Boer witheet om ballon in weiland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 01:02

CCCCorine schreef:
Adil18 schreef:
Is het gewoon niet mogelijk VOOR de vaart een landingsplek te organiseren? Zo moeilijk kan dat toch ook weer niet zijn, toch?

Schijnbaar zijn die dingen onbestuurbaar, dus dat zal wel niet...

Onbestuurbaar maar mag wel de lucht in... :+

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 01:03

pharagirlke schreef:
Hier is er een paar weken geleden eentje geland in een weiland vol jonge dieren... Jaarlingen, twenters, driejarige en nog wat oudere dieren, een soort "opfokkudde" dus met allerlei leeftijden... Die ukkies (enters en twenters) gingen door het lint natuurlijk.... Met gevolg dat de oudere meegetrokken werden :\ Kwam geen excuus van de ballonvaarder :roll: Dus nee, ben ook niet zo'n fan van die kerels, ze hebben niet op iemand anders' eigendom te landen.

Ja, die zou ik dus aanpakken he! Alle dieren door de DA uitvoerig laten checken en de rekening naar de ballonvaartmaatschappij sturen...Zijn ze nu helemaal....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 01:05

Wat die mensen er mee gedaan hebben weet ik niet. Er was nl ook een jong paard mee (4jarige) die voor de 2e keer een buitenrit maakte... Je kan je voorstellen dat zo'n jonkie ook graag mee rent met de kudde als er zo'n gevaarte vlakbij ligt en de anderen "waarschuwen" ;) Om ongelukken te voorkomen dus niet zo lang blijven wachten... Later wel nog van die mensen gehoord dat ze er woedend om waren dat ie niet eens het fatsoen had om zich te excuseren... Maar we kenden ze ook niet zo goed dus... :) is verder niet meer over gepraat... Voor zover ik hen ken van horen zeggen laten ze het er echter niet bij...
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 12-08-09 01:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 01:09

pharagirlke schreef:
Wat die mensen er mee gedaan hebben weet ik niet. Er was nl ook een jong paard mee (4jarige) die voor de 2e keer een buitenrit maakte... Je kan je voorstellen dat zo'n jonkie ook graag mee rent met de kudde als er zo'n gevaarte vlakbij ligt en de anderen "waarschuwen" ;) Om ongelukken te voorkomen dus niet blijven wachten...

Brrrrr, moet er niet aan denken...Daarom vind ik het ook niet kunnen dat ballonvaarders te pas en te onpas landen waar ze willen, met een vaartuig wat niet ten alle tijde bestuurbaar is zoals men zou willen wat ik net lees, dat gaat toch eigenlijk aan elke geschreven en ongeschreven wet voorbij als je het mij vraagt..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 01:12

Ik snap het ook niet... Neem dan voor elke windrichting 1 vaste route die je kan volgen en zorg voor een vaste landingsplek... :\ Het moet toch op een of andere manier te regelen zijn.... Ben iig blij dat ik niet op dat jonge ding zat.. Hij is braaf maar als hij gaat dan is er echt geen houden meer aan. Hij is een tijd terug met mij in de bak aan de haal gegaan omdat ie schrok van iets en heb me er af moeten laten vallen omdat ik hem en niet stil kreeg en het te gevaarlijk werd om nog te blijven zitten :') En ik had zomaar het idee dat als ie voelde dat ie er "alleen" voor stond dat ie vanzelf een mens zou opzoeken gezien hij wel mensgericht is... Heeft hij ook gedaan trouwens. Maar om je nou op straat te laten vallen.... := Dus ik ben echt niet happig om ballonnen.... Je weet nooit hoe die 500kg onder je erop gaat reageren en ontwijken is nou ook niet eenvoudig. :\

De dieren zijn er vermoedelijk met de schrik van af gekomen... Gezien er niets in de krant heeft gestaan en ik er ook niets meer van gehoord heb op de manege... Normaal als er iets gebeurt was denk ik dat het wel rond zou gaan.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 01:22

Adil18 schreef:
pharagirlke schreef:
Hier is er een paar weken geleden eentje geland in een weiland vol jonge dieren... Jaarlingen, twenters, driejarige en nog wat oudere dieren, een soort "opfokkudde" dus met allerlei leeftijden... Die ukkies (enters en twenters) gingen door het lint natuurlijk.... Met gevolg dat de oudere meegetrokken werden :\ Kwam geen excuus van de ballonvaarder :roll: Dus nee, ben ook niet zo'n fan van die kerels, ze hebben niet op iemand anders' eigendom te landen.

Ja, die zou ik dus aanpakken he! Alle dieren door de DA uitvoerig laten checken en de rekening naar de ballonvaartmaatschappij sturen...Zijn ze nu helemaal....

Als dat hier zou gebeuren zou ik onmiddelijk de politie bellen dat mensen mijn eigendom aan het vernielen zijn, ze jagen paarden door het draad enz. En dan met de politie erbij nog eens kijken wat ze te zeggen hebben.

Die vergoeding van 25,- is toch ook een aanfluiting, weet je wel wat een ballonvaart kost pp? Dan kan er echt wel een fatsoenlijke vergoeding af hoor.

En vaste landingsplaatsen moeten ook te doen zijn, ze kunnen voor elke richting een aantal boeren met naast liggende percelen contacteren dat ze van plan zijn te landen en of het mogelijk is. Dan hebben ze voldoende plek en weten de boeren waar ze aan toe zijn. Is de windrichting net een beetje teveel .. dan stellen ze het maar een dagje uit.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 01:34

anneliesdj schreef:
Adil18 schreef:

Als dat hier zou gebeuren zou ik onmiddelijk de politie bellen dat mensen mijn eigendom aan het vernielen zijn, ze jagen paarden door het draad enz. En dan met de politie erbij nog eens kijken wat ze te zeggen hebben.

Die vergoeding van 25,- is toch ook een aanfluiting, weet je wel wat een ballonvaart kost pp? Dan kan er echt wel een fatsoenlijke vergoeding af hoor.

En vaste landingsplaatsen moeten ook te doen zijn, ze kunnen voor elke richting een aantal boeren met naast liggende percelen contacteren dat ze van plan zijn te landen en of het mogelijk is. Dan hebben ze voldoende plek en weten de boeren waar ze aan toe zijn. Is de windrichting net een beetje teveel .. dan stellen ze het maar een dagje uit.

AMEN!!!! :D

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 09:13

Laat ze het voortaan maar voor altijd uit stellen.
Het is gewoon niet meer van deze tijd.
Vroeger ging er 1 in de hele zomer en vond iedereen het uniek.
Nu komen er 3 per avond voorbij.

Maar dat gaat er toch niet van komen.
Laat ze dan in de lucht maar gedeeltelijk vrij zweven.
Maar zorg dat ze een propellor aan boord hebben dat ze wel bij kunnen sturen en op vaste aangegeven plekken kunnen landen.
Plekken die ze zelf gekocht hebben.
Net als de landeigenaren, waar ze ook zelf onderhoud aan doen, net als de landeigenaren.
Dan kunnen ze er daarna kapot lopen wat ze willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 09:43

Eigenlijk denk ik dat de mooiste oplossing zou zijn om in Nederland enkele plaatsen aan te wijzen waar veilig geland kan worden. Bijvoorbeeld bij akkerbouw bedrijven waar geen dieren in de directe omgeving staan (dit uiteraard alleen bij boeren die hier van tevoren mee akkoord gaan) of op sportvelden. En als de windrichting hier niet mee strookt, dan zouden ze het inderdaad even uit moeten stellen.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:10

Op een sportveld landen is ook geen optie hoor. Ik heb op een stal gestaan waarvan de eigenaar ook nog 2 sportvelden had. Daar is er ook ooit 1 op geland, met als gevolg een kuil in het veld. De geplande voetbalwedstrijd van zondag kon dus niet doorgaan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:17

CCCCorine schreef:
Eigenlijk denk ik dat de mooiste oplossing zou zijn om in Nederland enkele plaatsen aan te wijzen waar veilig geland kan worden.

De geminis en apollos landden toch ook in het water om ze niet bij iemand op het erf te laten knetteren?
Wijs dat grote binnenmeer maar aan 8-)

hc

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:19

Dat is de oplossing!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 01:36

Huertecilla schreef:
Wijs dat grote binnenmeer maar aan 8-)

Dat zou voor ons paardenliefhebbers zeker een ideale oplossing zijn en ik denk dat het nog best te realiseren is ook.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 11:07

Haha, goeie hc, maar dan heb je de palingvissers die erg boos kunnen gaan worden, omdat ze in hun netten kunnen belanden. Dan nog maar een stukje verder en richting de Noordzee ermee :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 13:00

Zammie schreef:
Haha, goeie hc, maar dan heb je de palingvissers die erg boos kunnen gaan worden, omdat ze in hun netten kunnen belanden. Dan nog maar een stukje verder en richting de Noordzee ermee :D

Wel, er is nog een betere.
NL is klein en het is eigenlijk van de gekke dat de mogelijkheden zo gescheiden benut worden. Ruiterpaden, wandelpaden, fietspaden, atb-paden en allemaal hoogst exclusief territoriaal beschermd... 8)7
Laat de ballonvaarders oefenvelden voor golf en schietbanen gebruiken voor landingen.
Grote ´roos´ op de ballon }>

hc

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 13:11

Op een militair oefenterrein :D