondanks dat het niet normaal is, toch geeft.)
suleilitha schreef:Eigenlijk ben ik tegen, als ik goed nadenk en wel hier om, de term homo-huwelijk zou eigenlijk niet eens moeten bestaan. Een huwelijk zou gewoon iets moeten zijn voor twee mensen die hun verbintenis willen bezegelen. Ongeacht of het een man en een vrouw of twee mannen, of twee vrouwen zijn. Het woord huwelijk dekt de lading wel...
Chantal___ schreef:suleilitha schreef:Eigenlijk ben ik tegen, als ik goed nadenk en wel hier om, de term homo-huwelijk zou eigenlijk niet eens moeten bestaan. Een huwelijk zou gewoon iets moeten zijn voor twee mensen die hun verbintenis willen bezegelen. Ongeacht of het een man en een vrouw of twee mannen, of twee vrouwen zijn. Het woord huwelijk dekt de lading wel...
lisa_pluisje schreef:En dat je het niet normaal vindt is overigens ook een mening