nieuwsgierig naar de uitgaven van minsters....?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:28

Er wordt fijn gereageerd op mn opmerking over mensen die een bijstandsuitkering krijgen :D :D. Het lijkt mij belangrijk deze opmerking in de context te zien waar hij in geplaatst is. Mijn opmerking over de bijstandsuitkering was nl als aanvulling op de reactie van Consort. Even de uitleg van Consort erbij, dan hoef ik dat niet zelf te typen:

Consort schreef:
MamboBeach schreef:
Consort schreef:
Sarabande, ik snap dat je dit niet leuk vindt en het houdt de discussie ook niet zuiver. Maar ik zou willen vragen; Wat doet het er toe waar sarabande woont? Als ze daarom niet mee zou mogen praten (wat ik overigens nergens heb gelezen), dan zou ik de niet-stemmers onder ons ook willen vragen uit het topic te vertrekken....

En daarmee heb ik dus NIET gezegd dat jullie niet mee mogen discussieren... Er werd gesuggereerd (let wel! het is niet letterlijk gezegd) dat Sarabande niet mee mag praten omdat ze in het buitenland woont. Mijn reactie daarop was dus, als zij niet mag meepraten, dan ook de niet-stemmers niet. Ik heb dus zelf niet gezegd dat jij niet mee mag praten.

Maar goed, blijkbaar is bij jullie de inhoud nu echt op en wordt er alleen nog maar off-topic aangevallen...

Overigens, voor de volledigheid, de Bijstand heet al sinds enige jaren niet meer de ABW (Algemene Bijstands Wet) maar WWB (Wet Werk en Bijstand). Grootste doel binnen de WWB is mensen zo snel mogelijk weer re-integreren naar werk, de bijstand wordt gezien als laatste vangnet waar je zo snel mogelijk weer uit moet, liefst richting werk. Het is dan ook een voorwaardelijke uitkering met een sollicitatieplicht. Zo vreselijk uit de lucht komt mn opmerking dus niet. Maar goed, dat is even offtopic.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:34

Barmat schreef:
Salarissen, Koningshuis. Want ook daar gaat veel naartoe. De toelages van de leden van het koninklijk huis mogen wat mij betreft ook heel wat minder, maar daar hoor ik niemand over.....

Dat is dan weer een nadeel van niet naar de Nederlandse TV en radio luisteren ;) , dat is door de hele opositie en de PVDA ingebracht, evenals minder ontwikkelings geld al in de regeringsnota staat.

Consort

Re: nieuwsgierig naar de uitgaven van minsters....?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:37

Fijn dat de discussie weer meer ontopic gaat, maar eigenlijk niet helemaal, want het topic ging over declaraties van bewindspersonen en nu lijkt het te gaan over de APB die nu bezig zijn.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:41

Ik vind het toch hard en onbeleefd overkomen Apple.
Je suggereert hiermee dat als mensen die in het WWB zitten hun tijd hier zitten te verkl*ten, vind ik gewoon niet netjes. Ook mensen die dus niet stemmen zouden ook niet welkom zijn. Wie bepaalt dat nou, ik toch zelf of ik stem en ik heb ook mijn redenen daarvoor.
Daarbij, ALS je gebruik moet maken van het UWV en dergelijke zaken denken jullie dat alle mensen dit lekker makkelijk vinden en het tof vinden?
Ik kan jullie een verhaal vertellen hoe krom het systeem in elkaar steekt, ga dan niet lekker achter de regering staan.
Juist wat jullie aandragen en zo denigrerend over doen werkt soms heel anders als je ermee te maken krijgt. Denk daar maar eens over na...
Gelukkig hoef ik er geen gebruik van te maken gelukkig.
En dan nog wat, als die overheid het zo goed regelt zou het ook wel eens handig zijn als je dan ook nog eens op tijd je geld zou ontvangen... :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:45

Barmat schreef:
- Niet de uitkeringen aanpakken, maar 90% van de mensen bij het UWV er eens keihard uitflikkeren, en investeren in goede, gemotiveerde arbeidskrachten die wel doen wat er beloofd wordt: klantvriendelijk, snel en accuraat werken. Wellicht dat het dan nog eens wat wordt daar. Wat DAAR verspild wordt..

Ik denk dat je het nu over het personeel hebt maar ze mogen ook weleens kijken naar de mensen met een uitkering.
Veel mensen krijgen onterecht een uitkering of beunen flink bij of doen gewoon helemaal niks behalve uit hun neus vreten.

Nou moet ik zeggen dat ik ook een uitkering heb moet hiervoor meedoen aan verschillende projecten.
Hierdoor ontmoet ik veel mensen die wel willen werken of beginnen met een opleiding maar gewoon worden tegengewerkt door de uitkeringsinstantie of re-integratiebureau.
Maar ook mensen die echt geen moeite doen of juist enorm bijbeunen zonder dit te melden.

Dit kan en moet veel beter gecontroleerd worden.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 18:50

Maar hoe de regering nu is en het controleert zal het niet snel verbeteren en daar zijn ze zelf ook debet aan.

Als ik ooit alleen zou komen te staan zou ik ook lekker op mijn reet gaan zitten en niets doen, geloof ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 19:41

Barmat schreef:
- Hypotheekrente blijft aftrekbaar tot een bepaalde grens, te weten koophuizen tot 400.000 euro. Een ieder die zich namelijk een koophuis kan veroorloven boven deze grens, zit er al dusdanig warmpjes bij, dat hypotheekrenteteruggaaf imo niet langer nodig is.

-

Jij slaat de plank mis, maar dan ook danig mis.Jouw kiet in Duitsland zou hier ver boven de 4 ton liggen, dus makkelijk praten. Wij hebben ook onlangs iets kleins voor onze paarden gekocht, ook boven de 4 ton, net boven de 4 ton, maar met overdrachtschapsbelasting een flinke prijs boven de 4 ton. Kennen ze dat ook zo overdrachtschapbelasting met zoveel procent in Duitsland ;) ???

MAAR en nou komt het, maar wij hebben GEEN hypotheek van 4 ton, wel een huis van boven de 4 ton, wij werken allebei en IK ben ook chronisch ziek, maar draag mijn steentje bij om de lasten te betalen. Zo warmpjes zitten wij er niet bij hoor, ook wij moeten heeeel goed opletten hoe wij ons geld uitgeven en vele van mijn vrienden die ook een oude kiet gekocht hebben voor hun paarden waar ze jaaaaren mee zoet zijn om het op te knappen..... :( :(

Ik vind het een hele domme opmerking om zo te denken op een paarden forum, wetende dat jij over de grens bent gaan te wonen om OOK je paardjes aan huis te kunnen hebben.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:14

Geen hypotheek van 4 ton maar wel een taxatiewaarde van 4 ton? Begrijp ik dat goed? Dus, of je hebt een boel spaarcentjes erin gestopt of een andere constructie of je zit heel hoog.

Sorry, maar begrijpen doe ik het niet en niet dat ik recht heb op jouw privesituatie hoor, dat hoef ik ook niet te weten maar ik wil enkel aangeven dat ik het niet begrijp. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:37

Niks boel spaarcentjes, gewoon vorig huis waar we al 20 jaar een hypotheek op hebben afgelost goed verkocht, dus een overwaarde van 2 ton. Zo moeilijk is dat toch niet te bedenken??? Zo doen de meesten dat van ons. Ik ben ook geen puppie van 25 meer hoor!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 20:58

MamboBeach, als je gebruik moet maken van de UWV dan krijg je geen bijstandsuitkering, maar waarschijnlijk een WW uitkering. Dat is een uitkering waar je zelf premie voor hebt betaalt toen je nog een baan had. De WW is een overbrugging tussen 'Werk en Werk'. Lijkt me niet meer dan terecht als je daar gebruik van maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:02

Precies, zeker als je al 25 arbeidsjaren achter de rug hebt, mag je toch wel even een stukje eigen premie op gebruiken?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:21

Russel: Waarom DENK je dat ik in DLD ben gaan wonen? Omdat ik inderdaad geen huis van 4 ton kan betalen, kan ik alleen maar van dromen! Kon ik het wel betalen dan had ik het gedaan, geef ik grif toe, want reden nummero uno om naar Duitsland te gaan is toch echt het huis geweest, niks anders.

En ja, dan had ik net zo geredeneerd als ik nu heb gedaan - had ik de pingels gehad om een dergelijk huis te kopen, dan hoefde ik ook geen hypotheekrenteaftrek meer. Maar ik ben wellicht onjuist geweest in mijn formulering - Ik had moeten zeggen: hypotheek van 4 ton of meer ;)
In jouw geval is daar al helemaal geen sprake van omdat je eigen geld gebruikt hebt.

Je bent het toch wel met mij eens dat als je het inkomen hebt om 4 ton aan hypotheek te krijgen, je toch MEER dan modaal moet verdienen of niet? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:26

Dan heb je het niet gesnapt, ik heb ook geen 4 ton op tafel gelegd, heb immers 2 ton in kunnen leggen, maar ik heb wel een inschrijving van een huis van 4 ton en daar wordt volgens jouw berichtje dus naar gekeken...!!

Nu lijkt het net, ik kon het niet kopen dus ben naar het buitenland gegaan en diegene die het wel hebben kunnen kopen moeten maar bloeden, maar jij weet ook wel dat als het niet uit de breedte komt, dan komt het wel uit de lengte. Een beetje krotje met minimaal een halve hectare voor je paardje is 4 ton en daar hoef je niet warmpjes voor bij te zitten...in tegendeel.

Barmat de groep die EVEN een hypotheekje gaat afsluiten voor 4 ton is heel erg klein, maar diegene die een huis met een marktwaarde van 4 ton hebben is beduidend groter en dat is idd vanwege verkoop van eerdere woning, die groep wordt nu heel hard gepakt en die zijn niet boven modaal, dat zijn 2 verdieners.

tegenwoordig als je starter bent en je koopt een huis van iets meer dan 2 ton en dan heb je echt niet iets heeeel speciaals dan ben je ook niet boven modaal, maar dan zit je wel op een heel zware last als je het alleen gaat doen omdat je graag een kind of 2 wenst...ik denk dat je niet echt reëeel bent wat betreft huislasten.

Laten we gaan kijken naar het Gooi en zo, daar zitten ze warmpjes en dat is een andere groep. 4 ton is makkelijk zo met die huizenprijzen van de laatste 5 jaar... ;) 5 jaar geleden kwamen ze niet boven de 3 ton en het huis wat ik heb gekocht was 13 jaar geleden voor 2 ton Gulden gekocht ;) door de vorige eigenaren en ooit voor 7000 gulden wat toen een gigantisch bedrag was, praat ik over een jaar of 60 geleden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-09-09 21:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:30

Verder nog met betrekking uitkeringen en UWV:

UWV is de meest logge en bureaucratische organisatie die je maar kunt treffen. Ik heb er helaas al twee en een half jaar ervaring mee en had ik er in het verleden niet zelf gewerkt (en dus het klappen van de zweep gekend) dan had ik bijwijze van spreken inmiddels een persoonlijk faillissement gehad. Verschrikkelijk, wat kunnen die mensen de boel ophouden, verklooien en fouten maken.... het wordt bijna een dagtaak om alles in banen te leiden, te bellen, afspraken te maken en te zorgen dat je je geld krijgt, want er is altijd wel een kink in de kabel of onderweg.

Het leven van een uitkering is overigens niet zo grappig en makkelijk als sommigen wel denken.... Ik heb de pech chronisch ziek te zijn en ben inmiddels afgekeurd, waardoor ik nu in de WIA (vroegere WAO) terecht ben gekomen. Geen feest kan ik je vertellen :n

Ik probeer kei- en keihard ervoor te vechten om toch aan een (betaalde) baan te komen, maar ook daarin wordt je heel vaak afgeschoten en tegen gewerkt. Wanhopig word je er ook van, motivatie genoeg, maar het lijkt wel of niemand je wil hebben. En ook hier - doe je zelf niets, dan word je nergens geholpen.

Dat is dan ook de reden dat ik wel een beetje giftig word op momenten dat mensen heel gemakkelijk roepen: klagen is makkelijk, doe er wat aan. Daarbij opgeteld dat er vanuit Den Haag steeds maar bezuinigd wordt op de zwakkere groepen... kan er met mijn pet niet bij, sorry.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:33

Barmat dat bezuinigen op de zwakkere groepen is altijd al geweest in Nederland, niets nieuws, dit land is voor de rijkere en de oneerlijke.

Barmat volgens mij snap je niet wat hypotheekrente aftrek inhoudt, ik denk dat ze dat in Dsl niet hebben en wellicht niet nodig hebben, maar hier is het een middel om voor de meesten en ik denk 2/3 van de huizenbezitters om uberhaupt een huis te kunnen kopen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:38

russel schreef:
Niks boel spaarcentjes, gewoon vorig huis waar we al 20 jaar een hypotheek op hebben afgelost goed verkocht, dus een overwaarde van 2 ton. Zo moeilijk is dat toch niet te bedenken??? Zo doen de meesten dat van ons. Ik ben ook geen puppie van 25 meer hoor!

Je hoeft niet zo nijdig te reageren... Er kunnen zoveel manieren zijn...

Zo doen de meesten dat van ons... Is dan toch jouw ding dat je iets koopt van 4 ton, hoef je niet te doen. En dan piepelen ivm hypotheekaftrek...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:39

russel schreef:
Dan heb je het niet gesnapt, ik heb ook geen 4 ton op tafel gelegd, heb immers 2 ton in kunnen leggen, maar ik heb wel een inschrijving van een huis van 4 ton en daar wordt volgens jouw berichtje dus naar gekeken...!!

Nu lijkt het net, ik kon het niet kopen dus ben naar het buitenland gegaan en diegene die het wel hebben kunnen kopen moeten maar bloeden, maar jij weet ook wel dat als het niet uit de breedte komt, dan komt het wel uit de lengte. Een beetje krotje met minimaal een halve hectare voor je paardje is 4 ton en daar hoef je niet warmpjes voor bij te zitten...in tegendeel.

Barmat de groep die EVEN een hypotheekje gaat afsluiten voor 4 ton is heel erg klein, maar diegene die een huis met een marktwaarde van 4 ton hebben is beduidend groter en dat is idd vanwege verkoop van eerdere woning, die groep wordt nu heel hard gepakt en die zijn niet boven modaal, dat zijn 2 verdieners.

tegenwoordig als je starter bent en je koopt een huis van iets meer dan 2 ton en dan heb je echt niet iets heeeel speciaals dan ben je ook niet boven modaal, maar dan zit je wel op een heel zware last als je het alleen gaat doen omdat je graag een kind of 2 wenst...ik denk dat je niet echt reëeel bent wat betreft huislasten.

Laten we gaan kijken naar het Gooi en zo, daar zitten ze warmpjes en dat is een andere groep. 4 ton is makkelijk zo met die huizenprijzen van de laatste 5 jaar... ;) 5 jaar geleden kwamen ze niet boven de 3 ton en het huis wat ik heb gekocht was 13 jaar geleden voor 2 ton Gulden gekocht ;) door de vorige eigenaren en ooit voor 7000 gulden wat toen een gigantisch bedrag was, praat ik over een jaar of 60 geleden.

Ik denk dat we elkaar niet snappen, of ik snap jou niet, kan ook....

Ik wilde met mijn bericht alleen maar aangeven: Ik had geen eigen geld, en niet voldoende inkomen om een huis van 4 ton of meer te kopen, vandaar dat ik naar DLD ben gegaan, omdat ik het daar wel kon betalen.

Had ik de mogelijkheid wel gehad om in NL iets soortgelijks te kopen, dan had ik het zeker WEL gedaan, was ik de grens niet over gegaan hoor!

Ik heb het feitelijk over de tweede groep mensen die jij nu noemt - de personen die een top-hypotheek afsluiten met 4 ton of meer... die zijn imo prima in staat om zonder rente-aftrek te leven, of ben je dat dan ook niet met mij eens?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:39

Apple schreef:
MamboBeach, als je gebruik moet maken van de UWV dan krijg je geen bijstandsuitkering, maar waarschijnlijk een WW uitkering. Dat is een uitkering waar je zelf premie voor hebt betaalt toen je nog een baan had. De WW is een overbrugging tussen 'Werk en Werk'. Lijkt me niet meer dan terecht als je daar gebruik van maakt.

In het verleden niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:42

Ik denk dat wij elkaar wel snappen, wij hebben ook een tophypotheek en wij kunnen die aftrek niet missen, zo ken ik er nog zat...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:44

russel schreef:
Barmat dat bezuinigen op de zwakkere groepen is altijd al geweest in Nederland, niets nieuws, dit land is voor de rijkere en de oneerlijke.

Barmat volgens mij snap je niet wat hypotheekrente aftrek inhoudt, ik denk dat ze dat in Dsl niet hebben en wellicht niet nodig hebben, maar hier is het een middel om voor de meesten en ik denk 2/3 van de huizenbezitters om uberhaupt een huis te kunnen kopen.

Je had hier Eigenheimzulage, dat klopt... het mooie aan de Duitsers trouwens is dat ze hier al beginnen met sparen voor een eigen huis bij de geboorte zo ongeveer :) En vrijwel alle Duitsers bouwen nieuw. Om een huis te kunnen kopen moet je zowieso minimaal 1/3 zelf inleggen - contant.

Overigens v.w.b. mijzelf krijg ik gewoon rente terug - heb een NL hypotheek.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:50

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:10

Liezel1 schreef:
Voor de mensen die de relatiegeschenken niet te verteren vinden:
http://www.elsevier.nl/web/10229276/Nie ... n-iPod.htm

Vooral die laatste zin. Obama is hiervoor genadeloos afgestraft.

BELACHELIJK!!!

Wat dat betreft zijn sommige politici ook echt net grote kinderen..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 22:15

Nou inderdaad!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:11

Tallie_Ho schreef:
Blue Eyes, ik kan mij niet herinneren dat jouw constructieve ideeen tentoongesteld zijn in dit topic? Ik kan ze over het hoofd gezien hebben, maar ik ben wel nieuwsgierig waar de jouwe staan :)

De zinsnede 'Eindelijk een constructieve bijdrage' insinueert ook dat er nog niet eerder constructieve bijdrages geplaatst zijn ;)

Verder heb ik eerder aangegeven dat ik het prima vind zoals het kabinet e.e.a. aanpakt en dat ik ook geen enkele moeite heb met hun etentjes en hotels - dat ik heel goed begrijp waarom ze het aanpakken zoals ze doen. Ik zie dus ook geen reden voor mezelf om een alternatief plan op te stellen ;) Maar het is nutteloos om alleen maar te roepen dat het belachelijk is wat ze allemaal uitgeven zonder zelf met alternatieven te komen. Barmat is het op een aantal punten oneens met de beslissingen die de regering neemt, maar ze houdt niet op met 'Belachelijk!' te roepen, maar brengt zelf ideeen in over hoe het volgens haar beter zou kunnen. Voila.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 09:48

En Barmat heeft de keuze gemaakt te verhuizen naar een buitenland. Die heeft haar onvrede om weten te zetten in een positieve richting.