Dode bij vechtpartij strandfeest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:35

*begint het al helemaal in beelden te zien ~~}> *

ME er om heen als ze proberen over het hek heen te komen dan gewoon met een brandslang weer terug blazen het veld in }:)

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:38

Kaka schreef:
12 geleden, in 1997, besloten Ajax en Feijenoord supporters een voetbalrel te houden in een weiland bij Beverwijk. Dit is uitgelopen op een veldslag met tientallen gewonden, uitgebrande auto's en 1 dode die met staven, knuppels en messteken om het leven is gebracht. Het lijkt me niet dat we om een herhaling daarvan moeten vragen. Het lijkt er op dat dat wel het doel van de delinquenten was zaterdag. Walgelijk.

Die manier gaat ook zeker niet werken maar ik vind het een stuk beter klinken als dat wat Nederland als staat nu doet. "we gaan op de thee en dan praten we ze wel weer de goede kant op" Droom maar lekker verder Nederland........

En dan is toch iedereen die in dat veld staat hersenloos anders kom je niet... dus er wat aan missen doen we ook niet.... Ze kosten de staat alleen maar geld.... en daarbij onschuldige slachtoffers.... :(:)

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:40

Kaka schreef:
12 geleden, in 1997, besloten Ajax en Feijenoord supporters een voetbalrel te houden in een weiland bij Beverwijk. Dit is uitgelopen op een veldslag met tientallen gewonden, uitgebrande auto's en 1 dode die met staven, knuppels en messteken om het leven is gebracht. Het lijkt me niet dat we om een herhaling daarvan moeten vragen. Het lijkt er op dat dat wel het doel van de delinquenten was zaterdag. Walgelijk.

Zonder wapens en laat ze het dan maar uitzoeken. Ik weet hoe dat is afgelopen en ik blijf het vreselijk vinden, maar ik vind dat geen supporters meer...
Ik ben al vanaf kleins gek van Ajax, maar ik zie mezelf niet andere meiden die gek zijn van andere clubs te lijf gaan...

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:41

Kaka schreef:

Die bedoel ik dus ook... Daar doelde ik net op...

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:42

Adriana schreef:
Kaka schreef:

Zonder wapens en laat ze het dan maar uitzoeken. Ik weet hoe dat is afgelopen en ik blijf het vreselijk vinden, maar ik vind dat geen supporters meer...
Ik ben al vanaf kleins gek van Ajax, maar ik zie mezelf niet andere meiden die gek zijn van andere clubs te lijf gaan...

Zin om op de vuist te gaan, ik ben voor Feyenoord :+

Haha nee zonder gekheid, wat is dat toch met die mannen, is toch te triest voor woorden...

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:42

_Sigrid_ schreef:
...Zetten er een groot hek omheen met prikkeldraad, gooien er een paar kratten bier overheen... en dan wachten maar...

Paar lekkere pilletjes erbij.
Laatst bijgewerkt door Oeless op 24-08-09 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:44

Dit heeft ook niets meer sport te maken. Ga lekker cagefighten als je zo graag iemand de hersens in wilt slaan.

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:44

gaan met die banaan....

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:45

Die gasten zijn gewoon gek. Doen het gewoon voor het vechten.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:46

m'n collega vroeg of ik met haar mee wilde gaan... heb gelukkig nee gezegd... zou daar toch echt nu tussen willen staan...

sterkte voor de nabestaanden van de slachtoffers

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:47

* maar ze kunnen wel met hele stoere verhalen thuis komen :+ *

Pradaatje

Re: Dode bij vechtpartij strandfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:49

Nou, zo stoer vond ik het :D
Werd bedreigd door een groep jongens..

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:50

Pradaatje schreef:
Nou, zo stoer vond ik het :D
Werd bedreigd door een groep jongens..

:(:)

En dat noemt zich zelf dan man... :( durf je wel een meisje te bedreigen *eikels*

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:52

Ze vroegen of we Hageneze waren of Amsterdammers, want dan zouden ze ons wel in elkaar stompen..

Dus ik zei niks en liep gewoon door.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:53

Tja, zoals meerdere mensen zeggen, het was toppie tot half 12.
Toen begon het hele gedoe.

En overal is wel een relletje, maar dat is dan zo over.
En niet zo overdreven groot als dit natuurlijk..

Volgend jaar gebeurt er niets.

Wat denk je van de Pre-Party in Capelle. Jaar 1 was het rellen, jaar 2 was het onwijs leuk en gezellig en nergens geen rellen

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:56

haha vind het wel grappig dat jullie allemaal richting de hooligans wijzen.. maar dat is nog helemaal niet bewezen. het is wel bekend dat er 80-90 rotterdam hooligans onderweg waren naar het feest maar of hun echt gevochten hebben en de schutters zijn is onbekend.

(zal me niks verbazen maar dat zijn ze nog aan het onderzoeken, dus daar kunnen we nog niet zoveel over zeggen)

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 13:58

Met de hooligans wijs ik meer op de personen die de politie aanvielen ;) waardoor en tussen wie de schietpartij is geweest weet ik niet... en dat is afwachten naar het onderzoek...

Maar op de filmpjes is wel duidelijk te horen wie er achter de politie aanzitten :+

*Niet politie op je hielen.... Maar Rotterdam Hooligans op je hielen*

rooszszsz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:02

Echt walgelijk! Ze moeten bij die gasten is normen en waarden er in timmeren!!! Op nufoto.nl staan foto's ook van een jongen die er heel eng bij ligt?!?!?!?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:04

vind het altijd zo dom dat er meteen richting politie wordt gewezen door een paar.
die lui mogen niets van de regering en dan worden ze door een megagroep bedreigd terwijl ze nog geeneens met heel veel zijn, en hebben het vervolgens ook nog eens gedaan.
dat tuig moetsen ze aan de hoogste boom opknopen, NL kweekt gewoon criminelen, ze gaan naar een hotel genaamd de gevangenis, wordt alles voor ze gedaan en als het even mee zit komen ze er met een foei vanaf.
van mij had de politie veel harder mogen optreden

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:08

Mensjes, ik kom ook even binnenvallen :+

Ik was er zaterdag bij, stond er ongeeer midden in!! Vrienden van mij zitten bij de politie en werken als joernalist voor de krant dus via hun heb ik wat insight verhalen gehoort..

Er waren heel veel politieagenten in burger binnen, zij zijn begonnen met schieten!! Zover nu bekent is, zijn geen burgers/hooligans ofzo geweest met wapens (op kapotgeslagen flessen en stukken hout na).. Ze wisten namelijk dat er een groepen hooligans zouden komen maar officieel mag de politie niet sourvieren op een particulier evement waar beveiliging rond liep (al hebben we die niet gezien!!)

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:10

Dus als ik het nu goed begrijp is Robby doodgeschoten door een undercover agent? en deze staan dus ook op de foto die in het filmpje op hart van nederland langs kwam?

Dan krijgt het verhaal toch wel weer een andere wending, maar ja er is blijkbaar genoeg onrust geweest om te gaan schieten,... want als het goed is zijn ze getraint om niet gelijk te gaan schieten...

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:15

Romyv schreef:
Mensjes, ik kom ook even binnenvallen :+

Ik was er zaterdag bij, stond er ongeeer midden in!! Vrienden van mij zitten bij de politie en werken als joernalist voor de krant dus via hun heb ik wat insight verhalen gehoort..

Er waren heel veel politieagenten in burger binnen, zij zijn begonnen met schieten!! Zover nu bekent is, zijn geen burgers/hooligans ofzo geweest met wapens (op kapotgeslagen flessen en stukken hout na).. Ze wisten namelijk dat er een groepen hooligans zouden komen maar officieel mag de politie niet sourvieren op een particulier evement waar beveiliging rond liep (al hebben we die niet gezien!!)

jounalisten vertrouw k al helemaal niet ;)
ik wacht op officieel bericht.
heb maar een vraag al de heel tijd voor degene die zeggen dat feestgangers geen wapens hadden, hoe weet je dat als er zo'n grote groep is? waar jij staat mischien niet, maar ergens anders wel.
en ben benieuwd wat er gebeurd als blijkt dat agent robby heeft neergeschoten. dan heeft de politie het zeker weer gedaan.
Laatst bijgewerkt door Sunnda op 24-08-09 14:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:15

Dan nog idd, politieagenten gaan niet voor hun lol schieten.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:17

ja, die conclussie zou je kunnen trekken maar dat is door de politie nog niet bevestigd..

Er was ook heel veel onrust, ze kwamen iets voor de schietpartij met een hele groep agenten het feest op.. Ze liepen in een lange lijn waarbij ze de linkerhand op de schouder van de persoon voor zich hadden.. Toen was ze sfeer nog ok, er liepen grappemakers in polonaise achter aan en er werden geintjes over gemaakt.. een paar seconde later (echt nog geen minuut!!!) rende iedereen in zware paniek van voren naar achter, naar de uitgang toe.. De helft heeft de hekken aan de zijkant omgelopen en zijn de duinen ingevlucht, toen begon het echt schieten pas! Ze zeggen dat die agenten zijn gekomen NA de eerste schoten, wij hebben deze helemaaaal niet gehoort, pas later toen de politie flink los ging wat ook te zien is op de verschillende filmpjes.. Je zou zeggen dat iedereen al was gaan rennen dan voordat deze agenten het feest opliepen, toch!?

@gekvanfleur: hoe weet ik dat wat een grote groep is?

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:18

strand is nog steeds afgesloten voor onderzoek
stond vanmorgen op het station en het werd zelfs omgeroepen.
ben echt benieuwd wat hier nu aan het licht komt?