Basisschool zonder zomervakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:38

randalinpony schreef:
In de praktijk gebeurt het dus ook al veel dat ondernemers die in het hoogseizoen het geld moeten binnenhalen in de winter hun kinderen een paar weken meenemen...

En het wordt oogluikend toegestaan door schoolhoofden die een beetje begrip opbrengen voor de situatie van die mensen.

waardoor juist in het reguliere klassikale systeem kind dus paar weken mist ..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 17:30

randalinpony schreef:
En het wordt oogluikend toegestaan door schoolhoofden die een beetje begrip opbrengen voor de situatie van die mensen.

Dat kan ik niet bevestigen eigenlijk. Verzoeken voor dit soort verzuim worden over het algemeen niet toegestaan en in veel gemeenten is de leerplicht er behoorlijk streng op. (En het is niet de school die hier zeggenschap in heeft!)

marrie1996

Re: Basisschool zonder zomervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 17:35

Ik heb een jaar in Florida (USA) gewoont en daar zat ik in de vakanties ook gewoon op school! Kan me herinderen dat ik het hartstikke leuk vond.

Vind de reacties ietwat overdreven, omdat een kind op school ook met vriendjes kan spelen en jongere kinderen school vaak heel leuk vinden.

benangelique

Re: Basisschool zonder zomervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 17:36

ik sluit me wederom aan bij shadow; zeker tegenwoordig in de leerplichtambtenaar streng en krijgen niet alleen de ouders een vette boete, maar ook de school!